[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:09

Annash : O hoop wel dat je tentamen goed gegaan is :D !!

Garny95 : Welkom en veel succes met het zoeken naar het paardje wat je in gedachten heb!

Sharon : Ja ik vind die Petrie Olympic zo mooi! Ik moet ook even nieuwe gaan kopen!
Fijn dat het met Tjarda's been beter gaat!

Esther : Leuk he dat pasen. Ik had helemaal lekker ontbijt gemaakt en alles. Maar me dochter at alleen maar de lekkere dingen op en liet dr brood liggen. En me vriend eet 's ochtends nooit iets dus nu ook niet haha.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:50

Heey
Sharon: Super dat het beter gaat met tjarda :D.

Vrijdag hebben we Shaddy verhuist. Ik heb haar naar de nieuwe stal gereden maar dat ging niet zo goed, ze leek wel een hengst. Maar we zijn veilig aangekomen :D. Ze voelt zich al helemaal thuis, ze heeft vrijdag middag al liggen rollen, ze doet alsof ze daar al jaren loopt.

Ik plaats zometeen wat betere foto's van Shaddy ( foto's zijn van vandaag).

Gister heb ik het veulen gevoelt *\o/*
Wat is dat gaaf zeg :D.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:31

Jennifer8 schreef:
Hoi, heel even korte reactie, volgende keer meer. Ik probeer het bij te houden maar vind het wel hard gaan zeg. Gelukkig lang weekend nu.

@ Garny 95. Ik weet een heel leuke en lieve spaanse merrie. Ze is nog niet beleerd, want nog jong, maar echt een koel en lief paard. Zie http://dieren.marktplaats.nl/paarden/33 ... ind=8&fs=1

dank je jennifer, maar die is te klein, ik wil echt boven de 160, deze zal het net aan gaan worden denk ik.
en wat een welkom verder, dank jullie wel ! Ik heb al een droompaard een kwpn-er maar wil er graag een bij, waar ik net zo gek mee kan zijn en ik kom elke keer weer uit op dit ras ;)
Moppielover, jij hebt een zwanger paard ? Gefeliciteerd, wanneer komt er een veulen ?
Laatst bijgewerkt door garny95 op 04-04-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:32

Nog welkom Garny :D.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:35

Hier de foto's :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:37

lekker buikje en al heerlijk in het gras, mazzelkont dat paard...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:40

Je kan ook nog bij het Balingenhof kijken, daar hebben ze er momgenteel ook erg veel te koop staan. Is ook binnekort een inloopavond waar alle paarden die te koop staan gepresenteerd worden ;). Daar heb ik toen echt voor een hele leuke hengst gekeken, is het helaas niet geworden. Maar zijn wel vriendelijke mensen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:41

Haha, ze mag nog maar een uurtje per dag hoor :P. De rest van de dag loopt ze in de paddock.

Volgend de VA moet ze nog ongeveer 6 weken a 2 maanden.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:00

spannend moppielover, wel een heerlijk vooruitzicht, eerste veulen ?
evdpanne, volgens mij zijn het voornamelijk mannelijke paarden en ik was wel erg gecharmeerd van een hengst, maar die is bb ( boven mijn budget), bij het woord hengst gaan hier thuis alle alarmbellen af en het is niet practisch met al een merrie op stal...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:09

Garny: Het is idd een heerlijk vooruitzicht. Het is waarschijnlijk haar maar ook ons 1ste veulen ( we hebben haar dragend gekocht alleen wisten we dat toen niet) :D.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:13

moppielover schreef:
Garny: Het is idd een heerlijk vooruitzicht. Het is waarschijnlijk haar maar ook ons 1ste veulen ( we hebben haar dragend gekocht alleen wisten we dat toen niet) :D.

jee wat een kadootje zeg...ik mag wel oppassen als ik een merrie koop dus ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:17

Ze hebben ook een jonge merrie te koop staan Dardana ofzo geloof ik... Heb net nog even gekeken op marktplaats ;). En een ruin die ook onwijs gaaf is, maar ja die is inderdaad erg duur :).

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:44

Jennifer8 schreef:
Hoi, heel even korte reactie, volgende keer meer. Ik probeer het bij te houden maar vind het wel hard gaan zeg. Gelukkig lang weekend nu.

@ Garny 95. Ik weet een heel leuke en lieve spaanse merrie. Ze is nog niet beleerd, want nog jong, maar echt een koel en lief paard. Zie http://dieren.marktplaats.nl/paarden/33 ... ind=8&fs=1

Die merrie is helemaal mijn smaak!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:46

Garny: Ik ben bang dat je niet veel andalusier merries zult vinden van boven de 1.62m. Vaak zijn die namelijk kleiner dan hengsten en ruinen en die komen vaak al niet boven de 1.63m/1.65m uit.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:00

ik ga volgend weekend kijken bij een merrie van 162 en inderdaad zasread het is niet makkelijk maar ik ben niet van de opgeef...

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:35

Toch zijn ze er wel, grotere andalusier merries, wij hebben er nu eentje op stal. Lief, al flink aan de maat en goed bewegen.

Vorig jaar hebben we Jara verkocht een mooi PRE merrie van 160 cm. L-dressuur met zeer goede keuringsresultaten, aan een hele leuke mevrouw in Belgie.. .....

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:53

barrye schreef:
Toch zijn ze er wel, grotere andalusier merries, wij hebben er nu eentje op stal. Lief, al flink aan de maat en goed bewegen.

Vorig jaar hebben we Jara verkocht een mooi PRE merrie van 160 cm. L-dressuur met zeer goede keuringsresultaten, aan een hele leuke mevrouw in Belgie.. .....

hai barrye, wij hebben elkaar al gesproken en ik kom bij je kijken ;)

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:17

Grany95.

Volgend weekend zijn we met drie PRE / Andalusier hengsten in Budel op verzoek van de organisatie van de smokkelrally om het fantastische spaanse paard te promoten!!

Beetje spannend, 2 hengsten en 2 amazones maken daar hun show debut. Abanto gaat mee als leermeester voor de rest.

Maar mijn man blijft thuis en die wil je graag de overgebleven spaanse paarden laten zien.!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:45

garny95: Er wordt je al genoeg aangeboden zo te horen ;). De zoektocht naar een paardje kan lastig zijn, maar soms loop je er ineens zo tegen aan :). Dat was mijn ervaring in ieder geval....

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:43

Shanna: Duim voor je dat je je tentamen gehaald hebt.

Angela: Weet je wanneer Shaddy ongeveer uitgerekend is. Je vindt het nu al leuk om het veulen te voelen (en dat is het ook), maar wacht maar af tot je het echt in je armen hebt. Ik sta elke keer nog steeds als een idioot te springen.

Evelien: gaaf dat jullie meedoen aan de smokkelrallye. Gaat mij helaas niet lukken.

Garny95: welkom en inderdaad het wereldje is klein maar wel gezellig.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:55

Yeah heb eindelijk foto's erop.
Maar dankzij mijn man die is er een tijdje mee aan het stoeien geweest.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:07

hii, kom ook weer ff om t hoekje kijken.
Anouk, heb er zin in over 2 weken! Bel van te voren nog wel ff. Had dat andere vrouwtje nou ook nog belangstelling?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:59

Kom ook weer ff uit de meeleeshoek. :P

Garny; Welkom hier!
Als je toch op zoek bent kan je misschien ook op 2 mei naar Bunschoten komen, naar de dag van het Iberische paard.
Daar komen die dag ook flink wat paarden die verkocht worden.
Als je een flink barokke PRE zoekt met een schofthoogte van over de 1.60, dan zul je meer moeten zoeken tussen de wat oudere paarden, aangezien ze pas echt volgroeid zijn (zowel in de breedte en de hoogte) rond hun 6e/7e/8e jaar.
Helaas is de prijsklasse dan ook weer een stuk hoger.....

Wph1; Wat een onwijs leuk koppie heeft Romke!
Hij heeft wel wat weg van mijn Rintske! :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:10

WPH1 Wat een knap paard heb je!....maar ik vind je hond ook echt té leuk <3

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:20

Dag van het Iberische paard? Hmm... misschien is dat voor mij ook wel leuk om te kijken en te orienteren! Hoewel ik volgens mij al een heel goed beeld heb van wat ik wel en niet zoek ;) maar kijken is altijd leuk... en kijken doe ik met mijn ogen, niet met mijn portemonnee hahaha.