Hier ochtend buiten en vanmiddag binnen, ze waren rustig. We gaan zo nog even terug naar stal. Vanmiddag bericht dat er een grote brand bij een bedrijf naast de stal was, dus even heel spannend, maar gelukkig goed afgelopen…
Wij waren een paar dagen weg dus verzorgster heeft ze verzorgd. De mini en tweejarige staan samen in 1 box met genoeg hooi en de luiken dicht. In de box ernaast zitten twee van m’n drie katten, helaas liet de ene zich niet meer zien vandaag dus die hebben we niet kunnen opsluiten.
Karma staat gewoon op stal met de radio aan, dus hopelijk krijgt zij niet veel mee.
Verschrikkelijk altijd dat vuurwerk Ik ga net na middernacht altijd naar de wei toe om te kijken hoe het met de paarden is.
Hier staan ze er prima rustig bij. Ging net even kijken, deed het licht aan en er gingen 4 hoofden omhoog met een blik van “wat moet je?” Straks wel nog even extra hooi ophangen want ze blijven nu voor in de paddock. Ik heb altijd de helft voor en de helft achter hangen dus dalijk voor wat extra, kunnen ze daar naar het vuurwerk kijken. Die van mij willen echt niet binnen staan nu. Ze krijgen normaal brokjes binnen maar Elevada en Lissy hebben op het stoepje buiten gegeten. Do pony’s vinden het allemaal wel prima
Elisa2
Geplaatst: 31-12-25 23:14
Fijn dat ze zo relaxed zijn!
Hopelijk komt dat goed met je vierde kat Tarzan..blijft tricky met al dat vuurwerk. Ik vind het ook vreselijk.
Heftig Nouvel, ik las hier ookal een schuurbrand een dorp verderop. Moet er niet aan denken dat zoiets naast de stal gebeurd.
Alvast allemaal een fijne jaarwisseling en een goed, gezond 2026 gewenst. En ook voor de beestjes!
Hier vonden ze het toen het om 12 uur losbarstte wel spannend, maar ze bleven wel rustig. Ze stonden helemaal vooraan en niet te eten, maar vanmorgen zag ik dat ze toch wel goed gegeten hebben vannacht dus het is hier allemaal prima gegaan
Elisa2
Geplaatst: 01-01-26 09:55
Ah dat is fijn! en ook fijn dat jouw kat zich ook goed heeft gered Tarzan.
Havanna had het moeilijk, die stond afwisselend met een voorbeen omhoog en tegen de wand te meppen in de stal. Ik hoop echt dat dit het laatste jaar was..
Die 4 musketiers bij ons hebben de nacht goed doorstaan. Stallen lagen nog best netjes behalve hele berg mest . Maar hebben gewoon goed hun hooi gegeten en gedronken . Had lamp aangelaten in de gang . Is geen fel licht maar zou lichtflitsen buiten minder zichtbaar hebben voor ze daardoor . Ze wilde niet extreem graag buiten maar gewoon normaal. Kyento is een box opgeschoven en staat tegen over Tiney in grote stal . Was voor zowel Tiney als Kyento prettiger. Gezien Luna sneller binnen komt in de avond en heel lelijk kijkt naar Kyento . Tiney en Kyento zijn echt koppeltje aan t worden al.
Voor jullie allemaal een mooi paard achtig en gezond 2026 gewenst
DGM: die groeit hard! Hoe groot is hij nu? Nouvel: wat een knappert ook! Vind ze zo donker het mooist. Zinzi: Zo leuk om Kyento zo via jou nog te kunnne volgen. Woonde jij nou bij mij in de buurt, ja toch?
Hier zijn ze de jaarwisseling goed doorgekomen. Staan 24/7 buiten met grote schuilstal. Om 02:00 nog even gaan kijken, ze waren alert maar niet gestresst en hadden genoeg hooi gegeten.
Mila (Shetlander) is vorige week helaas hoefbevangen geraakt. Ik dacht dat er niet veel meer op de weide stond. Maar nog genoeg om te veel fructaan binnnen te krijgen. Ze staan nu beide op de paddock.
Vanmorgen Hugo even aan de longe gehad. Die moest nog even wat spanningsbokjes en sprongetjes kwijt.
Fijn dat de katten weer veilig binnen zijn Tarzan.