Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tennan schreef:Waren hier eigenlijk nog meer drachtige merries?![]()
Ilse begint nu echt tonnetje rond te worden, terwijl ze tegen het einde van april pas uitgerekend is. Best wel een beetje jammer, ik moet er nu met het rijden écht rekening mee gaan houden. Zelf heeft ze nog energie voor 10, dus best lastig...
tennan schreef:Lauke, die van jou iets eerder dan Ilse dus. Ilse is de 20e. Doe jij nog veel met haar?
iEmmaaa, kan me voorstellen dat je er zin in hebt, het is echt heel bijzonderWeet jij al welke hengst je wilt gebruiken?
Het rijden staat hier op een laag pitje, ong. twee of drie keer in de week rustig aan.
iEmmaaa schreef:Hier ook een fries die liever niet werkt, elke keer met rijden moet je zeker in het begin even streng zijn en haar weer goed wakker maken. Als je haar dan even een paar keer er aan hebt herinnerd dat ze op moet letten reageert ze gewoon weer goed
Caro_MarjaH schreef:Die van mij wordt steeds heter en wil juist heel graag werken. Gisteravond ook lekker binnen gereden en ik was lekker met haar aan het werk. Hield een keer halt en wilde weer wegdraven en toen sprong ze vanuit stilstand in galop aan. Dus dat meteen maar een paar keer geoefend en dat ging heel erg goed, maar daar wordt ze zo knetterheet van en dat vindt ze zo leuk dat als ik daarna nog wat oefeningen in stap wil doen dat dat dus gewoon niet meer lukt. Madam denkt bij elke beenbeweging van mij dat ze weer in galop moet aanspringen,, grrrr![]()
Volgende keer dus pas op het einde van de training die stap-galop-stap en halt-galop doen, dan kan ik tenminste normaal de andere onderdelen trainen.
Jenny_S schreef:esther: nu we een dipje hebben lukt het ons ook niet meer netjes hoor, maar ik herken dan gelijk weer of ze weer meer in balans is. stap-galop is één van haar betere overgangen
lopen jullie er ook tegen aan dat ze in de overgangen naar stap neiging hebben om het liefst stil te gaan staan?