Cyrina schreef:Renate moest nu alleen heel snel een vriendje voor Bonito zoeken en nu heeft ze zo'n uber schattig darmoor hengstje gekocht, hij is extra schattig omdat hij mislukte oortjes heeft. Het is zo'n poepie!
Zijn die er ook nog? Fotooooo!!! Natuurlijk wil ik die zien! Vandaag is Prince door de vereniging van kritische opa's goedgekeurd wegens extreem goed gedrag tegenover 3 jarigen... Opa gaf eens toe dat we een ontzettend brave pono hebben voor onze kindjes.
En geweldig nieuws dat Renate haar paardje zo'n goed adres krijgt. Dus mss zien we hem nog tegen Jos Lansink en cornuiten springen, dan ga ik kijken!
Soeske Ik miste je al! Heet je vriendje Jan? Die heb ik ook al even niet meer gezien hier. Hij reageert zelfs niet op al die hoogstandjes van Rintse 
Denise Momenteel is Sam super geduldig met opstijgen, maar hij wil nog wel eens beginnen met een vliegende start. En dan bedoel ik een weggetrokken rug en rengalop. Zo ben ik er al een paar keer afgevallen. Niet pijnlijk, maar leuk is anders. Voornamelijk als er iets gebeurt met hem, wat hij niet gewend is. Mijn krukkige opstijgen zou hij dus zo kunnen interpreteren en dan ben ik anderhalf jaar zorgvuldig opbouwen weer kwijt en mijn vertrouwen in zijn geduld ook. Om die reden vind ik het belangrijk dat iemand er dan even naast staat en hem zeker weten nooit loslaat (en weet wat ie doet). Zodra ik zeker weet, dat ik weer pijnloos kan opstijgen is het 2x even longeren en weer opstappen hoor.
Malin Het Meroth hoofdstel is een bitloos hoofdstel met een verdikking op de neus. Het is gemaakt door een fransman die ook groot voorstander is van natural horsemanship. Ik heb dit hoofdstel ruim 17 jaar geleden gebruikt op een gelderse merrie en mijn zusje had er één op haar Budjonny (Russisch volbloedje). Mijn zusje reed haar paard ook met een leren bitje ook van Meroth. Google er maar eens op. Exact dezelfde hoofdstellen zijn nu nog nieuw te koop. Kosten: 170 euro. Frank had het al een paar keer staan bekijken op de horse expo en in Deurne. En toen zei ik dus al, dat ie beter mijn oude kan uitproberen, dan meteen een nieuwe kopen.
Hij is wel heel aftands hoor. Want mijn ouders zijn niet meer zo zuinig op hun paardenspullen als 17 jaar geleden. Heb alle onderdeeltjes bij elkaar moeten zoeken in een kist. Maar ja, als het werkt, dan werkt het hè?
Groetjes!