witte friezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Re: witte friezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:49

lammie2701 schreef:
albino paarden bestaan wel maar zul je niet snel zien omdat het zeer zelden voorkomt (mutaties, zo bestaan er ook witte negers) en ze kunnen overdag niet naar buiten dus dan zie je ze ook niet in de wei.
Nee, albino paarden bestaan dus niet. Inderdaad, er bestaan wel albino negers, net als albino paarden, albino konijnen, albino slangen en ga zo maar door. Er zijn echter een aantal dieren waarbij albino's geen kans van overleven hebben. Ze komen dus wel voor, maar gaan dood in de baarmoeder of een paar dagen na de geboorte. De paarden die overdag niet naar buiten 'kunnen' zijn waarschijnlijk cremello's. Door hun lichtroze huid verbranden ze snel, daarom is het dus verstandig ze uit de zon te houden. Maar deze paarden hebben echt blauwe ogen, en albino dieren hebben rode ogen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:00

nou dan heb ik waardchijnlijk een cremello met rode ogen gezien een jaar geleden. goh dan zou ikzelf ook cremello zijn, ik ben zo wit als ik weet niet wat, kan ook niet tegen fel zonlicht en heb blauwe ogen. ik loop 's zomers ook vaak met een petje en zonnebril en dik ingesmeerd.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:07

lammie2701 schreef:
nou dan heb ik waardchijnlijk een cremello met rode ogen gezien een jaar geleden. goh dan zou ikzelf ook cremello zijn, ik ben zo wit als ik weet niet wat, kan ook niet tegen fel zonlicht en heb blauwe ogen. ik loop 's zomers ook vaak met een petje en zonnebril en dik ingesmeerd.
Cremello's met rode ogen bestaan dus ook niet Knipoog . En mensen-cremello's ook niet. Jij hebt waarschijnlijk gewoon weinig pigment in je huid.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:15

ja dat van dat ik een cremello ben was sarcastisch bedoeld ik weet heus wel dat ik geen cremello ben maar het had wel weinig gescheeld of ik was een albino. ik heb vorig jaar wel ergens een spierwit paard opstal zien staan met rode ogen, wat is dat dan? bij mijn weten is dat een albino. hij stond ergens helemaal in de achterste stal omdat die zo donker was en kwam dus nooit buiten, er kon alleen in de binnenbak met hem worden gereden maar dan mochten de lampen niet aan. bij mijn weten heeft zo'n paardje ook niet echt een leven, maar dat is mijn mening.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:39

lammie2701 schreef:
ja dat van dat ik een cremello ben was sarcastisch bedoeld ik weet heus wel dat ik geen cremello ben maar het had wel weinig gescheeld of ik was een albino. ik heb vorig jaar wel ergens een spierwit paard opstal zien staan met rode ogen, wat is dat dan? bij mijn weten is dat een albino. hij stond ergens helemaal in de achterste stal omdat die zo donker was en kwam dus nooit buiten, er kon alleen in de binnenbak met hem worden gereden maar dan mochten de lampen niet aan. bij mijn weten heeft zo'n paardje ook niet echt een leven, maar dat is mijn mening.

is een foutje van de natuur geweest dan. doordat dat paard nu ook geen leven heeft, zou die in de natuur helemaal niet overleven. dankzij mensenhand leeft hij nu zo, maar om heel eerlijk te zijn, persoonlijk vind ik dit geen paard-waardig bestaan...
cremello's kunnen gewoon naar buiten hoor. ze hebben wel degelijk pgment, je hebt ze ook die heel licht van kleur zijn,maar ook die bijna isabel kleur zijn. alleen doordat d eogen blauw zijn, hebben ze soms last van fel zonlicht.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:32

WildChild schreef:
Als je even het topic doorleest, zul je uitvinden dat het dus wetenschappelijk bewezen is dat er geen albinopaarden bestaan.

Van dit soort opmerkingen word ik zo verschrikkelijk moe.......... Heb je zelf het onderzoek gedaan?! Nee dus, heb je ooit weleens een albinopaard gezien?! Nee dus, ik wel en dat weet ik met mijn 30 jaar oud zeker weten....

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:07

Witte paarden
Werkelijk witte paarden, zijn zeer zeldzaam. Ze hebben een speciaal gen dat voor deze witheid codeert. Het verschil tussen een schimmel en een werkelijk wit paard is de kleur van de huid. Schimmels hebben een zwarte huid, witte paarden hebben een roze huid. Witte paarden worden ook wit geboren. Witte paarden zijn heterozygoot met hun witte gen. Als een paardenfoetus twee witte genen heeft, is het niet levensvatbaar. Het zal al sterven in de baarmoeder.

Er bestaan voor zover bekend geen gevallen van echte albino paarden.

Bron: www.wikipedia.nl

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:13

lammie2701 schreef:

Weet je zeker dat dit waar is, of heb je het alleen 'van horen vertellen'?? Zeker dat gewoon licht uit moest blijven is echt onzin. Een lichaam reageert niet op licht maar op de straling die het uitzendt, voornamelijk UV straling. Normale TL-lampen zorgen dus absoluut niet voor een verbrandde huid.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:28

ja ik heb dit paard zelf gezien en die lampen moesten niet uit blijven voor het verbranden maar voor de ogen van het beestje, die ogen verdroegen helemaal geen licht, wat voor licht dan ook.

nu ik erover nadenk ikzelf heb dat in de zomer ook best vaak en draag dan ook binnen vaak een zonnebril en petje.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:40

napoleon schreef:
WildChild schreef:
Als je even het topic doorleest, zul je uitvinden dat het dus wetenschappelijk bewezen is dat er geen albinopaarden bestaan.

Van dit soort opmerkingen word ik zo verschrikkelijk moe.......... Heb je zelf het onderzoek gedaan?! Nee dus, heb je ooit weleens een albinopaard gezien?! Nee dus, ik wel en dat weet ik met mijn 30 jaar oud zeker weten....

Moet ik zelf het onderzoek hebben gedaan om te weten dat wat iets gezegd wordt, niet klopt?! Dat is wel de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Er worden zovaak onderzoeken gedaan, maar alleen als je het onderzoek zelf hebt gedaan mag je het gebruiken in de beargumentatie van je stelling? Nou, nee. En ik zeg dus, lees even het topic door, of kijk even naar de post van bacannie.

Veer_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:34

Een witte fries heb ik nooit gezien maar ik heb wel een paard gehad wat een kruising KWPNXBelg trekpaard was (vorig jaar overleden) en hij had veel overeenkomsten met fries!
Hierbij een foto!

Afbeelding

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:05

ik zie geen afbeelding.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:48

love_JB schreef:
ik zie geen afbeelding.

Dan moet je even met je rechtermuisknop op het plaatje klikken, 'eigenschappen', en de link die daar staat kopieeren en plakken in een internetvenster Lachen.

Ik vind overigens dat je niet van de foto kunt afleiden dat het paard op een fries lijkt, ja of nee. Hij heeft niet echt een friezenhoofd, en ook niet veel behang. Wel een brede borstkas, maar dat doet een paard niet meteen op een fries lijken. Ik denk dat je beter een foto kunt plaatsen van z'n hele lijf. Ik denk trouwens niet dat een paard wat geen Fries in zijn bloedlijnen heeft, een friese bouw heeft. En een paard met lange manen of sokken is niet meteen een paard wat op een fries lijkt, in mijn ogen Lachen

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:32

ok mensen even kijken of het lukt laat het maar weten als je de foto ziet dit is dus mijn half camargue half fries hij is net 8 maanden dus moet nog volledig wit worden maar hij is op weg.[img][/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CAFNCPEP.jpg[/img]

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:33

hmm dat doet ie dus niet :S

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:35

Isis83 schreef:
hmm dat doet ie dus niet :S

Alstu, bij deze doe ik het even voor je
Afbeelding

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:38

hey hij doet het wel jeeeeeeeeeeeee

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:38

hoe krijg je dat voor elkaar?

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:42

ff kijken of ik het nu zelf kan hahaha

Afbeelding

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:42

jeeeeee ben nog niet zo dom als dat ik eruit zie hahahaha

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:13

lejo schreef:
misschien een albino ofzo??? interessante vraag
(bestaan er albino paarden???)

Ja ik heb er toevallig 1 gekocht komt zaterdag zal wel even topic over plaatsen, wel apart he
trouwens vroeger hadden friezen ook schimmel en vos kleur maar is door het stamboek er uit gefokt maar je had ze dus wel

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:02

barbara1970 schreef:
lejo schreef:
misschien een albino ofzo??? interessante vraag
(bestaan er albino paarden???)

Ja ik heb er toevallig 1 gekocht komt zaterdag zal wel even topic over plaatsen, wel apart he
trouwens vroeger hadden friezen ook schimmel en vos kleur maar is door het stamboek er uit gefokt maar je had ze dus wel

Lees het topic even door, er bestáán geen albino paarden. Slapen .. Vreemd als je niet eens weet wat voor paard je eigenlijk hebt gekocht.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:01

WildChild schreef:
Lees het topic even door, er bestáán geen albino paarden. Slapen .. Vreemd als je niet eens weet wat voor paard je eigenlijk hebt gekocht.

idd! Nors opkijken

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:32

Ik denk dat Barbara1970 bedoeld dat zei een American Albino binnenkrijgt, zo word dit paard genoemd, niet meteen happen mensen. Ook wordt dit paard wel de American Creme and White genoemd. Dit paard is wit en heeft een lichtrode huid.

De echte Albino paard wat jullie inderdaad bedoelen dat kan helaas niet overleven dat weet ik. Eeen paardenfoetus kan geen 2 witte genen hebben, dan sterft het foetus.

De cremello en de Perlino zijn pseudo-albino's (nep-albino's)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:33

Ik denk dat ze nu wel bestaan omdat ze door de mens kunnen overleven. In het 'wild' zullen ze het niet overleven.