[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:42

Bedankt allemaal voor het meedenken! Helaas hebben we hier geen bos in Noord Groningen... Hij kan de komende tijd sowieso nog gewoon even paard zijn, want ik ga naar Australië toe en mijn zusje zal hem dan af en toe rijden, maar dat zal niet vaker zijn dan 1 keer per week. Als ik terug kom pak ik hem weer op en dan gaan we sowieso als eerst bezig met balans, want ik merk dat hij daar wel veel aan gaat hebben als we dat toch nog gaan verfijnen. Het is natuurlijk nog maar een jonkie :D

Wat betreft achteruitlopen als verzet of uit angst weet ik niet zo goed, want hij is redelijk volgzaam, dus als ik zeg dat het goed is gaat hij ook wel. Hij kijkt dan ook niet boos of angstig. Hij houd zijn oortjes mooi naar voren en kijkt hooguit een beetje verward. Hij is vorige winter ingereden. Eigenlijk meer ruitermak gemaakt en daarna op stal gezet voor een paar maanden en is daar ook erg vermagerd. Hij heeft hier het voorjaar kunnen aansterken en we zijn hem daarna rustig gaan op pakken. We gaan nu zegmaar met kleine stapjes vooruit en we doen ook alles met alle geduld, maar ik merk dat hij snel genoeg krijgt van het rondjes lopen in de bak, dus we doen nu heel veel verschillende dingen eigenlijk. Grondwerken, met les doen we soms spelletjes en een laag sprongetje, vaak balkjes en soms een stukje buiten over de weg aan de hand. Dan blijft hij veel langer geconcentrerd dan wanneer we gewoon dressuur doen.

Edit: Zoals ik zei, de basishulpen gaan over het algemeen wel goed, maar zodra het strenger of specifieker word gaat hij dingen door elkaar halen en krijgen we soms miscommunicaties...

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:25

Ik ben pas met mijn Fries gaan springen, toen ze onder het zadel goed bevestigd was en geen moeite meer met de galop had.

En dat heeft zeker een tijd geduurd. pas toen ik merkte dat ze lekker op eigen benen kon lopen ben ik pas eens een sprongetje gaan maken.

Zelf zou ik dus eerst lekker met de basis bezig gaan en als hij springen leuk vindt, lekker laten vrijspringen. En les helpt heel veel! :D

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:51

Vandaag was Tess er en is in love met...Nathan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nathan moet plassen hahah geen gewicht op zijn rug

Afbeelding

Dankje wel Nathan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijke vent he?
Z paard en zo lief!!

Afbeelding

:+: :+:a

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:36

Aaah wat schattig <3

Wikje staat nu zonder deken buiten. Zelfs onder 0 gram stond ze bijna te zweten, t is ook gewoon warm voor de tijd van t jaar en in de nacht staat ze op stal, dus lekker dekentje af en als t kouder wordt maar weer op :)
Te warm lijkt me ook niet prettig.

jUst_eVa

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:08

Aah wat een lieve foto's allemaal maar ik hou jullie niet meer bij hoor jullie gaan zo snel:')

Pablo is ook geschoren. Hij heeft nog een klein sokjes over. Hij is mooi zwart gebleven. Ik heb pablo zijn naam wel aangepast, hij heet nu

Ti Sento Pablo

Afbeelding
Afbeelding

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:43

Mooie foto's!! :+:

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:33

Gistermiddag is Peter thuis gekomen van de beleerstal en heeft zn eigen stal gekregen. Hij was braaf op de trailer met een ander paard ernaast.
Vanochtend meteen bij de kudde in het weiland gekomen, ging gelukkig ook betrekkelijk rustig. Al met al heel positief. Toch spannend weekend zo, op de trailer, nieuwe kudde etc. Hij mag nu even rustig bijkomen van zijn beleer avontuur. Nog ff een niet al te scherpe foto maar dit was de tweede keer er op voor mij.
Afbeelding
En idd die Pablo is een mooierd.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:25

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:59

Natuurlijk!!!
Een fries is toch veel leuker dan een Shire! :Y)

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:21

Pablo is zo prachtig! Hoe oud is hij?

Gestemd op Alpha!

Leuk dat hij thuis is, maximosa. Lekker veelzijdig :-) hopelijk krult hij snel wat minder op!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:11

Talitah, wat een geweldige foto's. Wat super dat hij zo braaf is!

Leuke naam just_eva! Heb je zijn naam alleen als sportnaam aan laten passen of ook bij het stamboek?

Maximosa, wat fijn dar hij het zo goed doet en dat alles goed verlopen is.

En bedankt voor de stemmen! Hahaha

Alpha heeft gister en vandaag voor het eerst zonder Klasien lekker buiten gelopen en kennis gemaakt met zijn nieuwe vriendje. Nog wel even met een draad ertussen aangezien het leeftijdsverschil. Maar ze hebben lekker staan snuffelen en hij stond na 15 min heerlijk rustig te grazen. Van de week gaan we ze samen zetten om te zien hoe het gaat. :)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:43

iEmmaaa schreef:

Leuke naam just_eva! Heb je zijn naam alleen als sportnaam aan laten passen of ook bij het stamboek?

Alpha heeft gister en vandaag voor het eerst zonder Klasien lekker buiten gelopen en kennis gemaakt met zijn nieuwe vriendje. Nog wel even met een draad ertussen aangezien het leeftijdsverschil. Maar ze hebben lekker staan snuffelen en hij stond na 15 min heerlijk rustig te grazen. Van de week gaan we ze samen zetten om te zien hoe het gaat. :)

fijn dat het toch goed gaat met Alpha zo zonder moeders... lekker buiten :)
ik heb trouwens op Alpha gestemd voor hengstenveulen van 2016 ;)

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 00:19

SCC schreef:
iEmmaaa schreef:

Gestemd op Alpha

Dank voor de complimenten!

fijn dat het toch goed gaat met Alpha zo zonder moeders... lekker buiten :)
ik heb trouwens op Alpha gestemd voor hengstenveulen van 2016 ;)

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:22

Oehh wat is Pablo mooi zwart! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Yke wordt woensdag geschoren, heeft iemand nog tips??

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:53

Ik heb ook gestemd op Alpha! :) Zo'n schatje verdiend om te winnen.

Ga je Yke voor het eerst scheren of niet?
Iedereen een fijn weekend gehad met zijn/haar friesjes? Ik heb zaterdag meegedaan met de Ride & Run. Jonne was echt super braaf. Was echt heel leuk om te doen, aanrader!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:21

Ik laat Yke scheren. Voor mij is het eerste keer maar voor yke niet. Bij vorige eigenaar werd ze ook geschoren

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:22

Pablo is 9 jaar! Ti Sento is nu alleen z'n sport naam maar ik ga wel kijken of ik het kan laten veranderen.

Pablo heb ik heel vroeg geschoren, ookal had hij nog niet zo'n dikke vacht. Dan komen ze er vaak zo mooi diep zwart onder vandaan! En niet te kort scheren!

Fijn dat alpha het zo goed doet zonder zijn mama!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:49

Gestemd!! :D

Hier ook van 't weekend een kleintje op Tamme gereden, zal zo eens een fotootje opzoeken <3 Wat zijn 't dan toch heerlijke paarden hè!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:05

Bedankt voor de stemmen!

Droversrun, leuk Ride&run zeker op zo'n prachtige locatie als afgelopen weekend. Welke afstand hebben jullie gedaan?

Ik wilde Klasien deze week gaan scheren. Vooral omdat ik graag een goede foto voor bij mijn advertentie wilde (ik scheer ook voor andere mensen), maar er valt nog weinig te scheren :'). Ik ben geloof ik precies op tijd geweest met een deken. Ze heeft nog een prachtig dun vachtje.

Maar het is idd zo hoe eerder je ze scheert hoe zwarter ze er onder vandaan komen! :)

Alpha heeft vandaag (nog even met draad) kennis gemaakt met zijn toekomstige vriendjes. Ik heb een kort filmpje in een topic geplaatst [KS-ITP] Alpha fan Huitema in 'de grote paarden wereld'

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:06

iEmmaaa schreef:
Bedankt voor de stemmen!

Droversrun, leuk Ride&run zeker op zo'n prachtige locatie als afgelopen weekend. Welke afstand hebben jullie gedaan?

Ik wilde Klasien deze week gaan scheren. Vooral omdat ik graag een goede foto voor bij mijn advertentie wilde (ik scheer ook voor andere mensen), maar er valt nog weinig te scheren :'). Ik ben geloof ik precies op tijd geweest met een deken. Ze heeft nog een prachtig dun vachtje.

Maar het is idd zo hoe eerder je ze scheert hoe zwarter ze er onder vandaan komen! :)

Alpha heeft vandaag (nog even met draad) kennis gemaakt met zijn toekomstige vriendjes. Ik heb een kort filmpje in een topic geplaatst [KS-ITP] Alpha fan Huitema in 'de grote paarden wereld'

scheer jij paarden voor andere mensen ?
je mag de mijne wel gebruiken als model (fluffy shetten die geschoren en wel sportpony's zijn zo slank)
kun je foto's maken zoveel je maar wilt

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:54

Aahh alpha is zo schattig <3 <3 <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:51

De beloofde foto's :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:14

Aawh die laatste foto is super leuk Utopia! <3

Yke wordt vandaag geschoren, heeft iemand nog tips voor na het scheren?
Ik las iets van Spiritus met water op een spons zodat ze minder grijs wordt. Kan je ook iets anders gebruiken dan spiritus?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:29

Onzin....
Ik was ze gewoon

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:18

Met wat was je ze dan?
Spiritus kinkt niet zo heel goed :')