barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:42

Geldboompje!
Afbeelding

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:56

Calimero_ schreef:
Toch maar even een fototopic gemaakt, had al zo lang geen foto's meer geplaatst :P

[ITP] Van Arabische volbloed naar kruising Fries??

Leuk, leuk!!

Xyris schreef:
Geldboompje!
[ Afbeelding ]

Ja wij willen hier allemaal wel een stekkie :j *\%/*

Nu nog de winkel waar ze tijd verkopen :D

Zo net terug van de paarden, Felix alleen even gepoetst, gevoerd en geknuffeld (gisteren super fijn gereden) en Fedde vandaag even gevoerd en alle 4 de voetjes opgetild en uitgekrabt (gisteren geoefend met meelopen, overal poetsen, staart uitpluizen, voorste hoeven uitkrabben, achterste alleen optillen). Daarna nog gewoon los achter mij aan laten lopen en gespeeld met een pilon en jollybal, hij vindt alles leuk, ik kon zelfs een emmer op zijn hoofd zetten en de pilon op zijn kont :wow:
Blij met mijn beide paarden *\%/* <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:36

Nanda, Fedde lijkt echt heel erg op Finn!
Had zo exact dezelfde fotos kunnen maken van finn toen hij nog iets jonger was. Hij is inmiddels wat meer uitgedijd en heeft meer body gekregen al, maar de benen en de houding en het koppie echt exact hetzelfde!
Alleen 1 sokje is bij Finn lager(rechts voor) en Finn heeft geen witte vlek op zijn buik.

Maar echt een kopie bijna!:P

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:15

Wat voor maat hoofdstel hebben jullie paarden?
Net voor het eerst een hoofdstelletje in gedaan, maar kreeg de neusriem niet dicht, haha.
Alleen is het kopstuk wel goed passend dus ben bang dat ik een samengesteld hoofdstel van full neusriem en cob kopstuk moet hebben.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:18

Komen echt knappe fotos en paarden voorbij <3

Calimero_ schreef:
Wat voor maat hoofdstel hebben jullie paarden?
Net voor het eerst een hoofdstelletje in gedaan, maar kreeg de neusriem niet dicht, haha.
Alleen is het kopstuk wel goed passend dus ben bang dat ik een samengesteld hoofdstel van full neusriem en cob kopstuk moet hebben.

Ik heb 3 full hoofdstellen, waarbij k bij de sperriem zeker wel gaatjes bij heb moeten prikken en bakstukken ook 1 (soms) maar een cob was gewoon echt te klein :j

Dus misschien ook een full voor jou met een gaatje bijprikken? Full kan je in de kopstukken vaak ook wel veel verstellen

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:22

Bij cob zit het kopstuk al op het 1 naar bovenste gaatje dus ben bang dat full echt te groot wordt.
qua halster heeft hij ook echt cob, full is echt te lang.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:34

Hier alles full. Maar goed, nu is Belle ook een reus.. ;)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:55

Rock heeft ook echt cob nodig maar zijn kaken zijn zo breed dat het daar wel mee zoeken is :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:29

Leo schreef:
Rock heeft ook echt cob nodig maar zijn kaken zijn zo breed dat het daar wel meey zoeken is :j

Dat is precies wat ik bedoel!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:35

Calimero, hoe reageerde ze op het hoofdstel? Met bit?

Ik ga dat zelf zo spannend vinden als die van mij voor t eerst het hoofdstel om gaat krijgen

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:17

Ik heb full met een aansnoerneusriem & dan een sperriem door het gedeelte van de aansnoerneusriem haha, anders paste het echt niet!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:01

Ik rij bitloos, dus dat probleem heb ik niet. Hij past alles wat mijn fjorden ook passen. Lekker makkelijk.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:31

Dat is ideaal

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:55

Ja, ik wou dat ik dat ook had met zadels, maar dat valt nog tegen. Ik hoop dat ik mijn nieuwe Ghost er goed op krijg. Anders moet ik toch voor een eigen zadel kijken voor hem. Hij heeft nogal een hoge schoft.

Aangezien ik toch alleen nog in de ring rij, rij ik hem nu nog met een barebackpad. Maar tegen de tijd dat ik naar buiten ga met hem, wil ik toch wel een zadel.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:25

Hmm.. zadels.. pff.. hihi. Ik rijg maandag de zadelmaker. Denk dat er aan mijn wintec niet veel meer te veranderen is (is ook al oud) en stiekem hoop ik eigenlijk dat hij zegt dat hij echt niet meer goed ligt. Heb zo'n last van mijn bekken op die Wintec. Tijd voor een nieuwe dus ;)
Dan nog hopen dat hij iets heeft wat goed ligt op haar en wat over een paar maanden ook nog aan te passen is. Ze is wel al superveel gewicht kwijt, maar haar spieren veranderen nog en bij haar schouders zit nog teveel vet..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 18:25

Ik heb mijn kn nog liggen van mijn vorige merrie dus hoop stiekem dat die straks gaat passen, anders toch op zoek naar een passend zadel

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:57

Hallo :)

Ik kom mij hier ook eventjes aanmelden.
Niet dat we alreeds een BP hebben, maar het is wel de bedoeling om er dus eentje te "maken".
Dit ging normaal dus al dit jaar gebeuren, maar door nare omstandigheden is het veulen gestorven (meer info mag via PB).

Dit jaar gaan we het dus gewoon opnieuw proberen.
Ik heb hier en daar diagonaal gelezen (en vooral naar de foto's gekeken :P ), maar had nog enkele vraagjes. Mocht iemand ze kunnen beantwoorden, ik zou jullie uiterst dankbaar zijn!

We zitten dus met een papierloze merrie die gedekt zal worden door een goedgekeurde dekhengst bij het BP-stamboek. Zou het een meerwaarde hebben, mochten we deze nog op 6-jarige leeftijd inschrijven in het stamboek, in functie voor het veulen dan? De merrie op zich is erg gewild door enkele BP fokkers (ondanks ze geen papieren heeft), waarom weet ik nu ook niet, paard is van mijn vriend en het is gewoon een onwijs lief beest, dus ze gaat niet weg.
Veulen zou dan uiteraard meegaan naar de keuring.

Foto voor de geïntresseerden:

Afbeelding

En dan NOG een vraagje (oh wat ben ik moeilijk vandaag *\o/* )
Om wat vers bloed te brengen in het stamboek heb ik een combinatie op ogen die nu op voorhand al veel belangstelling heeft. Toekomstig veulen gaat 25% Fries bloed hebben (dacht ik). Zou moeten zwart bont zijn (heeft tot nu toe enkel zwartbonte gegeven) en HOPELIJK met de bewegingen van de moeder.

Dat terzijde, hoe zit dat dan met het stamboek? Hoe wordt dat veulen dan ingeschreven?
Merrie heeft dus vol papier bij het huidig stamboek (ben nog aanvraag aan het doen om haar te laten overplaatsen naar stamboek op basis van afstamming, zit raar in elkaar).
En kwestie van keuringen, hoe zit dat wat in elkaar, want ik kijk erover op de site vrees ik...

DANKUUUU

en voor de rest: Prachtige paarden die hier passeren!
Die Alejandro is echt een kanjer ;)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:19

Hoi hoi! Helaas kan ik je geen antwoord geven op je vragen.. Ben niet thuis in het stamboek. Overigens wil ik natuurlijk wel even kwijt dat het echt een knapperd is op de foto. Hoop dat het gaat lukken om er een mooi en vooral gezond veulen uit te krijgen!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:39

Helaas kan ik je ook niet verder helpen met het stamboek, mijn kennis is al 2 jaar oud :') en dus verouderd

Ik heb morgen een fotoshoot met Byoux en ik vind het spannend, het word de eerste keer dat hij buiten eigen terrein de grote vrijheidsdressuur kunsten gaat doen :=

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:22

Even voor de duidelijkheid, je merrie is onbekend qua afstamming maar heeft wel vol papier? Bij welk stamboek staat ze ingeschreven?

En thnx voor het compliment :D

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 07:34

Nee, we hebben 2 merries. Eentje onbekend en eentje met vol papier.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:04

Aaah nu begrijp ik het :)

Uit mn hoofd wordt het veulen dan in voorboek 3 ingeschreven. Dit is wanneer ouders en grootouders bekend zijn en dmv DNA achterhaald kunnen worden (dat kan in de meeste gevallen wel als er altijd gebruik gemaakt is van ggk hengsten van welk stamboek dan ook)
Bij meer dan 62,5% "vreemd" bloed wordt het automatisch een type XX.

Als je op de site van het barock pinto stamboek onder documenten en dan registratie regelement aanklikt kun je alles vinden :)
Het hoeft dus niet zo te zijn dat je merrie geregistreerd is ;)

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:47

Ok dankje! Ik ga het meteen nog eens allemaal doornemen.
Maar kan het zijn dat de website niet echt up to date is?

Voornamelijk dan gericht naar de hengsten toe.
En iemand die aan de uitslagen kan geraken van de keuring in België? :p

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:50

Voor de merrie met papier, zeker en vast ggk. Zowel bij moeder als vaderlijn allemaal Siegerhengsten. (Oeps, het gaat dus inderdaad om Duits bloed ;) )

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:56

Dan ben ik stiekem wel benieuwd welke hengst je gaat gebruiken :D duits bloed is zeker interessant :)

Site wordt idd niet zo best onderhouden.....moest geloof ik ooit nog een nieuwe komen maar weet niet hoe of wat verder.
Wel jammer want men kan van de laatste ggk hengsten geen contact gegevens vinden bijv.....