Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:31

Ik heb me net toch maar afgemeld. Ik moest nog even tanken en toen stond ik al met het zweet op mijn rug. Ben nu bezig met haar hooinetten vullen en het zweet staat nu helemaal overal (zal jullie de details besparen ;) ).

Volgend weekend weer wedstrijd. Ik vind het wel prima :)

Zo lekker afspoelen en manen wassen en dan mag ze het land weer op. Begint wel iets te waaien hier nu. Dat scheelt nog een beetje..

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:44

Heel verstandig Janet! Startlijst voor volgende week staat er nog niet op, misschien komen we elkaar dan wel tegen ;-)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:56

Verstandig besluit, Sanet.
Hier nu gelukkig ook een windje.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:02

Nou het was inderdaad wel zweten maar 9.40 was nog te doen. Ik heb haar erna afgesponst en thuis nog eens lekker afgespoeld.

Isanne wordt steeds braver in de ring, maar vooral in de galop is de concentratie nog ver te zoeken. De eerste proef ging nogal rommelig al vond ik te punten wel heel streng. 159, ons dieptepunt..

De tweede proef ging al beter, al besloot iemand om vlak naast de ring met een plastic tas te rammelen.. toen vloog ze er wel even vandoor. 172 punten.

Al met al ben ik toch tevreden, ze liep voor het eerst niet zo vreselijk op de rem!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:05

Super van de tweede proef, Berdien. En gewoon lekker aan je gevoel vasthouden. Die winstpunten komen wel als je jullie straks meer ervaring hebben op de wedstrijden. Mooi om te lezen dat ze nu al minder met de handrem er op begint te lopen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:09

berdien mooi die laatste punten en jeetje sommige mensen moet je echt af mogen schieten
zijn vaak kijkers die echt geen verstand hebben helaas

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:19

Dankjulliewel! Ja, ik ben erg blij dat ze doorliep. Rijdt zoveel beter :+

Het was iemand van de manege Jenny, ze stond bik de jury van de andere ring. Ze keek nergens naar.. en tuurlijk dat moet Isanne ook maar leren, maar toch wel frustrerend.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:32

Goed bezig Berdien!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:39

berdien85 schreef:
Dankjulliewel! Ja, ik ben erg blij dat ze doorliep. Rijdt zoveel beter :+

Het was iemand van de manege Jenny, ze stond bik de jury van de andere ring. Ze keek nergens naar.. en tuurlijk dat moet Isanne ook maar leren, maar toch wel frustrerend.

nog dommer :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:39

Kan me heel goed voorstellen dat dat frustrerend is, Berdien. Dit soort dingen heb ik ook wel meegemaakt.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:44

Lopen jullie paarden ook anders op gras dan op zand en andersom? Of is het een kwestie van wennen?
Heb paardlief vanmorgen in de wei gelongeerd. In de bak loopt ze lekker gecontroleerd met koppie dr bij en vanmorgen was het vooral bokken en alles in de hoogste versnelling, plat door de bocht.. *zucht*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:48

Is een kwestie van wennen. Die van mij vond het eerst ook vreemd om op het gras te lopen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:30

Die van mij liep de 1e x ook niet heel fijn op gras. Kreeg er toen ook geen galop uit. Wat ik nu merk is dat ze het heel leuk vindt, ze gaat dan echt als een trein. Heb de afgelopen week weer op gras mogen trainen is echt een verademing.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:00

Had laatst ook zoiets op wedstrijd, mijn paard heeft een hekel aan jury hokjes en auto's en galop is nog niet haar sterkste punt die is nog wat ongecontroleerd. Maar het regende dus en tijdens mijn grote volte in galop bij c zette de jury de ruitenwissters aan :+ was niet zo'n succes, maar ze moet er maar aan wennen.

Maar houd dat goede gevoel van je tweede proef vast berdien!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:13

hahahahahhaa oww ook niet heel handig die ruitenwissers op dat moment :') ik neem aan dat ze daar dan geen slechte punten voor geven!?

Netjes berdien!!

knap dat jullie starten met dit weer, ik ga hooguit wandelen of een stapritje doen maar het heeft bij mijn paard echt geen zin. Verliest ze zooooo veel, kan ongeveer direct een minerale preparaat erin spuiten om dat paard weer een beetje op pijl te krijgen. Vind ik zonde, dan maar een weekje vakantie en lekker buitenspelen samen :)

WOW het is echt snel gegaan, maar mn paardje is verkocht! Dinsdag kwam iemand kijken, die was op slag verliefd en dat klikte super samen. Ze is de hele week terug geweest en vandaag hebben we daar naar toe gebracht. Voelt een beetje dubbel, mn paardje gaat het daar super goed krijgen! Beter dan bij ons alleen op het land, maar het is wel mn kleine veulentje die ineens niet meer bij ons staat...

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:25

Ik had een 4 :') " paard schiet weg" als commentaar

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:31

Als ik me had opgegeven, was ik ook gewoon gestart. Paard heeft weinig last van de warmte. Zou haar dan wel even regelmatig af laten sponzen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:38

dat vind ik echt flauw!!!!! Logisch dat een paard niet gewend is aan auto met ruitenwissers naast de bak toch!? Als ze nou de hele tijd al aanstaan dan is het anders, maar was nu wel heel duidelijk dat het kwam door de jury

maar goed, begrijp jurys wel vaker neit :X

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:44

Romy fijn dat je paard verkocht is.

Ik start normaal niet op gras al heb ik dat wel een x gedaan in de impuls rubriek en ze liep er prima op.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:50

Helemaal over jouw verhaal heen gelezen, Romy. Maar super dat het zo snel is gegaan met de verkoop van je paard.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:48

Oef ruitenwissers lijkt me inderdaad ook vreemd voor een paard :+
Maar goed, anders ziet de jury ook niks..

Dat is snel gegaan Romy! Mooi dat ie een goed plekje krijgt, maar lijkt me inderdaad wel moeilijk..

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:32

Wat een stilte :+
Heb me toch ingeschreven voor Hilvarenbeek! Maar wat doen jullie altijd met de voorpluk van je fries op wedstrijd?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:34

pronkjelover schreef:
Wat een stilte :+
Heb me toch ingeschreven voor Hilvarenbeek! Maar wat doen jullie altijd met de voorpluk van je fries op wedstrijd?

Knotje :))

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:34

Is inderdaad erg rustig. Heb op dit moment ook geen wedstrijden staan. Dus weinig te posten.
Ik heb alles los bij de fries die ik nu rijd. Zij raakt op dit moment nog erg gestrest als ik met een vlecht aan het rijden ben. Bij mijn vorige friezen had ik wel een vlecht in, maar de voorpluk had ik gewoon los.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:36

Vlechtje in de voorpluk. En da's maar goed ook!
Ik hoorde namelijk laatst een jury zeggen: Als ze alles in de vlecht hebben geef ik een 8, als ze de voorpluk los hebben geef ik een 7...