Campeonato PRE 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:44

nombrado schreef:
XshaartjeX schreef:
Denk je? Ik vind het lastig. Vik is namelijk de eerste PRE die ik bezit en ook de eerste waarbij ik ben gaan kijken toen. Heb er gelukkig wel meer voorbij zien komen bij bezoekjes aan fokkerijen.

Heb jij haar toen ook gezien toen ze te koop stond? Ik wilde eigenlijk een schimmel hengst en heb nu een zwarte merrie :P Mijn instructeur (patrick molenaar voor degenen die m kennen) vind vik ook een mooi barok type dus dat doet me wel goed om te horen van iemand waarvan ik denk/vind dat hij er verstand van heeft. K verbaasde me er alleen wel over dat je het proefje met de functionaliteit uit je hoofd moet weten :P
Zijn jullie niet bang dat je dat vergeet door de spanning enzo?

kheb haar idd toen gezien...
zo wilde ik een zwarte hengst 12 jaar geleden en kwam thuis met een oerlelijk langbenig lichtbruin schimmel achtige , wit hoofdig PRE veulen van 4 maanden .... :+ 8-) (echt het lelijkste veulen wat ik ooit gezien had)
Kzou hem voor geen miljoen willen verkopen of inruilen voor iets zwarts..
Het lelijke eentje is uitgebloeid als een mooie zwaan!
1 ste keuring laastste (4 jaar) , keuring het jaar daar na, bij de top 3 van de hele dag morfologie....
je ziet, het zegt dus weinig..., maar ik heb zelf nog nooit zón PRE gereden die zo in balans en zonder moeite oefeningen kan rijden (hij heeft ook echt zijn lijf mee)
zo is ie nu, 11 jaar
http://i915.photobucket.com/albums/ac35 ... 00x742.jpg

dit was de eerste premiekeuring 4 2/3 jaar
http://i915.photobucket.com/albums/ac35 ... dehand.jpg

Wat leuk zeg!
Mooi dier is het geworden hoor!!
Het wil inderdaad niet veel zeggen maar ik denk wel dat die iele merries die ik heb gezien nooit zo breed zullen worden als een die op die leeftijd al breed(er) is of zie ik dat heel erg verkeerd? :P
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 13-09-11 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen afbeeldingen quoten. In link geplaatst.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:45

just_kiki schreef:
Dat proefje uit je hoofd is toch simpel :+ ?
Moet volgende week weer de zelfde rijden :P

Er werd nog best veel voor gelezen :oo en dat voor zo'n simpel proefje :+

Haha heel vaak oefenen denk ik :P

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:50

just_kiki schreef:
Mioet je doen!

Ja dat was latigo wh! En dat mocht dus niet :( hij MOEST onder het zadel, en dat mag pas vanaf 4 jaar, dus was hij niet welkom(kwamen ze fijn 1week mee vooor de keuring :=
Want hij stond ook al gewoon in het boekje :j

oeps...foutje.., 3 jaar en rijden hahahah, grappig..
ik vond 4 jaar al vroeg....Nombrado was net 1 maand onder het zadel toen ik de eerste keer mee deed.,
was ook zon enorme laatbloeier.
Volgens mij is dit pas het derde seizoen dat er met ruinen gestart mag worden.
Zelf vind ik het ook een hoop geld.
ze kunnen misschien beter alleen een functionaliteit proef doen voor ruinen en dan bv 1 dag.
scheelt je weer stallingskosten e.d.
In Ermelo hadden we een keer doma vaquera proef, daar mochten leden aan meedoen en was ook nie duur
(toen was het zowiezo niet duur om mee te doen)
tja geld..
Ik denk als het 35 euro per paard kost, ik ook met 4 paarden gezellig kom meedoen :D

Voor dekhengsten zit er aan winnen natuurlijk dekkingen aan te komen.
je kan dan adverteren met premie hengst, en daar kan de eigenaar inkomsten van genereren.
Met een ruin gaat dat natuurlijk niet op.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:50

just_kiki schreef:
Groot gelijk heb je :j
Ik mocht hem ook we'll daar laten staan, maar dan zonder keuring, nou dan heb ik toch liever me geld, als dat hij vanaf donderdag tot zondag avond op stal 24 uur staat :+

Daar had ik ook voor gekozen.
Zowel jij als je paard had daar niets aan gehad.
Nou ja op naar 2012! Heb er nu alweer zin in!
Hoop dat Luna zich dan nog beter laat zien, ze was nu een btje onder de indruk.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:53

Zit stiekem met spanning te wachten op de foto's (no pressure Ivonka! :+ )
Had dus al in het klein wat fotootjes gezien op haar camera en zelfs van dat schermpje zagen ze er heel mooi uit!
Spanning :=

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:03

XshaartjeX schreef:
Wat leuk zeg!
Mooi dier is het geworden hoor!!
Het wil inderdaad niet veel zeggen maar ik denk wel dat die iele merries die ik heb gezien nooit zo breed zullen worden als een die op die leeftijd al breed(er) is of zie ik dat heel erg verkeerd? :P

Nou, dat zegt echt niet veel hoor.
EIgenlijk moet je door het vet heenkijken :+ bij de wat rondere types.
Vandaar dat met een jonge merrie of hengst starten zo lastig is. Als ze ielig zijn, denkt men , niet barok....
,maar niets is minder waar!!!!
Ik heb ooit een foto gepost (kben de foto's kwijt) van Nombrado onder het zadel aan de zijkant genomen op de premie keuring met 4 1/2 jaar,
en een met 1 jaar later, daarbij staken mijn benen eerst ver onder zijn lijf vandaan....en het jaar daarna niet meer :+
in 1 jaar was hij behoorlijk breder geworden (en iets groter)
Ik was er zelf verbaasd over.
door het rijden worden ze natuurlijk ook gespierder en breder...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:06

retivi schreef:
Nou ja op naar 2012! Heb er nu alweer zin in!
Hoop dat Luna zich dan nog beter laat zien, ze was nu een btje onder de indruk.

haha...dat zal achtergrond vader Imado zijn
Nombrado liet zichzelf de eerste keer voor geen meter zien door de spanning.
(ik holde voorop, hij sukkelde erachter )
het jaar daarna had meneer praatjes voor 10!!! want hij herkende het meteen.
Komt helemaal goed met mooie Luna LLena

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:10

[quote="nombrado
haha...dat zal achtergrond vader Imado zijn
Nombrado liet zichzelf de eerste keer voor geen meter zien door de spanning.
(ik holde voorop, hij sukkelde erachter )
het jaar daarna had meneer praatjes voor 10!!! want hij herkende het meteen.
Komt helemaal goed met mooie Luna LLena[/quote]

Dat zal dan. Met stap en galop niet, maar daarna moest ze 'alleen' over de lange zijde langs de reclame borden en tribune.
Dat was veels te eng! Helaas ging ze daardoor op de rem en hield ze heel erg in in draf. ze heeft een paar mooie passen laten zien maar dat was het wel.
Met opstellen trouwens geen enkel probleem! Staan is staan en ook direct mooi staan. Ik hoefde er niet aan te prutsen of met een zweep heen en weer achter me te bewegen om haar alert te houden. Dat is wel heel makkelijk moet ik zeggen!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:59

Kom even binnevalllen, maar moet het toch even kwijt. Jongens en vooral dames, wat hebben jullie allemaal een geweldige presentatie gegeven van de PRE en de bijbehorende gezelligheid, sportiviteit en vooral de passie rond de paarden. *\o/*
Dit jaar was ik er weer eens bij, beetje incognito, iedere keer als we even bij de campeonato gingen kijken voelde ik een grote golf van gezelligheid en sportiviteit. Wat is dat toch met die paarden en de PRE mensen?
Ieder jaar meer kwaliteit, meer klasse en ja wat de jury beslist is soms wat ... bijzonder.
Heel erg bedankt, het was overweldigend. Ik denk dat alles bij elkaar echt een hele goede indruk heeft gemaakt.
Tineke Bartels was al tevreden over het paard op haar stal, eindelijk een PRE die volgens haar kan bewegen en waar ze lekker mee rijdt, en als hij dan ook nog campeon wordt dan is het helemaal een goede impuls.
Jaren geleden heeft ze er ook eens drie op stal gehad maar dat waren, volgens haar, naaimachines.
De fam. Bartels was in elk geval zeer tevreden, wie weet start Imke straks op een PRE.
Ik kijk in ieder geval terug op een geweldig weekend, veel blije mensen, vrolijkheid en ben heel blij dat ik er bij mocht en kon zijn.

Trots op 'onze' paarden en mensen, paardenmensen !

nombrado

Re: Campeonato PRE 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:22

Waarom zou je een oordeel van een fam. Bartels nodig hebben om te bepalen of de pre talent heeft?
wel apart, dat dit ineens ontstaat sinds Fuego zo goed presteert op olympisch nivo.
Ik denk eerder dat de hulpen van de meeste nederlandse amazones te lomp is om een gevoelige pre te rijden. Dat is waarom je naaimachientjes krijgt....lomp(gevoelloos) inwerken. (rijden met teveel druk)
en teveel voorwaarts...dat het tempo zo hoog is, dat ze nog meer als naaimachientjes moeten bewegen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:20

Nombrado sorry dat ik het zeg maar kan jij niet gewoon eens positief op iemand reageren of voor iemand blij zijn als zij positief ergens over zijn...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:29

laulau85 schreef:
Nombrado sorry dat ik het zeg maar kan jij niet gewoon eens positief op iemand reageren of voor iemand blij zijn als zij positief ergens over zijn...

waarom lees jij alleen het negatieve wat ik post?
er staat zat positiefs in berichten die ik neerzet
ik wordt altijd een beetje kriebelig dat er nog zo opgekeken wordt naar de huidige dressuursport
die hebben jarenlang gekrijst dat de pre en circuspaard is/was. en nu presteert er 1 zeer goed in de GP op olympisch nivo? en nu is het in 1 keer wel interessant?
Het is dus niet een aanval op de mensen hier, maar meer een aanval op de huidige hogere dressuurruiters eens verder te kijken dan de neus lang is.
Dat een pre liefhebber niets anders meer wil, als ze het ras eenmaal hebben gereden of mee gewerkt, komt hier dagelijks ter sprake. :D
voor mij is elke pre een winnaar...(en ik heb er toch al heul wat gezien!)

de zin: Eindelijk een pre die kan bewegen , schiet mij echt in een heel verkeerd keelgat!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:39

Ik moet zeggen dat het einde van het berichtje en dan vooral dat zinnetje wat Nombrado benoemt bij mij ook niet echt goed viel. Super dat steeds meer mensen de PRE waarderen, maar het berichtje is (waarsch niet bewust) beetje gek geschreven..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:50

Ik lees echt wel alles maar vind het jammer als iemand ergens blij over is dat iemand anders dat "afkraakt". Zij is blij dat het ras populairder wordt in de topsport dressuur. Ook al deel je die mening niet dan hoef je naar mijn mening niet het plezier van een ander neer te halen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:06

laulau85 schreef:
Ik lees echt wel alles maar vind het jammer als iemand ergens blij over is dat iemand anders dat "afkraakt". Zij is blij dat het ras populairder wordt in de topsport dressuur. Ook al deel je die mening niet dan hoef je naar mijn mening niet het plezier van een ander neer te halen.

ik ken paardentango al langer dan vandaag ;)
en zij mij ook :D
ik ben nooit zo gevoelig voor toneelstukjes :+

maar anyway...
jij bent het toch met me eens, dat jou paard, de mooiste , beste , liefste , knapste is van alle pre's die je kent?
zo zal ik dat van mijn paarden vinden. Ze worden op een gegeven moment 'eigen'
enige wat ik daarmee wil benadrukken, dat het oordeel van een jury eigenlijk niet belangrijk is.
het meedoen voor de lol wel!
(is dit nu nog negatief?)

Charadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:31

Natuurlijk is mn eigen paard de geweldigste v allemaal .. en ik zou, als ik de mogelijkheid had alle Pre's van iedereen wel willen hebben....zijn ze dus ALLEMAAL de geweldigste..ik hoop dat iedereen begrijpt wat ik bedoel <3

k heb vandaag post v het stamboek ontvangen, de lijst met cijfers...en alles in het spaans..geweldig!!!
spreek 3 woorden spaans hahahahahahaha
wat n giller :D maar t was en blijft n geweldig gevoel dat we er geweest zijn *D
Jammer dat t niet 2x per jaar is hihi

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:39

Zo dat is snel!
Ben benieuwd of ik ze ook al heb...
Toch spannend en leuk om te weten. :=

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:11

ik heb ook zojuist post gehad! en ik denk dat er maar ff een spaans-nl woordenboek bij pak :+

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:16

Aaah waarom komt mijn postbode altijd zo laat...

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:40

B-) Hallo.
Vierkante ogen van de foto's en ben nog lang niet op de helft B-)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:40

madelief88 schreef:
Ik moet zeggen dat het einde van het berichtje en dan vooral dat zinnetje wat Nombrado benoemt bij mij ook niet echt goed viel. Super dat steeds meer mensen de PRE waarderen, maar het berichtje is (waarsch niet bewust) beetje gek geschreven..

Sluit ik me bij aan :o

Charadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:45

ivonka, wil je niet aan t huilen maken maar ook ik ben errug benieuwd, zie jou nl een foto maken bij ons op de video van mij en Oreo terwijl we rijden :D

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:49

Ivonka schreef:
B-) Hallo.

Af en toe even naar iets ronds kijken :+
Neem je tijd! ( ik doe alsof ik heeel geduldig ben :D )

Tja ik ben heel eerlijk geen fan van 'team' Bartels.
Ik stond even bij Cyrina bij het inrijden te kijken en de aanwijzingen die gegeven werden passen niet helemaal bij de manier waarop ik wil rijden. Mja ik wil hier ook niet te veel aandacht aan besteden.
Het gaat hier om het paard en niet de ruiter! (hoe belangrijk die zich soms ook willen voelen)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:59

retivi schreef:
Ivonka schreef:
B-) Hallo.

Tja ik ben heel eerlijk geen fan van 'team' Bartels.
Ik stond even bij Cyrina bij het inrijden te kijken en de aanwijzingen die gegeven werden passen niet helemaal bij de manier waarop ik wil rijden. Mja ik wil hier ook niet te veel aandacht aan besteden.
Het gaat hier om het paard en niet de ruiter! (hoe belangrijk die zich soms ook willen voelen)

sluit ik me geheel bij aan *D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:30

Charadja schreef:
ivonka, wil je niet aan t huilen maken maar ook ik ben errug benieuwd, zie jou nl een foto maken bij ons op de video van mij en Oreo terwijl we rijden :D

Nou de rij foto's zijn het probleem niet zo. Ja ruizig en de binnenkleuren zijn iets wat vreemd... maar die aan de hand met die stuiterballen :=
Lach wel maar kan eigenlijk wel janken... wat een drama ;(

Moest net gewoon even testen of ik het nog wel kon en even wat anders zien dan knollen, knollen en nog eens knollen :')

Afbeelding