[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:31

Ik kom even dag zeggen... Ehm, ik bedoel HALLO! Niet dag, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:43

Wat leuk, zo'n shire rit! Wil ik ook nog een keer gaan doen!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:57

zo wat gaan jullie hard zeg

Ik kan het eventjes niet meer bij houden.

wel wat gave en moie en leuke grappige foto,s gezien.
veel hondjes gezien, helaas ik heb geen hond.

Frank die de boel een beetje sloopt echt hij weer kon je het weer niet laten .

Karina sterkte met je zieke paardjes maar fijn dat het goed gaat met je nieuwe.

verder wil ik wel meer reageren maar lukt nu niet zo.
Jesse is niet zo lekker waardoor hij veel huild.
Hij heeft het benauwd en begint snotterig teworden.
lekker verkoudheidje die aan komt waaien.
straks naar de dokter
toevallig stond deze afspraak eral met de kinderarts voor zijn benauwdheid maar nu kan ze er extra naar kijken.

We hebben een moeilijk besluit genomen
Macho zijn ballen gaan eraf.
1 ik dek niet meer of teweinig.
2 we willen en andere stal zoeken met land of alleen land en als ie ruin is kan ie dan ergens op het land staan met andere paardjes.
vele manege,s of prive stallen hebben geen land voor hem alleen.
3 Jesse word groter en straks als ie gaat lopen dan kan hij naar macho toe lopen en als ie dan gebeten word in zijn handen of gezicht zie ik het ook niet zitten.
het is echt als hengst gewoon een kreng.
Macho is te op mij gericht en bijt echt andere mensen weg.
ook bij andere paarden is ie gek hij vliegt ze gewoon aan als een pitbul.
Baron is bang voor hem echt waar.
Baron wilde een keer hem vrolijk begroeten hij is zo gek op kleine paardjes en Macho hing gelijk als een pitbul in zijn hals en hard ook nog .
Baron schok ervan en piepte zelfs erbij want hij verwachte dit niet.

en later als Jesse groot is kan Jesse erop zitten of met de kar rijden.
en dat is gemakkelijker met een ruintje.

alleen vraag ik me af gaat zijn gedrag wel weg
word ie rustiger hier door.

Mar net wat marcel zei je dekt er toch niet meer mee waarom hou je hem nog als hengst.
dan kan hij met speel maatjes op een land lopen dat is leuker voor hem.

het is wel zo.

Baron vind hij zonde om zijn ballen eraf tehalen
Baron is een schat en doet geen vlieg kwaad.
zelfs een gehandicapt meisje kan met hem rond lopen over de erf en zelfs erop rijden.
met kinderen is ie erg lief en voorzichtig.

je kan gewoon met hem in de lessen rijden met 10 damens erom heen.
Hij heeft altijd naast een dame gestaan waar ie contact mee had en gaf ook geen probleem.
het enige is als ie een lekkere damen hengstig is gaat brullen en naast je loopt te dansen maar hij trekt je niet omver en met rijden ook niet je stuurt hem zo weg.
ik rij iedere keer samen met een merrie buiten nou het is zijn liefje en ik kan er achter rijden en ernaast zonder 1 probleem.

Maar we hebben dus besloten om Macho te laten behelpen.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:02

Jeetje, wat een beslissing! Wel dapper, en wellicht ook de juiste als ik het zo lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:02

Knap besluit en het beste voor allemaal denk ik!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:06

Hmmm, maar dan kun je toch nog steeds niet verhuizen? Want dan zit je nog met hetzelfde probleem dat je een hengst hebt?

Op zich heeft Marcel wel een punt mbt tot MAcho, hij zal nu (met de tijd) waarschijnlijk wel met andere paarden buiten kunnen.

Of hij echt rustiger wordt, betwijfel ik. Wel iets, de pieken zullen eraf gaan, maar het karakter is inmiddels al gevormd, dus het zal minder teweeg brengen als in het geval van een 2 jarige die je laat helpen. Die moet zijn pubertijd nog door, waarin zijn karakter grotendeels gevormd wordt (mede door opvoeding van andere paarden).

Maar hij zal wel (wat) rustiger worden...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:19

O wat een haast weer haha. Gister staldag gehad met leuke spelletjes en een BBQ toe. Ook mijn kinderen hebben zich flink vermaakt en voor de verandering zich eens helemaal super gedragen :D .

Oja en een heel klein roze wolkje: we krijgen er misschien een pony bij, namelijk onze verzorgshet Sando. Toen ik in maart meldde aan de eigenaresse dat wij voor een eigen paard gingen en dan weinig tijd voor San zouden hebben, heeft ze Sando meteen verkocht, omdat ze zelf weinig met hem had. Gelukkig aan de meneer die hem bij een ander paard als gezelschapspony had staan, dus konden we nog steeds hem verzorgen en de kids erop rijden. Inmiddels heeft deze meneer 4 paarden (Sando, de merrie waar hij bij staat en een pony met veulen) allemaal voor zijn ene kleindochter. Maar 4 paardjes wordt hem echt te veel. En met Sando kunnen ze zelf weinig. We gaan nu wel regelmatig naar hem toe, maar als hij echt van onszelf is dan doe je er toch meer mee is mijn ervaring. Nu heeft gister mijn man met de kleindochter gesproken en hij is zelf ook gek van Sando. En zou het ook zonde vinden als hij weg gaat. Dus ik heb van mijn man nu groen licht gekregen om Sando in principe aan te kopen *\o/* Sowieso is het de bedoeling dat ie op hetzelfde landje blijft met die merrie. Want ze kunnen niet zonder elkaar. Alleen moet er eerst uitsluitsel komen of hij daar wel mag blijven staan van de gemeente (iets met vergunningen) dus daar wachten we nog even op. Want anders moet ie op stal erbij komen en dat gaat dan echt te veel kosten ben ik bang. Dus ik hoop maar dat dat met het weitje goed gaat komen!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:32

Esther: Gave foto's van Shaggy!! Wat fijn dat hij zo braaf is!! :j Echt een toppertje!

Jellie: Auw, gestoken door een wesp... lijkt me pijnlijk := .

Karina: Haha, de bal viel dus in goede aarde ;) . Ben wel benieuwd naar foto's! :D En Sol wordt echt een knapperd, hij leert snel, of niet?! Fijn hoor dat alles zo lekker met hem gaat :D !

Frank: Jij kleine vandaal :oo _O- . Tsja... dat moeten ze dus niet aan jou gaan vertellen! Zulke rare dingen heb ik ook wel is mee gemaakt. Wordt dan wel boos, maar sloop niks _O- haha!
Wel super joh, dagje Efteling... daar ben ik echt al laaang niet meer geweest!

Anouk: Hahaha, ik moet stiekem wel lachen om opa... soms kan je dat toch niet serieus nemen :+ hahaha!

Nishada: Natuurlijk is dat leuk om jou ego post te lezen!!! Ik ben een hoop wijzer nu, echt ontzettend gaaaaaaf. Klinkt echt heel leuk, en voor een ambitieus persoon als jij klinkt het als een fantastische kans!!!
Hoop ook echt voor jou dat Urbino ook geschikt is, en dat je daar heel veel ervaring op mag doen en plezier mag beleven!! Ik heb je op hyves, dus blijf je volgen :D !

Cloris: Gaaaf... gaat lekker he de wedstrijden! :D Jullie zijn dan ook wel een leuke combinatie om naar te kijken hoor :j

Jasmijn: Ohje... succes bij de dokter! Hoop dat het meevalt :(:) . Die foto is wel eerrug stoer hoor haha, die Rick zo leuk om te zien hoe fanatiek die is 8-)

Debby: Succes in het ZH! En leuk dat je Karina hebt gemeet :D !

Gisteren weer lekker in de bak getrained. Hij ging weer lekker!! Even de dingen uit de les weer meegepakt, wat hij netjes deed!! Ik merkte wel dat hij er ietsje minder zin in had... het is ook al een week geleden dat ik naar buiten ben geweest!! En volgens mij vindt hij dat echt heel leuk, want daarna doet hij in de bak altijd super zn best hihi! :j Dus voor vanavond staat er weer een buitenritje gepland, leuk :D !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:43

Sanne, waar ga je stage lopen?
Malin, ohjee, hoop dat t mee valt bij dinkey. 15 september ben ik toevallig vrij, lijkt me leuk!
lakshmi, leuk paardje! qua grootte kan het wel hoor, als paardje wat dikker wordt
Cythia, leuke fotos!
Yenneke, leuk dat het zo goed ging!
Wat leuk Sjaad!
Jasmijn, minder leuk van je hoofdpijn.
Frank, leuk hoor Efteling
Jasmijn, leuke foto!
Heidi, knap besluit!

Zo, weer even dagje vrij. Zijn nu maandags dicht. Maar ben verkouden en alles, niet echt fijn. Vandaag komt een vriendin
op bezoek, wel even gezellig.
Verder lijkt me de meeting erg leuk, hoe komen jullie daar zo in ene op?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:44

Suelza schreef:
Hmmm, maar dan kun je toch nog steeds niet verhuizen? Want dan zit je nog met hetzelfde probleem dat je een hengst hebt?

Op zich heeft Marcel wel een punt mbt tot MAcho, hij zal nu (met de tijd) waarschijnlijk wel met andere paarden buiten kunnen.

Of hij echt rustiger wordt, betwijfel ik. Wel iets, de pieken zullen eraf gaan, maar het karakter is inmiddels al gevormd, dus het zal minder teweeg brengen als in het geval van een 2 jarige die je laat helpen. Die moet zijn pubertijd nog door, waarin zijn karakter grotendeels gevormd wordt (mede door opvoeding van andere paarden).

Maar hij zal wel (wat) rustiger worden...

met baron kunnen we wel ergens staan.
ook op het land is hij lief tegen andere paarden.
maar macho pakt elke paard en ook al zit er een schikdraad tussen dan heeft ie het zo kapot gemaakt.
Hij heeft een hekwerk van ijzer en schikdraad rond om.
en het word steeds erger qua gedrag van hem.
Ik heb stalling gevonden (waar hengsten mogen staan ) waar ik over na zit tedenken en nog langs moet gaan voor een goede gesprek .
ze hebben een landje waar andere shets op staan en daar kan geen hengst bij.
als ie ruin is dan is dat gemakkelijker om bij elkaar tegooien.

op die manege zit er wel land bij maar niet voor de heledag helaas :o

en om Baron hebben we ook 1 rede om niet tedoen.
Ik ben bang dat ie eronder door zou gaan.
hij heeft een keer een pijnstiller en een soort verdoving gekregen maar het ging aardig fout hij werd erg ziek van.
zijn lichaam zwolde helemaal op en zijn hoofd en keel werd 10 x groter hij kreeg het zwaar benauwd en met spoed moest de dierenarts tegen gif geven want Baron kreeg het echt spaans benauwd hij was gewoon aan het stikken.
zijn ogen werden ook groot en dat was eng om te zien.

als ie iets vreemds in zijn lichaam krijgt zweld heel zijn lichaam op dat heb ik al een paar keer gehad dus.
dierenarts zegt ook dat het een risico op kan leveren om hem te verdoven.

Ik denk net wat je zegt over Macho zijn gedrag dat het wel iets minder word maar niet helemaal.
het zit er echt in daar ben ik ook zo bang voor.
als veulentje was is al een dominate.
Laatst bijgewerkt door Machonito op 07-09-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:49

Grondwerk ;)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:53

hahah dat doe ik al jaren bij mij gaat het goed maar bij andere := :=
hij doet alles wat ik van hem vraag maar bij andere mensen en vooral kinderen is ie een pitbul en zeker tegen andere paarden vooral in de zomer maanden.

Hij kan wel eventjes met een ander paardje spelen maar na 15 min word ie ineens de baas over hem en is het vechten :o
hoe groot zo een paard is maakt voor hem niks uit :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:07

Hmmm... een dominanter paard inhuren...

Je mag Sundance wel lenen ;) alleen Sundance komt vind zich zelf VIH (very important horse) dus die komt alleen voor bedragen met 6 nullen zijn weitje uit (of voor een handje biks :D).

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:08

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:10

Begrijp je heel goed, ik heb hier ook zo'n monster lopen die ik vermoedelijk ook ga laten castreren, Elvis is echt TE en wel of niet aan het werk maakt bij hem ook niets meer uit. Met andere paarden kan hij echt niet meer, hij sloopt ze

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:11

Suelza schreef:

Je mag Sundance wel lenen ;) alleen Sundance komt vind zich zelf VIH (very important horse) dus die komt alleen voor bedragen met 6 nullen zijn weitje uit (of voor een handje biks :D).

Werkt hier ook niet, het zou zijn dood worden want wijken doet hij niet voor een ander paard, heb Piropo ook al moeten redden van hem

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:14

Heidi :Ik denk dat Macho altijd wel Macho blijft :D .
Peanuts van mij heeft dat ook, die is jong gecastreerd maar zal nooit een kinderpony worden ondanks dat het op het oog net zo'n charmante trukendoos is als Machonito.

Ik heb hier met Veludo en Girasol nu weer precies hetzelfde als indertijd met Barón en Regalito, weer dat mijn ruin méér hengst is als mijn hengst haha :o ;) .

Barón zou ik ook nooit castreren als ik jou was, niet alleen omdat je bang bent voor de reactie op verdovingen enzo, maar ook omdat ik denk dat hij een groot deel van zijn geweldige karakter juist ontleent aan het hengst-zijn, ik heb paarden zoals hij, die van zichzelf heel zachtaardig zijn, echt zien veranderen en bange schijterds na castratie. Daar zal Macho geen last van hebben ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:15

Wij hebben er ook zo 1, maar die is gelukkig maar 60 cm :D

Hier in de houdgreep, omdat meneer het nodig vond om tegen de baas aan te steigeren... Tsja... dat doe je maar 1x en dan ga je naar de grond ;)

Afbeelding

(Overigens heb ik dit ook al eens gepresteerd met een goedgekeurde dekhengst. 4 Beentjes in de lucht gelegd en daarna heeft hij het nooooooooooooooooooooit meer gedaan. Donatello vond het ook nodig om dit uit te proberen en ook die heeft mogen zandhappen, waarna hij zich, na maanden van terreur, ook ineens voorbeeldig kon gedragen! Sundance heeft 8 jaar geleden ook mogen zandhappen, maar die was ons voor... Die liet zichzelf maar omvallen :+ ).

*** edit **** spelfoutje :+
Laatst bijgewerkt door Suelza op 07-09-09 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:16

Karina schreef:
Peanuts van mij heeft dat ook, die is jong gecastreerd maar zal nooit een kinderpony worden ondanks dat het op het oog net zo'n charmante trukendoos is als Machonito.

Ik heb hier met Veludo en Girasol nu weer precies hetzelfde als indertijd met Barón en Regalito, weer dat mijn ruin méér hengst is als mijn hengst haha :o ;) .

Barón zou ik ook nooit castreren als ik jou was, niet alleen omdat je bang bent voor de reactie op verdovingen enzo, maar ook omdat ik denk dat hij een groot deel van zijn geweldige karakter juist ontleent aan het hengst-zijn, ik heb paarden zoals hij, die van zichzelf heel zachtaardig zijn, echt zien veranderen en bange schijterds na castratie. Daar zal Macho geen last van hebben ;)

Dat is ook een reden waarom ik Piropo niet zou snijden, het hengstzijn is een heel groot onderdeel van hem en maakt Piropo! haal je dat weg dan haal je ook zijn trots en eigenwaarde weg.. Bij Elvis zou ik daar helemaal niet bang voor zijn :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:17

hahaha, Elise, geweldig!
Bram is ook geen kinderpony, wel een ruintje, maar bijterig en alles. Is volgens mij op 2 of 3 jarige leeftijd gecastreerd.
Spirit, hengst, 2 jaar, is hardstikke lief

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:19

Suelza schreef:
Wij hebben er ook zo 1, maar die is gelukkig maar 60 cm :D

Hier in de houdgreep, omdat meneer het nodig vond om tegen de baas aan te steigeren... Tsja... dat doe je maar 1x en dan ga je naar de grond ;)

Afbeelding

(Overigens heb ik dit ook al eens gepresteerd met een goedgekeurde dekhengst. 4 Beentjes in de lucht gelegd en daarna heeft hij het nooooooooooooooooooooit meer gedaan. Donatello vond het ook nodig om dit uit te proberen en ook die heeft mogen zandhappen, waarna hij zich, na maanden van terreur, ook ineens voorbeeldig kon gedragen! Sundance heeft 8 jaar geleden ook mogen zandhappen, maar die was ons voor... Die liet zichzelf maar omvallen :+ ).

*** edit **** spelfoutje :+

ohh wat een schatje, maar dat kunnen id felle dingen zijn die kleintjes ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:22

Daar zeg je het precies goed! Het is een donder! Maar hij is zo leuk!!!! Echt een boefje, daarom hoort hij ook bij mij haha! Nog eventjes wachten (hij is nu ruim anderhalf) en dan kan ik eindelijk met hem aan het werk. Voor de sulky :D !!! Kan niet wachten! Dan zal hij ook wel wat minder praatjes krijgen, de draak...

Tis eigenlijk een mini Sun :D in alles eigenlijk...

Sundance beet ook, steigerde ook tegen je aan etc... Ja, het had zijn zoon(tje) kunnen zijn!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:24

cloris schreef:
Begrijp je heel goed, ik heb hier ook zo'n monster lopen die ik vermoedelijk ook ga laten castreren, Elvis is echt TE en wel of niet aan het werk maakt bij hem ook niets meer uit. Met andere paarden kan hij echt niet meer, hij sloopt ze

Net macho :D
cloris schreef:
Suelza schreef:

Werkt hier ook niet, het zou zijn dood worden want wijken doet hij niet voor een ander paard, heb Piropo ook al moeten redden van hem

zelfs bij een dominante paard geeft ie het niet op hij gaat net zo lang door al valt ie er dood bij neer :o
nee hij remt niet af voor die paar trappen in tegen deel hij gaat er juist op in.
het is een paardje die wil winnen hoe groot ze ook zijn.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:27

Ik zeg: JUDO!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:32

Karina schreef:

:D jij zegt het precies wat ik eigelijk wilde zeggen :D

veel mensen begrijpen het niet waarom ik hem hengt laat omdat hij zo een super karakter heeft.
en net wat je zegt ik ken ook hengsten die lief waren toch ballen eraf en ze gingen veranderen van gedrag.
juist moelijker.
schikeriger of ze liepen niet lekker meer slomer.

nee aan Baron denken we niet aan om balloos temaken .
hem kan je geoon op het land gooien naast de ruinen en de merrie,s.

mischien wel met ruinen alleen nog nooit geprobeerd omdat veel mensen het niet aan durven.
Met Llano deden we het wel in het begin.
maar llano was erg bang voor hem omdat ie aangevallen was ooit door een hengst.
dus pesten we hem toen niet meer ermee.