Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suelza schreef:Hmmm, maar dan kun je toch nog steeds niet verhuizen? Want dan zit je nog met hetzelfde probleem dat je een hengst hebt?
Op zich heeft Marcel wel een punt mbt tot MAcho, hij zal nu (met de tijd) waarschijnlijk wel met andere paarden buiten kunnen.
Of hij echt rustiger wordt, betwijfel ik. Wel iets, de pieken zullen eraf gaan, maar het karakter is inmiddels al gevormd, dus het zal minder teweeg brengen als in het geval van een 2 jarige die je laat helpen. Die moet zijn pubertijd nog door, waarin zijn karakter grotendeels gevormd wordt (mede door opvoeding van andere paarden).
Maar hij zal wel (wat) rustiger worden...
Suelza schreef:Hmmm... een dominanter paard inhuren...
Je mag Sundance wel lenenalleen Sundance komt vind zich zelf VIH (very important horse) dus die komt alleen voor bedragen met 6 nullen zijn weitje uit (of voor een handje biks
).
Karina schreef:Heidi :Ik denk dat Macho altijd wel Macho blijft.
Peanuts van mij heeft dat ook, die is jong gecastreerd maar zal nooit een kinderpony worden ondanks dat het op het oog net zo'n charmante trukendoos is als Machonito.
Ik heb hier met Veludo en Girasol nu weer precies hetzelfde als indertijd met Barón en Regalito, weer dat mijn ruin méér hengst is als mijn hengst haha![]()
.
Barón zou ik ook nooit castreren als ik jou was, niet alleen omdat je bang bent voor de reactie op verdovingen enzo, maar ook omdat ik denk dat hij een groot deel van zijn geweldige karakter juist ontleent aan het hengst-zijn, ik heb paarden zoals hij, die van zichzelf heel zachtaardig zijn, echt zien veranderen en bange schijterds na castratie. Daar zal Macho geen last van hebben
Suelza schreef:Wij hebben er ook zo 1, maar die is gelukkig maar 60 cm
Hier in de houdgreep, omdat meneer het nodig vond om tegen de baas aan te steigeren... Tsja... dat doe je maar 1x en dan ga je naar de grond
(Overigens heb ik dit ook al eens gepresteerd met een goedgekeurde dekhengst. 4 Beentjes in de lucht gelegd en daarna heeft hij het nooooooooooooooooooooit meer gedaan. Donatello vond het ook nodig om dit uit te proberen en ook die heeft mogen zandhappen, waarna hij zich, na maanden van terreur, ook ineens voorbeeldig kon gedragen! Sundance heeft 8 jaar geleden ook mogen zandhappen, maar die was ons voor... Die liet zichzelf maar omvallen).
*** edit **** spelfoutje
cloris schreef:Begrijp je heel goed, ik heb hier ook zo'n monster lopen die ik vermoedelijk ook ga laten castreren, Elvis is echt TE en wel of niet aan het werk maakt bij hem ook niets meer uit. Met andere paarden kan hij echt niet meer, hij sloopt ze
cloris schreef:Suelza schreef:Hmmm... een dominanter paard inhuren...
Je mag Sundance wel lenenalleen Sundance komt vind zich zelf VIH (very important horse) dus die komt alleen voor bedragen met 6 nullen zijn weitje uit (of voor een handje biks
).
Werkt hier ook niet, het zou zijn dood worden want wijken doet hij niet voor een ander paard, heb Piropo ook al moeten redden van hem
Karina schreef:Heidi :Ik denk dat Macho altijd wel Macho blijft.
Peanuts van mij heeft dat ook, die is jong gecastreerd maar zal nooit een kinderpony worden ondanks dat het op het oog net zo'n charmante trukendoos is als Machonito.
Ik heb hier met Veludo en Girasol nu weer precies hetzelfde als indertijd met Barón en Regalito, weer dat mijn ruin méér hengst is als mijn hengst haha![]()
.
Barón zou ik ook nooit castreren als ik jou was, niet alleen omdat je bang bent voor de reactie op verdovingen enzo, maar ook omdat ik denk dat hij een groot deel van zijn geweldige karakter juist ontleent aan het hengst-zijn, ik heb paarden zoals hij, die van zichzelf heel zachtaardig zijn, echt zien veranderen en bange schijterds na castratie. Daar zal Macho geen last van hebben