[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:07

zasread schreef:
De wandeling met Otje was weer heerlijk Haha! Ik ben echt zo dol op dat beest. We zijn in totaal 2,5 uur weg geweest Nagelbijten / Gniffelen en ik heb weer veel foto's gemaakt. Hij was eindelijk eens foto geniek Go jij! Go jij! (daar is ot nooit zo goed in) Uiteraard heb ik zijn nieuwe halster omgedaan. Hier alvast de mooiste foto Bloos
de rest komt zo in een apart topic.

Afbeelding

wat een topper die otje heel mooi koppie berijp ook wel dat je gek bent op die kleine kanjer Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:07

peetisgreat schreef:
madelief88 schreef:
Nog een medisch vraagje overigens (niet al te smakelijk Vork ):
Furia heeft echt xtreem natte poep, haast diarree, terwijl er niks is veranderd aan tijden/plaats van waar hij op de wei staat.
Ook heeft hij een soort, tsja, uitslag/exceemsachtig ? op zn hals, kan het er een beetje afpulken maar gister kwam ik op zn directe huid, (open/bloederig dus), en eentje was best diep....
Ook heeft hij kort last gehad van een hoestje...

Zou dit kunnen komen doordat hij misschien even een slechte weerstand heeft omdat hij nu voor het eerst echt "getraind word? Of weet iemand misschien iets anders waardoor het kan komen?

zit toch niet onder de keel!!!!!! droes anders

Nopes, niet onder de keel, zo'n 5 cm voor de deken gok ik, op de hals...

Heb het vandaag trouwens ontsmet met betadine, het leek al wat weg te zijn getrokken..
Ik ga het morgen ook goed overleggen met stalbaas en waarschijnlijk DA erbij, mn vermoeden (na wat gespeurd) is toch de 1 of andere worm/schimmel infectie die kant uit....

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:10

kimmie261 schreef:
ahh otje is lief!!

wat leuk dat die dag leuk geweest is... Ja

idra zal het niet meer lezen maar toch een heel prettige vakantie,en lekker genieten!!

vandaag tijdens het rijden heeft mijn vriend foto's mogen maken,normaal wil ik niet op de foto,maar ik wil even zien of maes de piaffe netjes doet,dus wel gaat zitten enzo..

maar er zijn een paar foto's best wel leuk geworden,dus voor de mensen die maes nooit echt aan het werk gezien hebben,dat kan kloppen Tong uitsteken

maar dit is maesje onder het zadel met mij:
Afbeelding

inzet appyement:
Afbeelding

en piaffe oefenen..
Afbeelding

Afbeelding

nog een drafje
Afbeelding

best wel stoer peerdje zo toch??

best wel stoer pfffffff gewoon erg stoer
erg leuke foto`s gewoon meer plaatsen hoor je vriendje even lief aan kijken en nog meer laten maken Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:11

Ja ziet er goed uit!! Wat heeft Maes trouwens een korte hals! Maar wel lekker barok, daar hou ik van Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:12

bij HAW heb ik een topicje van maes... dus zowaar heb ik dat aangedurfd.. Haha!

enne tandjes vinden is leuk,ik heb een kies van wessel gevonden in zijn stal Ja

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:12

Ik heb nu dus 4 tandjes, waarvan 2 tandjes en de 2 getrokken wolfskiesjes van afgel. vrijdag Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:22

Nou, zo te lezen was het (ondanks de regen) toch aardig gezellig daar in Lunteren!!
Aaah, je cavia ziek, zasread... En lekker een wandelingetje, doe ik ook vaak met Fuur maar die duren meesteal maar drie kwartier Tong uitsteken
Enne DinkeyGirl: Ben ik nou gek of was er laatst niet een nieuweling hier in t topic met een paard dat Bailando heette...? Zal zo ff kijken of ik t kan terugvinden Knipoog
Branka: sneu van dat hondje zeg...

Morgen komt vriendin van me mee naar Fuur en worden dr ook foto's gemaakt Haha!
Mag ook wel weer eens Knipoog
En morgen sollictatiegesprek voor Fulltime baan, dus errug spannend!!
Ga morgen even overleggen of ik toch niet beter de DA er bij Fuur kan bijhalen....
Hij is nog gewoon heel vrolijk en levendig daarom vind ik het zo raar...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:51

Wat een leuke foto's er weer tussen zeg! Van Measje aan het werk, dat lekkere spekkie Haha! Hij doet het weer goed hoor! *ik zeg het maar niet te hard. Knipoog *
En lieve Otje! Ik zal ook weer eens foto's maken van mijn verzorg toppertje! Knipoog

Hoop dat iedereen een leuke dag in Lunteren heeft gehad! Jammer dat ik zelf niet kon komen, maar als ik mn OV-kaart heb dan kan ik meer reizen en is dat ook een stuk voordeliger!

Idra: Je zult het neit meer lezen, maar fijne vakantie nog haha.

Sorry voor de rest, maar moet snel weer gaan helaas, en heb alles vluchtig doorgelezen. Bloos

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:36

Ben wer ff een dagje thuis en net heerlijk over de dijk geraced met Goya. Zijn conditie gaat wel achteruit haha. Hij was weer helemaal blij me te zien.. Echt weer heerlijk in het avondzonnetje gereden..
Ik kon helaas niet in Lunteren zijn, zat op Vlieland. Leuke fotos gezien iig Lachen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:37

peetisgreat schreef:
oh gatver derrie
wat een rot verhaal begrijp dat je zit te janken zou ik ook doen blijft erg dit soort dingen
hoop voor de eigenaar dat hij het een plekje kan geven over een tijdje

Verhaal is nog veel wranger.... De dochter van de eigenaar heeft haar vader dit hondje gegeven. En zij was met Senna aan het spelen. Senna kwam n.l. altijd met van alles aanslepen. En zij gaf de appel of aardappel of wat het ook was een schop. Die iets harder was dan gepland waardoor ie het erf afrolde zo de weg op. Die kloteweg waar bijna iedereen veel te hard rijdt.
Mijn god, ik hoor haar nog gillen en schreeuwen.... Huilen En ik zie haar weer Senna van de andere kant van de weg oppakken.... En het enige wat ik kon doen was haar beetpakken omdat ik dacht dat ze ter plekke zou instorten Huilen
Ze neemt het zichzelf zo enorm kwalijk. Arme meid.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:42

banka wat een vreselijk verhaal,echt een nachtmerrie zeg!!

ik moet er niet aan denken,aan zo'n ongeluk... Ach gut

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:50

Inderdaad Femke, je moet er niet aan denken. En dan te bedenken dat de honden altijd keurig op het erf blijven.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:56

Lobke goed verlof !!!!!!!!! en fotos meebrengen hé Haha! denkt aan degene die nie naar spanje kunnen gaan Bloos

Femke , wat zien ik, wat geweldig zeg, gaat het goed met hem nu dan ? Ben je er al lang terug mee aan het rijden?
Doe het toch maar stilletjes aan hé Bloos
Ik duim dat het terug goed gaat voor héééééél lang, nee voor ALTIJD ! Lachen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:04

Nog even een berichtje. Verdriet en blijdschap zijn strijdig maar liggen dicht bij elkaar.

Toen ik 18 was ben ik begonnen met autorijles. Nooit er aan gedacht om E achter B te halen. Ik reed destijds niet en een eigen paard was dus al helemaal niet ter sprake. Dus waarom zou ik?

Vorig jaar is Frío gekomen. En toen merkte ik dat ik wat vervoer afhankelijk ben van anderen. Dus langzaam maar zeker kwam het voornemen dat ik toch wel dat E-rijbewijs wilde hebben.

Vandaag is mijn verjaardag. Van mijn ouders kreeg ik een zwarte rijbroek. Fijne broek die ik erg graag wilde hebben. Zit heerlijk en ben er erg blij mee.
Mijn ouders kwamen ook vanuit Drenthe om het te vieren. Finn (ons pupje van 12 weken mee) en 's avonds nog gezellig uit eten. Finn kan ondertussen n.l. al een paar uurtjes alleen zijn en door alle indrukken was ie moe genoeg om die uurtjes slapend door te brengen.
Ik zat met mijn ouders te praten over dat E-rijbewijs en dat ik had gehoord dat de kosten hoog waren maar niet zo hoog als ik had gedacht.
Zegt mijn vader ineens: "Nou, ga het maar uitzoeken en laat het maar weten. Dan komt het wel goed."
Viel helemaal stil en vroeg of ik het goed had gehoord Wow! Ja dus!
Kortom, ik kreeg nog een extra verjaardagscadeau.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:14

branka super nieuws,is fijn je E achter B te hebben.. Ja en van de lessen steek je een hoop op,ben nog steeds blij toen les te hebben genomen,heeft al wat ellende gescheeld..

en natuurlijk een super mooi kadootje!

en die hond,ja kan me zo voorstellen dat dat zo verdrietig is..echt ik moet er niet teveel aan denken,mijn maag draait dan gewoon om,het idee dat 1 van mijn honden aangereden zou worden,brrr

cin het gaat super met maes,ben nu weer een paar weekjes met hem aan het rijden,nadat ie zijn pees had aangetikt,en echt hij loopt als ene trein,en hij vind het zo leuk Ja

het is echt zo'n lief dier,en zo leuk te rijden,en hij is helemaal blij als ie wat mag doen...

en hij staat nu in de loopstal,daar yippie exeem heeft staat die binnen,en wessel gaat ook naar binnen,dus maes staat met lazlo in de buitensloopstallen,vinden ze erg leuk,en voordeel is dat maes zichzelf lekker soepel houdt,dus hopenlijk blijft het nu een poosje goed gaan met hem Ja

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:27

Wat een verhalen allemaal weer! Kijk je een dag niet moet je gelijk 3 pagina's bijlezen Haha!

Moet wel zeggen dat ik een legale reden had om niet te bokken vandaag..... Heb aan onze jaarlijkse wedstrijd van stal meegedaan en wederom bewezen dat Barokke paarden toch ook een aardig sprongetje kunnen maken.

Zie hieronder mijn trots in het parcours....... 80cm, niet weigeren en gewoon 1e worden Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:31

Knap hoor! Frío vond bij het vrij springen 80 cm echt te hoog. Hij had toen ook geen zin om te springen, dus mogelijk kwam dat er bij kijken.
Maar de staleigenaar (die springgerichte KWPN-ers fokt) hielp even bij het vrijspringen. Achterbeen gebruikte Frío volgens hem goed, voorbeen.... Ehh, nou niet echt. Hij meende dat Frío zijn talenten ergens anders lagen. Clown
Nu wil ik hooguit een laag sprongetje wagen als afwisseling. En toen ik naast die 80 cm stond was ik daar helemaal van overtuigt.
Dus petje af!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:37

BrankaZ schreef:
Knap hoor! Frío vond bij het vrij springen 80 cm echt te hoog. Hij had toen ook geen zin om te springen, dus mogelijk kwam dat er bij kijken.
Maar de staleigenaar (die springgerichte KWPN-ers fokt) hielp even bij het vrijspringen. Achterbeen gebruikte Frío volgens hem goed, voorbeen.... Ehh, nou niet echt. Hij meende dat Frío zijn talenten ergens anders lagen. Clown
Nu wil ik hooguit een laag sprongetje wagen als afwisseling. En toen ik naast die 80 cm stond was ik daar helemaal van overtuigt.
Dus petje af!

Haha, vind 80cm eigenlijk ook best hoog als je er gewoon naast staat maar als Nap eenmaal gaat dan merk ik het niet meer Haha!

Heb nog een topic bij Horses at work geplaatst met wat meer foto's.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=790176&hilit=

Zie ook dat ik mijn tenen heel erg naar buiten heb staan maar het lukt me gewoon niet om met dit zadel (wintec 500 met webber-beugels) normaal boven zo'n sprong te blijven zitten Boos!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:07

napoleon schreef:
BrankaZ schreef:
Dus petje af!

Haha, vind 80cm eigenlijk ook best hoog als je er gewoon naast staat maar als Nap eenmaal gaat dan merk ik het niet meer Haha!

Heb nog een topic bij Horses at work geplaatst met wat meer foto's.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=790176&hilit=

Zie ook dat ik mijn tenen heel erg naar buiten heb staan maar het lukt me gewoon niet om met dit zadel (wintec 500 met webber-beugels) normaal boven zo'n sprong te blijven zitten Boos!

van harte meid met je 1 plaats leuk hoor om te zien

en je tenen ach ik had nog een kapstokje nodig dussssssssssss nee grapje meid maakt toch niks uit zie je niet hoor als je snel gaat in de barage Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:00

Mijn cavia, Max, is gisteren helaas rond 10 uur gestorven. Huilen Arm beestje, Verdrietig ik mis hem zo. Dat je zoveel verdriet kan hebben om zo’n klein diertje…

Afbeelding

Femke: Wat een onwijs stoere foto’s van Maestro, ik wist niet dat je alweer op een kon rijden. Maar het ziet er super uit! (als wessel weer thuis is, ga ik graag op je uitnodiging in om eens bij jou super knappe paarden te komen kijken, als de uitnodiging nog steeds geld natuurlijk)
Hoe gaat het trouwens met Wessel? Gaat het nu beter, nu hij bij die jongen staat?

Madelief: Succes met je sollicitatie gesprek! Waar ga je werken?
Ennuh, de foto’s van Furia wel showen he Knipoog

Branka: Wat een vreselijk verhaal, arm meisje!
Wat super dat je je E-rijbewijs als cadeau krijgt Lachen

Napoleon: Gefeliciteerd met je eerste plaats.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:07

zasread sterkte,en tuurlijk heb je verdriet om een cavia,om elk diertje waar je van houdt,daar heb je verdriet van..(zoals mijn vader altijd zei,verdriet hebben hoort erbij,dat betekend dat je veel van je diertje gehouden hebt..nou ja,dus ik neem het altijd maar voor lief..vroeger toen ik nog tamme ratten had,had ik ook zoveel verdriet ervan als ze dood gingen..)

maesje loopt op het moment echt heel erg goed, Ja laten we hopen dat dit nu een tijdje langer mag gaan duren..

en met wessel gaat het goed,heb net een mail gekregen,
" Wij hebben Marcel vandaag gesproken. Wessel gaat goed. Volgens Marcel gaat het beter maar is de angst nog niet weg. "

dus tja,afwachten maar..maar die jongen is er wel heel veel mee bezig...

napoleon ,wat een gave foto's zeg,dat je het durft..brrr,ik hou dus echt helemaal niet van springen,vind het leuk om te zien,maar zelf.. Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:48

Hier is de link naar het topic van Otje aan de wandel:
viewtopic.php?f=53&t=790284

Er staan ook foto's in van mijn moeder die weer penny wordt. Ze heeft Otje zijn manen gevlochten Nagelbijten / Gniffelen

Femke: Arme Wessel Ach gut Ik hoop dat hij snel wat minder bang wordt!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:19

Jongens, even heel kort, vond het leuk om iedereen te ontmoeten afgelopen zaterdag!
Heb vanmorgen besloten om morgenochtend naar Frankrijk af te reizen aangezien ik dringend aan vakantie toe ben. Kan dus voorlopig even niet reageren!

zasread, wat k%t van je cavia zeg....ik heb ook gehuild als een klein meisje toen mijn konijnen dood gingen...geen schaamte dus!

Femke, mooie foto´s! Wat is Maes toch een lekkere prop.....

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:14

Lusitano: Dat is pas een last-minute reis Knipoog Heel veel plezier in Frankrijk! Ga je met je vriend heen?

Ik heb net samen met mijn vader max begraven Verdrietig Hij ligt nu bij de andere beestjes die ik heb gehad. Steeds als iemand aan me vraagt hoe het gaat, ben ik weer in tranen. Ik was zo dol op dat beestje Huilen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:26

oh meid wat rot voor je
ik heb veel voor je caaf geduimd dat het beestje weer beter zou worden

rot blijven deze dingen toch altijd
bah sterkte meid Verdrietig