SunnyHorse schreef:Ivy power, de lettercodes A AA en AAA staan voor de scores uit de aanlegtesten zoals de ABFP, CO en IBOP. Hoe hoger de score uit deze aanlegtest hoe meer A’tjes erachter komt.
Zonnebloem, ik was ook zo aan het puzzelen met de auto’s en trailers. Heb toen de knoop doorgehakt en mijn e rijbewijs gehaald. Ben er blij mee, scheelt weer een hoop gedoe.
Fleuribelle, gefeliciteerd met je Black Beauty! Wanneer kun je haar ophalen?
Bobjebo: leuk dat je dat doet! Ik ga ook een meetstok op mijn verlanglijstje plaatsen.
Lobke: hoe verloopt de verkoop?
Timmie, is ondertussen de stalhouder al opgestapt? Hoe ging dat?
Jinthe: correct beenwerk is natuurlijk de absolute basis. Zonder dat kunnen het sowieso wel schudden. Wat betreft groei behang, zou dat ook nog sterk per paard kunnen verschillen wanneer dat echt tot volle groei komt?
Mooi helder op een rijtje gezet trouwens Jinthe.
Absolem, wanneer je hem voor de keuring aanbiedt, wil je hem zelf helemaal voorbereiden of breng hem dan ook weg?
Xutopia, ik ben echt fan van zijn behang, dat geeft hem echt iets extra’s. Gaaf om je paard zo in een metamorfose te zien! Spannend hoor de 28ste. We kijken mee!
Janine, lief puppy paard zo. Nog een paar groeispurten verder en je bent vergeten hoe ze was. Soms is het er “ineens”.
Lys_ppa: nog een dikke week en Picasso staat bij je in de straat. Hopelijk klikt het goed met de ruinen en zijn ze de eerste paar dagen elkaar een beetje heel.
Getty, wauw! Wat een mooi actie foto, mooie combinatie samen, om trots op te zijn.
Ynekes, mijn veulen was met het mooie weer ook super onrustig met zijn hoofd. Bij haar waren het de vliegjes waar ze krankjorum van werd.
Hier verliezen we de merrie niet meer uit het oog, 320 dagen drachtig. Gisteren zelfs de DA nog even laten komen. In 1,5 uur tijd 6 keer staan en liggen, midden op de dag. Als ze lag, lag ze volledig languit en roerloos. Geen fijn gezicht. Geen koliek, geen weeen, misschien een draaiend veulen. Vannacht en vandaag alles weer normaal. Spannend weer even zo’n naderende geboorte. Duimen dat alles goed gaat.
Ik maak hem zelf klaar. Maar ik laat hem door van manen voorbrengen. Dus ik rij hem waarschijnlijk zelf naar drachten toe en dan ga ik wel ff koffie drinken in het dorp tot ze me opbellen dat ie weer naar huis kan
. Het voorbrengen zelf is toch een vak apart.
Anders moet ik hem een dag voor die op toneel moet naar van manen brengen zodat hij met hun mee kan naar drachten en dan twee dagen later weer ophalen.
Dan wisselt ie in drie dagen twee keer van omgeving en dan ook nog het halve land door in die drie dagen. Dat is veel te vermoeiend/stressvol voor hem.