[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:29

Esther: Gefeliciteerd :D.

Voor mijn 1ste wedstrijd met dyio was ik helemaal niet zenuwachtig, voor de 2de juist heel erg :P. Ik heb wel geleerd om mijn zenuwen rustig te houden :).

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:29

Wat een gezellig drukte hier opeens :D
Lisenka komt helemaal goed joh! Misschien kom ik ook wel voor moraal support dan :D
Succes met de drachtige dames ;) Spannend hoor toch al een aantal fokproducten van jullie naar de keuring!

Angela: Wat gaaaaf! Spannend hoor!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:30

Had verleden jaar met rijden ook wel wat pech. Halley kan niet goed tegen applaus, dan wordt hij heel heftig. Ik moest inrijden terwijl in de bak ernaast de show werd gehouden. Heb dus niet lekker ontspannen los kunnen rijden, gelukkig ging de proef redelijk. Als het dit jaar weer zo uitkomt, ga ik mooi buiten losrijden.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:31

evdpanne schreef:
Ik kan redelijk rustig blijven vanuit mezelf. Dat scheelt echt een stuk! Maar stiekem ben ik soms best wel zenuwachtig....

Ikke, is jaloers. :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:32

Dat weet ik nog wel toen met de meeting ;). Kwamen een paar mooie bokkensprongen uit toen wij applaus deden! Moeten we weer komen oefenen :).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:33

Lisenka schreef:
evdpanne schreef:
Ik kan redelijk rustig blijven vanuit mezelf. Dat scheelt echt een stuk! Maar stiekem ben ik soms best wel zenuwachtig....

Laatst ook nog een tip gehad van mijn instructrice, concentreren op mijn ademhaling :). Dat werkte zo goed dat Shaggy ook gelijk ontspande omdat ik zo ontspannen was :D.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:35

ademen is 1 van de essentieelste dingen tijdens het rijden..
Als je niet adem haalt, kunnen bepaalde oefeningen ook nie goed gaan.
Wat veel mensen bij bv. zijgangen doen of andere (in hun ogen) lastige oefeningen is adem inhouden. Paard verkrampt, rest kun je zelf wel invullen..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:42

soeske schreef:
Wat veel mensen bij bv. zijgangen doen of andere (in hun ogen) lastige oefeningen is adem inhouden. Paard verkrampt, rest kun je zelf wel invullen..

Exact!
Doorademen is het belangrijkste wat je moet doen met rijden. Anders valt de rest in het niet.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:48

uhu :)
Helaas vergeten vele mensen het..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:49

Bij mij wordt daar echt op gelet :). Maar zie nog wel eens mensen roodaanlopen bij ons op stal :=. Ook soms als het wel eens echt niet gaat dan concentreer ik gewoon op mijn ademhaling en ineens gaat het allemaal een stuk beter!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:27

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:31

Jeetje wat gaan jullie snel zeg! Weekend niet thuis geweest en heb aardig wat bij te lezen. Ga ik zo maar even doen. Wou even iets kwijt!

Vorige maand naar de huisarts gegaan voor plekken op mijn benen. Afgelopen Vrijdag moest ik terug komen, helaas na een maand smeren tegen exceem, zonnenbank nemen heeft niks gewerkt. Ben nu door gestuurd naar een dermatoloog. Verder had ik nog een rare plek op mijn rug zitten die onwijs jeukte en brandden. Dat is dus een besmettelijke virus. Lekker allemaal. Kom vandaag uit me werk en voel een bobbel zitten, onder me oor naast me kaak zeg maar. Trok ineens door me gezicht in, nu zit ik dus met een dik opgezwolle gezicht en kan ik morgen terug naar de dokter :S Zit me allemaal weer lekker mee! Voel me net zo'n kneus haha. Vrouw aan de telefoon van de dokterspost dacht aan de Bof. Maar morgen laten nakijken voor de zekerheid.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:39

Esther gefeliciteerd!!

Ja lisenka ik zou je graag steunen, maar volgens mij loop ik van de zenuwen op en neer richting wc :P

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:13

Mies_Apollo schreef:
Esther gefeliciteerd!!

Ja lisenka ik zou je graag steunen, maar volgens mij loop ik van de zenuwen op en neer richting wc :P

Gaan we samen :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:15

Michelle90: beterschap. Hoop voor je dat het snel bekend is wat er aan de hand is.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:05

soeske schreef:

Klopt maar dan wel de buikademhaling he, maar veel mensen vergeten idd bij inspanning te ademen, kijk maar eens bijvoorbeeld tijdens het autorijden, hoeveel mensen daar wel niet contant hele stukken hun adem in houden. Op je paard is het belangrijk maar naast je paard ook, het heeft ook tijdens het grondwerken en longeren enz zelfs nog invloed

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:26

Lisenka schreef:
evdpanne schreef:

Ikke ook! :D
Ik blokker mijzelf helaas helemaal door mijn zenuwen. Slaat nergens op. Als eens gehoord dat een jury heeft gezegd dat mijn paard duidelijk goed getraind was gezien zijn bespiering maar dat helaas niet tot uiting kwam in de proef...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:31

evdpanne schreef:
Ik kan een vreugdedansje doen :). Het is mijn docenten eindelijk (na een heel jaar) gelukt mijn cijfers ook op mijn SVA te zetten! Ik heb nu alles gehaald en zelfs 3 punten te veel (waar die nu ineens vandaag komen...).

Nu alleen nog diploma ophalen en dan ben ik officieel Bachelor of Law :D.

Gefeliciteerd! :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:07

cloris schreef:
soeske schreef:

Klopt maar dan wel de buikademhaling he, maar veel mensen vergeten idd bij inspanning te ademen, kijk maar eens bijvoorbeeld tijdens het autorijden, hoeveel mensen daar wel niet contant hele stukken hun adem in houden. Op je paard is het belangrijk maar naast je paard ook, het heeft ook tijdens het grondwerken en longeren enz zelfs nog invloed

Ja, klopt. Zo laag mogelijk, in het centrum van je lichaam inderdaad.
Dat is hetzelfde met mensen die auto rijden en iets spannend vinden, dat ze zo verkrampen en het stuur bijna fijn knijpen.. Heeft ook geen nut eigenlijk haha..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:11

Miichelle90 schreef:
Jeetje wat gaan jullie snel zeg! Weekend niet thuis geweest en heb aardig wat bij te lezen. Ga ik zo maar even doen. Wou even iets kwijt!

Vorige maand naar de huisarts gegaan voor plekken op mijn benen. Afgelopen Vrijdag moest ik terug komen, helaas na een maand smeren tegen exceem, zonnenbank nemen heeft niks gewerkt. Ben nu door gestuurd naar een dermatoloog. Verder had ik nog een rare plek op mijn rug zitten die onwijs jeukte en brandden. Dat is dus een besmettelijke virus. Lekker allemaal. Kom vandaag uit me werk en voel een bobbel zitten, onder me oor naast me kaak zeg maar. Trok ineens door me gezicht in, nu zit ik dus met een dik opgezwolle gezicht en kan ik morgen terug naar de dokter :S Zit me allemaal weer lekker mee! Voel me net zo'n kneus haha. Vrouw aan de telefoon van de dokterspost dacht aan de Bof. Maar morgen laten nakijken voor de zekerheid.

Ik had ergens in Januari last van plekken op mijn benen. Dokter dacht aan netelroos maar wist het niet zeker. Ik naar de Dermateloog in het ziekenhuis (maand later) bleken het winterbenen te zijn ;). Komt vaker voor bij mensen die veel buiten zijn. Vond het knap dat mijn dokter dat zelf niet had ontdekt :=. Maar ja het was wel weer een duur tripje naar het ziekenhuis :P. Ben 5min binnen geweest (of nog niet eens) en kreeg de tip mee om als het koud is thermo-ondergoed te dragen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:44

Lisenka schreef:
Michelle: Wat leuk dat jullie ook meedoen aan de Campeonata. Tesora wordt ook al mooier, als ze niet verkocht wordt kan het zijn dat we haar ook meenemen. Sonrisa gaat ook meedoen (het 1 jaar jongere volle zusje van Querida). Ben bang dat ik dan dit jaar dan nog zenuwachtiger ben dan de voorgaande jaren.

Tot nu toe is het altijd nog goed gekomen, dus nergens voor nodig ;)
Ik denk dat de halley baby's het heel goed gaan doen :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:45

evdpanne schreef:
Ik kan een vreugdedansje doen :). Het is mijn docenten eindelijk (na een heel jaar) gelukt mijn cijfers ook op mijn SVA te zetten! Ik heb nu alles gehaald en zelfs 3 punten te veel (waar die nu ineens vandaag komen...).

Nu alleen nog diploma ophalen en dan ben ik officieel Bachelor of Law :D.

Gefeliciteerd :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:57

zasread schreef:
Lisenka schreef:
Michelle: Wat leuk dat jullie ook meedoen aan de Campeonata. Tesora wordt ook al mooier, als ze niet verkocht wordt kan het zijn dat we haar ook meenemen. Sonrisa gaat ook meedoen (het 1 jaar jongere volle zusje van Querida). Ben bang dat ik dan dit jaar dan nog zenuwachtiger ben dan de voorgaande jaren.

Tot nu toe is het altijd nog goed gekomen, dus nergens voor nodig ;)
Ik denk dat de halley baby's het heel goed gaan doen :D

Sluit ik me helemaal bij aan! Jij wordt ieder jaar trotser denk ik, als je thuis komt van de keuring haha! Die Halley baby's zijn super dat zal de Jury ongetwijfeld ook vinden :))

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:07

Ik ben ook heel benieuwd naar meer Halley-baby's. Maar Halley-fan ben ik sowieso!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:04

soeske schreef:
Ja, klopt. Zo laag mogelijk, in het centrum van je lichaam inderdaad.
Dat is hetzelfde met mensen die auto rijden en iets spannend vinden, dat ze zo verkrampen en het stuur bijna fijn knijpen.. Heeft ook geen nut eigenlijk haha..

De uitdrukking; "van spanning hield zij haar adem in" is niet zomaar ontstaan :+