[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:13

Wauw echt geweldige foto's van Xantha!
Ik heb echt nog nooit iemand zo zien zitten als Elise overigens, niets dan respect! Volgens mij heeft zij zo veel paardengevoel!
Heerlijk dat je weer zelf kan rijden, ziet er goed uit en wat staat dat hoofdstel Xantha prachtig!

Sanne, och arme Iggie... Het zit hem niet echt mee he, voor jou ook niet zo leuk :(:) Hopelijk is het allemaal minder erg dan het lijkt en kan de DA Iggie helemaal op en top maken!

Mies, ja dat tempo hier ! :P Succes op school!

Anita, auw, vallen is altijd wat minder leuk, wel lekker dat hij daarna extra zijn best deed :D

Miichelle90 sterkte met je dochtertje!

Ook een leuke foto van Bobby, fijn dat hij zo braaf was!!

Malin, gelukkig dat het paard van je vriendin wat is opgeknapt!

Kelly, lekker kan je niet wat chocoladetaart bij mij langsbrengen krijg spontaan trek :D
Hoe gaat het met je inmiddels? Volgens mij kan je wel met een gerust hart aan Taco denken want hij heeft het daar denk ik erg goed!

moppielover sterkte met je rug ik heb daar ook altijd problemen mee..

Dat waren even snel wat reacties, ik ga nu nog even naar furia.. :D

En tadaaa... nog de rijfoto's!! [RIJ-ITP] Mijn knappe PRE Furia zet zijn beste beentje voor!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:14

_Saida_ schreef:
Sanne -> Wil niet l*llig doen, maar ben het wel met Elskevree eens wb de AB die hij steeds krijgt.
Kan me jouw zorgen ook goed voorstellen, hoor, maar elke AB-kuur is een giga aanslag op zijn weerstand......

Ik ben geen DA ;) En de infectie moet er toch uit...

madelief88

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:18

Sanne, ik ben het met je eens.. :j Da's zijn niet heilig maar ik zou niet gaan zitten "prutsen". No avance richting de holistische dierenartsen, en tuurlijk antibiotica is pittig, maar ik zou ook eerst de normale weg bewandelen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:49

Ben net bij Igneo geweest, weer getemperatuurd, hij had nu 38,5 , nog steeds verhoging dus. Hij heeft dus nog steeds een infectie.. Morgenochtend weer meten en dan de DA bellen voor overleg.

Edit: Vergeten erbij te vermelden, de buren zouden op het hoesten letten en zeiden dat dat wel veel minder was geworden :j

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:45

Sanne, gelukkig wordt het hoesten minder. En over die AB. Ik ben er ook geen voorstander van, maar helemaal met een veulen zou ik niet zelf gaan zitten modderen (ook niet met longen trouwens). Als hij straks van de AB af is, zou ik wel kijken of je hem een probiotica kuurtje kan geven om zijn darmflora weer op peil te brengen. Maar absoluut niet MET AB doen, want dan werkt die niet meer. Heeft de DA trouwens niet aan corticosteroiden gedacht? Als hij echt denkt dat hij astmatisch is, zou ik daar meer aan denken.

Michelle, beterschap voor je dochtertje. Dat is echt sneu.

Cyrina, gaaf zeg dat het zo goed ging.

Zo......even eten.......even naar Sun......en dan slapen. Morgen weer vroeg op met vriendin naar ziekenhuis.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:20

Angela veel plezier bij Sun! Moet je voor jou of voor je vriendin naar het ziekenhuis?
Niet zo netjes van Sun dat hij jou heeft laten vliegen zeg!

Sanne hopen dat de verhoging snel minder wordt. Wel fijn dat hij al iets minder hoest!

Madelief heb gereageerd! was lekker als eerste haha!

Mies succes met je saaie opdracht... Ik ken het probleem hihi...

Michelle balen zeg dat ze zon last heeft van dr oogje! Wens haar maar beterschap.

Cyrina das een hele ervaring zeg! Gaaf hoor! En super leuke foto!

Denise dan heb ik het toch goed gezien haha! Ja het liep echt flink uit dus volgens mij wilde iedereen vlot naar huis. Jammer genoeg want anders was ik wel naar je toe gelopen hoor! Wist het namelijk zo goed als zeker haha!

Ik ga naar Hincapie!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:23

Laura, het is Anita ;). Ik moet voor mijn vriendin naar het ziekenhuis.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:02

@Cyrina, leuke foto ik vind jullie zo'n leuk setje.
Jullie kijken altijd zo blij.

@Sanne, balen van Igneo.
Hopelijk knapt hij snel op en wordt hij eindelijk helemaal beter! :(:)

@Michelle 90.
Zielig voor je dochtertje, hopelijk knapt ze snel weer op.
Vervelend als je last hebt van je ogen.

@Mies-apollo, ja nu gaat het goed met me, volgende week heb ik weer een kuur.
Succes met je opdracht :P

Vandaag ben ik weer bij mijn Harry wezen kijken, hij is al weer flink gegroeid!!
Hallo daar ben ik weer, Harry :D
Afbeelding

Ik word al een hele vent, ik kan mooi zitten 8-)
Afbeelding

En vandaag heb ik voor het eerst brokjes gegeten! :Y)
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:09

Debby, ik ben verliefd!! ik kom hem halen :+: ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:07

soeske schreef:
Anouk, hahahahaha, komen jullie dan met het hele bokt defilé aan? hahaha, kzie het al helemaal voor me ;)

Tuurlijk!!! Als er feest is zijn we vast met z'n allen van de partij! Wanneer is het? :P

Heidi Tja, hard, maar waar, het leven gaat door en geniet dan ook maar van zo'n fijn paardje! Het verzet de zinnen. Lief zijn ze dan hè? als of ze het weten, dat je niet lekker in je vel zit.
Denise Jammergenoeg was ik vandaag mijn laarzen vergeten, dus heb ik eens gelongeerd met Sam. Ook geen verkeerde actie. Hij stond ervan te puffen. Ik heb hem veel overgangen laten doen en hij ging echt lekker over de rug lopen. Ondertussen heb ik hem eens goed bestudeerd op zijn reacties. Ook heel nuttig.
Laura Sabrina kent een paar shetjes en die vindt ze stom. (Haar conclusie uit eigen ervaring) Ze is veel blijer met Prince, want die bokt, schopt en bijt niet. Die ze kent doen dat wel. 8-) We hadden er dus geen discussie over haha! Bij deze mocht ze ook niet in de buurt komen. Daarom vonden ze het friesveulen veeeeeel leuker! Haha.
Ook leuk dat Hincapie eens vrij had...
Malin Haha, hallo, Sam is geen PRE maar KWPN. Zo'n beest krijgt rollingen van bankjes en opstapjes naast zich. Volgens Sam kunnen die je bespringen! Ik heb het wel een poosje geoefend hoor, maar dat gesodemieter elke keer... :+ Wie geeft jou les dan? Ik heb eens een instructeur uit Den Bosch gehad, maar die vond ik toen heel prijzig. Ik kan even niet meer op zijn naam komen. En nee, volgens onze kids is er geen shet die tegen onze prince op kan...

Hoe pak je dat aan met pessoa? Is dat om Suevo meer over de rug te laten lopen? Ik ken het woord wel, maar wat of het inhoudt?

En zo te lezen is Dinkey dus geen familie van het hangbuikzwijntje haha. Hier hebben we zo'n welsh lopen. Mijn schoonpa is ook altijd bang dat zijn pony's van de honger omkomen. Staat ze op een schrale wei en hup hooi bijvoeren...
Kelly Leuk om te horen dat Taco nu al zo geliefd is! Neem je tijd hoor! Een dier is soms nog meer na dan familie. Kom jij ook naar de meeting? Ik wil die taart ook wel proeven. Wel een verse dan weer natuurlijk.. Breng ik een appeltaart mee, mits Frank hem dan niet al op heeft.
Ilona Jawel hoor, 2 keer eerder, maar ik heb altijd gezegd dat Des goed moet stilstaan bij het opstijgen. Ik heb een diepe angst voor weglopen bij het opstijgen met dank aan Sam. Die vertrok in rengalop. Toen we bij Des gingen kijken, was ie met Lisenka ook nogal gehaast bij het opstijgen. Verder train ik bijna dagelijks op Sam en dan is Frank vaak in die tijd met Dessie bezig of als ik bezig ben met de kids. Ik rij 's avonds laat, dus dan ga je het niet zoeken om daarna nog eens thuis een paard te zadelen. Soms film ik Frank en ik maak foto's. (Vooral in de hoop dat ie dat een keer bij mij ook gaat doen... HINT) Hij biedt het mij niet aan en ik vraag het niet. Zelf probeer ik ook zo min mogelijk andere ruiters op Sam te zetten en omdat Des nog zo jong is, wil ik Frank niet in de weg lopen door mezelf op te dringen. Dat moet van hem afkomen. Als hij het aanbiedt zeg ik altijd ja hoor!

Minder dat het niet goed gaat met je werk. Hopelijk kan dat makkelijk veranderen?

Gabrielle Tja, afscheid nemen is moeilijk! Ik ben Vissen, ik jank gewoon tranen met tuiten... Tot vervelends toe.. Vraag maar aan Stiertje Frank... Heel veel sterkte!
Esther Haha, ja, zo gaat dat! We gaan al plannen, zonder een besluit te nemen. Succes met je laatste tentamen!
Jolynn Xantha loopt er mooi bij, ziet er heel anders uit als die andere fotosessie met Elise, dat ze uit de wei wordt gehaald. Haha, ook een gave sessie overigens. Knap dat ze er op blijft dan! Jij rijdt haar netjes! Gisteren een hele sessie gehad hoe je kan zien dat je paard goed loopt. De jouwe is hier een schoolvoorbeeld...
Saida Wat weet zo'n smid tegenwoordig veel hè? Vroeger was het ijzers erop meppen en weer gaan... Tenminste voor mijn gevoel dan.
SoeskeLekker dat je je zo musicaal kan uitleven. Ik heb vroeger piano gespeeld. Jammergenoeg mocht ik niet op les. Maar ik scheen het best leuk te kunnen ook.

Morgen lees ik verder vanaf Cyrina. Het wordt te laat.

Heb net Sam gelongeerd. Was voor de regen binnen. Knarf durfde niet de buitenbak in, want de voortuin was veranderd. Was een grasveld en wordt nu ingericht door een hoveniersbedrijf als 'echte' tuin. Antje heeft me even laten zien hoe je een zweep bij de longe moet houden. Sam kwam iedere keer naar binnen gevallen. Met zweep op flank doet ie dat niet. Hij liep op een gegeven moment echt super!

Ik had eigenlijk liever gereden, want ik heb gisteren een clinic bijgewoond in Rosmalen van Johan Hamminga. HEEEL erg leerzaam. Wat ie zei wist ik natuurlijk wel, maar hij behandelde ook een stuk anatomie en dan ga je op eens het waarom beter snappen. Mijn wedstrijdmaatje mocht voorrijden en was bloednerveus, maar hij was heel positief over haar rijden. Wel jammer, want er was dus niet veel aan te spijkeren, maar ja, ach, ze vond het wel heel leuk om te doen. Ik heb haar en de andere amazone al die tijd gefilmd. Die andere had 'mijn ' probleem, dus ik ga dit nog tig keer terugkijken! haha. Ik kreeg ook een paar heel handige tips mee en die wil ik graag gaan proberen natuurlijk. Na een goeie clinic ben ik altijd heel gemotiveerd om alles uit te proberen!

Tot morgen!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:36

Cyrina – echt een hele mooie foto en super dat bobby zo braaf was en knap dat je het allemaal op 1 hand doe ik doe je niet na :n

Sanne – gelukkig hoes die nu minder dan dat die eerst deed alleen balen dat die waarschijnlijk weer aan de AB moet een hele dikke knuf voor iggie

Michelle – ach gos beterschap voor je meisie ik heb het zelf ook gehad een infectie aan beiden ogen en ik vondt het super irritant dus laat staan zo’n klein meisje :(:)

Anita – gelukkig heb je geen pijn en mankeer je niks waar daarna liep ze super ;)
Misschien was ze wel zo geschrokken dat ze daarna maar extra haar best deed :P

Mies – balen van school maar jij heb dadelijk lekker vakantie (dat is dan weer het voordeel van school) en zit ik op kantoor :P

Madelief – ziet er goed uit die foto’s zal even reageren :D

Laura – ja ik wist het ook bijne zeker maar het liep echt flink uit zoals je zegt dus wij wouden ook graag weer naar huis maar er komt heus nog wel een keer dat we elkaar gaan zien :j

Debby – ook ik ben verliefd wat een poepie zeg dat koppie om bij weg te smelten :+:

Anouk – longeren kan ook nooit geen kwaad nee is weer eens afwisseling
En ik ben ook altijd lekker gemotiveerd als ik mensen lekker ziet rijden en ze geven goeie tips :D

Gisteren weer op mijn topper gereden het was aardig benauwd en de buitenbak was erg droog dus veel tussen door gestapt hij liep weer heerlijk alleen in de galop was die iets minder hij werd iets te heet en ik kon het niet goed oplossen dus dat vraag ik zaterdag even aan mijn instructrise maar volgens mij ga ik met een steeds bredere glimlach op hem zitten het is natuurlijk nog niet zoals het ‘’hoort’’ maar voor ons is dit al een hele overwinning

Ik heb ook echt weer zin om deze vooruitgang in de ring laten zien nog even gedult en dan mogen we weer starten :+:

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:49

Denise daarom kom valt wel goed!
Fijn dat je op Heike rijdt met een bigsmile :D

Anouk de meest shetten zijn inderdaad niet heel knuffelig...
Gaaf hoor die clinic!

Jolynn aaaah wat een droppie!!!

Anita sorry.. Weet echt niet hoe ik bij angela kwam dan. Maar had de eerste 2 letters wel goed haha!! Ik en namen het blijft een drama.....

Gister had Hincapie weer een drakig humeur...
Bij het uit de stal halen 's ochtends had hij mijn moeder gehapt. Net zon velletje dus die heeft nou een blauwe plek op dr arm.
Daarna met longeren ging hij weer in de longe staan doordat hij niet wou lopen maar gras eten. En toen liep hij los in de wei maar bleef wel binnen de draad dus dat weten we dan ook weer haha... dondersteen...
's Avonds met rijden was hij ook aan het uitproberen. Hij zag overal kabouters en was best dribbelig.
Hij was dus weer lekker aan het puberen maarja dat hoort erbij. Vandaag weer een nieuwe poging wagen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:32

Haihai :wave: Kom nog eens langsgewaaid ;)

Sanne, wat zielig voor je Igneo-man...
Maar als het astma zou zijn: astma bij paarden is niet hetzelfde als astma bij mensen. Licor heeft er ook last van en eigenlijk is astma een stofallergie: Licor mag bijvoorbeeld niet op stro staan (maar op vlas) en mag enkel geweekt hooi of voordroog krijgen :) Verder heeft hij dus nergens last van. Twee jaar geleden kwam dit op (ook in de lente trouwens) en heb ik dit laten onderzoeken in de dierenkliniek in Gent. Ze hebben toen een endoscopie gedaan. Voor de behandeling kreeg hij eerst twee weken ventipulmin en daarna een behandeling met corticosteroïden.
Igneo laten onderzoeken in een kliniek lijkt mij sowieso geen slecht idee. Met een endoscopie kunnen ze meteen zien wat er daarbinnen aan de hand is, dat kan een DA niet bij jou op stal.

Laura, het is de periode van het jaar dat het voor hengstjes moeilijk wordt hè :)
Komt Hincapie eigenlijk helemaal niet los (wei/paddock)?

Ik vind het best moeilijk om een hengst te houden op een wat grotere pensionstal. Licor had daar ook wat last mee, maar die was al 6 toen ik hem kocht, dus die had al wat meer vrede met zijn hormonen. Licor viel ook altijd ontzettend veel af in de lente. Nu hij aan huis staat met een vriendje is dat eigenlijk helemaal over en naar andere paarden maakt hij zich ook niet druk. Terroso is, door al die hengstige merries, nu ook een flink stuk afgevallen. Mijn zadel past hem niet meer...

Ik heb gisteren voor de eerste keer sinds ik gelanceerd ben weer op Terroso gereden (vorige week heeft een vriendin hem gereden). Het was buiten aan het onweren en regenen dus heb maar braafjes binnen gereden. Hij was heel rillerig, maar toch braaf. Zaterdag komt er een potentiële koper voor de tweede keer naar hem kijken.

Ik heb overigens wel een knuffelige shet, maar die kan zo omslaan en beginnen klieren. Het blijven aparte karaktertjes... Yoshi wordt heel erg hengst, hij is nu 4 jaar en gisteren was hij Licor aan het uitdagen: steigeren, kappen met het voorbeen en maar gillen en piepen. Licor stond erbij en keek zo van "huh? moet ik nu onder de indruk zijn, kleine?".

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:45

zasread schreef:
_Saida_ schreef:
Sanne -> Wil niet l*llig doen, maar ben het wel met Elskevree eens wb de AB die hij steeds krijgt.
Kan me jouw zorgen ook goed voorstellen, hoor, maar elke AB-kuur is een giga aanslag op zijn weerstand......

Het was alleen een tip: Je hebt toch het beste met je veulen voor. Als je liever niet holistisch wil behandelen dan is dat jouw keuze. Het is overigens niet OF regulier OF holistisch behandelen, het kan tegelijk! Daarnaast zijn ze bij de holistisch praktijk ook regulier dierenarts dus zullen ze je nooit zomaar aanbevelen om reguliere medicatie te stoppen als ze het dier niet hebben gezien. Succes met de behandeling!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:46

Debby: En waar kan ik dat uber schattige poesje komen stelen :P Echt geweldig! Wanneer mag hij mee naar huis?

anouk: dat wordt dus vandaag rijden?! Ik vind het ook fijn als niet alleen het hoe, maar ook het waarom uitlegd wordt, maakt alles een stuk logischer en begrijpelijker!

Denise: En waar blijven de foto's van je stralende rijden??! 7 juni mag ik ook, maar niet op dezelfde ;)

Laura: Doe je hincapie 2x op een dag?

lobke: Spannend! Dus misschien binnenkort afscheid nemen van terosso?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:47

Madelief -> Ziet er lekker ontspannen uit Madelief!
Wat vindt jij nu grote verschillen ivm de lessen die je eerst kreeg?

Sanne -> Dan hoop ik van harte dat dit de laatste kuur voor hem is. ;)

Debby -> Ow wat is Harry leuk!
Ben echt niet jaloers, hoor! ;)

Anouk -> Van toekijken kan je idd ook heel veel leren.
Ik sta ook vaak te kijken bij het lesgeven, alleen geven de instructrices die bij ons komen les op de manier die ik niet wil voor Rints en mij.
Soms pik ik er wel eens iets positiefs uit, maar vaak zie ik dingen die ik dus echt niet zou willen.
Ik ben erg blij met m'n hoefsmid!
Hij is niet zo eentje die alleen komt om even een randje weg te snijden en ijzers eronder te slaan, maar kijkt ook naar de stand van de hoeven en hoe ze lopen.
Bij Rintske kon hij meteen de eerste keer zien dat haar r.achterbeen haar zwakke been is, door te kijken naar de slijtage van de zool.
Als ik een suggestie doe, dan denkt hij ook met me mee.
Het is wel een man van no-nonsense, maar neemt echt de tijd en houdt rekening met de leeftijd en ervaring van het paard.
Daarbij woont hij in de buurt en mocht het nodig zijn dan komt ie ook 's avonds en in het weekend en sturt hij je dan niet door naar een ander ofzo.

Lobke -> Spannend! Dat hij/zij voor de 2e keer komt kijken geeft al veel interesse aan!

Gisteravond Rintske zonder zadel gereden, alleen stapoefeningen.
Ik begin dan altijd rustig aan met veel stukjes ertussen met alleen stap, en maak gaandeweg de stukjes ertussen steeds korter zodat ze op het eind van de ene oefening meteen over moet naar de andere.
Hierdoor moet ze onwijs goed opletten en reageert ze steeds beter en sneller.
Gisteravond deed ze ook weer super haar best, dus ik stapte weer blij en tevreden af. :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:37

Wat een prachtige fotos van Xanta zeg! dat vind ik toch zo'n mooie merrie, zucht..
Cyrina, Bobby is gewoon echt super maar dat heb ik al eens geroepen hahaha hij is zoo Cool 8-)

Sanne ik zou iig wel een probiotica kuurtje klaar leggen want een AB kuur is echt een aanslag en bij mindere weerstand blijf je ook bevattelijker natuurlijk. Probiotica is niet vreemd en vaak bij gewone d.a. gewoon te verkrijgen, net als een weerstandverhoger van de Groene Os, kan je gewoon naast reguliere geneesmiddelen enz geven.
Ik heb zo'n zelfde situatie meegemaakt en op een gegeven moment kom je in een circel die je eerst moet doorbreken, succes ik hoop echt dat hij snel weer opknapt je lekkere ventje ;)

Lobke wat Yoshi nu af en toe doet, doet Elvis dus constant hij is echt teveel hengst, meer dan Piropo zeker in de omgang ik zit er ook met regelmaat aan te denken om hem te laten snijden :\

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:42

Doet hij bij jou in de omgang ook zo Cloor?
Yoshi is nog goed te hanteren, ik merk alleen dat Licor hem wat meer onder de duim moet houden, maar dat lukt wel tot nu toe. Anders zou ik hem misschien ook wel laten castreren.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:01

Idra schreef:
Doet hij bij jou in de omgang ook zo Cloor?
Yoshi is nog goed te hanteren, ik merk alleen dat Licor hem wat meer onder de duim moet houden, maar dat lukt wel tot nu toe. Anders zou ik hem misschien ook wel laten castreren.

Hij is wisselvallig in de omgang, soms dan lijkt hij wel eens te vergeten dat ik het ben en dan reageert hij of Piropo daar staat, gillend en meppend staat hij dan ineens naast me, als ik me dan omdraai is hij foetsie, samen met Piropo kan alleen echt puur onder toezicht want ze zijn beide te mans vandaar dat ik er meer en meer over nadenk om Elvis te laten snijden, ik doe het liever niet natuurlijk maar ik heb het wel in mijn achterhoofd mocht het erger worden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:24

Cyrina: Gaaf dat plaatje! :~ Echt super in het zwart wit. Ik vind ook altijd dat jullie samen zo kunnen stralen!! Wat een top knol die bobby, hoef ik met Chico echt (nog) niet te proberen ;)

Sanne: :(:) Succes met Igneo... en doen wat je denkt dat goed is! Als dit niks oplevert misschien toch naar andere tips kijken die gegeven zijn?

Michelle; ach, das vervelend van die kleine zeg... niet leuk! Gaat het al beter nu?

Anita: Zand gehapt? Is Sun weer zo lekker bezig geweest }> ! Gelukkig had je niks.. en liep die daarna toch als een zonnetje! Hij had wat goed te maken natuurlijk :+ . Hoe is het met je auto? Issie weer gemaakt?

Mies: Pffffffffffff, school en huiswerk. Dat was niet leuk, de rest van school wel :D . Maar bijna vakantie, das nog het aller aller leukste he :D .

Laura: Hincapie, gekke vent met zn praatjes! Leuk he die pubertjes :+

Debby: *er smelt hier iemand, kijk uit* :~ Ahhhh, wat een cutie toch.. hij is echt té schattig, gewoon gevaarlijk :D .

Anouk: Haha, doe ik bij chico ook hoor, als die naar binnen wil vallen. Even bijtikken met de zweep, en voila, meneer loopt super! *D En paardrijden, soms dénk je het onder de knie te hebben, en dan schort er van alles aan... Het gaat met ups en downs. Maar maakt het ook wel weer leuk! Snap dat je je niet wil opdringen aan frank :+ , maar ik zou me niet in kunnen houden als PRE fan, met 1tje in me achtertuin... :=

Denise: Galop komt ook wel goed!! Even een knopje erop zetten, dan loopt ie ook in galop als een trein ;) . Gaat alsteeds beter he! Vraagt om foto;s :D .

Lobke: Merkte jij ook dat Terosso wat anders was? Ik had dat bij Chico wel. Die is sinds mijn val érg rustig opeens.. Ook aan de longe.. heel makkelijk, geen sprintjes of bokken meer sindsdien. Als of hij er zelf ook flink van geschrokken is? Daarom vraag ik het me af hoe Terosso is, aangezien ik mezelf nog wel verdenk dat ik het me verbeeld ofzo haha. ;) En een serieuze kandidaat! Wat spannend zeg.. misschien wel je afscheid binnen kort... Jammer?! En wat dat hengsten houden ben ik het mee eens.. Te veel paarden is niet lekker voor een hengst. Er zijn er maar weinig die zich echt goed staande houden. Op een zeer kleine stal, dus aan huis bv doen ze het vaak beter (is mijn ervaring ook!). Op een ietwat grotere stal met veel beweging, geeft het al snel wat 'problemen' als mager worden ect. Jij bent vast ook heel blij dat Licor aan huis staat ;) ?

Saida: Lekker gereden dus! Liep ze al weer wat beter? En hoe is het met het zoeken van instructie?

Gister weer lekker gaan rijden op Chico! In het begin was hij wat lastig, maar dit kwam al snel goed :D . Op een gegeven moment laat hij in draf dan zo goed los, wauw... heerlijk paard om dan te rijden. Ik merk trouwens wel dat sinds mijn val hij wat vast zit op rechts.. dus daar ben ik flink mee bezig geweest op de voltes. Ook de galop rechtsom ging super, kwartje is gevallen, jeuh! *\o/* . Na die galop is die echt helemaal los, en dan rijd ie zoo lekker! Ik wil weer is les, een stapje verder komen! *D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:32

Nee, gisteren was hij niet echt rustig, eerder nerveuzer als ervoren, maar dat komt omdat ik zelf niet heel relax zat en het buiten aan het donderen en bliksemen was :D
Ja, ben heeeeeeeeel blij met Licor aan huis (maar hij staat eigenlijk niet aan huis, wel aan EEN huis, maar helaas 7 km van mijn eigen huis...) en ben aan het overwegen om Terroso, mocht hij deze maand niet verkocht geraken, vanaf juni in een weitje ernaast te zwieren. Is wel rustiger voor hem zo en kan hij 24/24 buiten staan.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:38

Chico is ook altijd lekker strak gespannen als ik dat ook ben. Soms geeft hij niet lekker na, en dan bedenk ik me ineens dat ik lekker teveel zit te knijpen of aan de teugels zit, dan laat ik los, en plop, daar issie weer :D . Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik na mijn val wel voorzichtiger ben, en zelf heel erg ga letten op geluidjes waar chico van kan 'schrikken'. Niet slim dus :') , maar dat is nog even de nasleep..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:41

evdpanne schreef:
idefix4: Het paardje wat ik op het oog heb is ook lagere prijsklasse vanwege het 'gebrek'. Die van mijn vriendin weet ik niet hoe duur die nu was, ook niet al te duur... Maar ja ik zie wel hoe het loopt (bij haar en mij :P). Hahaha en dapper hoor op Des stappen :D.

Heel herkenbaar, en ach, wat is een gebrek als er liefde op het eerste gezicht is? Ik heb dat gevoel één keer meegemaakt, met mijn vorige paard. En ook Sam kan ik alles vergeven. *D

Cyrina Haha, herkenbaar! Met kinderwagen bij een paard kijken. Soms kijk zie ik op de Hedelse Paardenmarkt zulke taferelen. Mij overigens niet hoor! Sabrina is er zelfs nog nooit geweest. Gaaf dat je Demo zo goed ging. Dat was dus weer goeie reclame voor het barokke paard.
Sanne Het klinkt in elk geval niet heel zorgwekkend dan! Het Friese veulen had longontsteking gekregen van het 's nachts binnenstaan en 's morgensvroeg naar buiten gaan. De stal was vrij warm en dan de kilte van de ochtend op zijn lijfje was toch te heftig. Hij was er ook niet zo maar vanaf. Ik hoop dat Iggie over een eventuele astma (Die er hopelijk niet blijkt te zijn!) heen kan groeien. Kan bij mensen ook, dus waarom niet bij paarden hè? Hopelijk is hij snel weer helemaal topfit! En ik ben ook meer van het volgen van DA adviezen. Ze hebben er lang en hard voor geleerd hè? Veel DA's zijn ook geïnteresseerd in de alternatieve wegen en ze kennen de risico's van hun voorgeschreven medicijnen.
Michelle90 Brrr, onstoken oogjes zijn nooit fijn. Ik ken jou niet, maar zo ik het lees gaat het om een baby? Beterschap! Een kennis van mij gebruikte er altijd die gesteriliseerde gaasjes voor met afgekoeld, gekookt water om het om het oog schoon te houden. Gelukkig ken ik het probleem nauwelijks bij die drie van Frank en mij.
Spokie79 Hopelijk zit je weer snel helemaal hoog en droog op je roze wolk... Blij toe dat je niks bezeerd hebt. Hoe gaat het nu met je vriendin?
Mies Succes met de laatste loodjes! En idd gaat het tempo zo snel dat ik eens 's morgens reageer. Hopelijk heb ik het dan vanaaf eens vlugger bijgelezen.
Madelief Mooie foto's! En netjes van achteren uit ook. Ja, heb een cursus beenwerk kijken gehad. :P Nee zondermeer respect hoor. Ziet er echt heel netjes uit! Alleen op foto 10 lijkt het een beetje dat je beugels niet helemaal gelijk hangen? Persoonlijk vind ik 9 ook erg mooi, verder spettert de actie er idd vanaf!
Jolynn Ow ik vind het een SCHATJE!!! Ik wil er ook zo één... Geweldig mooi katje hoor. Als je hem kwijt bent, is ie bij mij! Staat Harry nog ergens voor, of ga je hem echt zo noemen?
Denise Fijn dat je zo lekker gaat! Een staptraining is ook niet verkeerd. Heb ik met Sam laatst ook gedaan. Kon ook even niet anders. En soms loop je wel eens tegen een klein dipje aan. Je gaat 3 stappen vooruit en soms moet je even een stapje terug. Ik heb overigens als ik naar een EK of WK dressuur kijk, dat ik dan daarna ook meteen weer verder met trainen wil... Johan Hamminga had zo'n voorwaarts paard in de bak. Volgens hem wilde de amazone 25 km per uur en het paard 30. Volgens hem kon je dat oplossen door (eventueel op de volte) te proberen je paard 32 km per uur te laten lopen. Door de snelheid komt hij dan bij je terug. Sam is er ook zo één die altijd meer wil dan ik. Johan zei heel droog dat er nog nooit een paard van de aardbodem is afgerend, haha!
Laura Je gaat de afgelopen weken al zo goed! Soms moet je wat minder idd accepteren. Hij komt er wel met jou!
Idra Dat is vast goed nieuws dat een geïnteresseerde voor de 2e keer komt? Ben heel benieuwd. En zelf heb ik ook een gouden shet gehad hoor. Alleen moest ik er niet op willen galopperen, want dan ging haar hoofd tussen de voorbeentjes en leerde ik vliegen. Of ze liep onder een net iets te lage boom door...
Saida Van kijken hoe je het niet wil, leer je ook hè? Zo heb ik eens een instructrice gezien en meteen verlangd van mijn bijrijdster, dat ze níet bij haar ging lessen. Had ze stiekem toch gedaan. Waren zowel Sam als ik heel boos over. Haar vader had Sam nog nooit zo kwaad gezien. En daarna begon het gedoe met opstijgen...
Een goede hoefsmid is goud waard! De mijne heeft nog niet zo lang zijn diploma's. De eerste keer had hij Sam te kort gekapt, de tweede keer maakte Sam het hem heeeel moeilijk, maar hij is nu voor de derde keer geweest en Sam staat subliem op de voetjes nu. Echt een man die luistert naar je ervaringen.

Op de rest reageer ik vanavond hoor!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:14

Elskevree schreef:
zasread schreef:

Het was alleen een tip: Je hebt toch het beste met je veulen voor. Als je liever niet holistisch wil behandelen dan is dat jouw keuze. Het is overigens niet OF regulier OF holistisch behandelen, het kan tegelijk! Daarnaast zijn ze bij de holistisch praktijk ook regulier dierenarts dus zullen ze je nooit zomaar aanbevelen om reguliere medicatie te stoppen als ze het dier niet hebben gezien. Succes met de behandeling!

Het was ook niet op jou reactie bedoeld..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:17

Igneo had vanochtend 38 graden, geen koorts dus (de temperatuur van een veulen ligt wat hoger dan dat van een volwassen paard)

Hij hoeft niet meer aan de AB, nu wil ik gaan kijken wat er voor homeopatische middeltje te krijgen zijn tegen zijn hoest.
Ik moet hem nu om de dag en later om de 2 dagen slijmoplossers geven voor een periode van 3 weken. Zodat het slijm opgeruimd kan worden.
Vanochtend heeft Igneo 1 keer gehoest na een flinke stoeipartij, het was ook niet meer zo'n diepe hoest, er zit dus wel verbetering in. Hij is verder ook niet benauwd o.i.d.