[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cojolly

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:15

Hunnebun gefeliciteerd

Ik ga zo ook naar lunteren, ga eens kijken of ik iemand kan herkennen, ik heb een blauw t-shirt aan met een geel haltershirt eronder, en als het koud is een wit vest

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:24

Ik ben in het rood, met spijkerbroek!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:01

Oke, na een paar dagen in Drenthe bij mijn ouders gezeten te hebben heb ik bijgelezen. Jeetje, is hard gegaan!
Alle geslaagden gefeliciteerd!

Nog even over de zadelperikelen:
madelief88 schreef:
KN, daar heb ik veel opgereden (bij de manege, die hebebn bijna alleen maar KN, zorgen goed voor de paardjes Knipoog )
Erg fijne zadels!! Erg prijzig maar super kwaliteit Knipoog

Zo zie je maar dat smaken erg verschillen. Ik heb in mijn zoektocht op een KN gezeten. O.a. omdat ik er vreselijk veel positieve reacties over hoorde wilde ik het eens proberen. Stalgenoot/vriendin heeft een KN dus geprobeert. Lag best netjes op Frío, maar ik vond het een drama om er op te zitten. Hard en dat terwijl mijn instructrice meende dat een KN b.v. zachter zat dan een Stübben....
3x raden wat ik nu voor zadel heb.... Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:48

Noem me blond, maar ik zou het niet weten Tong uitsteken
Toch een KN, ondanks dat je het niet lekker vind zitten?
Was frio nou mee, had wel gezien op het Barokke Forum dat je vakantiestalling zocht, of is dat voor een andere keer?

Hahahaha, wat ik net lees: Er komt een realityserie waar ze voor 2 weken lang alle vrouwen uit een dorp weghalen, dit gebeurd in het Brabantse dorpje Heusden ROFL Volgens mij word dat echt te grappig Verdrietig Haha!

Hey Hunnebun, inderdaad lang niet gezien hier Doei! Erg druk, maar wel alles in orde?
Gefeliciteerd met het veulentje, ben benieuwd naar foto's!
Zasread, fijn schoentjes shoppen Haha! Ik heb ook nieuwe schoenen nodig, echt heel nodig Cool

Iedereen vandaag naar Lunteren Verdrietig Hoop dat jullie allemaal genieten van die paarden!! Wel mooie foto's maken he Knipoog

Ik had vandaag dus gelest met Furia, ging erg goed!
Donderdag merkte ik al dat de stap eindelijk echt stap word, niet dat krabbelige meer, en dat ging vandaag ook erg goed! De draf word ook al wat regelmatiger en ontspannender, de aanleuning werk ik nog niet mega aan, belangrijkste is dat hij zijn bovenste nekspier gaat gebruiken ipv zn middelste.
Daarna ook nog even de galop-knop getest (die was al een tijdje op non-actief), en dat vind ie me toch moeilijk, vooral rechtsom!! Maar ging wel redelijk op een gegeven moment, was echt trots op hem!
Over een week al een onderlinge wedstrijd!! Gewoon op eigen terrein, een B-proefje.
Wat een stilte hier trouwens de laatste dagen Slapen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:32

Hopelijk heeft iedereen een fijne dag in Lunteren!

Ik kom jullie even gedag zwaaien want zal niet meer op Bokt komen en morgenvroeg vertrekken we naar Sevilla Lachen
Tot over 2 weekjes Doei!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:51

Veel plezier Doei!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:33

ff snel ik moet zo naar de wedstrijden van celine

ik heb het erg gezellig gehad maar ik vindt wel aan de prijs divoza Bloos
de prijsen bij ons liggen echt zo`n 10, 20 euro per artikel lager
dus heb alleen een rijbroek voor celine gekocht
een nieuwe poetskist
sporen met riempjes
wat kids spullen voor celine
een zoutblokje en dat is

ga wel naar mijn eigen zaakje kan ik weer shoppen hihihi

oh en ik had tsjillert vanmiddag in het land stond lekker
deed hij opeens zo raar schudden met zijn kop joh echt gek ik dacht komt van de vliegen zeker
komt ie bij me en kijkt me aan schrik me rot ik dacht dat ze hele tandvlees kapot was en los hing
gauw kijken in zijn mond wat bleek een tand(dopje) los maar nog vast aan het vlees ik wou hem eruit trekken maar dorst het toch maar niet
ff aan een stoer iemand gevraagd Pling ,want die tand wou ik toch wel hebben Tong uitsteken )
en ja hoor ik mijn bezit
even gebloed maar daarna ging het goed hij kon weer snel worteltjes eten
ziet er nou mooi uit die mond van mijn kanjer Haha!

morgen kom ik wat langer en lees ik alle berichtjes even na doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii moet gauw gaan Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:33

Nog een medisch vraagje overigens (niet al te smakelijk Vork ):
Furia heeft echt xtreem natte poep, haast diarree, terwijl er niks is veranderd aan tijden/plaats van waar hij op de wei staat.
Ook heeft hij een soort, tsja, uitslag/exceemsachtig ? op zn hals, kan het er een beetje afpulken maar gister kwam ik op zn directe huid, (open/bloederig dus), en eentje was best diep....
Ook heeft hij kort last gehad van een hoestje...

Zou dit kunnen komen doordat hij misschien even een slechte weerstand heeft omdat hij nu voor het eerst echt "getraind word? Of weet iemand misschien iets anders waardoor het kan komen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:54

madelief88 schreef:
Was frio nou mee, had wel gezien op het Barokke Forum dat je vakantiestalling zocht, of is dat voor een andere keer?

Nee, het is dus een Stübben geworden Tong uitsteken Vind ik dus heerlijk zacht zitten i.t.t. die KN.
Zo zie je maar hoe smaken verschillen.
Vakantiestalling gevonden. Was niet voor deze dagen, maar voor een week eind juli/begin augustus.
Plekje bij een particulier. Stal zelf niet superdeluxe maar alles wordt verzorgd: uitmesten en voeren. Moet alleen zelf poetsen en rijden waren bijna letterlijk de woorden van de eigenaar. Elke dag wordt ie buiten gezet en als ik de stal uitstap sta ik al op een karrespoor wat het begin van een flinke rit is. Verder een buitenbak tot de beschikking en zo dichtbij dat ik het bijna vanuit het slaapkamerraam kan zien Clown

Hier op stal vanmiddag een klein drama. De eigenaar heeft 2 Jack Hussells rondlopen. De bijdehandste van het stel is achter een appel of balletje de weg opgevlogen en daarbij aangereden.
De d.a. kon helaas niets meer doen. De staleigenaar probeert het niet te laten blijken maar hij is er behoorlijk door van slag.
Dit is een beknopte samenvatten, maar ik zit al te janken als ik het zo neertik Verdrietig

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:07

Sorry, weer niet bijgelezen. Ik heb vanmiddag samen met de eigenaresse en de nieuwe eigenaren Lobke naar haar nieuwe stal gebracht. Mooie stal, maar dat maakt helaas het verdriet niet minder. Dus ga nu niet bijlezen, maar even verder verdrietig zijn.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:52

Spokie 79 Ach gut Ach gut Ach gut

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:58

Spoky79, heel veel sterkte... Ach gut

Branka, wat een toestand met dat hondje zeg, dat is echt schrikken!
Kan me goed voorstellen dat je daarvan even goed onder de indruk bent...

Fijn dat je stalling voor je vakantie hebt gevonden, en een passend zadel!
Stubben staat er inderdaad om bekend vrij hard te zijn, maar misschien de nieuwere modellen niet hoor, je hebt zoveel soorten...
Ik moest aan mijn KN ook erg wennen, vond 'm in het begin ook zo hard.
Maar sinds die helemaal opnieuw is opgevuld is 'ie een stuk zachter en zit 'ie een stuk fijner!

Madelief, wat raar zeg?
Lijkt wel een alergische reaktie ergens op.
Ik zou het even goed in de gaten houden en anders toch de veearts even laten komen.
Sterkte ermee!

Oja, fijn dat je les goed ging trouwens!

peet, dat was even schrikken zeg!
Wel gaaf dat je nu een tandje hebt!

Idra, fijne vakantie, geniet ervan!

zasread, ben je geslaagd met schoenen kopen?!

Hunnebun, gefeliciteerd met Yfke!

Zo, wij zijn ook weer heel terug uit Lunteren!
Was een drukke, maar leuke dag!

Vanmorgen om 8 uur al op stal op de paardjes te poetsen en alles in te laden.
Rond 9 uur waren we weg en voor 11en waren we erg ong.
Even rondgekeken en toen paarden van de wagen, inspannen, omkleden en op pad!
Ik zat achterop in m'n witte rijbroek en jasje, dus misschien heeft iemand ons nog gezien... Cool

De paarden waren best heel braaf zo in een vreemde omgeving, wilde alleen niet helemaal super ontspannen, maar verder hebben ze erg goed hun best gedaan!

's Middags heb ik nog wel het een en ander gezien en wat mensen gesproken, maar van veel mensen twijfel ik dan toch weer teveel of ik ze nou zou kunnen kennen of niet, en wat hun echte naam dan zou zijn... Clown
Dinkeygirl herkende mij gelukkig wel, en we hebben nog even gezellig gekletst, leuk hoor!

De 2e keer dat we moesten inspannen, voor de feria, kregen we een gigantische hoosbui met onweer op ons hoofd!
Gelukkig hadden we paraplu's bij ons, en konden we redelijk droog blijven zo!

Zijn er trouwens nog foto's gemaakt?
Wel leuk om even te kijken, want ik heb lang niet alles kunnen zien...

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:33

Ik ben gister ook geweest. Het was weer geweldig vond ik. Alles was leuk! Ondanks de regen. Er waren een aantal vrienden van mij mij, ik heb gemeet met Malin en met Marit en dat was ook super gezellig. Ik heb 900 foto's gemaakt maar die moet ik nog allemaal bewerken.
Ik ben geweest van 12 uur tot vier uur geloof ik dus foto's zat haha.

Houd in ieder geval mijn site even in de gaten als je geweest bent. Grote kans dat je er tussen staat!
http://dhost.info/redina/

Als er mensen zijn die graag een cd willen hebben vol met foto's dan moet je even op mijn site lezen hoe je daar aan kan komen.
Het was in ieder geval een top dag!

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:09

Nou, heb gisteren een poging gedaan tot bijlezen, maar dat is een beetje mislukt.
Peet: Mooi dat je vader weer terecht is. Hoop dat hij snel weer de oude wordt!
Kimmie: Wat ongelooflijk zielig van je shetje! Ik had echt een brok in mijn keel toen ik het las. Sterkte hoor!

Hier gaat het dus wel goed. Triks (de friese merrie) was 19 juni uitgerekend, maar is de 9e dus al bevallen. We hebben foto's gemaakt, maar nu kunnen we het kabeltje niet meer vinden om ze op de computer te zetten.. Verward Maar ze komen dus zo snel mogelijk.
De fjord heeft zomerexceem en is ongelooflijk aan het schuren. Hij heeft nog geen wondjes, maar zijn staart en manen gaan er wel af. Iemand nog tips? Zo frustrerend, bah.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:36

Mijn cavia is ziek Verdrietig , hij is snip verkouden. Hij heeft een onwijze snotneus en ligt maar te reutelen, zo zielig. Hij was een paar weken terug ookal ziek en daar had ik nog antibiotica van over en dat heb ik hem nou gegeven en ik heb een ui in zijn hok gelegd zodat hij wat beter kan ademen, maar ik vind hem zo zielig! Het was vannacht vochtig en koud en daar kunnen ze niet tegen, dus ik heb hem nu maar snel binnen gezet. Ik hoop echt dat hij weer snel opknapt!

Ik heb gisteren helaas geen schoenen kunnen vinden, dus die bestel ik maar bij divoza, kan ik direct ook nieuwe rijbroek bestellen. (daar zitten ook al gaten in Nagelbijten / Gniffelen) Maar ik heb wel een nieuw halster voor Otje gekocht. Een blauwe, hij had nu een zwarte maar dat vond ik zo saai. En z’n oude zat wat krap. Straks ga ik nog even met Otje wandelen Lachen Dat heb ik al weer een tijdje niet gedaan en dat vindt hij altijd zo leuk.

Hoe was het in Lunteren?

Madelief: Fijn dat je verbetering voelt met rijden. Hij is nog jong, straks wordt het vast een dressuurkanon Knipoog Nu nog even rustig aan oefenen, komt van zelf wel goed.
Hopelijk is het niks ergs met die diaree en wondjes, misschien we handig om de dierenarts te laten komen.

Idra: Hele fijne vakantie en een goed reis toegewenst. En dan verwachten we straks natuurlijk wel een uitgebreid verslag Knipoog Wie past er in de tussentijd eigenlijk op Licor?

Peet: Dat is leuk een tand van Tsjillert Haha! Maar wel even schrikken dat hij zo raar deed.

Brankaz: Arm beestje, lijkt me echt erg als dat je overkomt. Kan me voorstellen dat de eigenaar er kapot van is.

Spokie: Het is inderdaad moeilijk om je paard weg te moeten brengen. Heeft ze een leuk nieuw baasje? En komt ze op een mooi plekje te staan?
Hoe gaat het trouwens met je schoonmoeder?

Nouvel en Redina: Fijn dat het ondanks de onweer en hoosbui, een geslaagde dag was Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:28

Ik ben ook geweest, heb heel wat mooie paarden voorbij zien komen Ja Heb gemeet met Eveline, Marit, Ellis, Bianca en Danielle, Marcel en Heidi, was echt leuk jullie eens allemaal irl te zien! Op een gegeven moment kwam er echt een enorme hoosbui, dus iedereen vluchtte naar binnen, inclusief de mooie bruine hengst die op dat moment bezig was met een garocha show Haha! Mira zat al op Cacao voor haar show en die is echt met jurk en al finaal verzopen, was echt sneu! Maar toen het later droog werd heeft ze toch nog gereden ook al was ze tot op dr onderbroek nat Tong uitsteken

Dr waren ook allemaal kraampjes met spaanse spullen en je kon tapa's eten en paella Haha! We zijn op de terugweg nog gigantisch in de file gekomen (op de heenweg hadden we er ook al even in gestaan) maar het was al met al een geslaagde dag!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:30

Spokie sterkte Ach gut Ach gut Ach gut

BrancaZ echt supersneu voor dat beestje Huilen

Madelief klinkt wel raar, gewoon even in de gaten houden!

hunnebun welkom terug en gefeliciteerd met het veulentje!

zasread sterkte met je cavia, ik zit met een snotterend hamstertje Huilen Er zijn er vorige week al twee overleden (ik fokte er vroeger mee) dus ik hou mn hart vast!

sanne gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:39

Ja, wat een hoosbuien he!

Zonde voor degenen die er precies in zaten...

De eerste keer waren we net op tijd uitgespannen en binnen gelukkig.
De tweede keer zaten we er midden in...

Maar klein weg gekropen achter op het rijtuig met een grote paraplu en staand onder de bomen was ik gelukkig nog vrijwel helemaal droog!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:42

Marit, mijn vriend, Marits (trouwens superlieve) hond en ik stonden met zn vieren onder een paraplu LOL dus zijn we naar binnen gevlucht, want echt droog hielden we het niet.

Weet iemand toevallig iets over de rechtste bruine hengst, die in het hoekje stond op dat pleintje met stallen? Hij was ontzettend mooi en had een kol, volgens mij heette hij Bailando en er stond op zn bordje dat de eigenaar ene Marianne was. Echt een schitterend beest! Had mn camera vergeten, Eef heb jij misschien foto's van deze knapperd?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:53

Aan iedereen die geslaagd is gefeleciteerd, Cin jij ook met je nieuwe paard, Kimmie met je uitbreek-genie en Idra veel plezier in Sevilla Haha!
Ik moest een hele hoop pagina's bij lezen dus vergeef me dat ik niet op alles individueel antwoord Bloos

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:05

De wandeling met Otje was weer heerlijk Haha! Ik ben echt zo dol op dat beest. We zijn in totaal 2,5 uur weg geweest Nagelbijten / Gniffelen en ik heb weer veel foto's gemaakt. Hij was eindelijk eens foto geniek Go jij! Go jij! (daar is ot nooit zo goed in) Uiteraard heb ik zijn nieuwe halster omgedaan. Hier alvast de mooiste foto Bloos
de rest komt zo in een apart topic.

Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:00

ahh otje is lief!!

wat leuk dat die dag leuk geweest is... Ja

idra zal het niet meer lezen maar toch een heel prettige vakantie,en lekker genieten!!

vandaag tijdens het rijden heeft mijn vriend foto's mogen maken,normaal wil ik niet op de foto,maar ik wil even zien of maes de piaffe netjes doet,dus wel gaat zitten enzo..

maar er zijn een paar foto's best wel leuk geworden,dus voor de mensen die maes nooit echt aan het werk gezien hebben,dat kan kloppen Tong uitsteken

maar dit is maesje onder het zadel met mij:
Afbeelding

inzet appyement:
Afbeelding

en piaffe oefenen..
Afbeelding

Afbeelding

nog een drafje
Afbeelding

best wel stoer peerdje zo toch??

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:00

BrankaZ schreef:
madelief88 schreef:

Nee, het is dus een Stübben geworden Tong uitsteken Vind ik dus heerlijk zacht zitten i.t.t. die KN.
Zo zie je maar hoe smaken verschillen.
Vakantiestalling gevonden. Was niet voor deze dagen, maar voor een week eind juli/begin augustus.
Plekje bij een particulier. Stal zelf niet superdeluxe maar alles wordt verzorgd: uitmesten en voeren. Moet alleen zelf poetsen en rijden waren bijna letterlijk de woorden van de eigenaar. Elke dag wordt ie buiten gezet en als ik de stal uitstap sta ik al op een karrespoor wat het begin van een flinke rit is. Verder een buitenbak tot de beschikking en zo dichtbij dat ik het bijna vanuit het slaapkamerraam kan zien Clown

Hier op stal vanmiddag een klein drama. De eigenaar heeft 2 Jack Hussells rondlopen. De bijdehandste van het stel is achter een appel of balletje de weg opgevlogen en daarbij aangereden.
De d.a. kon helaas niets meer doen. De staleigenaar probeert het niet te laten blijken maar hij is er behoorlijk door van slag.
Dit is een beknopte samenvatten, maar ik zit al te janken als ik het zo neertik Verdrietig

oh gatver derrie
wat een rot verhaal begrijp dat je zit te janken zou ik ook doen blijft erg dit soort dingen
hoop voor de eigenaar dat hij het een plekje kan geven over een tijdje

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:02

madelief88 schreef:
Nog een medisch vraagje overigens (niet al te smakelijk Vork ):
Furia heeft echt xtreem natte poep, haast diarree, terwijl er niks is veranderd aan tijden/plaats van waar hij op de wei staat.
Ook heeft hij een soort, tsja, uitslag/exceemsachtig ? op zn hals, kan het er een beetje afpulken maar gister kwam ik op zn directe huid, (open/bloederig dus), en eentje was best diep....
Ook heeft hij kort last gehad van een hoestje...

Zou dit kunnen komen doordat hij misschien even een slechte weerstand heeft omdat hij nu voor het eerst echt "getraind word? Of weet iemand misschien iets anders waardoor het kan komen?

zit toch niet onder de keel!!!!!! droes anders

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:05

[quote="zasread"]Mijn cavia is ziek Verdrietig , hij is snip verkouden. Hij heeft een onwijze snotneus en ligt maar te reutelen, zo zielig. Hij was een paar weken terug ookal ziek en daar had ik nog antibiotica van over en dat heb ik hem nou gegeven en ik heb een ui in zijn hok gelegd zodat hij wat beter kan ademen, maar ik vind hem zo zielig! Het was vannacht vochtig en koud en daar kunnen ze niet tegen, dus ik heb hem nu maar snel binnen gezet. Ik hoop echt dat hij weer snel opknapt!
quote]

wat rot van je cavia meid ik weet dat die beestjes niet zoveel kunnen hebben ik heb er hier ook een paar rondhuppelen hoop dat je caaf snel beter wordt

en die tand leuk he !!!