[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loversyl

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:00

heb de spullen besteld, waarschijnlijk morgen in huis:)
Wil dat het 6 uur is, dan heb ik mn les:)
Ben erg benieuwd hoe hij het doet, heb mn camera al helemaal opgeladen hopelijk lukt het mn moeder mooie fotos te maken haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:10

Owwww leuk foto's, ik kan jullie zondag/maandag misschien weer voorzien van foto en filmmateriaal :). Zondag onze eerste officiële outdoorwedstrijd!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:22

Haha veel succes vanavond met je les!
Het is natuurlijk wel wat warm, dus wees een beetje lief voor je paardje ;-)

Gisteren heb ik weer heerlijk gereden en mijn vriend heeft een paar galop foto's gemaakt! Ik weet het, mijn handen zijn wat hoog maar madam is nog veel te fanatiek dus die pakt het bit liever vast en gaat lekker in een vol tempo door! Maar ze is wel weer goed te controleren dus ben er wel blij mee :+ Vind het fijn dat ze het leuk vindt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zit ook een beetje met die vliegendekens hoor... ik heb een nieuwe voor Chim en als ze m om heeft merk ik wel dat ze veel rustiger staat met haar staart etc. Normaal reageert ze echt heel heftig op de meest kleine mugjes die in de buurt komen :Y) Maar als ze die deken om heeft heb ik toch het idee dat et warm is voor dr! Hij is heeeel licht blauw/grijs dus de kleur is wel fijn...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:26

Zo ging ik ook altijd rond met Shaggy, hij begint nu eindelijk ook te ontspannen in galop :). Maar ook nog niet altijd :P.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:55

Ja lastig he?! Want ze wil nu eigenlijk helemaal niet draven, zit echt op de galop te wachten in iedere bocht... maar als ze galoppeerd gaat ze of even heel hard, en als ze toch wat verzameld of ik haar iets meer terug houd gaat ze eigenlijk nog even fanatiek door maar springt ze heel hoog... en dan weer hard, en dan weer hoog.. haha, nog heel onregelmatig. Maar nu we het bijna dagelijks doen gaat het al wel steeds beter moet ik zeggen,. en dan moet ik weer aan mijn eigen houding werken ;-)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:09

Haha ben bang dat mijne ook zo vanavond door de bak gaat.
Al is het wel erg warm dus misschien is meneer rustig, zal wel niet aangezien het voor het eerst sinds 5 maanden ofzo is dat we weer gaan rijden

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:15

Misschien moet je met de galop ook op andere plekken aanspringen zodat het niet alleen in de hoek is... Niet paard voor zichzelf gaan laten denken. Maar bijvoorbeeld een keer op een volte aanspringen in galop dan heb je ook de juiste buiging en dus hetzelfde effect als je hebt in de hoek. Shaggy doet het bij mij vaak met stappen dat ie gaat aandraven, is bij hem meer om dr onderuit te komen...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:33

Ik gebruik wel eens sweet itch, kan best helpen! Verder hoor ik ook wel eens dat tea tree ofzo kan helpen? Weet niet meer precies hoe dat zat..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:27

Oja, op de volte kan ik wel eens proberen ja... want op het rechte stuk kan het niet want dan springt ze gewoon maar op een been aan en niet direct op het goede... ze snapt de hulp namelijk nog niet helemaal...
Maar ben wel blij dat ze toch vrij netjes blijft en er meestal niet echt met een rotgang vandoor gaat. Ze leeft er echt naartoe, dus als je dan aanspringt verwacht je echt een kanon, maar dat valt dan wel weer mee :+

van kriebeltjes weet ik niets... dus van mij geen commentaar!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:40

leuke foto's van chim zo te zien heeft die er wel lol in.

@loversyl veel succes met je les vanavond

amortje heb ik ook met de teatree shampoo gewassen ook die heeft veel jeuk dus wacht af of geholpen heeft.

maandag hebben we een fotoshoot dus hoop dat dit mooie weer doorzet

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:46

Ik kreeg net mailtje van medhorses dat deken en sweet itch gel verstuurd zijn dus die krijg ik morgen binnen:D
Hopelijk komt hij dan een beetje van z'n jeuk af, vind het zo sneu.
Hij schuurt gelukkig niet (erg) maar wil ook niet dat dat gaat gebeuren

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:57

Ik zweer bij mijn haarklitwortellotion van de Kruitvat, helpt perfect (smeer het bij iedereen aan en iedereen wordt dr blij van :')). Doorzichtige fles met paarse dop en paars etiket bij de Kruidvat bij de haar producten. Had mijn instructrice ooit als tip gekregen van haar meninstructeur :P.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:52

Ik ben net terug van General, wat heb ik heerlijk gereden zeg.
We hebben wel aan de longe gedaan omdat het de 1e keer was en in de grote bak waar hij nooit in komt en gewoon treinen langs rijden hebben we het gedaan zodat we beide gingen ontspannen.
1x schrok hij heel licht van de trein omdat ik hem aan hoorde komen en gespannen raakte, de keren daarna gaf hij er geen kick om.
Zondag ga ik weer lessen en dan zonder longe:)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:40

Lekker hoor! Je moet inderdaad gewoon dat doen wat jou het meeste vertrouwen geeft dat is belangrijk met paarden :). Veel plezier alvast zondag!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:58

Lkkr gelest lees ik idd doen waar jij ontspannen mee op je paard zit maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan.

Mijn carousel ging ook lkkr maar we waren nu 2e koppel normaal laaste maar dat rijd wel weer anders hoor was wel wennen. Nu weer een zandvarken op stal omdat ze zo nodig moest rollen ach hebben die kinderen wat te poetsen morgen

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 01:54

Fijn dat je les goed ging! En aan de longe is toch niet zo gek? Deed ik eerst ook hoor, dan heb je voor jezelf het idee dat er meer controle is en dat het paard minder ver weg kan sprinten, en daar wordt je rustiger van... rust is goed!
Alleen zat bij mij de longe gewoon met de galop echt heel erg in de weg... mijne heeft echt even plek nodig om aan te galopperen en vaart te maken. Aan de longe is ze dan niet goed in balans... Maar zondag gewoon lekker zonder als het kan! Super toch?

dodo, met hoeveel zijn jullie met carousel? Is wel ingewikkeld of niet?

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:53

We zijn met 12 man met carousel en afentoe is het echt lastig hebben soms ook botsingen en mijn merrie trapt naar achteren

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:08

Hier een foto van de les, voor de rest is alles misluktXD Mn moeder is niet zo goed in foto's maken.
Zondag gaat mn vader denk ik mee misschien dat het dan beter lukt
Z'n bitje was alleen te groot, je kon merken dat hij dat niet zo fijn vond, dus zonder doe ik een kleiner bitje in
Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:45

Leuk! Mooi paardje hoor!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:02

Leuk paard.

Zo was ff sportief met dit weer naar stal toe gefietst heb der ruim een uur over gedaan viel ff vies tegen dus morgen fiets trug fietsen was in amsterdam gebleven. Was alleen vergeten dat oranje oefenwedstrijd had dus was lkkr gezelig druk en hebben erg gelagen op terras alleen jammer dat ze veloren hebben.

Morgen foto shoot losgooi foto's zit alleen te dubben over geen halster om, zn blauwe touwhalster of zn zwarte met steentjes halster om.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:37

Zonder is wel het meest natuurlijke... maar ik weet niet waar je hem los gooit en of je hem daarna dan wel te pakken krijgt? Anders zou ik de zwarte met steentjes doen denk ik.. Dan ga je meer voor sjiek ;-)

Haha, ik heb vanmorgen een soort-en-met-van-springen gedaan met Chim :Y)
Ik ben geen held en zij heeft dat nog nooit met ruiter gedaan, maar ik had geen zin om heel fanatiek iets anders te trainen met dit warme weer en springen vindt zij echt super leuk! Dus hop, vriendlief eerst balkjes gelegd, dat ging wel goed... toen een heeeel klein kruisje gemaakt, ging ook prima (draafde ze overheen) Alleen toen werd mijn vriend fanatiek en bouwde een hindernis van ±50cm en dat vond ik eng omdat het een stijlsprong was... haha!
Ook wilde ik het alleen in draf proberen en is het lastig om haar momenteel wat tegen te houden, maar ze heeft het al met al super gedaan!! *\o/*
Nog even lekker afgespoeld met de spons en daarna een zandbad gegeven. Toen lekker het land op! Prima dagje lijkt me zo ;-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:38

Als het een beetje een goede fotograaf is kan ze touwhalster makkelijk weg shoppen zodat je een 'losse' foto krijg en is een stuk veiliger :).

Shaggy en ik moesten er gister weer aan geloven... In de hitte wedstrijd, de jury die bij ons zat vond dat we in jasje moesten starten, jury die daarna ging zitten zei al gelijk jullie mogen in korte mouwen en zonder jasje :(. Dus ja onze groep had het lekker heet :P. Heb mijn commentaar al in het topic gezet :).
[RT-HAW] Derde B-wedstrijd met Shaggy (film met jurycommentaar erbij)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:57

En dan ben je met camera bezig ontdek je het filmpje van toen pony voor het eerst het land op ging, tja daar moet je wat moois van maken :).

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:57

Ga vanavond shaggy ff bewonderen gaat niet via mobiel

Zo foto's zitten der op amor netjes in hengstenvlecht op de foto hij wou allleen niet stil staan maar wacht in spanning de foto's af.

Nu door naar dagje artis zal wel druk van de toeristen zijn vrees ik

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:23