[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:52

Prinslover schreef:
:D :D :D Debby te paard!!! Wat mooi om dat weer te zien! En die Xantha toch :+: Wát een merrie... ze is echte de knapste lusitano merrie die ik 'ken'. *Sorry San :+ *. Met mij en me rug gaat het stukken beter -godzijdank- en ben weer redelijk in de running!

Wacht maar af, volgend jaar is Dosie minstens net zo mooi, met haar mooie lange manen, zonder drachtig buikje en mooie spiertjes :j :P
Maakt nu uit hoor, ik vind Xantha ook mooier (sorry Doos :o )

xxxNaatjuhxx

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:05

hahahahaha die foto's van Xantha

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:22

Debby: : Super dat je weer gereden hebt :D ook gave foto's
Sanne : Jeetje, hopenlijk gaat het snel weer over :(:) ben benieuwt wat de DA zegt
Iloon : Gaat het weer wat beter op je werk?
Kelly : Fijn dat het goed gaat met taco :).
Borderjay : Heel veel sterkte :(:).

Ben niet veel wijzer geworden in het ziekenhuis. Hij kan niks met mijn rug dus moeten we een afspraak maken bij de huisarts zodat die ons door kan verwijzen naar een orthopeet.
Ik mag wel stoppen met de medicijnen :D want ik word heel moe en suf van die medicijnen maar dat gelooft hij niet, terwijl hij de vorige keer zei dat ik daar heel moe van kon worden :? Het leek net alsof mijn moeder de dokter was in plaats van hem :(.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:14

jajaja de nieuwe roze wolk is er al bijna geloofik wat gana we weer snel ;)

ik lees goed mee reageer ff niet dus meiden ik ben heeeeeeeeeeeeel saai vandaag

maar jullie komen niet zo van me af hoor blijf gewoon trg komen denk morgen wel weer laterrrrrrrr

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:04

Wow Debby wat een leuke foto´s, je ziet je genieten!
En die Elise .. tja moet je daar nou over zeggen :+

Moppie, vervelend van je rug zeg. Ik heb bijna altijd last van mijn rug, heb een scheve wervel door een val van een paard.

Mmm mijn huis ruikt lekker, ben een chocoladetaartje aan het maken en muffins :9

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:48

Whahaha die kop van Elise, geweldig _O-

Xantha is echt mooooooi :~ Kan je dat Suevo ook niet even komen leren, dat is nou precies waar ik met hem ook naar toe wil!

Vandaag Suevo even lekker gelongeerd met pessoa, ook weer om dat lange en lage te krijgen, dat deed hij wel netjes +:)+ Daarna weer lekker in zijn weitje gezet en met Heidi (mijn vriendin) naar Sjors, die in de kliniek "De Bosdreef" staat in Moerkerke, Belgie. Nou jullie duimen heeft heel erg geholpen, grote dank daarvoor! Hij keek veel monterder uit zijn ogen en hij wilde nu ook weer eten, hij was zelfs een beetje stout en ontzettend gulzig. Hij lustte nu ook zijn hooi weer en zelfs een klein handje bix dus dat is een heel goed teken. De wond zat nog ingepakt, eromheen ook wel oedeem, bij hem was het naar zn koker gezakt. Verder reageert hij wel steeds erg gevoelig op de canules voor zijn infuus dus heeft hij al op 4 verschillende plekken een canule gehad. Hopelijk is het infuus straks niet meer nodig (daar waren ze al mee aan t afbouwen) en kan dat ding eruit. Verder krijgt hij nog steeds 2 soorten AB en gastroguard voor zijn maag. Met zijn longen lijkt het tot nu toe ook goed te gaan, hij haalt veel beter adem. We hebben nog een klein stukje met hem gewandeld zodat hij even wat grasjes kon eten, dat wilde hij wel graag en sleurde mijn vriendin ook een paar keer mee hehe :D We hopen dus dat hij het zo goed blijft doen en dat hij dan misschien volgende week naar huis kan.

Gabs heel veel sterkte, voor mij zou het financieel ook echt beter zijn om Dinkey weg te doen dus ik vind jou echt heel dapper! Ik doe zelf niets meer met hem maar gelukkig de kinderen van de zorgboerderij wel dus aandacht komt hij niets te kort. Maar voor mijn portemonaille zou het ook beter zijn. Hopelijk kan Morrie je een beetje troosten! Dikke knuffel :(:)

Kelly spannend van Perla, hopelijk is het gelukt! Kan me goed voorstellen hoor dat het zo voelt van Taco. Ik vind dat je echt hele mooie songteksten hebt gekozen voor je paardjes. "Zij" zong ik altijd voor Suevo toen we nog in Spanje woonden, als we dan samen door de bergen reden, alleen dan was het "hij" ipv "zij" haha :D Echt bizar hoe dol je op een dier kan zijn...

Sanne verstandig om een bloedje te laten trekken. Ventipulmin is net even iets sterker, maar dat hangt er dus ook vanaf waar het hoesten vandaan komt of ventipulmin daar tegen gaat helpen. Ik duim dat er niets ernstigs aan de hand is, chronische bronchitis zou niet zo mooi zijn.

Esther sux6 met je laatste tentamen. Echt spannend hoor met dat paardje, ik denk dat die ook wel voor augustus in die box tegenover Atje staat :P

Suus stoer, veel plezier ermee!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:09

kom weer even binnenvallen! :D

zag geweldige foto'svan Xantha, super zeg! *D

laura, operatie is afwachten tot ik de oproep krijg, hoop dat het snel is...

malin, spanning heeft ze ook al overdags als ze in de paddock staat, gaat nu gelukkig iets beter, maar ze heeft een tijdje praktisch niks gegeten als ze buiten stond, omdat ze strak stond van de spanning, en alles in de gaten hield, echt extreem...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:17

zo hehe eindelijk weer eens bijgelezen... topic alweer bijna op de helft. hier is het een paar dagen drukdruk. maar gister toch ff tijd voor des kunnen maken zoals jullie al lazen van anouk.

ilona: ze heeft er overigens al eens meer op gezeten. maar tis MIJN paardje he dus hou je gedeisd! hahaha. nee op des mag wat mij betreft vrijwel iedereen, hij is zo braaf en vertrouwd.

ik las ook nog wat over shetjes, die komen er hier niet in :P al springen de kids hoog en laag. die smurfjes schijten veel te veel t.o.v. hun grootte. dus malin sorry

ook leuke foto's gezien van debby. haha die bokkesprongen onder elise, echt geweldig

kelly: ook hier een rasechte stier

voor de rest geen puf om bij te reageren sorry dames en heer

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:37

Dinkey schijt echt niet zo veel hoor, maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel voer je erin stopt :P O:)

Even serieus, Dinkey heeft eens op zaagsel gestaan omdat hij zo veel stro vrat. Hij kreeg toen wel hooi bijgevoerd maar omdat hij niet kon knabbelen en hij wel gewoon maagzuur bleef produceren, scheet hij gewoon niet meer :? Echt zo vaag, dierenarts erbij gehaald, Dinkey aan de slobber en de paraffine maar echt nog steeds niet schijten! Uiteindelijk hebben we hem weer op stro gezet en toen deed hij weer normaal :Y) De dierenarts heeft het nooit kunnen verklaren en Dinkey zelf is er verder ook nooit ziek van geweest, en at gewoon normaal zijn hooi en bixjes. Nu staat hij niet meer op gras en heeft hij een normaal modelletje.

Vind het eigenlijk altijd zo zielig, die hele dikke shets. Echt ongezond, hier in de buurt staat er ook 1 en zijn buik hangt zowat op de grond. Krijg altijd tranen in mijn ogen als ik dat beestje zie ;(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:24

Lau, haha, nee hoor.. De buren wonen veelste ver weg hier om t te horen.. Heb ook elektrische bas hoor, de nieuwe kan ik ook versterken...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:13

Kelly – spannend hoor nu snel hopen dat het de 28ste is :j

Mies – ja ik denk ook dat we steeds meer richting die WP gaan ik mag 7 juni weer op oud beyerland

Debby – ziet er weer goed uit hoor naar een jaar het zal vast heerlijk gevoelt hebben om er weer eens echt op te rijden super hoor daar mag je terecht trots op zijn
En die foto’s zijn ook prachtig

Saida – fijn dat ze weer nieuwe schoenen heeft gekregen alleen balen dat ze niet helemaal lekker loopt zoals je al zegt lekker rustig aan doen en dan komt het helemaal goed

Angela – gelukkig mag je met de medicijnen stoppen hopelijk wordt je dan snel weer fitter

Malin – echt super om te horen dat het beter gaat houden zou en ik duim dat die volgende week mee naar huis mag

Ellis – balen dat fiffi zoveel spanning heeft hopelijk is het er snel uit

Laura - had je gisteren een grijze vest met een geel shirtje eronderaan ? en was je moeder bij je en stond je met een vrouw met een blauwe vest te praten op het einde dan heb ik je gezien ??

het was gisteren echt leerzaam spat kwam aan bot hoefbevangenheid koliek drachtige merries dus ben weer veel wijzer geworden.

Nou dames en heer ik ga naar de dokter zie jullie vanmiddag wel weer

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:16

Denise ja dat was ik inderdaad! Jij stond toch daar bij de trappen. Ik wilde naar jou toe komen maar mijn moeder zat al te zeuren dat ik niet te lang moest kletsen want die wou naar huis om de honden uit te laten...
Vond het ook echt heel interessant. T was alleen wel duidelijk wie de boel sponsorden haha...

reageer vanmiddag verder bij maar moet zo naar school...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:24

zijn jullie gister naar die lezing in roosendaal geweest?! ik wilde eerst ook gaan, maar moest werken.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:06

Ja inderdaad de lezing van Visdonk!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:16

Laura & Denise, was dus erg interessant! Leuk hoor!

Malin: Gelukkig maar! Hopen dat Sjors weer snel vertrouwd op stal staat, happy en okay. En ja Soms is het moeilijk hoor, paarden, ze zijn zoo leuk, en je hecht je er vreselijk aan, maar ze kosten ook een hoop geld en tijd :o .

Frank: Zo, druk met de zaak jij? En ik wou net zeggen, wel een beetje lief zijn voor je vrouwtje he, die mag echt wel op Des ;) . Vind ze leuk haha!

Ellis: Apart zeg... is ze een keer flink buiten geschrokken dan, dat ze zo gespannen was?

Debby: Hahaha... die foto's van Xantha!! :D Wat een dametje he _O- . Ik zou het zelf echt níet tof vinden, chico die zo doet, ik zonder zadel.. ik schijt in me broek dan! :') Maar die Elise vind het leuk :D . En Xantha ook zo te zien, prachtige plaatjes!

Saida: Grappig hoe jij het opschrijft over die manen aan Debby. Ik ben het echt helemaal met je eens :D . Ik doe echt precies hetzelfde :j . Wel balen dat ze niet zo lekker liep.. Zou ze niet zo lekker lopen door de nieuwe schoenen?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:03

Laura - ja dat was ik idd ik zat te twijfelen van zou ik er naar toe lopen of niet en net als jij wou mijn schoonmoeder ook naar huis en ik was te schijterig :o

Mies - ja de lezing van visdonk was heel interesant maar zoals laura al zei je wist precies wie de sponor was

Iloon - ja het was ook heel leerzaam der kwamen bepaalde onderwerpen goed aan het bot en dat vondt ik wel interesant

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:45

Ilona -> Nee dat komt niet door haar ijzers, want ik ging haar longeren nog voor de smid er was.
Ik denk dat ik haar de dag daarvoor net even teveel heb laten doen, omdat ze toen ook al iets trok met haar rechterachterbeen.
Die gaat ze dan ontlasten waardoor ze haar linkerschouder weer teveel belast.
Met een dag of wat stapoefeningen hou ik het los en is het zo weer weg.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:23

Xantha is gewoon een godin, ze is gewoon te mooi, zou verboden moeten zijn :+

Kelly, fijn dat het zo goed gaat met Taco.

Heidi, wat een verhaal....heel veel sterkte!

Cantaor wordt als het goed is weer papa volgend jaar, hij heeft net een PRE merrie gedekt. :D

Afgelopen zondag hadden we van mijn werk de lentefair in Almere. Ze hadden gevraagd of ik ook een korte DV demo wilde doen en dat heb ik gedaan.

En het was druuuuuuukkk, ik moest eerst al dwars door de kraampjes en winkelende mensenmassa met Bobby om de wei in te komen en het gekke is dat mensen uit de stad geen baan geven voor een paard, maar juist als vliegen op stroop er op af stormen, met kinderwagens en al }:0 }:0 Nou met veel moeite kwam ik de wei dus in, stonden gewoon een paar honderd mensen langs te kant, ik..oh...hallo :wow:

Maar Bobby deed het zoooo super, was ook gelijk mijn eerste demo volledig op 1 hand en daarbij ook vertellen door de headset wat ik deed en waarom. Maar hij was zo super aan de hulpen en ondanks alles relaxed, het boeit hem ook geen zak 8-)

ff een foto-tje;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 14-05-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:26

Igneo update:

Vanochtend is de DA geweest. Eerst hebben we even het hele traject doorlopen wat nu achter de rug is. Toen heeft de DA Igneo zijn luchtpijp even dichtgeknepen en toen begon Igneo gelijk te hoesten. Hij hoeste 2 keer en dan was het weer over. Igneo had geen moeite met inademen, maar moet er wat harder voor werken om uit te ademen.
Hij heeft naar Igneo zijn longen geluisterd en ook naar zijn hart. Igneo heeft een ruisje aan zijn hart. Op zich niet heel verontrustend, meer paarden hebben het en hebben er geen last van en hij kan er ook nog over heen groeien. Ik moest Igneo toen even een stukje laten rennen en toen ging hij weer luisteren. Igneo heeft niet gehoest na het rennen wat hij eerder wel deed.
Toen heeft de DA hem even getemperatuurd, Igneo had iets verhoging 38,4 wat de DA niet verwacht had, omdat hij er zo goed uit ziet en levendig en vrolijk is. Vanavond moet ik hem weer temperaturen en morgenochtend weer. Als hij dan nog steeds verhoging heeft is er grote kans dat de infectie nog niet verdwenen is.
Een combinatie hoesten en het hartruisje legde de DA niet, omdat Igneo wel gelijk reageert op de slijmoplossers en dan stopt met hoesten. Het hoesten komt hoogstwaarschijnlijk puur door het slijm, dat er uit moet.
De DA was wel bang dat hij misschien asmatisch zou zijn, maar dat is afwachten.

Als Igneo dus nog verhoging heeft vanavond en morgenochtend krijgt hij weer een AB-kuur en ik moet hem weer slijmoplossers gaan geven, maar dan met langere periodes er tussen. Als 1 dag wel en dan 2 dagen niet. Het is dus nog even afwachten.

Ik heb ook gevraagd of het misschien een idee was om bloed af te nemen, maar dat leek de DA in dit stadium niet nodig.

Het hoesten is in ieder geval niet zo erg als dat het was, echt beduidend minder! Waar hij eerst al hoestte na het eten of als hij een stukje gerend had, is dat nu niet het geval.

De buurvrouw van Lisa houdt in de gaten wanneer en hoe vaak Iggie hoest en zo hopen we een duidelijker beeld te krijgen.

Hij moest deze week sowieso weer een wormkuur, dus voor de zekerheid geef ik er eentje tegen longworm.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:43

Hoi Sanne, even een kort berichtje omdat je veulen wat problemen heeft. Misschien kun je hem naast het reguliere pad ook op holistisch gebied ondersteunen. Mijn inmiddels 4-jarige hengst is als jonkie ook een paar keer verkouden geweest tot een lichte longontsteking aan toe (stond dag en nacht buiten zonder schuilmogelijkheden). Ik heb hem toen eerst regulier laten behandelen maar dat hielp niet. Ik heb toen met Eric Laarakker gebeld en die heeft enkele producten opgestuurd (luchtwegcompositum en drainagecompositum van de groene os en nog iets). Ik heb hem geen 2e antibiotica-kuur meer toegediend omdat zijn lichaamstemperatuur normaal bleef (geen koorts). Antibiotica is namelijk een flinke aanslag op het systeem van zo'n veulen en het duurt lang voordat het uit het lichaam is. Ik hoop voor je dat Igneo ook snel hersteld. voor meer info kun je contact opnemen met http://www.holistischdierenarts.nl.
Laatst bijgewerkt door Elskevree op 14-05-09 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:46

Moppielover: Balen dat ze nog niet weten wat er met je rug is! Hopelijk komen ze er snel achter!
Sanne: Hopelijk gaat het allemaal goed werken en verdwijnt de infectie dit keer helemaal! Wel balen dat het dan waarschijnlijk toch nog niet weg was!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:02

Gab ; Sterkte dat is nooit fijn!

Ik ga zo even alles lezen en reageren.

Ik ging zondag naar mijn ouders ( daar bleef ik slapen ) omdat we Maandag een weekje weg zouden gaan. Dus zondag zat ik al met me meisie bij de dokter. Ze heeft een besmettelijke bacterie aan dr oog. Antibiotica gekregen en ze zeiden jullie kunnen gewoon lekker dat weekje weggaan. Nou Maandag zijn we dan weg gegaan. Vandaag terug gekomen, gister naar een dokter geweest in Drenthe omdat dr oog alleen maar erger werd. Dus moest stoppen met de medicijnen die ze had en heeft nieuwe gekrege. We zijn vandaag maar terug naar huis gegaan omdat ze echt onwijs ziek ervan is en dr andere oogje ook gaat beginnen.

Ik ga nou even snel afsluiten want me meisie word wakker =) Ik ga vanavond bijreageren :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:20

Even geen tijd om te reageren en bij te lezen. Gisteravond en vanmorgen in ziekenhuis gezeten voor vriendin.

Maar moest nog wel even melden dat ik mijn eerste zandhapcursus van Sun heb gekregen. Bokken dat ie deed zeg (ben ik geen ster in om uit te zitten). Gelukkig helemaal geen pijn gedaan en gelijk weer verder gereden. Hij liep daarna wel als een zonnetje. Daar heb ik nog een filmpje van en zal kijken of ik die deze week nog even kan plaatsen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:22

Debby: Jeeeeeeeeeeeeeh!!!! het gaat dus goed met je :D

kelly: ja delen die taart!

cyrina: Ah mensen ben je na bunchoten toch wel gewend ;)

sanne: Afwachten dan maar! Hopelijk is de infectie hierna wel over!

hehhe eindelijk zakt het tempo hier weer een beetje!
Ik wordt gek van school, moeten we een groepsopdracht maken over echt een dodelijk saai onderwerp, rechten voor vluchtelingen in de eu, oke het klinkt niet heel rampzalig maar uitzoeken en lezen waarom welke wet/ richtlijn/ enz is gekomen enz is niet echt mn favoriete tijdsbesteding ;) Ik hou nog even vol, bijna vakantie...bijna :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:32

Cyrina -> Mazzel dat Bobby zo braaf is met al die mensen om hem heen!

Sanne -> Wil niet l*llig doen, maar ben het wel met Elskevree eens wb de AB die hij steeds krijgt.
Kan me jouw zorgen ook goed voorstellen, hoor, maar elke AB-kuur is een giga aanslag op zijn weerstand......

Miichelle90 -> Sterkte met je dochtertje!