Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:35

4 hectare is wel echt heerlijk Jolmer! Kun je ook hooien van eigen land.

Is dat zo anders dan een normaal zadel Maartje? Ik ken dat helemaal niet..

1.5 hectare is ook heerlijk Zinzi, en spannend dat Kyento/ Rambo dinsdag komt! Inderdaad grappig dat kleine (paarden) wereldje.

Maartje_M

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

Edix is sowieso anders dan een gewoon zadel, die zijn super flexibel. En de paddle is zelf meer een luxe barebackpad waar beugels aan kunnen. Speciaal voor de hyperubergevoelige Lis die dus al heel snel vond af het zadel niet lekker lag, ook al zei de zadelpasser “kan in principe nog best”
Maar omdat hij zo flexibel is, is hij dus ook makkelijk te passen op verschillende paarden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:34

Heerlijk de mensen die zoveel ruimte hebben voor hun paarden, jaloers op!
Zo fijn als ze lekker veel buiten kunnen lopen in goede omstandigheden.

Zinzi succes met inrichten, klinkt goed hoor!

Maartje, wat voor soort zadel is dat? En hoe werkt dat dan anders dan een gewoon zadel?
Edit, lees het nu!

Afbeelding
Trevo vermaakt zich in de paddock wel aardig met zijn skippybeest :D

Afbeelding
We proberen ze zoveel mogelijk samen even los te gooien als het weitje niet te nat en glad is.

Afbeelding
Knap koppie :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:45

Super fijn DGM, hopen dat jullie dit vast houden.

Wel heerlijk die eigen plekjes in de buurt.
Die plekjes zijn heel spaarzaam, vooral ook hier in de regio. Ik zag er laatst wel 1 voorbij komen voor €1440, met een max van 4 (of 5?) paarden, helemaal kaal. Is dan gewoon niet leuk.

Ik ben gisteren voor Sol wel bij een ander plekje wezen kijken. Hij moet niet weg, maar ik loop zelf tegen wat dingetjes aan. Ik kan hem bijvoorbeeld niet makkelijk uit de kudde halen. De kudde is het niet gewend en als er iets open gaat, dan gaan ze altijd met zijn allen. Als ik Sol dus even helemaal apart wil, dan heb ik 7 kerels die ook lopen te duwen om mee te willen. Terwijl ik ze terug probeer te jagen wordt Sol weer bang voor het draad, uiteindelijk staat er dan nog ergens een prik paaltje niet stevig in de grond, waardoor ik nog meer lijn in de gaten moeten houden _O- en dan ben ik er wel weer even klaar mee.

Op die plek ben ik bang dat ik niet tegen zijn voerbehoefte op dit moment kan voeren. Overwegend koudbloed, zeer arm hooi - wel onbeperkt. Op energierijk krijg ik hem nu al niet vet omdat hij zo veel groeit. Hoeft natuurlijk ook niet, maar ben bang dat ik teveel bouwstoffen af ga pakken om lekker te kunnen groeien, zonder er kgs andere troep door heen te moeten gooien. Qua ruimte was het ook enigszins beperkt, met een stabiele kudde goed te doen. Maar nu met bagger... ik laat hem schieten. Veel plekken waar hij over de max schofthoogte heen gaat straks, of plekken waar je dagelijks moet mesten - ik wil niet elke dag heen moéten. Het is allemaal namelijk niet om de hoek.

Ik mis stiekem toch wel een beetje aanspraak op stal, mensen die dingen ondernemen met hun paard etc.

Ik kijk rustig verder en zolang hij hier mag blijven staan hebben we geen spoed. Ik zou het alleen fijn vinden als er wel een plekje vrij kwam waar we ons goed in kunnen vinden.

Die edit klinkt ook wel fijn!

Knappe man Nouvel!