[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jinthe1

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:42

Wat vervelend Timmie. Ik vind het moeilijk om tips te geven vanachter een scherm. Het zou gewoon iets kleins kunnen zijn. Bijvoorbeeld je beenligging. Hier had ik ook een jong paard wat weg stoof als ze mijn been te ver naar achter voelde. Eigenlijk was aanleggen al een trigger. Heeft iemand je wel aan de longe? Dat zou je even kunnen proberen. En je zou de plaats van aandraven kunnen bekijken. Als ze meteen in galop schiet dan zou ik niet op een lange zijde aandraven maar juist op de kant afrijden zodat ze niet de ruimte ziet. En dan haar rustig aanmoedigen met je stem. Maar nogmaals, ik vind het heel moeilijk om je zo verder te helpen. Deed ze het daar op stal niet bij de ruiters?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:44

xXutopiaXx schreef:
Hahaha hopelijk denken ze er daar bij 't stamboek ook zo over :P

Hihi, hij zal inderdaad buiten alleen maar mooi ook zijn beentjes van de vloer moeten doen :D
Spannend maar wel heel leuk!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:48

Jinthe nee bij de 2 andere ruiters deed ze het niet. Een langere man en een kleinere man. Beide hele handige ruiters.
Ik reed los omdat ze in stap echt heel braaf is dus volgende keer toch maar iemand laten vasthouden. Was ook maar half rondje hoor, zo heftig is het niet maar toch niet helemaal de bedoeling ;-)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:20

Timmie06 schreef:
Jinthe nee bij de 2 andere ruiters deed ze het niet. Een langere man en een kleinere man. Beide hele handige ruiters.
Ik reed los omdat ze in stap echt heel braaf is dus volgende keer toch maar iemand laten vasthouden. Was ook maar half rondje hoor, zo heftig is het niet maar toch niet helemaal de bedoeling ;-)

De meeste stal ruiters rijden de paarden scherp naar het been toe. Maar zijn in het mond/hand contact wat harder dan jezelf gewend bent. Zeker de mannelijke ruiters hebben dat al gauw.

Is er best uit te rijden. Maar kost wel tijd en handigheid. Wat gebeurt er als je door blijft zitten als je aandraaft en je iets zwaar in je zit maakt?

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:04

Heb het pas 2x geprobeert. Ik heb gelukkig hulp op stal dus gaat wel goedkomen gelukkig. Ik weet dat het ergens bij mij met aandraven “ fout” gaat. Nu nog even uitzoeken wat ik dan precies doe( onbewust)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:11

Gaat vast goedkomen Timmie, het is natuurlijk ook afstemming zoeken. Gelukkig heb je hulp op stal en zoek je naar wat de oorzaak is. Het paard zal het niet kwaad bedoelen. Ze snapt het gewoon nog niet. Succes!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:33

Knappe Dije! Een stoere vent al!

Timmie, ik snap best dat het spannend is als ze zo schieterig is. Niet te druk over maken wn goed op je ademhaling letten in de overgang naar voren.
Laat haar denkbeeldig meer naar voren rollen, dan gaat de overgang vloeiender.

Ik heb vandaag Diekke haar lieve koppie vastgelegd.
Ze was slecht de winter uitgekomen na een slechte partij hooi en een worminfectie waarschijnlijk opgelopen door een nieuw paard in de wei.
Ze heeft een heel dieet, maar het slaat aan. Ze is blij en weer fijn om te rijden.

Afbeelding

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:40

Hier de eerste paar foto's binnen gekregen van een verkoop/afscheid shoot. We hopen dat de verkoop wat soepel verloopt en ze een mooi plekje krijgt.
Afbeelding
Afbeelding
Foto's gemaakt door JLourafotografie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:02

Mooie foto's boemel en lobke.
Fijn dat Diekke is opgeknapt, die frontriem heb ik hier ook nog in de garage liggen.

Spannend lobke, prachtige manen heeft ze... Die is vast zo verkocht.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:03

Dije is zeker knap!
Mooie foto’s voor de verkoop lobkewikje, ook al zo’n pracht paard. Succes met de verkoop.
En de manen van jullie paarden, wauw! Hopelijk komt Nanne er ooit ook zo uit te zien. O:)

Nanne staat overigens bij Pieter Veenje. Wellicht kennen jullie hem wel, of niet... Hij is een voorbrenger van Age bij de (hengsten)keuring. Erg tevreden over de opfok daar en zeker een aanrader en goede mensen met hart voor het paard. Als je interesse hebt wil ik zijn nummer wel privé doorgeven. Hij is altijd wel snel vol. En heeft opfok voor merries en hengsten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:32

Wat een geweldig lief koppie heeft Diekke inderdaad zeg <3

Hele gave foto's Lobke!! :+: Prachtig paard!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:01

Jinthe1 schreef:
Gaat vast goedkomen Timmie, het is natuurlijk ook afstemming zoeken. Gelukkig heb je hulp op stal en zoek je naar wat de oorzaak is. Het paard zal het niet kwaad bedoelen. Ze snapt het gewoon nog niet. Succes!

Idd dat denk ik ook...ze snapt mij nog niet. Ik heb er ook alle vertrouwen in hoor. Ze is zo braaf met alles. We nemen de tijd

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:49

Lobke: met deze foto’s trek je in ieder geval de aandacht! Hopelijk kun je de serieuze kopers er goed uitfilteren.

Wat een mooie uitstraling van Diekke, prachtig!

Timmie, best wel lastig. Je weet dat je waarschijnlijk “iets” doet wat het triggert. Paardrijden is soms echt een puzzel/denksport. Komt natuurlijk goed, maar is wel even zoeken en spannend. Zelf vind ik dat best wel spannend aan een nieuw paard. Je klinkt in iedergeval als iemand die dit kan!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:11

Mijn stalhouder heeft veel ervaring ook met jonge paarden en zij gaat haar nog even even wat verder oppakken. Ik heb haar natuurlijk alleen zadelmak opgehaald..en dat is ze ook..ik kan er rustig opstappen, is gewend aan krukje en ook het los stappen is helemaal goed. maar doorrijden is toch weer een ander talent en ik bezit dat niet vrees ik..ahahha dus voor het de verkeerde kant op gaat gaat zij nog wat verder doorrijden en ga ik erop om bijv uit te stappen en toch het vertrouwen te houden.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:16

Dat klinkt als een fijne oplossing Timmie. Wellicht zal het snel beteren nu ze opgepakt gaat worden. Jonge paardjes leren vaak snel. Fijn dat je hulp hebt! Over een tijdje kun je vast zelf echt rijden en nog meer genieten van je paardje <3

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:21

Timmie06 schreef:
Mijn stalhouder heeft veel ervaring ook met jonge paarden en zij gaat haar nog even even wat verder oppakken. Ik heb haar natuurlijk alleen zadelmak opgehaald..en dat is ze ook..ik kan er rustig opstappen, is gewend aan krukje en ook het los stappen is helemaal goed. maar doorrijden is toch weer een ander talent en ik bezit dat niet vrees ik..ahahha dus voor het de verkeerde kant op gaat gaat zij nog wat verder doorrijden en ga ik erop om bijv uit te stappen en toch het vertrouwen te houden.

+:)+

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:17

Mooie oplossing Timmie, super hoe je ermee omgaat :)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:17

Ja heel blij zo...wat je zelf goed kunt gewoon doen maar in mijn geval kan ik zo'n lief braaf jong ding helemaal in de stess helpen met iets heel onbenulligs...veel lastiger om eruit te krijgen daarna.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 07:39

Timmie: Wat lastig voor jullie allebei. Maar wel fijn dat er een goede oplossing is gevonden.
Soms zijn het inderdaad kleine dingen die het doen. Dat kan een heel verschil maken als je erachter kan komen wat het is, maar met deze oplossing moet het vast goedkomen.

Lobke: Mooie fotos inderdaad! Prachtdier!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:50

Eerste bericht van Dije is binnengekomen! :D Hij is netjes getoiletteerd :P

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:54

Wat is hij toch knap! Heel anders gezicht ook zo.

Ik denk dat het een goed plan is Timmie, hopelijk kunnen jij en Ibbeltje straks fijn rijden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:57

Dank jullie wel allemaal doet me goed.
Wil eigenlijk nog een tekening laten maken ookal was ze niet meer van mij ze is zo snel na verkoop al heen gegaan doet gewoon pijn. Kan ze samen naast Jelske hangen.

Dije is knap!! :o

Wat een goede oplossing Timmie!!

Jelske groeit goed nu! Ze is nog klein maar hee het groeit !
Afbeelding
Afbeelding

Meeste haar is eraf en ze glimt lekker.
Ja ze heeft halster nog om op de weide want vaak wil ze weg lopen we werken eraan

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:59

Boemel, mooi hoofd heeft Diekke hoor!

Lobke, hele gave foto's, die is idd vast zo verkocht.

Fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden Timmie en dat je er zelf ook zo goed mee om gaat.

Dije, sexy as always <3 zag de foto al op instagram.. ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen!

Picasso staat nog 2 weekjes op de huidige stal en dan gaan we verhuizen, ik vind het nogal spannend! Gisteren een nieuwe auto gekocht, zodat ik altijd een trekauto thuis heb staan (en dus niet afhankelijk ben van vriendlief) om naar binnenbak oid te gaan. Zo blij mee, een mooie zwarte, past perfect bij Picasso :D haha. Verder gaan we vanaf 1 juni beginnen met dressuurlessen in een groep waarin alleen Friezen mee (mogen) rijden, bij een stal waar ze zelf Friezen fokken en instructrice dus ook zelf Friezen rijdt. Ben erg benieuwd..

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:47

Lys_PPA schreef:
Boemel, mooi hoofd heeft Diekke hoor!

Lobke, hele gave foto's, die is idd vast zo verkocht.

Fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden Timmie en dat je er zelf ook zo goed mee om gaat.

Dije, sexy as always <3 zag de foto al op instagram.. ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen!

Picasso staat nog 2 weekjes op de huidige stal en dan gaan we verhuizen, ik vind het nogal spannend! Gisteren een nieuwe auto gekocht, zodat ik altijd een trekauto thuis heb staan (en dus niet afhankelijk ben van vriendlief) om naar binnenbak oid te gaan. Zo blij mee, een mooie zwarte, past perfect bij Picasso :D haha. Verder gaan we vanaf 1 juni beginnen met dressuurlessen in een groep waarin alleen Friezen mee (mogen) rijden, bij een stal waar ze zelf Friezen fokken en instructrice dus ook zelf Friezen rijdt. Ben erg benieuwd..

oeh spannend idd. Wel erg tof! Ben ook wel benieuwd hoe dat zou gaan met de lessen. Lijkt me wel leuk om met enkel friezen te rijden :) En een nieuwe auto is altijd goed!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:05

Lekker ding die Dije :D .