[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:02

Hier staan ze al een tijd dag en nacht buiten. Vond het de eerste keer ook wat spannend hoor, maar dat gaat vanzelf over :)
MyChimange (sorry, je naam ff kwijt). Het is in Oosterstreek bij het Balingehof. Je hoeft geen niveau te hebben, je paard moet wel in elk geval de stap draf en galop onder de man beheersen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:39

Ik vond het nooit zo spannend :P, tja toen die voor het eerst de groep in ging op mn oude stal... Was wel even spannend toen :), maar pony redde zich prima!

Kijken bij clinics is inderdaad ook interessant :). Wil me zowiezo weer wat meer gaan verdiepen in het rechtrichten en de oefeningen daarvoor, op zich gaat het redelijk met pony alleen de rechtergalop wil die maar niet ontspannen en wil die linksgebogen hoek door. Dus maar even kijken wat voor oefeningen we daarvoor kunnen gaan doen om dat meer te trainen...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:04

Nou het is helemaal goed gegaan hoor!
Vanavond weer lekker buiten.

En zijn ijzers zijn er onder vandaan! Hoeven niet teveel bij gewerkt, eerst even laten groeien en over 2 maanden flink bijwerken.
Fijne hoefsmid! ( Fred Emmerig ).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:22

Zijn vandaag leuk aan het spelen geweest met bamboe stokken
Afbeelding
Opperste concentratie ;)
Afbeelding
Afbeelding
Lol
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 22-05-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:24

Hahahahaha stoer hoor, geloof niet dat Shaggy in de buurt zou komen van zo'n ton :P.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:54

Haha, ik denk ook niet dat Chim daar nu al heel erg blij van wordt... of juist wel! Maar die houd ik dan niet :D
Maar wie weet, kom ik even kijken! Ik moet ook wel werken en zou nog mee met mijn stalgenootje naar een western-clinic, maar ik hou wel van zo'n heel paardenweekeind!

Fijn dat het met Capote allemaal goed is gegaan! Kan hij lekker buiten blijven :)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:59

Knap zeg van jullie Suuz!
Ziet er heel erg plezierig uit,

Pffft, warm!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:04

Nou echt he? Ik had het zadel er nog niet eens op vandaag en toen zweette we allebei al... :Y)
En mijn lolbroek wil momenteel maar al te graag galopperen, maar vandaag had ze het na 2 rondjes links en 2 rondjes rechts toch echt wel gezien. (En ik ook eigenlijk) Dus verder nog maar wat gestapt en haar toen weer afgespoten. Dat vindt ze toch maar niets, maar vandaag heb ik doorgezet, ik had haar vast dus ze kon nog wat lopen en draaien, maar ondertussen bleef ik dan gewoon met de tuinslang op haar spuiten, en uiteindelijk heb ik zelfs even haar hoofd kunnen doen. (Als ik haar vast zet aan de muur breekt ze alles af tot dat ze los is... verschrikkelijk!)
Daarna heeft ze zichzelf nog een zand-bad gegeven en heb ik haar met die dikke laag zand er op weer op het land gezet. Mooi beschermlaagje!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:17

Zo had in de avond weer een lesje met kyra rustig aan gedaan was wel warm dus aan de stelling gewerkt en goed inbuigen vindt ze tog nog wel moeilijk ze heeft een korte bouw korte dikke speknek en vergeet gewoon der achtervoetjes mee naar binnen te zetten dus werk aan de winkel

Daarna lkkr de paardjes afgespoten en in de bak gezet kyra met der vriendje allano een ruin van 170 en amortje der bij en het ging super en dat voor 4 weken ruin sprong niet op de merrie kwam niet eens bij der in de buurt ff ruiken en dat was het, spelen met de ruin was veel leuker dus hij heeft er een grote vriend bij echt leuk.

@ geeske lkkr gereden en wij hebben die zandbakken ook zo truggezet hebben we wat te poetsen

@soeske ziet er leuk uit die stokken enzo en tonnentje weet niet of kyra het wat zou vinden amor zou het slopen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:09

Gaaf Suus!

Fijn ritje gemaakt weer Angela!

Dodo fijn lesje gehad.

Capote aan de longe geweest, goed bezig zeg!

Ik gisteren ook weer eens in de bak gereden na de hele week buiten gereden te hebben.
Voor het eerst in tijden was mevrouw best eens weer rustig, alleen hebben nog veel te werken voor de totale ontspanning er weer is. Maargoed, op het einde ging het best goed, moet er zelf ook op blijven letten dat ik de lat niet te hoog leg (perfectionist die ik ben :+ )!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:39

@Robijntjah lkkr in de bak gereden

Zo woensdag amor helemal gewassen voor het eerst en kwam een troep af maar hij was braaf liet toe ondanks ie het niet zo leuk vond. Soms vergeet ik wel eens hoe ik hem kreeg en vindt alles vanzelf sprekent en dan doet ie het ook gewoon dus tog wel trots op mannetje

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:48

Hahahahaha ik weet nog wel toen ik voor het eerst de waterspuit op Shaggy zette, vond ie ook niet echt leuk :'). Dus toen maar voorzichtig begonnen bij voetjes wassen en dat uitbreiden :P. Nu vind ie het heerlijk en kon laatst zelfs zn voorpluk doen enz...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:59

Ik wilde Capote gisteren wassen, maar ben er niet geweest ( vierde de verjaardag van man en mij en het was erg laat ).
Jammer! Morgen dan maar wassen.
Sowieso merk ik dat ik met dat hele hete weer niet echt veel zin heb hahaha. Even lekker borstelen, wat longeren en meer niet.
En moet echt opzoek naar een zadel, pffft. Eerst een pot met geld vinden, auto is ook kapot :(

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:01

Ik ga binnenkort zadelmaker ook maar weer laten komen voor een spring/veelzijdigheidzadel... Rij nu nog steeds met veelzijdigheidzadel van vriendin mijn springlessen (deze heb ik toen ook laten nakijken door zadelmaker en lag goed op m), maar vind het toch wel prettig om mn eigen zadeltje te hebben!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:04

Ja wil ook erg graag een zadel, maar auto ligt er aan de achterkant af en is afwachten wat de verzekering doet. Kost ons bakken met geld in eerste instantie.
Baal daar zo van! Wil gewoon gaan rijden, maar moet ook de rekeningen kunnen betalen. Blegh.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:06

Dat is balen inderdaad! Hopelijk valt het mee dan!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:29

Ik ook, hou mijn hart vast. Bah.
Nou ja, eerst nog maar even met de lange lijnen, wie weet kom ik een heel goedkoop zadeltje tegen of kan ik ergens een zadel lenen dat goed zit. Het is even niet anders.
Laatst bijgewerkt door Limonade op 25-05-12 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:37

Vanvond ga ik voor het eerst (officieel) lessen met General.
Hiervoor allemaal gezeur gehad (castratie,geen passend zadel, dubbele tand enz) en nu dus eindelijk beginnen, heb er super veel zin in.

Ik heb alleen een vraag misschien dat iemand het weet.
Sinds een week of 2 heeft hij hele erge jeuk aan zijn manen, hij schuurt gelukkig nog niet maar als ik kan of was valt hij bijna om van de jeuk.
Ik zit erover te denken hem te laten testen op allergieen, maar ik hoorde dat het heel duur is.
Ik zag op internet Sweet itch, dat wil ik gaan proberen heeft iemand daar ervaring mee?
Of heeft iemand een idee wat het kan zijn of wat je er tegen kan doen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:41

Het kan lichte zomerexeem zijn, daar is het wel de tijd voor.... Shaggy heeft daar ook een beetje last van. Ik heb voor hem een vliegendeken met hals voor als het heel erg wordt, maar nu valt het nog mee en doe ik elke dag een beetje antihaarklitwortellotion in zn staart van de Kruitvat, is super goedkoop en werkt misschien zelfs nog beter dan al die andere anti-jeuk middeltjes :).
Laatst bijgewerkt door evdpanne op 25-05-12 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:44

ik had op internet gelezen dat hij vrijwel niet echt voorkomt bij warmbloeden, daarom zit ik erover te denken hem te laten testen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:53

Ik zou eerst kijken of vliegendeken en wassen en zo'n middeltje helpt, is toch een goedkopere optie werkt dat nog niet dan kan je altijd laten testen...

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:56

evdpanne schreef:
Ik zou eerst kijken of vliegendeken en wassen en zo'n middeltje helpt, is toch een goedkopere optie werkt dat nog niet dan kan je altijd laten testen...

Ja klopt, ik zag dat bij horseland een vliegendeken met hals in de aanbieding was. (ow zie net dat het een uitrijdeken is)
Dan ga ik kijken of mijn deken die ik te koop heb staan past, is namelijk 1 maat groterXD
Alleen hij staat nu al te zweten in de wei en dan nog een deken op is wel sneu.
Maarja als het werkt is het wel nodig.
Ga gelijk kijken of ze die gel hebben

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:09

Staan jullie ook in een vlieg-rijk gebied? bijvoorbeeld vlak bij het bos?

Arjen heeft geen zomerexceem maar pensionstal is hier zowat midden in het bos dus het wemelt gewoon van die exceemvliegjes... dus hij heeft er ook gewoon last en jeuk van en was wat aan het schuren. Hij staat nu onder een rambo sweet itch hoody en heb echt het idee dat hij er baat bij heeft. Moet zeggen dat er enorm veel paarden op de stal onder vliegendeken staan terwijl ze geen exceem hebben, gewoon omdat er zoveel vliegjes zijn.
En wat betreft warm in de wei en dan nog een deken. Voor Arjen scheelt het denk ik enorm dat hij zwart is en de deken wit, dat weert natuurlijk nogal wat warmte. Verder is hij onder die deken juist ook snel droog. Als ik hem nat afgespoten met deken op weer weg zet is hij met 20 minuten wel helemaal droog gewoon. Juist de deken transporteert het vocht snel weg en zo worden ze ook niet verkouden of wat als er een windje staat.

Ik had ook eerst zoiets van nee wil ik niet, zielig, moet lekker bloot, etc. Maar als ik dan in de wei kom en zijn deken zit vol met vliegjes maar hij heeft nergens last van, dan ben ik toch wel heel erg blij ermee!

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:20

Ik sta niet bij bos ofzo, sta tussen het spoor en de snelweg in en verder zit er niks kwa water of bos in de buurt.
Ik ga denk ik een vliegendeken met hals bestellen en toch die sweet itch zodat ik dat kan testen.
Hij is zelf een schimmel en de deken die ik in mijn hoofd had (HH vliegendeken met hals, is beetje licht blauwig)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:29

Shaggy blijft ook juist altijd lekker koel onder de vliegendeken, is ook zo'n speciale stof die zonlicht reflecteert... En vliegendeken met al zn gaatjes is toch lekker luchtig :).