[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:10

Owwww grrrrrrrr ik heb net iedereen per pagina afgewerkt druk ik op plaatsen is mijn reactie weg ;(
Nu ben ik te boos om weer alles overnieuw te doen :@

Ik leef met iedereen mee, ben blij voor iedereen en wens sterkte aan degene die het nodig hebben :j

Heb vanmorgen een hele leuke mail over Taco gehad, hij maakt zich al goed onmisbaar :D
Leuk om te horen dat hij het zo goed doet :j

Hij komt binnenkort ook bij hun op de site te staan bij het kopje nieuws :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:14

Kelly fijn dat het zo goed gaat met Taco!! Zal je vast heel goed doen om dat te horen!

Malin veel plezierbij de paardjes!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:15

Saida: Jaaa, rintske foto's *\o/* Wat leuk! Ze is knap hoor... haha Chico kan ook zo genieten van rollen na het rijden/longeren! Die manen zijn idd heel erg gegroeid :wow: !! Ik zag laatst een foto van Chico, dat is ook echt een metamorfose _O- . Maar ik hou die nog heel even achter tot het echt een jaar geleden is, voor het ultieme verschil ;)
Heb je inmiddels een andere instructrice gevonden?

Naatjuh: Wanneer komen er foto's van je knappe vent :D ?

Jasmijn: Yeaaah! 8-) Foto's van de gebroerder Ko ;) . Leeeuk! Ga meteen ff kijken.

Ellis: *zwaait terug* fijn dat het beter gaat! Lees wel over spanning bij Spookje? Hoe komt dat?

Anouk: Had je nog nooit op Des gereden dan?! Nouja zeg, groot PRE fan, je eigen vent een PRE in de achtertuin, en niet eens geprobeerd ;) . Gek! Maar ik snap dat het een wereld van verschil is... misschien wel leuk om vaker te doen! Het kan nooit geen kwaad om verschillende paarden uit te proberen, daar leer je zelf ook heel veel van. Duimen voor een aangepaste bak dus, zou wel ideaal zijn Sam aan huis te hebben straks... 8-)

Esther: En, gaat je gevoel met de dag meer uit naar ja? ;) En leuk dat je nog een keer gaat kijken. Is wel belangrijk dat je echt een klik hebt, en er 100% voor gaat. Je zal vast veel hulp krijgen, en zolang je zelf gelooft dat het goed komt, is dit ook het geval! Ik wou zelf helemaal geen onbeleerd paard, want ik voelde me daar niet goed gegoeg voor, maar het gaat me tot nog toe goed af! Het is ook heel leuk, je krijgt er een sterkte band van! En dat is zoveel waard... :)

Angela, sterkte vandaag..

Sanne: Heh? Nee toch :(:) . Wat is dat toch? Zit iets niet lekker dus :n . Wel heel vervelend natuurlijk.. ;( Maar hopen dat er donderdag meer duidelijkheid is. Je begint zeker zo langzamerhand een beetje verward te raken? Gelukkig heeft Iggie wel een heel lief baasje dat het laat uitzoeken! Succes ermee.. :(:)

Heidi: Yeaah 8-) . You're back! Goed man!

Debby: Ik heb Chico zijn manen ook in vlechten, ik vind zelf dat het wel helpt! :) Ze zijn bij hem ook flink gegroeid! En logisch dat er veel haren uitkomen. Iedere dag verliezen ze een paar 100 haren(?) dus als je de vlechten bijvoorbeeld 2 tot 3 dagen laat zitten, komen er dus van die 3 dagen haren uit! Waardoor het lijkt dat het extra veel is... Natuurlijk zijn er paarden die er echt dunne manen van kunnen krijgen, maar Chico niet. Werkt prima! :D

Denise en laura (en de rest die nog gaat): Veel plezier vanavond! Het zal vast heel interessant zijn!

EDIT:
Kelly: Wat goed om te horen!! Zal een hele opluchting zijn... Hoe voel jij je eronder?

Malin: Voorzichtig gaat het dus de goede kant op.... hopen dat het zo blijft.. arm dier!!

Pfff... ik zit even in een dipje wat betreft me werk.... Ga het niet op i-net kwakken, maar goed, het kan dus beter met me gaan. Bah, voel me helemaal niet zo lekker eronder.. Hopen dat dit gevoel maar weer snel opgelost kan worden dus :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:18

Iloon Das rond als het op het werk niet goed gaat! Als je je hart wil luchten pb gerust hoor!

Ennuh als ik vanavond iets heel speciaals te weten kom laat ik het hier wel weten hoor haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:24

Vervelend Ilona :(:)

Tsja hoe moet ik het omschrijven hoe ik me voel... Denk dat je het het beste kunt omschrijven als liefdesverdriet :+
Het ene momen is er niks aan de hand terwijl ik het andere moment bij het binnenflitsen van een herinnering of het horen van een liedje of gewoon als iemand vraagt hoe het gaat in janken uit kan barsten.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:26

Ja dat is logisch toch! Ik heb nog geen 3 maanden geleden mijn vorige paardje in laten slapen. Is toch anders maar voelde me toen ook zo. En maar proberen me groot te houden tegenover andere... pffff...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:47

Laulau, ik ben een echte stier, die uiten niet zoveel. Ben idd van het eenzame verdriet :j

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:59

Ja ik ook hoor (maar ben schorpioen). Mensen denken ook dat ik altijd vrolijk ben en nooit een slecht humeur heb ofzo...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:17

:D ja ja ik ben weer terug :P
Ondanks alles probeer ik het leukste van temaken en alles achter me te gooien :o

Helaas vandaag niet naar Baron het is de dag voor mijn verzorgster :D
Ik vind het zo lekker dat Baron weer het land op kan :D
hij als enige hengst op het land tussen de ruinen en de merries.
veel mensen vinden hem ene heertje en zo lief :o
is hij ook en hij heeft een Karakter waar je verliefd op word :D :o

Kelly: hoe is de dekking gegaan :o
Ik ga niet terug bladeren hoor om alles telezen :o
ik heb ook wat gemist met taco geloof ik :o

Loontje: hoe gaat het met je Rug.
je liet het me zien tjonge tjonge tjonge lekker blauw en flink geschaafd.
en hoe gaat het nu weer met buiten rijden.
en sterkte :(:) met je werk wel balen hoor

heikedenise: Ja Baron en ik zijn goede maatjes :D
Ik ben daar erg blij om.
Hij wilde wel druk doen en bokken maar hij hield zich in voor mij _O-
dit mag mijn verzorgster vanavond lekker meemaken :P

Hihi verleden keer ging ze naar buiten en naast de manege ligt een grote meertje (de dobbeplas)
en ze ging erin met Baron maar dit keer iets dieper dan anders.
Baron heel braaf mee en alles ging goed.
tot Baron ineens bedacht dat het toch heel eng kan zijn := .
en Baron nam een run aan en wilde weg en plons zo gingen ze samen kopie onder :P
zo hadden ze allebij een natte pak }>

zasread: als Baron flink gaat hoesten geef ik hem altijd hoest druppels van groene os en bij hem help het.
mischien een tip :o
en nat hooi krijgt Baron altijd helaas mag hij geen kuil :o

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:42

Zoo, ff ego.. Ben net terug uit NH, heb semi akoestische basgitaar gekocht, helemaal blij :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:03

Kelly_Taco schreef:
Laulau, ik ben een echte stier, die uiten niet zoveel. Ben idd van het eenzame verdriet :j

join the club...ik ben ook een stier,maar ben heel erg verdrietig...net onze vreselijk knappe en lieve haflinger ingeladen en afscheid genomen ;( |(
ben er echt even heel erg verdrietig van...maar probeer mezelf gewoon steeds voor te houden dat ze nu lekker de aandacht gaat krijgen die ze verdient

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:09

borderjay sterkte! Afscheid nemen is heel rot!

Suzanne moet ik nou medelijden krijgen emt de buren? (gelukkig geen elektrische haha) Veel plezier ermee!

Heidi wat heb je toch een geweldig lief paard he!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:12

Suus, gaaf joh! *D

Kell, ja duidelijk.... en begrijpbaar ook. Hopelijk doen die goede berichten je wel veel goeds! Hoe is het met Perla?

Heidi: :(:) knuffel

Gab: :(:) dus ze is nu weg.......... ;( jammer hoor... dat je niet altijd alles kan blijven houden. Gelukkig krijgt ze een heel goed huisje, denk daar idd maar aan, het verzacht de boel wat :(:) . Gelukkig heb je moreno nog!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:28

Hallo!

Robijntjah; sterkte, niet leuk allemaal :(:)
_Saida_; leuke foto's. Wat mooi, die manen!!
Barocco; zie topic
xxxNaatjuhxx; Nog gefeliciteerd met je paard.
Prinslover; Hoe is het nu op je werk?
Borderjay; sterkte!
Kelly_Taco; Mooie hengst trouwens, voor Perla!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:35

Suus - leuk hoor ik kan er niet op spelen dus laat het lekker aan jou over :D

Kelly - begrijpbaar hoe jij je voelt maar hopelijk doen de goede berichten je toch nog een beetje goed,
hoe is het met perla ?

Gab - nu is ze dus echt weg :(:) balen maar zoals iloon al zegt kan je niet alles blijven houden ook al zou je het graag willen
hou je wel contact met de nieuwe eigenaren ?

Heidi - een dikke knuf voor jou :(:)

Iloon - ik weet hoe jij je voelt ik heb een beetje hetzelfde probleem op mijn werk maar dat zet ik ook niet op i-net ik hoop dat het dalijk wat beter gaat en dat je dan wat meer kan genieten van je werk (hoop ik voor mezelf ook :P )

Malin - veel succes bij de opticien en bij sjors ik duim nog steeds

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:07

idefix4: Het paardje wat ik op het oog heb is ook lagere prijsklasse vanwege het 'gebrek'. Die van mijn vriendin weet ik niet hoe duur die nu was, ook niet al te duur... Maar ja ik zie wel hoe het loopt (bij haar en mij :P). Hahaha en dapper hoor op Des stappen :D.
Machonito: Gaaf zo zonder zadel en hoofdstel :). Ben al heel trots als ik er ooit zonder zadel op zou kunnen!
Sanne: Hopelijk knapt Iggie ook snel op! Atlas heeft ooit ook heel erg gehoest en heeft allerei hoestpoeiers gehad van de dierenarts niets hielp tot de homeopaat langs kwam... Dus misschien is dat idd ook een keer het proberen waard. Baat het niet dan schaad het niet zeggen ze!
Kelly: Fijn om te horen dat Taco het goed doet daar :). Binnekort kun je hem dus ook lekker volgen op de website!
Ilona: Ik denk geloof ik precies hetzelfde als jij ;). Denk ook van daar heb ik nog geen ervaring voor... Maar ach ik kreeg ook al te horen over het lange lijnen van dan kunnen jullie het toch lekker samen leren! En ze verwacht ook geen problemen vanwege zijn karakter... Hopelijk komt alles goed op je werk, altijd vervelend als het even niet lekker gaat...
Borderjay: sterkte met het afscheid!!

Ik ben weer hard aan het studeren, me laatste tentamen... Vanmiddag gezellig naar Atlas, ben echt super blij met dit mooie weer!! Heb gister de eigenaar van Atlas maar ingelicht dat ik bij een paardje ben wezen kijken. En ze reageerde er (gelukkig) goed op. Ik heb haar toch ook belooft dat ik At blijf doen, die twee daagjes maakt ook niet zoveel uit :P. Zij vond het al helemaal leuk, ik moest wel tegenover haar komen staan! Maar ja hij moet eerst nog echt komen he :D. Ben alweer een afspraak aan het plannen....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:19

Even heel snel tussendoor:

Sanne, heeft Iggie echt slijm of blijft hij gewoon hoesten? Want anders zou je aan een allergische reactie bv op stof kunnen denken. Heeft Yippie ook gehad, hoesten bleef maar terugkomen na kuurtjes, uiteindelijk was het een tijd nat voeren van het hooi de oplossing. Ook het voeren van Fenegriek kan de irritatie verminderen en hem meer ruimte op de luchtwegen geven.

En ik zal dit keer braaf op tijd materiaal aanleveren voor het nieuwe topic, wil je me daar tzt nog een pbtje over sturen zodat ik het niet vergeet?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:12

Malin: Igneo krijgt nu Dembrexine (Sputolysin) maar dat mag maar max. 15 dagen geloof ik, en ik kreeg van de dierenarst voorgeschreven om het max. 10 dagen te gebruiken

Ilona: Hij bezorgt dat lieve baasje dan alleen wel heeeeeeeeeeel veel zorgen ;(
Niet lekker op het werk :(:) Meissie toch, je mag me altijd PB-en of mailen!

Heidi: Bedankt voor de tip, ik zal even afwachten wat de DA morgen zegt. Anders zal ik het eens proberen

Bianca: Ik neem aan dat hij last heeft van slijm, aangezien hij niet hoest als hij de slijmoplossers krijgt.
En allergisch, ik heb er zelf ook al aan gedacht. Hij staat dag en nacht buiten, eet dus gras. Dus hooi kan het niet zijn. Dan zouden het pollen moeten zijn, maarja, in maart waren die er nog niet.

[MD] Hoesten, veulen
Morgenochtend komt de DA, ik ga in ieder geval vragen of hij een bloedonderzoek wil doen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:24

Borderjay: veel sterkte.

Sanne: vervelend dat Iggie nog niet beter is.

Perla is weer lekker thuis.
De 28ste gaan we scannen hoe het ervoor staat :j
Dan dus ook nieuws van mijn kant hoe of wat er gaat gebeuren :j

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:29

Malin: Ik heb natuurlijk al eerder wedstrijden gereden, dus heb inmiddels mn zenuwe wel onder controle...al was ik nu de 1e keer met shannon wel weer wat zenuwachtiger. Met shannon moet ik wel rustig blijven, anders ben ik nog verder van huis!
Al meer nieuws over het paardje?

denise: Je komt dus steeds dichter bij een wp! Wanneer mag je weer?

Ilona: en en en en?!

saida: Je hebt wel op de loer gelegen met je camera! Leuke foto's! Dat halster is gaaf!
Ik heb kwak koekjes gekocht ;) ga ze morgen bakken!

Debby: niks bezeerd?!

gabriella: Gaat ze ver weg?!

Zo even kort maar krachtig bijgereageerd!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:43

en en en en? Die snap ik ff niet mies, vertel :+ .

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:49

@Heidi, lekker dat je weer hebt gereden, en nog wel zonder iets!??

@Kelly, wel fijn om te horen dat het met Taco zo goed gaat toch.
Ik kan me voorstellen dat je hem mist.

@Ilona, balen van je werk! Gelukkig gaat het met Chico wel weer goed (rijden)
Hoe is het nou met je rug?

@Soeske, ,leuk een gitaar, ik ben helemaal niet musicaal aangelegd.

@Borderjay, agossie is ze weg.
Kan me voorstellen dat het moeilijk is, hou je zelf maar goed voor dat ze goed terecht is gekomen.

Nou met mijn blauwe plekken valt het wel mee, wel een beetje spierpijn.
Maar dat is niet zo gek.

En nu ga ik jullie even spammen, ik heb gereden!!
Eindelijk Na een klein jaartje weer een keer op mijn eigenste Xantha gereden (L:aatst ook heel even maar dat telt niet mee).
Het zijn maar een paar foto's hoor.
Xantha loopt nogal graag hoog ingesteld en vandaag hebben we er aan gewerkt om haar vw nw te rijden.
Het is net of eindelijk het kwartje is gevallen.

Even stappen
Afbeelding

Lekker drafje
Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk
Afbeelding

En lekker uitstappen
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:57

:D :D :D Debby te paard!!! Wat mooi om dat weer te zien! En die Xantha toch :+: Wát een merrie... ze is echte de knapste lusitano merrie die ik 'ken'. *Sorry San :+ *. Met mij en me rug gaat het stukken beter -godzijdank- en ben weer redelijk in de running!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:59

Jolynn schreef:
Saida, heb jij vlechten gemaakt om haar manen sneller te laten groeien??
Ik heb dat ook een tijdje bij Xantha gedaan alleen had ik het idee dat er zo veel manen uitvielen.
Ik had wel los gevlochten.
Xantha staat wel de hele dag bij andere paarden ik weet natuurlijk niet wat zij met haar manen doen!

Zo ik ben net van de trap gevallen zeg.
Ik gleed uit en een paar tredes lager stopte ik gelukkig weer.
Morgen ben ik vast helemaal bont en blauw, AU!

Auw Debby, ik weet hoe dat voelt!
Niet op je stuitje gevallen of je rug geblesseerd?
Ik vlecht Rints haar manen voornamelijk in omdat het anders zo ontzettend klit.
Ik moet dan elke dag alle klitten eruit borstelen, wat voor meer haarverlies zorgt, ook al spray ik het in met equi-shine oid.
In principe valt bij paarden elke dag een bosje haren uit wat je niet merkt.
Met vlechten blijven deze haren hangen waardoor het na een week lijkt alsof je er een hele bos uit haalt.
Rintske haar manen zijn er niet dikker maar zeker ook niet dunner van geworden, hoor! Wel langer! :D
Nu moet ik haar manen wel vlechten, omdat ze anders steeds een hap haren in haar mond krijgt bij het grazen........

Machonito schreef:
wow saida wat een pracht friesje is het toch en die manen wowowowow :wow:
*Gaat een schaar pakken knip het stiekum eraf en plakt het bij Baron erop :+

Jij stoutert! ~~}>
Trouwens...... Baron staat helemaal niet met zwarte manen!
Lijkt me echt een raar gezicht! Een paard met een wit lichaam en zwarte manen en staart.....

Sanne -> Chronische bronchitis?

Michelle -> Ben benieuwd hoe je broer reageert op de koekjes!

Zo even vluchtig bijgereageerd.
Rintske heeft vandaag nieuwe schoenen gekregen!
Alleen bij haar voorste hoeven was het nodig.
Omdat ze niet gewend is met ijzers te staan heeft de smid eerst wat dunnere ijzers eronder gezet en wat krapper dan normaal zodat ze ze niet zo snel af kan trappen.
Achter stond ze nog heel netjes en ook niet scheef afgesleten oid, dus daar waren geen ijzers voor nodig.
Gisteren met longeren merkte ik dat ze weer iets begon te trekken met haar r.achterbeen, waarschijnlijk even teveel gedaan met haar.
Vandaag wilde ik haar nog even longeren voordat de smid kwam, maar toen zag ik dat ze vanuit haar l.schouder niet fijn liep.
Het was heel lichtjes te zien, maar toch maar even rustig aan gedaan.
Morgen er maar weer op en stapoefeningen doen om de boel los te maken.....

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:13

Nog een leuk verhaal trouwens.
Elise ging Xantha halen (heb nog een beetje pijn in mijn voet) en ze is toen op haar rug gesprongen,is een heel eind lopen anders hoor.
Xantha vond het best, tot een bepaald punt, toen wilde ze terug.
Ik zag ze aankomen en riep haar heel hard.
Elise vroeg of ik nog eens wilde roepen en toen liep Xantha door richting mij, lief he.
Was trouwens een leuk gezicht, onderweg ging het gras over in zand en toen maakte ze een hele rare sprong, Elise zat alleen maar te lachen.

Hier riep ik haar
Afbeelding

Toen ging ze lopen, check die beentjes
Afbeelding

hooooooo
Afbeelding

Afbeelding

Kijk vooral naar Elise haar gezicht.
Afbeelding

hallo vrouwtje
Afbeelding