Jolynn schreef:Saida, heb jij vlechten gemaakt om haar manen sneller te laten groeien??
Ik heb dat ook een tijdje bij Xantha gedaan alleen had ik het idee dat er zo veel manen uitvielen.
Ik had wel los gevlochten.
Xantha staat wel de hele dag bij andere paarden ik weet natuurlijk niet wat zij met haar manen doen!
Zo ik ben net van de trap gevallen zeg.
Ik gleed uit en een paar tredes lager stopte ik gelukkig weer.
Morgen ben ik vast helemaal bont en blauw, AU!
Auw Debby, ik weet hoe dat voelt!
Niet op je stuitje gevallen of je rug geblesseerd?
Ik vlecht Rints haar manen voornamelijk in omdat het anders zo ontzettend klit.
Ik moet dan elke dag alle klitten eruit borstelen, wat voor meer haarverlies zorgt, ook al spray ik het in met equi-shine oid.
In principe valt bij paarden elke dag een bosje haren uit wat je niet merkt.
Met vlechten blijven deze haren hangen waardoor het na een week lijkt alsof je er een hele bos uit haalt.
Rintske haar manen zijn er niet dikker maar zeker ook niet dunner van geworden, hoor! Wel langer!
Nu moet ik haar manen wel vlechten, omdat ze anders steeds een hap haren in haar mond krijgt bij het grazen........
Machonito schreef:wow saida wat een pracht friesje is het toch en die manen wowowowow
*Gaat een schaar pakken knip het stiekum eraf en plakt het bij Baron erop 
Jij stoutert!
Trouwens...... Baron staat helemaal niet met zwarte manen!
Lijkt me echt een raar gezicht! Een paard met een wit lichaam en zwarte manen en staart.....
Sanne -> Chronische bronchitis?
Michelle -> Ben benieuwd hoe je broer reageert op de koekjes!
Zo even vluchtig bijgereageerd.
Rintske heeft vandaag nieuwe schoenen gekregen!
Alleen bij haar voorste hoeven was het nodig.
Omdat ze niet gewend is met ijzers te staan heeft de smid eerst wat dunnere ijzers eronder gezet en wat krapper dan normaal zodat ze ze niet zo snel af kan trappen.
Achter stond ze nog heel netjes en ook niet scheef afgesleten oid, dus daar waren geen ijzers voor nodig.
Gisteren met longeren merkte ik dat ze weer iets begon te trekken met haar r.achterbeen, waarschijnlijk even teveel gedaan met haar.
Vandaag wilde ik haar nog even longeren voordat de smid kwam, maar toen zag ik dat ze vanuit haar l.schouder niet fijn liep.
Het was heel lichtjes te zien, maar toch maar even rustig aan gedaan.
Morgen er maar weer op en stapoefeningen doen om de boel los te maken.....