Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:19

AmoorM schreef:
L_Vie schreef:
Ik rij helaas nog geen wedstrijden, zou net beginnen en toen kreeg mevrouw kuren. Is toen een tijdje goed gegaan en nu weer slecht maar in de opbouwende fase gelukkig maar weer.
En aan energie ontbreekt t bij mijn Fries niet :/ soms had ik liever een die je moet aandrukken.

Hoe gaat het nu?

Vandaag in de binnenbak wel goed, wel nog erg aan het dreigen om te bokken en dan doet ze de piaffe. In galop was ze de hele tijd wissels aan het maken.. En gewoon zo snel afgeleid. Maar we komen er wel weer doorheen denk dat ik vd week of volgende week weer eens zelf er op stap bij mooi weer(heb ik een betere gemoedstoestand) haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:22

AmoorM schreef:
L_Vie schreef:
Ik rij helaas nog geen wedstrijden, zou net beginnen en toen kreeg mevrouw kuren. Is toen een tijdje goed gegaan en nu weer slecht maar in de opbouwende fase gelukkig maar weer.
En aan energie ontbreekt t bij mijn Fries niet :/ soms had ik liever een die je moet aandrukken.

Hoe gaat het nu?

Vandaag in de binnenbak wel goed, wel nog erg aan het dreigen om te bokken en dan doet ze de piaffe. In galop was ze de hele tijd wissels aan het maken.. En gewoon zo snel afgeleid. Maar we komen er wel weer doorheen denk dat ik vd week of volgende week weer eens zelf er op stap bij mooi weer(heb ik een betere gemoedstoestand) haha.[/quote]

Waarom probeer je het morgen niet nog eens ipv volgende week?

L_Vie

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:23

Omdat ik morgen van 7 tot 17;00 moet werken en dan kapot ben. Dan kan ik er beter op gaan zitten als ik genoeg bij de les ben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:24

L_Vie schreef:
Omdat ik morgen van 7 tot 17;00 moet werken en dan kapot ben. Dan kan ik er beter op gaan zitten als ik genoeg bij de les ben ;)

Ja daar heb je gelijk in. Hoe vaak rijd je dan?

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:27

Normaal in haar goede periode 5x per week ;) en nog een keer longeren. Dus dat moet voldoende zijn

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:39

Ik heb helemaal geen foto van hem, ben ik net achter gekomen. :oo
Die houden jullie nog tegoed.

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:40

Sorry dat ik zo weinig reageer, volg wel alles..
Maar heb een klein vraagje. Mijn paard heeft rond zijn mondhoeken witte plekjes zitten. Het lijkt wel een beetje op wratjes maar het lijkt zich ook wel snel uit te breiden. Meer die hier last van hebben? En misschien ook een idee hoe op te lossen?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:41

Ja hij is ook met paarden opgegroeid. Zn ouders hebben pensionstal aan huis en ik daardoor douwe thuis. Als ik een slechte dag heb lichamelijk dan gaat hij met hem wandelen of poetsen in de paddock zetten net wat kan op dat moment.

Ik heb douwe gekozen toen omdat hij er zo gek mee was. Ik zelf wist het niet zo goed welke ik moest kiezen. Ik dacht als hun gek zijn met elkaar komt het bij ons ook wel. Gelukkig is dat ook gebeurt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:42

Jenny89 schreef:
Maar heb een klein vraagje. Mijn paard heeft rond zijn mondhoeken witte plekjes zitten. Het lijkt wel een beetje op wratjes maar het lijkt zich ook wel snel uit te breiden. Meer die hier last van hebben? En misschien ook een idee hoe op te lossen?

Nee sorry geen ervaring mee. Door het bit misschien of mineralen tekort van bepaald iets ( zoiets als aften bij ons in de mond)

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:43

Ja daar doet het mij ook wel een beetje aan denken. Zou alleen echt niet weten wat ik zou kunnen bijvoeren aan mineralen om het op te lossen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:44

Even op de medische pagina kijken hier op bokt misschien meerdere die het gehad hebben.

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:45

Jenny89 schreef:

Is het nog een jong dier? Dan kan het een onschuldig virusje zijn omdat de weerstand nog niet zo groot is.

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:46

Hij is 9..

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:49

Mmm... dan moet hij die weerstand toch al wel hebben.

Heb wel een stukje video van hem.
Van de week ons eerste rondje in een binnenbak gedaan. :D
https://www.youtube.com/watch?v=sxaM_I7E8m8
Hoop dat ik het goed heb gedaan en jullie het kunnen zien. :o

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:45

Welkom Touscha! Ik heb met mijn kwpn'er zo'n 2 jaar lang wedstrijden gereden, m'n friesje heb ik nog niet zo heel lang dus ons debuut staat gepland voor 8 maart in het L1 :)
Ik denk dat uithoudingsvermogen idd ook erg verschilt per fries, die van mij heeft het zat maar is gewoon liever lui dan moe. Je moet haar af en toe echt weer even wakker maken voor het been maar dat is vaak zo gedaan, als je dan een keer aan het werk gaat heb ik haar nog nooit zien zweten of puffen :=

@jenny89, misschien idd een beetje mineralen/vitamine te kort. Ik voer sinds kort standaard pavo supplement bij, die van mij had laatst een liksteen gekregen waar ze me toch iets te gulzig op reageerde. Ze stond hem gewoon op te kauwen ipv rustig likken. Sinds ik pavo bij voer merk ik wel dat haar vacht veel mooier is en ze niet zo belachelijk veel meer drinkt. Waarschijnlijk had ze dus ook ergens te kort van. De supplementen zitten zoveel verschillende soorten vitamines in dat het denk ik nooit kwaad kan :)

@touscha, ziet er leuk uit! Je kan wel echt nog zien dat het een jong ding is he haha. Hier lopen ook twee 3,5 jarige hengsten. De een gaat binnenkort ook onder het zadel en de ander voor de wagen. Ben echt benieuwd, die onder het zadel moet ziet nu al overal spoken :=

Zo volgens mij heb ik nu alles weer bij gelezen / geschreven :')

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:50

Jenny89 helaas ik herken je probleem niet

Touscha welkom ik ben vorig jaar in mei begonnen met wedstrijden. Doutz was toen 7

Caro jeetje wat een bosrit haha. Honden los vind ik nooit zo'n probleem mits ze alleen rennen en wat blaffen anders vind ik dat ze vast moeten

Ik heb gister weer gesprongen. Was wel even wennen had een beetje elastieke benen haha voelde vreemd

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:27

Toucha, welkom!! :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:33

Zo ik ben weer terug van wedstrijd. Helaas geen winst. Wel heel tevreden, ze liep erg fijn! Alleen de galop was een dingetje..
De kop is er in ieder geval weer af. En door... :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:37

berdien85 schreef:
Zo ik ben weer terug van wedstrijd. Helaas geen winst. Wel heel tevreden, ze liep erg fijn! Alleen de galop was een dingetje..
De kop is er in ieder geval weer af. En door... :D

Super!!

Gewoon kalm aan door gaan :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:10

Fijn dat je tevreden was. Op naar de volgende!!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:59

Als je zelf maar tevreden bent idd! Nu gewoon lekker door oefenen voor de volgende! :j

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:32

Fijn dat je lekker gereden hebt berdien! Wat waren je punten? Ja en nu lekker verder oefenen en volgende keer heb je vast een winstpunt!

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:18

Berdien, zelf tevreden zijn is nog beter als winst. Je weet zelf het best wat er te verbeteren valt en of dat gelukt is.

Denk dat ik dan net de pech heb dat ik er 1 tref met weinig uithoudingsvermogen. Hij doet wel hard zijn best, maar hij staat al heel snel te pompen naar adem. Maar hij is ook nog jong dus het zal ook nog wel verbeteren.
Galop vind hij ook heel moeilijk!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:26

Uithoudingsvermogen is toch te trainen? Ik verbaas me er over dat ik op de manege al regelmatig complimenten krijg omdat Carolien zo'n enorm uithoudingsvermogen heeft en dan wordt er vaak bij gezegd dat de meeste friezen die men kent nog geen half uur training volhouden.
Maar als ik ongetraind ga joggen dan kom ik ook niet heel erg ver. Dat zal toch voor ieder paard hetzelfde zijn of ben ik nou gek? Een ongetrainde kwpn zal ook op apegapen liggen na een half uur flinke training.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:38

Dat is ook per mens verschillend ken een meisje doet niks aan sport en rent makkelijk 10km uit t niets..