Hier is de dubbele longe van Lammer Haanstra binnen gekomen, dus daar gaan we morgen mee oefenen. Eerst even wat filmpjes e.d. zien, even weten hoe ik moet prutsen haha.
Nouvel
Geplaatst: 19-05-12 21:33
thanx!
ah dubbele longe, dat wordt in de knoop zitten! succes ermee! als het eenmaal lukt is het wel super werken!
vanmiddag was ik na het longeren even Fifi ´r oefeningen in de paddock aan het doen ipv op stal omdat het zulk lekker weer was, kwam net mijn moeder langs fietsen met een camera... elastiek paard...
@limonade: dubbele longe is super! Ik hou het wel altijd gewoon in 2 handen (in 1 moet ook kunnen) maar ik heb liever in twee. Heb je in de buurt niet iemand die je daarin les kan geven? een paar keer hulp erbij is wel echt aan te raden. Ik weet niet of je in het noorden woont maar zoja kan ik je nog wel iemand aanraden die je vakkundig en heel leuk kan helpen (is ook gediplomeerd!)
Over hengstengedrag... zou idd even afwachten hoe het gaat als hij in de groep kan, dan is het meeste drama er wel af denk ik. Arjen vermaakt zich soms ook iets te goed met de ladies, maar 3 hengstige merries die je de kont in de neus duwen... tja... ik snap ook wel dat hij dat niet kan weerstaan en er dan een keer opspringt. Het is toch de natuur! Met in/uit de wei is hij een doedel en met rijden ook braaf dus wat hij dan in z'n vrije tijd doet moet hij zelf weten. Ik vind het maar niks en had liever gehad dat hij er niet naar omkeek maargoed, ik moet me er ook niet drukker om maken dan noodzakelijk!
Limonade
Ja Soeske hier op bokt kan me wel helpen hoor. Maar momenteel wat druk, dus morgen ga ik gewoon lekker aanklooien. Heb een longeersingel liggen dus we zien wel waar het schip strand ( waarschijnlijk in de knoop )
We zullen zien hoe het gaat. Staleigenaar had het er over dat hij nog wel een ruin aan wilde schaffen voor zijn dochter. Capote staat op zich prima hoor, hij heeft allemaal paarden om zich heen, kan af en toe wat neuzen, maar niet echt in de groep. Moet natuurlijk ook wat geduld hebben, hij is net 2 maanden in NL ( waar ik mezelf soms echt even aan moet herinneren ).
Nouvel, hééél gaaf! Ben jaloers, wil dat ook zeker gaan leren.
In geval van nood kan je gewoon loslaten, want capote komt in ieder geval dan niet in de knoop Dus mocht hij er vandoor gaan of wat, eerst heeeeeel goed de buitenkant erbij en als je hem niet houdt gewoon loslaten. Arjen peesde er ook 1 keer vandoor en ik kon hem niet houden, doordat het een dubbele lijn is komt het helemaal goed! Fijnd at je iemand hebt die je kan helpen, dat is toch wel mooiw ant de mogelijkheden met zo'n lijn zijn oneindig Ik vind het iig heeeeeerlijk!
Als hij straks in de groep kan komt het vast wel goed!
Buitenzinnig
Geplaatst: 20-05-12 11:22
Kom ook weer even binnenvallen. Inderdaad erg druk, maar wel leuk. Gister naar zwartsluis geweest, sleepbootdagen waar vriendlief was met de sleepboot. En zijn ouders en oom, gezellig dus. Verder veel werken, vanmiddag weer. Paardjes gaan goed, gaan volgende week 2 dagen bij Bruno da Silva lessen, zin in!
Heb leuke fotos voorbij zien komen, en Robijn, sterkte voor de staleigenaar! En jou natuurlijk, zou me ook erg vervelend voelen als dat was gebeurd met mijn paard.
Astrid, ja, kom je wel helpen hoor! Als ik even tijd heb haha. Heb ook wel paarden meegemaakt die van zichzelf een rollade maken, tijdens het dubbel longe werk, maar meestal zijn het toch de eigenaren die in de knoop komen.
Limonade
Geplaatst: 20-05-12 16:52
Nou heb geprutst hoor! Haha, hoofdstel op, bit er in, longeersingel om en gaan met die banaan. Wat een gedoe zeg, al die touwen, pfffft. Heb met hem gestapt ( vond ik al héél wat, zonder in de knoop te komen ). Stukje gedraafd. Toen kwam de stal eigenaar kijken, die zei 'geef mij hem maar even' . Nou, en dat ging erg goed! Touw niet achter zijn kont langs, want dan flipt 'ie 'm, daar moet hij nog even aan wennen. Maar beide kanten, zonder problemen. Was wel wat druk, ontzettend benauwd en er dreef 1 of andere giga onweersbui over het IJsselmeer langs. En hij vindt het bit toch wel erg wennen, en ik ben misschien iets te voorzichtig. Ben zo bang om hem hard in zijn mond te trekken.
Maar goed, voor herhaling vatbaar dus!
Nouvel
Geplaatst: 20-05-12 17:48
leuk! hoe vaker je het doet hoe handiger je vast wordt! en dan voel je ook wel aan hoeveel druk je in de mond kunt pakken...
vergeet op robijntjuh te reageren, wat een schrik zeg met de staleigenaar, kan me voorstellen dat je je schuldig voelt... sterkte!
moppielover
Geplaatst: 20-05-12 20:01
Heey
Ellis: Jammer maar wel verstandig dat ie geruint word.
Limonade: Fijn dat het voor herhaling vatbaar is Wel balen van zijn gedrag. Hopelijk vind je een fijne oplossing.
Soeske: Super dat alles goed gaat met de paardjes en wat ontzettend leuk dat je gaat lessen bij Bruna da silva
Ik heb gister avond heerlijk in de bak gereden. Nikita was erg pittig en sterk maar verder wel braaf. Ook weer lekker stukken gedraafd en wat liep ze lekker. Heb echt heerlijk gereden.
En vanochtend een heerlijke buitenrit gemaakt Dezelfde route als donderdag en nu ook flinke stukken voorop Ze staakte wel een paar keer maar dat kon ik prima oplossen. Heb zelfs voor het eerst op de dijk ( in de berm) gedraafd Was echt heerlijk.
limonade dus was gelukt leuk wennen doet ie vast ook wel.
soeske leuk daar lessen al zegt het me weinig sorry
me dag begon goed eerst regen, naar stal gereden kwam ik er achter schoenen vergeten dus kon ik weer trug gelukkig was ik vroeg weg. maar de carousel zit er op was wel spannend beetje zenuwen en iedereen was aan het kijken wij waren de laaste maar paarden hielden zich goed schrokken niet en verliep allemaal keurig op een klein foutje na. Nu nog op uitwisseling op andere stal.
Zitouna
Geplaatst: 20-05-12 20:48
Dapperedodo ja het is toch altijd net even wat lastiger natuurlijk een hengst :S
Ellis gaaaave foto!
Suus he hoe gaat het er mee, leuk zo'n botenfeest en leuk dat worden vast erg interessante lessen!
Astrid gaat vast wel goed komen met wat oefening
Angela fijn dat het zo lekker gaat met Nikita!
Hier alles goed, alleen beetje raar weer vandaag, erg benauwd en bewolkt. Verder voelt het de laatste tijd echt al als zomer, lekker hoor Paardjes gaan ook goed, we hebben een nieuwe loopstal voor Flavio naast Darius' en Mouza's paddock gebouwd, het moet nog een beetje afgestuct en geverfd worden maar het belangrijkste staat er, dus vandaag voor het eerst erin
Buitenzinnig
Geplaatst: 20-05-12 22:20
Wat een leuke fotos Martine! Gaat goed hier, was een leuke dag gister. Stukjes gevaren, mams ook nog even op de grote sleepboot sturen, vond ze heel wat En hoe is het daar? Angela, fijn dat je lekker gereden hebt met Nikita! Daperedodo, haha, geeft niets. Is een portugees die op hoog niveau working equitation wedstrijden rijdt in Portugal.
Martine: Vind het nog steeds geweldig hoe jou hengsten bij elkaar zijn , echt geheel tegen het beeld in wat de meeste hebben. Ze kunnen echt prima samen!
Zo, hier wordt weer druk gekletst! Allemaal 'hengsten-dingen' En aangezien ik een merrie heb?... Kan ik daar prima over meepraten!! Wat een draak zeg, haha. Die moet altijd alle andere dieren imponeren. Zo ook de koeien van de buurman, de shetlander aan de overkant, scooters op het fietspad en zelfs een kleine beagle-pup die uitgelaten werd moest uitkijken Maar verder ging mijn tweede buitenritje vrij aardig! Haha. Warm was het vandaag! En Chim wilde alleen maar galopperen... dat begint ze nu echt helemaal leuk te vinden! Dus eerst in de bak flink lang laten galopperen, (oh en wat zit ze dan fijn zeg!!) en toen ze drijfnat was dus buiten een stukje gaan uitstappen. Haar spanningsboog was al wel vrij snel op, dus zijn we maar terug naar huis gegaan.
Ik hoop dat jullie er allemaal snel uit komen met alle 'kwaaltjes' zo... het blijft nu eenmaal wat puzzelen en uitproberen he? Wel prachtig hoe die mannen van Martine het altijd goed volhouden bij elkaar he?! Maar misschien komt dat omdat daar ook gewoon helemaal geen dames aanwezig zijn?
Nikita weer lekker op buitenrit, leuk dat het zo goed gaat! En springen voor beginners? zo ver ben ik nog niet hoor Dus het kan minder...
Soeske, leuk dat je die lessen gaat volgen! (Als wij toch allemaal ooit eens zo ver mochten komen...?)
Suzan: Bruno da Silva, ik als al zoiets op facebook bij Monya. Leuk hoor! Lijkt me echt gaaf om dat soort lessen/clinics te volgen. Zowiezo om eens van een ander commentaar te krijgen, iedereen kijkt er weer anders tegen aan...
MyChimange, ja, hij is goed! Heb ook erg zin in de lessen t weekend. Nu lekker oefenen, is het mooi weer voor. Esther, bij jou in de buurt organiseren ze ook dat soort dingen hoor. Alleen al om te kijken is het erg leuk en leerzaam
Wat een toverbal die Amor. Misschien is hij gekruist met een kameleon? Haha.
Capote staat vannacht buiten, stal is zo warm en benauwd. Is het raar dat ik het een beetje eng vind? Hij staat helemaal omheind met hoog schrikdraad, kan geen kant op ( ja, de weilanden in haha )... maar toch. Morgenochtend direct even loeren, hahaha.
Haha ik zet mijne binnen hoor! Maar mijn dame heeft ook al meerdere malen bewezen dat ze ook voor schrikdraad niet echt bang is... ze heeft een heel groot litteken op haar been omdat ze in een onweersbui door het prikkeldraad is gegaan bij haar vorige eigenaar. Maar mijn vorige paard bleef lekker buiten hoor Er blijven toch zoveel paardjes lekker buiten? Nu heb ik wel open stallen naar buiten toe, dus heel warm is het er niet gelukkig...