[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:58

Oehh spannend Marus!! Hopelijk wordt ze goedgekeurd!

Klinkt als een fijne stal Absolem!! :D

Knappe Quick <3 Fijn dat je al een plekje hebt Sannahtris!

Hij loopt al erg lekker Ivy!! :+:

Nou... wij zaterdag Dije weggebracht naar Friesland, ff 2 uur rijden...... :') Kleine, donkere stalletjes.... :(:) Hij is überhaupt niet gewend om op stal te staan... dus hopelijk gaat dat goed... ben erg benieuwd hoe hij op hun training gaat reageren :D Thuis nog ff 'before-training' foto's gemaakt :') Los in de bak, maar Tamme staat ernaast en moest zich er ff mee bemoeien _O-

Afbeelding

En zondag Wilgje opgehaald, Friese merrie.. om te insemineren.. eerst maar 's kijken of d'r kippenhok 't nog doet!! En welke hengst erop gaat, wist ie ook nog niet _O- Dus ben benieuwd weer.. hij vroeg nog wel of ik suggesties had, maar heb me helemaal niet verdiept in Friese hengsten.... voor op een oude Sjaard-merrie... Beetje sport-luxe modelletje erop?

boemel

Berichten: 8569
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:59

Het zijn wel knappe dieren op de foto hoor.

Over de Sjaard merrie.
Ik heb een Aan416 x Sjaard. Maar, zou de combinatie zelf niet herhalen :D.

Mijn merrie kan goed stappen en draven, de galop vind ik zwakker.
Bouw op zich prima, zou wat meer front mogen hebben en ze heeft geen luxe hoofd.
Maar, t is wel een heel karakter!

Loeiheet, super sensibel, ontzettend ijverig en heel snel over de kook.

Had achteraf toch graag wat meer nuchterheid willen zien :D

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:08

xXutopiaXx schreef:
Oehh spannend Marus!! Hopelijk wordt ze goedgekeurd!

Klinkt als een fijne stal Absolem!! :D

Knappe Quick <3 Fijn dat je al een plekje hebt Sannahtris!

Hij loopt al erg lekker Ivy!! :+:

Nou... wij zaterdag Dije weggebracht naar Friesland, ff 2 uur rijden...... :') Kleine, donkere stalletjes.... :(:) Hij is überhaupt niet gewend om op stal te staan... dus hopelijk gaat dat goed... ben erg benieuwd hoe hij op hun training gaat reageren :D Thuis nog ff 'before-training' foto's gemaakt :') Los in de bak, maar Tamme staat ernaast en moest zich er ff mee bemoeien _O-

[ [url=m/Ns5nj8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zondag Wilgje opgehaald, Friese merrie.. om te insemineren.. eerst maar 's kijken of d'r kippenhok 't nog doet!! En welke hengst erop gaat, wist ie ook nog niet _O- Dus ben benieuwd weer.. hij vroeg nog wel of ik suggesties had, maar heb me helemaal niet verdiept in Friese hengsten.... voor op een oude Sjaard-merrie... Beetje sport-luxe modelletje erop?


Oeh spannend!! Wat een waanzinnig mooie foto.
Het is en blijft lastig he, om ze achter te laten... maar het is een goed doel!

Dennenboom

Berichten: 716
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:10

Mooie foto Utopia!

Anoniem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:32

Spannend Utopia, hoelang blijft hij daar ongeveer?

Is Tamme ook een hengst eigenlijk?

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:07

Dankjullie! :D
Op de foto is Tammel links en Dije rechts, beide hengst :D Links 15 en rechts 4 jaar oud <3

Planning is Dije 6 weken daar te laten trainen en 28 juni voor de keuring te doen.. maar misschien denken ze over 2 weken; dat wordt helemaal niks :') Dan ga ik 'm eerder weer halen :P

Thanks voor je ervaring boemel! De merrie is zelf gelukkig wel erg nuchter en relaxed, maar dat heeft ze niet aan al haar nakomelingen doorgegeven.. dus wel een goeie om naar te kijken, want (naast de bouw) vinden we dat eigenlijk ook een van de belangrijkste dingen!

LoveWithJoy, was ontzettend moeilijk.. temeer omdat ik ze nu aan huis heb staan en dus alles zo heb ingericht zoals ik denk dat een paard zou moeten leven, als hengst zijnde :') En dan is het daar toch wel heel anders haha. Maar inderdaad: goed doel, en 't is maar eventjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:11

xXutopiaXx schreef:
Planning is Dije 6 weken daar te laten trainen en 28 juni voor de keuring te doen.. maar misschien denken ze over 2 weken; dat wordt helemaal niks :') Dan ga ik 'm eerder weer halen :P

Spannend!
Waar heb je hem gebracht?

Emma is nog veulenboek, ik wil haar wel opgenomen hebben in het stamboek eigenlijk (verwacht er verder weinig van).
Maar wat moet je dan allemaal doen? Lid worden van Kfps? Paard op mijn naam zetten? Dan eea regelen om haar daar te brengen, dubbel stalgeld en mijn paard een tijd missen. En ze gaan standaard op ijzers toch?

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:19

Ik heb 'm naar Tom Finnema gebracht, hij is net met z'n vriendin een eigen stal begonnen F.E-horses geloof ik! :)) Lekker kleinschalig, maar dat gaf me een veel fijner gevoel dan zo'n grote stal.
Inderdaad, lid worden, paard op jouw naam, entingen in orde, op ijzertjes, inschrijven voor de keuring moet je ook zelf doen.. ik dan tenminste :') En elke dag stalken hoe 't ging :D :D :D

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:23

Zonnebloem92 schreef:
xXutopiaXx schreef:
Planning is Dije 6 weken daar te laten trainen en 28 juni voor de keuring te doen.. maar misschien denken ze over 2 weken; dat wordt helemaal niks :') Dan ga ik 'm eerder weer halen :P

Spannend!
Waar heb je hem gebracht?

Emma is nog veulenboek, ik wil haar wel opgenomen hebben in het stamboek eigenlijk (verwacht er verder weinig van).
Maar wat moet je dan allemaal doen? Lid worden van Kfps? Paard op mijn naam zetten? Dan eea regelen om haar daar te brengen, dubbel stalgeld en mijn paard een tijd missen. En ze gaan standaard op ijzers toch?


Ja volgens mij is het dat je eerst lid moet worden van het kfps, dan haar moet inschrijven en haar op naam laten zetten. En dan zou de volgende stap kunnen zijn om haar in training te laten zetten. Of een thuiskeuring te kunnen laten uitvoeren. Maar ik weet niet precies of dat laatste kan voor 1 merrie. Daar zou je eventueel het stamboek voor kunnen bellen.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:36

Nee, voor een locatiekeuring moeten er minimaal 15 aanmeldingen zijn voor op die locatie.. Zoals ik het heb begrepen is het op naam laten zetten zo gebeurd.. want dat moet ik dus ook nog laten doen, maar ga ik pas doen als ze over 2 weken zeggen: het heeft inderdaad zin om 'm naar de keuring te doen :j Dan ga ik me ook pas aanmelden bij het KFPS, ben nu lid van het jong-KFPS, maar dat moet ik dan ff upgraden :')

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:39

Ja is ook zo. Had binnen een week het paspoort en haar afstamming op mijn naam staan.
Ik moet wel zeggen dat ze overal geld voor moeten hebben en veel ook haha. Het is best een smak geld wat je kwijt bent na zo`n akkefietje haha. _O-

Marus
Berichten: 2334
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:55

@utopia :Wat een knappie
Kan je helaas niet voorzien van advies hengsten keuze :')

Leuk om mee te lezen hoe het in zn werk gaat. In grote lijnen weet ik het maar er is nog veel om bij te leren

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:58

LoveWithJoy schreef:
Ik moet wel zeggen dat ze overal geld voor moeten hebben en veel ook haha.

Dit vond ik ook erg opvallend _O-

Thanks Marus :D

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:32

LoveWithJoy schreef:
Ja is ook zo. Had binnen een week het paspoort en haar afstamming op mijn naam staan.
Ik moet wel zeggen dat ze overal geld voor moeten hebben en veel ook haha. Het is best een smak geld wat je kwijt bent na zo`n akkefietje haha. _O-


Aankomende periode is het altijd op het stamboekkantoor behoorlijk druk met paspoorten & afstammelingspapieren aangezien de veulens er dan ook allemaal doorheen komen :D Dus mocht je dat willen regelen voor de keuring, zou ik er wel optijds mee zijn & niet tot het allerlaatste moment wachten :Y) Ik spreek uit ervaring na 4 jaar op kantoor daar rondgelopen te hebben haha

Getty_Maan

Berichten: 2604
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:52

Paard moet sowieso op je eigen naam staan nu met die nieuwe wet.

Ik ken ze wel van F-E Horses, zijn jong en fanatiek. Tom zijn vriendin is het nichtje van de man waar ik altijd Friese paarden van reed/rijd. Het is haar met de paplepel ingegoten :D

Duimen dat Dije zich goed laat zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:14

Getty_Maan schreef:
Paard moet sowieso op je eigen naam staan nu met die nieuwe wet.

Ik ken ze wel van F-E Horses, zijn jong en fanatiek. Tom zijn vriendin is het nichtje van de man waar ik altijd Friese paarden van reed/rijd. Het is haar met de paplepel ingegoten :D

Duimen dat Dije zich goed laat zien!

Volgens mij niet hoor.
Die wet houdt in dat je paarden op locatie moet registeren en niet op eigen naam.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:30

Leuk dat je ze kent Getty!! :D Jaa, duimen maar!!! :):)

En dank voor de tip Imke :D

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:09

Weer even excuus voor deze ego post ik ga sowieso even op laag pitje mee lezen met jullie avonturen.

Ben vanmiddag gebeld door nieuwe eigenaren tjitske, ze is vandaag ingeslapen omdat ze een gedraaide darm had en ze niks meer konden doen.

Enige wat ik weet is dat ze heel erg pijn had.
Ben er kapot van.

SunnyHorse
Berichten: 1277
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:35

Nee zeg Janine. Wat schrikken, wat onverwacht en wat ontzettend naar... dat is niet zomaar iets.
Gedachte dat ze veel pijn had is vreselijk. Sterkte Janine.

SunnyHorse
Berichten: 1277
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:39

Het is ook nog maar 10 dagen geleden dat je de foto plaatste dat ze weg ging! Ongelooflijk.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:03

Janinevv schreef:
Weer even excuus voor deze ego post ik ga sowieso even op laag pitje mee lezen met jullie avonturen.

Ben vanmiddag gebeld door nieuwe eigenaren tjitske, ze is vandaag ingeslapen omdat ze een gedraaide darm had en ze niks meer konden doen.

Enige wat ik weet is dat ze heel erg pijn had.
Ben er kapot van.



Nee dit meen je niet! :(

Potverdorie heb je zo je best gedaan...

Getty_Maan

Berichten: 2604
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:04

Janinevv schreef:
Weer even excuus voor deze ego post ik ga sowieso even op laag pitje mee lezen met jullie avonturen.

Ben vanmiddag gebeld door nieuwe eigenaren tjitske, ze is vandaag ingeslapen omdat ze een gedraaide darm had en ze niks meer konden doen.

Enige wat ik weet is dat ze heel erg pijn had.
Ben er kapot van.


Jeetje wat heftig, heel veel sterkte ;( :(:)

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:21

Oh nee Janine, wat erg! Sterkte :(:)

Utopia, spannend dat Dije is weggebracht voor de keuring. Hopelijk een positief resultaat. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:44

Janinevv schreef:
Weer even excuus voor deze ego post ik ga sowieso even op laag pitje mee lezen met jullie avonturen.

Ben vanmiddag gebeld door nieuwe eigenaren tjitske, ze is vandaag ingeslapen omdat ze een gedraaide darm had en ze niks meer konden doen.

Enige wat ik weet is dat ze heel erg pijn had.
Ben er kapot van.

Ach wat ontzettend verdrietig zeg.
Sterkte!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:40

Och Janinevv
Ben er stil van, wat verdrietig. Sterkte!