Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:20

Succes

En amoor balen dat je paardje niet hoed loopt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:46

@l_vie: Nog iets anders... Heeft je paard zo goed als altijd beschikking over ruwvoer? Sprak gister iemand wiens paard Super fijn liep en na verandering van stal ineens steeds slechter ging lopen. Wat bleek, door te weinig ruwvoer enorm veel maagzweren en met rijden gaat t maagzuur extra hard aan her werk dus rijden betekende voor het dier enorm veel pijn. ZE kon hem er wel doorrijden maar daar werd hij wel slechter van. Sinds hij 24/7 ruwvoer kan eten loopt hij weer als een tierelier. Maar ik weet niet of jij t was waar ze betrekkelijk weinig ruwvoer kregen? Sorry.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:54

Ilsemarie schreef:
@l_vie: Nog iets anders... Heeft je paard zo goed als altijd beschikking over ruwvoer? Sprak gister iemand wiens paard Super fijn liep en na verandering van stal ineens steeds slechter ging lopen. Wat bleek, door te weinig ruwvoer enorm veel maagzweren en met rijden gaat t maagzuur extra hard aan her werk dus rijden betekende voor het dier enorm veel pijn. ZE kon hem er wel doorrijden maar daar werd hij wel slechter van. Sinds hij 24/7 ruwvoer kan eten loopt hij weer als een tierelier. Maar ik weet niet of jij t was waar ze betrekkelijk weinig ruwvoer kregen? Sorry.

Kan...
Magnesium te kort.
Vitamine te kort.
Calcium te kort.

Kan allemaal hoor...!!

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:22

Ilsemarie schreef:

Bij ons krijgen ze sochtends een berg, als ze binnen komen een berg en voor 't slapen. Gaan van 10 tot 4 naar buiten. Kan het weleens overleggen met de dierenarts ;) goed idee van je!

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:22

Ze krijgt vitamine brokken en magnesium elke dag een schepje haha :p

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:42

L_Vie schreef:
Ze krijgt vitamine brokken en magnesium elke dag een schepje haha :p

Dan zou je dat in principe al uit kunnen sluiten.

Misschien is er wel iets anders hoor.. wat wij gewoon echt niet kunnen zien.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:30

Zo even een lekker momentje. In de zon naar mijn paardje kijken heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:51

Laura1982 schreef:
Zo even een lekker momentje. In de zon naar mijn paardje kijken heerlijk!

Oh heerlijk! Ik heb tot 4 uur stage en daarna stappen met de patient.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:30

Heerlijk Laura!

Balen dat die van jou even uit de running is Amoor. Maar lekker in de zon stappen is vast ook geen straf? :)

Ik ga vanavond even naar stal om alles klaar te zeggen en alvast een vlecht in te doen. Dan hoef ik morgen niet zo onchristelijk vroeg uit bed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:36

berdien85 schreef:
Heerlijk Laura!

Balen dat die van jou even uit de running is Amoor. Maar lekker in de zon stappen is vast ook geen straf? :)

Ik ga vanavond even naar stal om alles klaar te zeggen en alvast een vlecht in te doen. Dan hoef ik morgen niet zo onchristelijk vroeg uit bed :')

Heel veel succes morgen!!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:39

Dankje :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:02

Na een week flinke training waarbij Carolien heel goed heeft gewerkt vond ik dat we allebei wel een buitenritje hadden verdiend met dit heerlijke weer. Dat de grond hard zou zijn had ik wel verwacht, maar niet dat er nog zoveel sneeuw zou liggen waardoor het her en der flink glad was geworden en Carolien al een aantal keer aan het glijden was geweest. Ik kon dan ook alleen maar stappen maar omdat ze nogal snel heet wordt en dan snel gaat stappen op passage-achtig af, was het af en toe best eng.
Onderweg werden we nog "aangevallen" door een pittbulachtige hond die flink tekeer ging en ik moest alle zeilen bijzetten om Carolien bij me te houden. Stomme eigenaren, ipv dat ze hun honden nou gewoon aanlijnen!
En toen ik terug kwam bij de manege kwamen er 2 ondermaatse shetlanders die zich boven en onder de wet begeven (lees: onder de omheining door lopen en vrij rond lopen) Carolien begroeten en 1 van die 2 was helemaal verliefd op Carolien. Hij weet alleen niet dat Carolien een gruwelijke hekel heeft aan dat kleine grut en het is dat ik er nog op zat, anders had ze hem een mep verkocht.
Pfff, nou dat was me de buitenrit wel. Alleen maar gestapt maar toch ff lekker in het bos geweest.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:38

Hahaha Caro_MarjaH je hebt het wel leuk geschreven!

Berdien veel plezier morgen.
Amoor succes nog even op je stage.

Iedereen fijn weekend en hopelijk is het nu klaar met de vorst.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:23

Succes Berdien!

Caro_MarjaH, daar ging je buitenritje, haha. Wel grappig die shetlanders!! Haha.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:01

Succes morgen Berdien!

Haha geweldig Caro_marjah

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:47

Veel succes berdien! :)

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:17

Hallo dames,
Mag ik hier af en toe ook eens mee praten? Ik rij sinds een paar maanden een 3,5 jarige fries van Beart. En de bedoeling is om er ook mee te gaan starten als hij er klaar voor is. (Wat nog wel even gaat duren... ;) ) We hebben een beetje een lastige start gemaakt, maar hij lijkt nu weer een duidelijke sprong vooruit te maken.

Wanneer zijn jullie gestart met wedstrijden rijden?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:34

Welkom! Wat leuk nog een beart. Vertel wat over het paardje. Ik ben april 2014 begonnen en dat ging met ups en downs.

Ik ben net onwijs verwend Door vriendlief. Een mooie outdoor deken met hals voor douwe. Super blij mee.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:51

Oh wauw bedankt allemaal :)

Wat lief Laura!!

Welkom Toucha! Heb je een foto?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:03

Heel veel succes Berdien! Vergeet niet te genieten hè ;)

Welkom Toucha, fijn dat jullie de goede kant op gaan! 3,5 is nog jong zat dus kalm aan met 't leuke ding :D Wanneer beginnen met wedstrijden heb je aan mij niet zoveel... Arjen met 3,5 gekocht, rustig begonnen met rijden, daarna een hoop zadelellende gehad waaronder een jaar geen zadel. Dus Arjen is inmiddels goed 6 en ben net met de eerste wedstrijden begonnen. Haaste spoed is zelden goed dus gewoon thuis aan de slag tot dat je denkt dat jullie er klaar voor zijn!

Aaah echt lief laura!! En niet alleen jij blij maar Douwe vast ook!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:06

Ja douwe vond het wel lekker warm met zn halsje op. Blij dat hij net zo gek met douwe is als ik scheelt een hoop uitleggen.

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:12

Hij is niet van mezelf. Ik rij hem voor iemand anders. Die ment er mee, maar vind het ook belangrijk en leuk als hij onder het zadel gereden wordt. Ik rij hem 2x per week een klein half uur. Zadelmak maken was niet zo'n probleem, maar opstijgen wel :') . Ik kan het nu alleen, maar dat was in het begin 1 en al paniek. En als je in het zadel zat was het over. Ik heb wel even moeten wennen aan het uithoudingsvermogen van een fries of meer het ontbreken daarvan :P . Daarbij nog wat lichamelijke probleempjes moeten oplossen bij hem, maar we zijn denk ik wel op het juiste spoor. Hij gaat het langzaam steeds beter doen.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:17

Ik rij helaas nog geen wedstrijden, zou net beginnen en toen kreeg mevrouw kuren. Is toen een tijdje goed gegaan en nu weer slecht maar in de opbouwende fase gelukkig maar weer.
En aan energie ontbreekt t bij mijn Fries niet :/ soms had ik liever een die je moet aandrukken.

Anoniem

@Touscha Ik denk niet dat het aan het ras ligt, meer aan het paard, een jong paard moet natuurlijk ook nog conditie krijgen ;) Je kunt beter je paard gewoon als individu bekijken. Heb je foto's? :)

@Laura wat heb jij een heerlijke vriend zeg! Heeft hij zelf ook iets met paarden?

M'n topper liep er vandaag weer goed over. Het leek alsof ze nergens last van had. Toch nog wel even een poosje gestapt op het harde en gekoeld, morgen weer.

Anoniem

L_Vie schreef:
Ik rij helaas nog geen wedstrijden, zou net beginnen en toen kreeg mevrouw kuren. Is toen een tijdje goed gegaan en nu weer slecht maar in de opbouwende fase gelukkig maar weer.
En aan energie ontbreekt t bij mijn Fries niet :/ soms had ik liever een die je moet aandrukken.

Hoe gaat het nu?