[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:28

@evdpanne: kan gebeuren? Het gaat hier niet om een vaas of een lamp maar om iemands vinger! Dat is wel even andere koek... Robijntjah hoeft zich zeker niet schuldig te voelen maar om er nou zo luchtig over te doen, het is zacht uitgedrukt tamelijk onhandig zo zonder duim... Het is ook direct wel de onhandigste vinger om te missen volgens mij. (edit: misschien vat ik het ook wel verkeerd op omdat het internet is maar je laatste post klinkt alsof je er wel heel luchtig over doet, maar dat kan ook zo overkomen door internet :) )

Netjes aangepakt van de staleigenaren trouwens Robijntjah!

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:31

Heel netjes, alleen baalde er wel weer van dat ik het via via hoorde :')
Heb een uur zitten stressen voor ik ze durfde te bellen!

Het is trouwens gelukkig wel zijn linkse hand (hij is rechts) maar het idee dat iemand gewoon een lichaamsdeel kwijt is door mijn paard valt me onwijs zwaar. En natuurlijk neem ik Mo niets kwalijk, die is zelf ook ontzettend onder de indruk. Komt ook nog bij dat ik pas 2 maanden op deze stal sta tussen mensen die er al jaren staan en merk dat ik het ook moeilijk vind om iedereen onder ogen te komen :o
Slaat nergens op en niemand neemt me iets kwalijk maar ik vind het gewoon echt heel erg!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:13

Natuurlijk doe ik niet luchtig over een duim, dat is heel erg. Het verzekering gedeelte daar doe ik luchtig over ;).

Snap inderdaad dat het schrikken is, zou ook even niet weten wat ik moest doen als ik zou horen dat mijn staleigenaar dit was overkomen... Je kan zoveel voorzorgmaatregelen nemen maar een ongeluk zit in een klein hoekje...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:16

He bah, kan me heel goed voorstellen dat je er niet echt lekker over denkt zo nee! Maarja, dat is inderdaad wel het risico wat zijn werk met zich meebrengt... Het blijven erg grote, sterke, onvoorspelbare levende dieren die overal van kunnen schrikken en de wereld heel anders ervaren dan dat wij dat doen. Maar dit verwacht je zo niet nee!
Laat het voor ons allen maar weer een waarschuwing zijn dat je altijd op moet passen en nooit het touw om je hand moet winden o.i.d.
Heel vervelend voor je, maar vooral voor jouw staleigenaar! Klinkt zo wel als een toffe peer trouwens, dat ze niemand wilde beschuldigen enz! Respect.

En Mo? Die wist weer van niets? ;-)

Chim is vandaag weer bekapt en heeft haar wormenkuur weer gehad dus staat er weer helemaal netjes bij! Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:38

Heel fijn van ze idd, heb vandaag even nagevraagd of ze verzekeringstechnisch er iets mee wilden maar dat was niet zo. Ga volgende week even mijn werkrooster aanpassen zodat ik wat mee kan helpen op stal. Dat kunnen ze nu wel gebruiken!

Nou de dag dat het gebeurde wist ik nog van niets en ben buiten gaan rijden. Ze was echt compleet anders dan normaal en was echt weer doodsbang van dingen als een man op een bankje. Ik kwam thuis en zei nog tegen vriendlief: ik weet niet wat er is maar Mo was echt over de zeik... Ze had dus wel degelijk door dat er iets was denk ik... En gisteren, tjah, toen spiegelde ze mij gewoon denk ik, stapte op in de binnenbak en zoef, mevrouw was weg :+

Vandaag ook weer naar buiten geweest, ze was nog wel heet maar niet meer zo idioot bang!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:45

He bah zeg!! Stoute Mo! Jeetje, wat een verhaal zeg! Wij waren ooit eens bezig met proberen een arabier in te rijden, dat liep niet zo lekker, toen ging ik er aan hangen en anderen hielden m vast en toen was het touw ook blijven hangen om iemands vinger, en die was toen gebroken.. maar afgezet.... poehh!!

Mijn Fiëla heeft laatst ook iets heel ergs gedaan :$ Er was een mini shetje ontsnapt en die heeft ze toen een trap gegeven.... Beestje maakte het niet zo goed meer daarna... knapt nu gelukkig wel weer op maar blijft schade hebben.. Toen baalde ik ook zeg.. Maarja, het blijven paarden, en het blijft een risico. Je kunt eigenlijk nooit weten wat ze doen....

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:34

Heey

Dankjulliewel :D Ben er idd echt super blij mee.

Jolijn: Jeetje, wat heftig zeg. Snap dat je je schuldig voelt maar hier kan jij echt niks aan doen meid.
Sterkte :(:)

Esther: Super dat het zo lekker ging met Shaggy :D

Martine: Das ook heftig, helaas heb je dat idd als paarden samen lopen ( hiermee bedoel ik absoluut niet dat ze maar alleen moeten staan hoor)

Dapperedodo: Wat vervelend dat Amor schuurt zeg. Wat krijgt hij aan brok/muesli?
En hoe is zijn gewicht? Noucka ging heel erg schuren van de brokken van Pavo, nu staat ze op ander voer en schuurt ze niet meer. Wel schuurt ze erg als ze te dik is. Zolang ze slank blijft schuurt ze niet.
Ik weet verder niet of Amor te dik is ofzo hoor maar het zijn maar tips ;)

Ik heb vanochtend echt een super heerlijke buitenrit gemaakt. Mijn vader was weer mee en we zijn een nieuwe ronde gaan doen over de dijk. We zijn bijna een uur weg geweest *\o/* Ze vond het erg spannend maar ze was echt super braaf *\o/* . Ik heb zelfs met der onderaan de dijk gereden terwijl mijn vader boven liep. Dat ging super alleen toen we weer naar boven moesten staakte ze 1x maar de 2de poging ging ze braaf omhoog. Het weer was prachtig, lekker in de natuur geweest en Nikita was super braaf. Was echt genieten.

En Nouchka is vandaag jarig, ze is/word alweer 2 *\o/*

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:25

Gefeliciteerd met Nouchka :) Fiela is 18april 2 geworden, ze schelen dus bijna niks in leeftijd haha.
En lekker dat je weer buoten bent geweest met nikita :)

Nee precies, er is altijd een risico. Al hoort dit shetje echt niet bij mijn merries in t land. Hij is super klein in vergelijking tot oba en fiela en notabene hengstje. Maarja, iemand heeft even niet op zitten letten en bam..

Ik merk trouwens dat Fiela ook weer gaat schuren, zij is erg sensitief en heeft denk alweer last van dr vliegjes ofzo. Geen eczeem ofzo maar gewoon gevoelig.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:38

Ja, Chim is ook gevoelig hoor... die staart zie ik ook ineens weer dunner worden dus die zal ook wel weer wat schuren... ze heeft ook geen eczeem maar reageert zowiezo heel erg extreem op vliegjes in haar buurt... dan blijft ze maar slaan en meppen tot ie weg is.
Mijn vliegendeken is wat te klein dus moet weer voor een nieuwe! Nou was er vandaag bij de Divoza 25% korting, was ik er kwart over vijf en ging de winkel om vijf uur dicht... beetje jammer dus!

Okee, Mo had het dus wel door gehad... weet je ook waar ze zo van geschrokken is tijdens het ongeluk?

Pff, ik was bij een groot hemelvaartconcours hier in de buurt aan het kijken bij het springen, was er een meisje die bij de eerste sprong (nouja, weigering) gelijk van haar pony afviel, het paard bleef daarna netjes staan dus ze kon hem zo weer pakken, stond ze op, gaf ze dat paard gelijk een dikke mep met haar zweep!! Beest er vandoor over dat veld.... Wat dom is dat zeg! Echt, het verbaasde me dat de jury haar niet bij zich riep... meisje van 13 ofzo, en dan al zo met die beesten om gaan!! Zo gefrustreerd raken van een misser is toch niet gezond?! Ze stuurde het paard duidelijk niet goed aan, ik zag al aankomen dat het een weigering werd, en dan zo belachelijk reageren!! Ik stond echt met verbazing te kijken... Naar wel meer gevallen trouwens, hoe dat allemaal gaat en hoe hard die meisjes al zijn voor hun pony's. Scherpe bitten, sporen, zwepen, hulpteugels er aan... en maar door gaan!

Net nog even lekker een stuk gelopen met de paardjes... dat ging goed! Chim had nog even ruzie met een dolle koe, maar verder ging het goed ;-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:45

Dit klinkt heel erg als een actie van een meisje op mn oude stal, die kwam vandaag terug van concours, dressuur was goed gegaan, 2 winst maar springen niet, losspringen ging goed maar in het parcour weigerde die (misschien was het wel dezelfde, weet niet waar jij helemaal woont...). Maar klinkt wel als een actie voor haar ;), driftkikker waarbij het nooit haar fout is maar altijd van pony (ik vind het overigens logisch dat pony er na losrijden dressuur, twee proeven en losrijden springen geen zin meer in heeft en weigert in een parcour ;)).

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:22

@my_chimanga: en vaak zijn het nog niet de kinderen zelf die zo willen doen tegen de pony maar zie maar eens die ouders aan de zijlijn... die zijn pas écht erg! En maar pushen en boos worden... ouder reageert zich af op kind, kind reageert frustratie af op pony en die moet het maar slikken... ik heb het vroeger zo vaak gezien op wedstrijd en me elke keer weer zo geërgerd. Heb er ook wel eens wat van gezegd want ik vond het gewoon echt ongelofelijk wat je soms zag.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:24

Het is ook wel is andersom hoor, die bij mij op stal rondliep die dr moeder zegt elke keer doe nu rustig enz. maar zij is zelf zo... Kinderen hebben gewoon minder geduld af en toe...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:21

Ow wat naar met mo en die man

Als goed had chim aan het springen leuk

Wij hadden gisteren verjaardag van opa die 75 werd op de camping in belgie dus flink stuk gereden met de auto voor het eerst sinds ik me rijbewijs heb erg leuk zusje ging ook mee op de moter die ook net der rijbewijs daar voor heeft hebben gelachen en stukken was ik der ook kwijt de uitslover hihih

Ja amor krijgt pavo grow speciaal voor jonge paarden toen op aanraden dierenarts hij schommelt momenteel kwa gewicht dan is ie iets te dik en dan groeit ie weer en dan is ie weer goed hij heeft nu al 3 week geen brok gehad ivm stal staan en nog jeuk denk van de beesjes knoflook snippers krijgt ie ook al tijdje door het eten. Dus kijk de lotion ff aan en moet hem nog wassen met de theatree shampoo maar het weer is der niet echt voor

Zo hehe wat een verhaal

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:04

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:26

Ja we zullen zien idd of het werkt vanmidag tog manen en staart gewassen met teatree shampoo en daarna lotion gedaan ff afwachten.

Volgende week gaat ie op het land zn stukje moet nog gemaait worden en na 4 weken in de groep dan kan er niks meer gebeuren

28 mei onse eerste fotoshoot spannend alleen jammer dat zn bikinielijn der ook op komt

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:55

Oh wat erg zeg van die duim!! Wow, ik kan me voorstellen dat je je even verschrikkelijk schuldig voelde.
Ik hoop dat die man goed hersteld. En jij ook kop op! Je kan er helaas niets aan doen.

En een 13 jarig meisje dat met een zweep zo klapt, sjongejongejonge. Sneu hoor. Ik zou dr een schop onder haar kont willen geven.

Gefeliciteerd met Nouchka!

Teatree werkt hier bij de dieren ontzettend goed.
Leuk zeg, een fotoshoot. Spannend.

Nou Capote is me toch een ook portret hoor, pfoeei.
Hij wil zo graag naar de andere paarden, en ik báál dat het allemaal merries zijn. Afgelopen week tijdens het longeren een hartverzakking gehad. Touw halster schoot los, en meneer ging in 1 streep op een merrie af die wat verder op stond ( ik had de bak niet goed dicht gedaan... stomme k*t grrrr, baalde zo van mezelf ).
Hij sprong over het touw heen, ja werkelijk een echte springer, en HOP zo bij haar in de wei. Nog even mieren met elkaar, hij wilde er gelukkig niet op, en toen ging hij eten.
De andere merries zijn elke keer zo hengstig als ze hem zien. Deze merrie niet, maar dat is een klein dingske van 26 jaar met pensioen.
Weet niet zo goed wat ik moet doen :? Ruinen staan er nu dus niet.
Opzoek naar een andere stal mét ruinen? Maar wéér een verhuizing voor Capote? Pfft, ik weet het even niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:35

:wave:
*komt weer even binnenvallen vanuit meeleesmodus*

wat lastig met capote zeg...
hoelang moet hij nog wachten tot hij bij de merries in de wei mag, of mag hij er helemaal niet bij?
en wat jammer dat er helemaal geen ruin staat inderdaad...

mijn 2 jarige monster loopt nu met 7 oudere ruinen, ik dacht dat dat prima zou gaan, maar zijn hormonen gaan behoorlijk opspelen, zolang alles gewoon buiten staat en er niks verandert gaat het prima, maar buiten zetten is lastig, en als er paarden uitgehaald worden om te rijden of weer in gezet worden is hij ook meer dan aanwezig... :+

ik wil geen ongelukken en hem graag op deze stal houden vanwege het sociale contact, dus ik heb ook besloten om te gaan casteren, voor hem ook veel rustiger lijkt me...
ik heb het voordeel dat er alleen ruinen staan, dus hij kan er daarna ook snel weer bij!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:12

Nog een paar weken, dan is het 2 maanden geleden.
Dus op zich mag hij binnen kort. Het zijn alleen merries die erg op hem reageren ( lees: geil worden ).
Dus of het verstandig is, ze laten het wel toe ( hij is al een keer over een draadje heen gesprongen, en daar stond het welkomstcomité ), en ik wil ook geen ongelukken.
Er is nog wel een 2 jarige ruin, maar die staat in de opfokkudde.

Succes met het ruinen! Capote is een stuk rustiger, maar nog wel erg hengst.
Sowieso moet ik het even wat tijd geven.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:32

Nouvel succes met ruinen om die reden heb ik het ook gedaan.
Amor mag met 4 weken in de grote groep is gemengt dus zie wel hoe het gaat tegen die tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:55

Allemaal hengsten/ruinenprobleempjes lees ik... Mijn merrie gedraagt zich af en toe net als een hengst :+
Jammer genoeg kan ik haar niet laten ruinen :Y)

Ook nog een jarige Nouchka! Nog gefeliciteerd!

Ik heb duidelijk niet mijn week, auto is dood :(

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:04

Hoi allemaal
Jolijn jeetje wat verschrikkelijk van de staleigenaar zijn duim!! Ja je kan er zelf natuurlijk niets aan doen, wel super lief hoe hij er op reageerde!

Oei hengstenprobleempjes.. Tja het blijft lastig! Jeetje Ellis wel zonde hoor van je knappe vent, hij zou toch wel erg mooie baby's kunnen maken, maar ach dat is toch niet echt waar je hem voor gekocht hebt he? Astrid ook al zo'n macho, alle dames zijn gewoon een beetje verliefd op hem ;)

Onze Mouza en Darius gaan nog steeds goed samen, hebben nu hun eigen paddock met afdak waar ze dag en nacht samen staan en dat gaat gewoon super, maar bij de rest is het ook wel tricky. Alleen onder toezicht en dan nog moeten we echt soms wel ertussen springen, daarbij hier natuurlijk geen hectares grasland oid ;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:16

super dat dat zo goed gaat!
als je het in eigen hand hebt is het vaak ook wat makkelijker te realiseren...

ik ben afhankelijk van pensionstalling, en ik vond het al super dat ik het met een jonge hengst mocht proberen in een koppel ruinen!
als het goed was gegaan had hij ook gewoon hengst mogen blijven voorlopig, maar hij is gewoon te aanwezig met buiten en binnen zetten en als er paarden in en uit gaan en ik wil in geen geval ongelukken...
dekken zou toch niet echt een optie zijn voor mij, zou niet weten hoe ik dat naast mijn werk zou moeten gaan doen en als (dek) hengst zou dat hier min of meer eenzame opsluiting betekenen, dan is de keuze snel gemaakt, liever een leuk sociaal leven dan kost wat kost hengst...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:34

Oef nee dat snap ik, dat is toch een leuker leven zo voor hem :j inderdaad al super dat je het mocht proberen! Tja het hoeft net met een maar niet te klikken en dan blijven ze maar doorgaan he. Maar het is zo'n knapperd aan het worden <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:39

thanx, hij wordt echt gaaf ja! <3
maar goed, we gaan er vanuit dat 'ie als ruin ook gewoon knap gaat worden! :D

Afbeelding
vanmiddag in het zonnetje...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:45

Aaaah dat is wel zeker dat het toch een knapperd zal worden :j