Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:04

Laura1982 schreef:
Amoor ik snap dat je alles leuk vind maar krijg de indruk dat jullie basis nog niet bevestigd is. Ik doelde er meer op dat je daar aan gaat werken en vandaar uit dingen gaat proberen. Zoals keer wedstrijden of trec rijden. En dan steeds iets meer uitbouwen.

Ons plan is nu om inderdaad aan de basis te werken. Gewoon een B/L proefje te kunnen rijden.
Qua stap en draf zijn we al een heel eind op weg. Nu de galop nog. Daarvoor zijn we hard aan het trainen en als het weer het weer toelaat kunnen we galoptrainingen in het bos doen.
Dus de basis is stap 1, stap 2 is om op vreemd terrein te kunnen rijden.
En als de basis in de dressuur goed bevestigd is wil ik me wat meer focussen op het springen. Gewoon lage hindernissen.

Ik heb laatst wel een onderlinge springwedstrijd gehad(bij ons op de manege.) Hindernissen van 40 cm geloof ik. Paard wist niet wat d'r overkwam, we springen wel eens een hindernis en dat vindt ze erg leuk maar een parcours hebben we nog nooit gedaan. Het ging niet erg goed omdat ik erg gespannen was, en ik raakte de weg kwijt in het parcours. :')

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:46

Inderdaad gewoon oefenen dan komt het goed!

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:44

Leuk al die springfoto's, erg knap dat jullie dat met je fries doen! *\o/*

Ik zit op dit moment nog in een diep dal. Ben zelf erdoor helemaal van slag |(
Mona bokt nog steeds(wel minder) maar zoekt nu weer andere uitwegen, zoals rennen en kop de lucht in. Meisje dat er nu op rijd kan haar wel goed hendelen.. maar ik zie dat dus echt niet zitten. Ik betrek het ook zo erg opmezelf, ik snap echt niet waarom ze zo doet, ze heeft het beste huisje wat ze zich maar kan wensen. (Jaja ik weet het paarden zien dat niet zo, maar ik voel het wel zo!) doe elke dag mijn best voor der en longeer/rij haar 5 x in de week. Dood moe wordt ik er op dit moment van, ik wil gewoon lekker kunnen rijden!

Maar gelukkig kan ik met mijn 23 jarige verzorg paard heerlijk rijden! Is ook al paar x mee naar de manege geweest en is hij zo lief, leuk en ondeugend. Maar het liefst ga ik gewoon met mn eigen paard.

Hebben jullie ook weleens zulke periode's gehad? Zo ja, hoe ben je hier doorheen gekomen?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:17

Ja heb ik ook gehad. Heb hem toen 2 weken bij instructrice gebracht en haar gewoon even dr ding laten doen. Hij is toen even flink aan het werk gezet en sindsdien super zoet en werkwillig. Ik ben blij dat ik het zo kon oplossen. Ik ben die 2 weken even wat dingen voor mezelf gaan doen. Sporten winkelen vriendinnen afspreken en even niet naar het gegaan. Dat heeft erg goed geholpen

Douwe heeft mij toen echt gemist en was super blij om me te zien.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:51

Ja heb ik ook gehad en soms nog hoor, dan kom ik aan en ziet ze me voorheen kwam ze naar me toe en nu loopt ze weg. Rijden gaat moeizaam maar aantal weken daarna kan het weer goed gaan

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:03

Dat is het gekke, ze staat altijd naar me te hinniken al staat ze een uur nog maar in de wei ze loopt altijd naar me toe. Ze is wel gek met me, maar met het rijden in de bak.... in het bos gaat super:P

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:14

L_Vie schreef:
Dat is het gekke, ze staat altijd naar me te hinniken al staat ze een uur nog maar in de wei ze loopt altijd naar me toe. Ze is wel gek met me, maar met het rijden in de bak.... in het bos gaat super:P

Hm lastig hoe doet ze het met iemand anders? Het gekke bij ons is dat zodra een anders rijd ze gespannen word en niet meer lekker kan ontspannen. Ik heb het meer naast het paard :p

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:19

L vie. Iemand zoeken die het met jou oplost.

Ga ik nu ook doen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:25

Lvie oh zeker hoor. Zat gister nog te janken op mijn paard omdat ze helemaal vastpakte tijdens de les en ik niet ander deed dan terug trekken wat natuurlijk niet werkt. De onzekerheid slaat bij mij ook met vlagen toe en dan kan ik mezelf wel verot schelden (ook gedaan)

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:32

Jamiejoyce: nee absoluut niet dat ze dit bij andere doet. Voor andere loopt ze af en toe ook weg, haha.

''Gelukkig'' herkennen jullie je ook wel wat in het verhaal en gaat het bij jullie ook niet altijd zoals het moet. Maar wordt er nu zo moedeloos van. Maarja, doorzetten maar dan he.

Maralyn: Er rijd nu ook iemand anders op. Zodra ze weer wat rustiger is wil ik haar weer oppakken

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:36

Mijn instructrice vroeg me gister. Wat wil je? Ik: een robot paard met 2 knoppen er op. Aan uit haha

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:39

Ik heb ook periodes gehad dat ik enorm aan mezelf twijfelde omdat madam elke keer weer iets anders bedacht om aan het werk te ontkomen of in ieder geval een beetje haar eigen gang te gaan en mij mee te laten liften.
Gelukkig heeft mijn instructrice me daar goed doorheen geholpen en uitgelegd dat ik echt strenger voor haar moest zijn en haar aanpakken, nee is nee en ja is ja, gas is gas en rem is ho. Met dat laatste heeft ze nog steeds moeite want die rem vindt ze soms nog heel lastig en dramt dan nog ff lekker een paar passen door.
Maar goed, consequent zijn en aanpakken is vaak de beste remedie (helaas niet altijd).

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:43

Nou dat kan ik inderdaad ook wel, alleen dat bokken, steigeren en vier benen de lucht in springen hou ik niet zo van... En tegenwoordig voel ik hem aankomen en dan verstijf ik gewoon:|

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:46

Even spammen: Dit is de fleecedeken die ik op het Fries Paarden Forum heb gewonnen in de VIPnieuwjaarsloterij:

Afbeelding

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:52

Mooie deken!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:01

Zeker leuk!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:11

Heb ik ook wel gehad Lisa. Ze was niet aan mijn been en ik was echt bang dat ik een trapzak had aangeschaft.. Maar gelukkig met een beetje goede hulp heb ik dat inmiddels goed op de rails en ben ik erg blij met hoe ze loopt :)

Hij staat leuk Els!

Nu toch wel kriebels voor morgen...
Zo jammer, na een aantal wedstrijden was ik die eindelijk kwijt. Nu kan ik weer overnieuw beginnen :')

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:36

Nu mag je de kriebels hebben Berdien, ik zal es kijken of ik ze morgen bij jou weg krijg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:46

L_Vie schreef:
Leuk al die springfoto's, erg knap dat jullie dat met je fries doen! *\o/*

Ik zit op dit moment nog in een diep dal. Ben zelf erdoor helemaal van slag |(
Mona bokt nog steeds(wel minder) maar zoekt nu weer andere uitwegen, zoals rennen en kop de lucht in. Meisje dat er nu op rijd kan haar wel goed hendelen.. maar ik zie dat dus echt niet zitten. Ik betrek het ook zo erg opmezelf, ik snap echt niet waarom ze zo doet, ze heeft het beste huisje wat ze zich maar kan wensen. (Jaja ik weet het paarden zien dat niet zo, maar ik voel het wel zo!) doe elke dag mijn best voor der en longeer/rij haar 5 x in de week. Dood moe wordt ik er op dit moment van, ik wil gewoon lekker kunnen rijden!

Maar gelukkig kan ik met mijn 23 jarige verzorg paard heerlijk rijden! Is ook al paar x mee naar de manege geweest en is hij zo lief, leuk en ondeugend. Maar het liefst ga ik gewoon met mn eigen paard.

Hebben jullie ook weleens zulke periode's gehad? Zo ja, hoe ben je hier doorheen gekomen?

Ik heb een aantal maanden geleden mijn paard bijna verkocht. Het rijden ging totaal niet. Op de manege waar ik sta ging het aardig maar zodra we naar les gingen kon ik er niks meer mee. Een simpel rondje over de hoefslag lukte niet eens. Ze draaide zich gewoon om en ging de andere kant op. Instructeur kon me op gegeven moment ook niet meer helpen, dus maar gestopt met het idee van oke en nu? Ik wist het ook niet meer en had echt een tijdje getwijfeld om haar te verkopen en een 'makkelijker' paard te kopen. Gelukkig zou ik het nooit over mijn hart verkrijgen haar echt weg te doen, ik ben een stapje terug gegaan, ik heb iemand met meer ervaring haar laten rijden (ook omdat ik geopereerd werd) en zelf ben ik veel gaan longeren. Het kwam al snel naar boven dat ik op de grond ook niet streng genoeg voor haar was, ze liep er gewoon met me vandoor, dus daar heel veel aangewerkt. Ook met het rijden helemaal weer terug naar de basis, zorgen dat de controle weer terug is. Gewoon echt basis, tempo controle, een simpele volte, van hand veranderen ect en zijn we bijna 4 maand verder en is het heel erg verbeterd maar zijn we nog met die basis bezig, dus je moet ook ontzettend veel geduld hebben en positief denken. Ik dacht na elke les dat het niet lukte dat het super slecht ging en keek alleen naar de slechte dingen, nu is het juist anders om en als dingen niet goed gaan bedenk ik me dat ik daar op moet oefenen
ipv in de put gaan zitten. Gewoon alleen basis en oefenen oefenen en oefenen en niet negatief gaan denken. En als ze weet dat jij stopt als ze bokt dan zal ze nog meer gaan bokken, dus haar even goed doorpakken zou ook wel kunnen helpen, gewoon even doorrijden. Het komt vast goed! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:45

Mijn poppie is trouwens kreupel, niet heel erg maar ze loopt niet zuiver. Woensdag liep ze niet goed, gelijk gekoeld, maar een paar uur later leek ze nergens last van te hebben, heel vreemd. Maar gister liep ze weer niet zuiver, niet zo erg als woensdag, maar toch was het niet zuiver. Nu maar gewoon op rust gezet en alleen stappen op het harde. Sowieso tot het einde van het weekend en als het moet langer. Maandag hebben we cavaletties gedaan en ik denk dat het daar door kwam, ze tikte de balkjes behoorlijk aan. (in stap) -O-

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:54

Splinterz schreef:
Nu mag je de kriebels hebben Berdien, ik zal es kijken of ik ze morgen bij jou weg krijg :+

Hihi tnx :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:05

berdien85 schreef:
Splinterz schreef:

Hihi tnx :D

Sorry berdien ik heb iets gemist wil je nogmaals met ons s delen?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:24

Ohhh ik heb morgen mijn her-debuut :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:29

Oh Gelukkig ! Heel veel plezier!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:34

Dankje! Komt zeker goed :D