[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:57

Leuke kat!

Ooh, lastig Geeske, ik denk dat je het nu goed aan pakt :)

Angela: gefeli!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:25

Wauw mooi foto's dat je dat zo durft je paard los.

Geeske die kan lkkr springen leuk en vastzetprobleem vervelend

Angela gefeliciteerd met wiskunde en goed aangepakt met nikita

Leuk poesje. Over 2 weken mogen wij ook ons nieuwe poesje ophalen een pikzwarte halve noorse boskat dus hoop langharig en groot. Iemand nog idee voor naam wij weten het niet.

Amor gaat goed met wandelen wordt ie wel steeds heter en als die dan naast me gaat draven komt echt de fries in hem naar boven echt mooi om te zien ik hoop hem weer met ongeveer een week op het land te kunnen zetten. En is nu wel goed te merken dat is geen ballen meer geeft hij wordt echt een stuk liever en duikt niet meer overal boven op dus blij met me besluit.

Veders is ie begonnen met schurren vooral zn manen kam eigenlijk alles jeukt dus hoop maar niet op exceem heb wel iets bi paarden drogist bestelt tegen de jeuk hoop dat het helpt en dat het alleen maar komt door beetje roos en broeierig van de manen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:29

Ze stonden in een afgezet stukje met prikpaaltjes en draad :) Die zijn alleen weg geshopt :)

Balen dat ie schuurt zeg!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:00

Robijntjah schreef:
Ze stonden in een afgezet stukje met prikpaaltjes en draad :) Die zijn alleen weg geshopt :)

Balen dat ie schuurt zeg!

ow dat is dus het geheim. wel mooi gedaan je ziet het niet

ja is niet leuk en best zielig ook jeuk is erger dan pijn zeggen ze wel eens. Hoop maar dat het door zn lange manen komt en dat dat broeit zeg maar dan is het makelijk te helpen maar kan hem nu ook niet vlechten lijkt dan alleen maar meer te jeuken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:56

Leuke topics hoor! Zijn mooie plaatjes geschoten!

Ik heb Shaggy gister lekker gelongeerd met pessoa en hij liep toch lekker ontspannen! Had m zn kaptoom omgedaan, vind zonder bit altijd wel prettig maar hij ging als nog helemaal schuimen, altijd weer grappig want dan wil die zn hoofd weer gaan schuren omdat het schuim irriteert. Rare pony :P.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:50

oh dat is ook echt het eerste wat Chim doet als ik er af stap.... gelijk haar kin om mijn kuit of bovenbeen vouwen en even alle troep aan mij afsmeren ;-)
maar leuk dat hij zich zo inzet!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:39

jolijn - hele mooie foto's ziet er goed

laura - ik heb gereageerd op jou topic

angela - nikkita ziet er goed uit en tuig staat er super, fijn dat het buiten rijden de 2de wel super ging

michelle - leuke kitten alleen jammer dat je al helemaal open lig hihi

michelle - met 5 dames snap ik dat shaggy een echte gentelman is

esther - fijn dat het longeren zo goed ging

geeske - ik ben ook niet van het zelf bekappen, maar misschien met een cursus en de eerste paar keer onder begeleiding van je hoefsmid moet het goed komen.

dapperedodo - jammer dat amor begint te schuren, denk je dat het al door de beesjes komt? anders kan je proberen hem knoflook te geven zodat de beesjes hem niet prikken

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:27

Denise, Ja ach was te verwachten met een kleintje! Het valt me mee hoe lief nina is voor der. Had eigenlijk verwacht dat Nina te lomp zou zijn. Maar kleintje is gemeen tegen der haha.

Hoe gaat het met Heike?

Jolijn, mooie foto's!!! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:18

Zo lekker als het longeren eergister ging, zo lekker ging het rijden gister ook! Echt vanaf het begin al lekker ontspannen en lekker lang laag kunnen rijden. Was echt genieten! Heb nu al zin in dressuurles donderdag en springles vrijdag :). Hopelijk doet ie het dan ook zo goed! Vandaag mag ie weer lekker uitrazen op strand met mn bijrijdster, zal die ook wel lekker vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:59

Fijn zeg!

Pfff, ook even heftig nieuws hier, mijn staleigenaar heeft eergisteren een ongeluk gehad met Mo...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:09

Wat dan??

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:20

Oeiiii, wat is er gebeurd? Allebei nog heel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:35

Mo wel, staleigenaar niet...
In een panieksituatie is het halstertouw om zijn duim geslagen en begon Mo te trekken...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:38

wat vreselijk robijntjah ;( Brr afgrijselijk! Hopelijk valt er nog wat te redden bij de staleigenaar om de schade te beperken! Waarom had hij het halstertouw om zijn duim geslagen? Ik heb het om dit soort dingen te voorkomen áltijd in 2 handen en hou met rechts het touw ook altijd vast als een teugel zegmaar dat je ook wat meer grip hebt en het niet zo door je handen glijd.
Echt ontzettend naar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:40

Dat gebeurde terwijl hij probeerde haar los te maken! Zijn duim is afgezet en de overige schade aan pezen en bloedvaten in zijn hand moet de tijd uitwijzen wat dat gaat doen! Ik voel me echt verschrikkelijk...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:42

Ik kijk ook altijd uit dat halstertouw/longeerlijn niet ergens om vast kan komen te zitten... Maar ja het kan 999x goed gaan en de keer daarna gaat het fout en sommige mensen staan daar dan niet meer zo bij stil... Maar hopelijk valt het inderdaad allemaal mee! Ik zou voor de zekerheid wel alvast met verzekering gaan bellen (weet niet of staleigenaar nu medische kosten aan het maken is....).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:46

Hij stelt mij niet aansprakelijk :) heeft ook wel 38 keer gezegd dat ik me niet schuldig moet voelen en dat het met ieder paard had kunnen gebeuren!
Hij doet het werk ook officieel dus is zelf gewoon verzekerd :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:57

Oh op die manier Robijntjah, dat klinkt wel logisch inderdaad, bah naar allemaal!
Hopelijk herstelt de schade aan de overige pezen en bloedvaten goed dan... Lijkt me wel ontzettend lastig zonder duim, kan je beter een andere vinger missen!
Kan me voorstellen dat je je vreselijk voelt, gelukkig maar dat hij daar anders over denkt, dat scheelt een hoop! Sterkte ermee!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:58

Pff Robijntjah, dat is best heftig. Mooie foto's ook.

Ik val even tussendoor binnen, ik heb mijn Zaldi New Kent te koop staan. Mochten jullie nog iemand kennen?
Hij staat voor een meer dan zeer redelijke prijs te koop :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:59

Ach ja ik denk altijd je bent toch verzekerd dus laat de verzekeringen onder elkaar het maar lekker uitvechten :P. Soms vergoed de ene weer niet alles en kan de andere dat deel vergoeden enz. Zelfde als mijn paard een deken zou slopen van een ander zou ik ook gewoon verzekering bellen, daar zijn ze voor ;). Wij hadden op mijn oude stal mensen die weigerde dat te doen (terwijl die van hun echt zoveel dekens sloopte...). Als je nu niks krijgt dan ga ik het niet zelf betalen, maar kan altijd verzekering bellen :).

Maar ja als ie zelf zegt verzekerd te zijn en daar alles op kan verhalen maakt het niet uit idd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:02

Is zeker geen bruin zadel? :P

Mja, ik vertrouw daar maar gewoon op, belletje naar de verzekering is zo gebeurd mocht het nodig zijn idd maar ze hebben voor zover ik kan inschatten geen kwaad in de zin. Wouden in eerste instantie ook geen namen noemen om niemand zich schuldig te laten voelen. Maarja, Mo liep als enige met touw nog aan het halster in de weide, 1 en 1 is 2...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:21

Ach ja je hoeft je ook niet schuldig te voelen, kan gebeuren... En dat weet hij ook :). Maar ach daarom bestaat de WA-verzekering :P. Mijn moeder was ook altijd zo van nou ja jammer (als vriend van me broertje bv vaas om gooide....). Tot de moeder van die vriend een keer met een bonnetje kwam van haar nieuwe buitenlamp die mijn broertje met voetballen kennelijk kapot geschopt had. Of we dat even wilde indienen bij de verzekering :'). En tja nu ik op een verzekeringskantoor werk zie ik ook wel hoe makkelijk dat gaat (en ook wel grappig sommige mensen iets niet willen indienen want het is hun schuld toch niet ze konden er niks aan doen, maar ach je kan beter gewoon ieder voor zich verzekering inschakelen die gaan wel uitvechten wie gaat vergoeden :P).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:26

Mja, ik doe het ook vaak niet, laptop is al een eeuw kapot en moet ik ook nog steeds bij inboedel opgeven..
Misschien toch maar eens doen :+