[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:58

Ja, dat had ik graag willen doen als ze iets dichterbij stond, maar het is dik 2,5 uur rijden iedere keer Knipoog En dan dus ook nog terug Clown
En ik moest er wel een beetje op tijd bij zijn ivm die ander he?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:00

ilona: esmee zou fuego toch niet verkopen of heb ik iets gemist ??

Morgen begint het echte leven weer. stage lopen werken school

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:06

ilona: Jeetje dat is ook geen doen, lijkt mij in ieder geval nogal lastig om te voeren terwijl die andere paarden natuurlijk ook dat eten zien. Weet je eigenlijk de oorzaak?

malin: Hij ziet er wel goed uit, hij kijkt vrolijk.

debby: Sterkte! Gelukkig kun je dr een mooi plekje bij je huis geven.

saida: Lekker gereden dus. Voorlopig zitten wij nog wel goed op onze wolk! Super dat ze het zo oppakt!

marchador: Welkom!

jolijn: Ik heb ook naar verzekeren gekeken, maar heb er voor gekozen om zelf geld appart te zetten per maand. Ik vond het niet echt profijt geven.

frank: De aanhouder wint! Zo zie je maar wat een beetje geduld en liefde al niet doet.

Benthe: Kan me voorstellen dat je blij wordt als je ziet dat je paard het goed doet en zich ook goed voelt!

suzanne:Mooie foto's!

Wat ik nou toch weer heb meegemaakt Vork
Ik gaf gister met valerie (vriendin) een feestje in de tuin nog voor onze verjaardagen. Heel gezellig enz, maar zij is 16 geworden en dr kwamen dus ook een paar van die puber jongetjes *oke nu voel ik me ouderwets en oud maar toch* dus lekker zuipen en doen en ow zo stoer. Waren we aan het opruimen, hoor ik van iemand dat mijn broer (23) ruzie staat te maken met een van die ventjes, (buiten de tuin) dus ik dr heen. vraag wat er aan de hand is. Zegt iemand ja die en die heeft tegen jullie auto aan staan te piesen Gestoord Serieus! Ik helemaal pissed.. Dus ik naar dat ventje...heb jij tegen onze auto gepiest..zegt hij nog heel stoer ja ook, dus ik: Oke dan ga je maar mee naar binnen sopje halen kun je de auto gaan wassen.... Maar mn broer had net gezegd dat hij op moest rotten...staat hij te stotteren...jajajja maar van hem moest ik weg. dus ik: ja en van mij moet je de auto wassen dus lopen, Dat eikeltje mee naar binnen, sta ik emmer te vullen, komt mn ma vragen wat ik doe. Dus ik vertellen...kijkt ze dat ventje zo aan...nou wordt je ook lekker bedantk voor je gastvrijheid zegt ze. Dus die ook mee naar buiten en heeft dat eikeltje onder toezicht van mij mn ma en mn broer op zn knieen de auto zitten wassen (waar hij had gestaan dan) Echt een L*L niet eens even een sorry. En toen hij binnen was vroeg ik wat er leuk aan was, hij was uitgedaagd door zn vrienden Zij zijn groot en ik is klein! lekkere vrienden.
Nou ik stond echt versteld. Tuurlijk als je zo oud bent doe je gekke dingen, maar ik heb altijd nog respect gehad voor spullen van andere. *ze hadden al met wat bier zitten kloten. We hebben zo'n bak waar gel in kan en dan heb je lekker warm vuur, gingen ze bier in gooien* dus die hebben we ook maar weggehaald.

Nog even heel iets anders. Vandaag heb ik weer een buitenrit met shannon gemaakt. 2e keer dat ze in het bos was, en we hebben ongeveer een uur en een kwartier gereden waarvan dik een uur gestapt. Ze vind het echt heerlijk in het bos, wel spannend soms maar ik kan zien dat ze het echt leuk vind. Nou wil ik eigenljk binnenkort met dr naar de hei (daar waar ik met ilona die fot's heb gemaakt) maar dat is ongeveer 3 uur rijden. Qua conditie kan ze het wel aan, maar ik twijfel of het te vroeg is om een 3e of 4e keer meteen zo'n rit te gaan maken. Wat vinden jullie?
Koe Koe Koe Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:08

Ik denk dat je dan idd beter eventjes kan wachten nog! Wel fijn dat het zo goed ging Ja

Fijn ventje idd zeg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:01

Zo ik heb ook weer even bijgelezen.

Malin Jeetje, je kan wel goed zien op de foto's hoe erg hij zichzelf heeft toegetakeld met het rollen. Arm beest. Gelukkig gaat het goed! Wat zul je blij zijn als hij weer terug op stal staat!

Jolijn Wat een leuk verhaal achter de naam. Ga je wel op de stal staan waar Veerle staat of ergens anders?

Frank En de aanhouder wint! En dat je niet eens hebt gemerkt dat hij zich om heeft gedraaid. Haha! Wat voor trailer heb je dan, dat hij het voor elkaar heeft kunnen krijgen zich om te draaien. Ik zou ook wel de reactie van de mensen die achter je hebben gereden willen zien toen ze Des z'n hoofd uit de trailer zagen steken. *LOL*

Mies Ik weet niet wat verstandig is om te doen. Aan de ene kant zou ik zeggen waarom niet als ze zo braaf is en als je merkt dat ze er echt van geniet om buiten te rijden en ontspannen is. Aan de andere kant is ze ook nog niet echt ervaren op vreemd terrein. Maar als voorbereiding op je eerste wedstrijd, helpt het natuurlijk wel om haar aan vreemde terreinen te laten wennen. Maar jij kent je paard ook het beste, dus ik denk dat je zelf zou moeten bekijken of het verstandig is of niet.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met beide dames gaat! Of Fuego nou uiteindelijk verkocht is of niet. Ik hoop het niet voor Esmee! En is Enno nog steeds bij Eef? En wie ik ook al een tijdje niet meer heb gezien is Paola (Pipi). Hoe gaat het maar haar twee dames?

Gisteren kwam ik inderdaad Ilona nog tegen. Het was super druk dus het was ook wel heel toevallig dat we elkaar tegenkwamen in de massa Knipoog Feest was super gaaf. Vooral Erick E op het eind. Moest eigenlijk voor de BOB spelen, maar het was zo gezellig en de rosé dronk makkelijk dus toen heeft m'n vriend maar naar huis gereden. Vork Wel met een hele omweg om alle eventuele alcoholcontroles te vermijden, want eigenlijk had hij ook te veel op. Hij voelde dan wel niks, maar bij een controle zou hij wel de sjaak zijn geweest denk ik.

Vandaag weer les met die wilde hengst van me gehad. Nou ja wild... hij was vandaag weer zo mak als een lammetje. Hij werkte super mee aan de longe. Liet stukken echt mooi los. Daarna erop en gelijk rechtuit gereden in plaats van op de volte. Ging erg goed. Hij stopte wel nog een keer op de korte zijde, maar na een paar tikken (en deze keer zonder gebok!) liep hij gelijk weer door. Ik moest onder z'n eigen tempo gaan lopen en echt mijn tempo gaan bepalen. Daarbij zo veel mogelijk los houden aan de voorkant. Op een gegeven moment ging hij echt wat meer opgericht lopen en het was alsof ik in een fauteuil zat, zo heerlijk zat hij! Maar hij vond het wel moeilijk hoor. Hij probeerde er af en toe onderuit te komen door te gaan versnellen. Met uitstappen de hele baan door gestapt. Nu snel weer wat meer regelmaat in het rijden/werken krijgen zodat ik straks ook echt de hele baan door kan gaan rijden.

Wat betreft verzekeren: Ik heb X-tremo ook verzekerd bij Hippozorg. Ik heb alleen nog geen aanvullende ziektekostenverzekering. En dat heb ik ook gemerkt vorig jaar toen hij droes had. Alle rekeningen van de DA waren geheel voor eigen kosten. Het jaar daarvoor had ik ook al veel kosten aan m'n andere paard die door een paard was aangevallen en later ook nog eens een peesblessure kreeg. Volgens mij heb ik een standaard met aanvullend een aansprakelijkheidsverzekering. Maar ik ga wel ook nog de aanvullende ziektekostenverzekering afsluiten. Ik betaal nu volgens mij iets minder dan €30,- in de maand. Weet het niet uit mijn hoofd.

Wat ik altijd niet echt eerlijk vind is dat je al die jaren premie hebt betaald en als je paard voor de verzekering de leeftijd van 20 jaar heeft bereikt krijg je vaak alleen een vergoeding bij dood of ongeschiktheid door een ongeval. En dan is die waarde vaak maar €1500,- of zo. Dat is niet echt in verhouding met wat je daadwerkelijk geïnvesteerd hebt, toch?!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:11

Mies ...ik moet eigenlijk wel erg lachen om het verhaal;!!

Frank; het is wel een stiekemrd die esperado, zich zo om te draaien!

Evelienepien; ik weet niet precies de datum van de wedstrijd in Hogeloon, maar als je naar de site gaat en dan bij Events, daar komt alles op te staabn wat er te doen is.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:08

Oef, ik vond de foto's van Suevo toch best nog beetje schokkend ook al weet ik dat het nu beter met hem gaat... ze geven zo duidelijk weer hoeveel pijn en ellende hij gehad heeft... brrrr!

Ha Yenneke, dat fauteuil-gevoel heb ik pas ook even een stukje mogen voelen bij Veludo, wow, echt zo lekker licht en gedragen, dan geven ze je toch even een fiks voorproefje van hun mogelijkheden hoor die jonge lusitano-mannen! Veludo had daarna ook echt opvallend hete billen haha, zijn spieren hadden echt gewerkt. Tja verder schiet het ook niet op, nu in twee weken pas weer 1x gereden. Vanaf volgende week hoop ik ook op meer continuiteit.

Wij hebben geen 1 paard verzekerd... zijn er teveel. En kiezen wie wel en wie niet wil ik dan niet... dat vind ik de goden verzoeken.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 00:11

nameless schreef:
mijn nepleren zijn maat 38

jammer,te klein voor mn dochter,die heeft inmiddels al maat 40 ( Wow! )

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:20

Mies fijne gast was dat, haha in vond het wel een goede dat hij het moest schoonmaken met een sopje Tong uitsteken

Yenneke lekker hoor dat je les zo goed ging! Wij gaan nog steeds meeten he?!

Even over Eveline en Enno, Eveline is op vakantie (komt pas eind augustus terug) en Enno staat nog steeds te koop dacht ik. Maar ben ook wel benieuwd hoe het met Esmee en Fuego gaat!

Yenneke schreef:
Malin Jeetje, je kan wel goed zien op de foto's hoe erg hij zichzelf heeft toegetakeld met het rollen. Arm beest. Gelukkig gaat het goed! Wat zul je blij zijn als hij weer terug op stal staat!

Het was ook niet normaal rollen wat hij deed. Hij klapte echt keer op keer tegen de grond. Was echt verschrikkelijk om te zien Huilen en ik hoop echt nooit meer zo iets mee te maken.
Het toeval wilde dat hij kreupel was, en mijn moeder en ik waren hem wezen afspuiten om daarna nog even lekker met de hond door het bos te gaan wandelen. Toen was er overigens nog helemaal niets aan de hand! En terwijl wij in het bos waren wandelen werden we gebeld dat hij echt lag te kronkelen van de pijn en dat het echt helemaal niet goed ging. Wij natuurlijk meteen terug naar stal, en het was echt zo zielig om te zien... Huilen Hij was doorweekt van het zweet, en hij was gewoon echt helemaal blind van de pijn. We hadden er een lang touw aan om te zorgen dat hij niet over ons heen rende of dwars door het hek heen klapte. Af en toe lag hij zelfs op zijn rug en bleef hij ook zo liggen. Hij lag dan ook echt ontzettend te kreunen. Dan probeerde hij weer op te staan, kon net 3 stappen zetten met gekromde benen en klap daar ging hij weer... hij ging ook niet normaal liggen, hij stortte echt tegen de grond. Daardoor waren zijn ogen ook helemaal opgezwollen en het wit was echt helemaal rood, want hij stootte natuurlijk de hele tijd keihard zijn hoofd. De dierenarts kon hem ook niet echt behandelen want die kon er niet bij komen. Op een gegeven moment bleef hij tussendoor even liggen van uitputting, toen hebben ze hem snel een prik gegeven. Maar die hielp niet, want even later ging het gewoon verder. Daarna nog een spuit geprobeerd te geven, ook toen hij lag, maar toen begon hij weer zo wild om zich heen te slaan dat de helft er niet in ging. Toen hebben ze hem maar gesedeerd, want hij was niet te benaderen en al helemaal niet te vervoeren en hij zou toch naar de kliniek moeten. Arme jongen, al zo veel meegemaakt en dan zo veel pijn Verdrietig

Ik heb ook nog foto's van een paar dagen na de operatie, die dag dat hij terwijl wij daar waren, weer koliek kreeg en dat wij daar bijna 4 uur zijn geweest. Vlakvoordat die krampaanvallen begonnen was ik ook foto's aan het maken, van hoe hij aan t infuus stond. Die foto's heb ik niet geplaatst want die maken je echt aan het huilen. Zo veel pijn en ellende als hij daar uitstraalt... en die ogen, en dan die wonden die daar echt nog goed open lagen, brrrr Huilen

Maar daar moet ik echt maar niet meer over nadenken, want het gaat nu zoveel beter met hem. Die plekken rond zijn ogen en oren zijn alweer grijs omdat er een beetje haar op komt. Heb gisterenochtend ook weer foto's gemaakt zodat ik de verbeteringen kan zien. Die zal ik later wel even in mijn picasa album erbij zetten. Ben echt benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen vanmiddag, meneer Boschker en ik gaan het over dat been hebben. En de hechtingen mogen eruit! Gisteren was hij echt zo sterk en stout dat ik er een hengstenketting aan moest hangen Nagelbijten / Gniffelen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:22

yenneke: Deze 2e rit hebben we ook een ander rondje gemaakt dan de 1e keer. Dus kwam ze al op nieuw terrein maar ze vond het helemaal niet eng of iets. Ze was ook niet echt moe toen we thuis kwamen, bij sita kon ik tussendoor altijd merken dat ze wat moe werd, maar met shannon had ik echt het idee dat ze nog uren kon lopen.
Feest klinkt leuk! Zolang er geen ongeluk is gebeurd kan het wel voor een keer Knipoog
Je les klinkt echt gaaf! Leuk dat het zo goed ging!

cyrina: Ik achteraf ook, hoe komt iemand erbij, maar op het moment zelf vond ik het iets minder grappig.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:33

Wooow ben eerst even een half uur bezig geweest met bylezen Gaaaap
Whaha

Ilona : Ik wou dr ook heen gaan, maar was op een verjaardag en die wouden niet Tong uitsteken
En we konden zowiezo niet met auto ofzo gaan:P
We hadden beetje veeel gedaan Tong uitsteken
Waren er veel bekende Tong uitsteken
En was je ook nog naar Laura dr verjaardag gegaan? ik niet ahaha

Benthe : Ik had het idd niet meer op tyd gelezen en toen ik in de auto zat, bedacht ik me dat ik een nieuwe telefoon + nummer heb en dat ik jou er gewoon niet in heb staan Tong uitsteken
Hoe bedoel je blond, hoe is je wedstrijd gegaan?

Gaa vandaag even stiekem by Femke kijken Tong uitsteken ff kijken hoe ze erbij staat.
Kijken hoe ze uit dr ogen kijkt.
Heb ook vorige x al beetje woorden gehad met de nieuwe eigenares.
Sommige mensen weten gewoon echt niet dat ze met dieren omgaan die gotver zowat 10x meer wegen Tong uitsteken
Domme dingen doen ze.
Maargoed, daar moet ik me dan niks van aantrekken zeggen mensen.

Mijn paard zat niet in de verzekering omdat ze daar niet meer in kon. Wegens dr leeftijd. Soms was ik wel bang van, wat nou als ze iets krijgt en wij het niet kunnen betalen enzo.
Maar gelukkig heeft ze niks gehad. Ja 1x koliek maar dat was niet heel heftig en dat was nog wel te betalen.
Maar als ik ooit weer een paard neem, dan verzeker ik het by Hippozorg. Zoveel mensen die ik ken hebben daar de paarden verzekerd en echt nooit last met de verzekering. Schijnt een hele goeie verzekering te zyn. '
Je slaapt toch een stuk rustiger als je paard goed verzekerd is en dat je weet dat het goed zit, vindt ik dan hoor.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:42

Ja Mies, ik belde je, maar kreeg 1 of andere man aan de telefoon. Heb maar gezegd dat ik verkeerd verbonden was Knipoog.

Wat betreft de wedstrijd, die ging poedersuiker. Utixo is mijn maatje, mijn vriendje, maar dressuurmatig lukt het momenteel gewoon even niet meer. Hij doet al het mogelijke om onder het werk uit te komen, en ik begin mijn geduld te verliezen. Hij kan het gewoon, dus hij moet niet zo zeiken. Gister ook, in de losrijbak deed hij al debiel, trok me alle kanten uit. Na flink wat overgangen rijden werd hij soepeler, maar ik moest maar 1 seconde verslappen en hij was weer kwijt. In de ring waren we helemaal een aanfluiting, hij deed gewoon waar hij zelf zin in had en trok zich niets aan van mij, zo ontzettend frustrerend. Zet er nog een of andere muts haar paard neer voor de ring ook, dus daar ging hij helemaal op af. Ik heb tussen de proefjes door met lange teugel gestapt, had het even helemaal gehad met hem. 2e Proef erg voorzichtig gereden, de jury riep me ook bij haar na deze proef. Hele vriendelijke jury, gaf ook fijn commentaar.
Punten waren 170/174, had veel minder verwacht. Met overgangen als sterke punt.
Utixo blijft voorlopig even thuis, mijn moeder gaat hem meer rijden. Ik trek het even niet, daar waar ik ieder ander paard zo doorheen rijd, verlies ik bij Utixo het geduld en ga ik vechten. Voor mijn moeder is de druk er niet, dus die blijft rustiger. Ik heb veel sterker de neiging dat hij nu maar eens normaal moet gaan doen.

De schimmel krijgt zo zijn 2e enting, en dan gaan de startkaartaanvragen gelijk op de bus, mag hij even mee. Hij is veel constanter, daar waar Utixo er vandoor vliegt, zal hij misschien stuiteren, maar hij blijft onder me. Verder straalt hij ook veel meer rust uit, en dat is voor mij beter Knipoog

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:42

ik reageer vanavond wel even (nouja even...??) bij. gisteravond deed bokt het weer eens niet

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:45

Benthe :
Jaa je moet maar ff je nummer geven ofzo via hyves of hier dan kan ik je bellen als ik eens in de buurt ben haha.

Wel jammer dat het niet lekker ging. Maar komt vanzelf wel Tong uitsteken Gewoon goed je moed erin houden haha.
Weetje waar ik nou nieuwsgierig naar was, heb je nog gesprongen na die laatste x dat ik toen mee sprong op Amanda?
Dat die beetje erg flipte?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:49

Ja, parcourtje gesprongen. Ging goed, behalve dat hij niet over hooibalen heensprong, dat was eten, zulke dingen doe je gewoon niet. Hij ging vorige week nog wel aan de stuiter, maar dat was meer omdat ik hem echt flink doorpakte, en het helemaal zat was met dat ge-emmer iedere keer. Toen hij eenmaal de lucht in was geweest, was het heerlijk werken met hem.

Mijn nummer staat op mijn hyves. Clown

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:51

Okaay, ik zal hem gelijk ff in me tel zetten. Dan heb ik die in iedergeval Tong uitsteken
Nouja dat is mooi dat dat goed ging Tong uitsteken
Whaha ja ik had ook niet anders verwacht van utix dat die gaat staan eten Tong uitsteken
Mooie actie xD

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:18

Bedankt voor de leuke reacties!
Borderjay, ja, het is echt gaaf om op t strand te rijden. Je kunt vaak bij stranden in de buurt een paard huren om over t strand te rijden. Heb het ook een aantal keren op Vlieland gedaan, ook erg gaaf. Door de duinen, bos en over het strand in volle galop. Heerlijk.
Sorry dat ik niet overal op bij reageer maar ben niet helemaal fit door het werk en moet morgen afrijden voor me kar rijbewijs en alles..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:44

Ik lees bij van pagina 221:

@ Madelief: Leuk dat je gesprongen hebt! Heb 't ook gedaan waar ik met Fuego ben heen geweest. Fuegootje snapte er eerst niets van en gooide vervolgens die hele hindernis om Nagelbijten / Gniffelen.

@ Robijntjah: GEFELICITEEEEEERD Haha!! Robijn is knap!

@ Malin: Heb ff verder gelezen. Wat vreselijk wat er is gebeurd. Kreeg er helemaal rillingen van, jeetje.. Je moet er vast kapot van zijn geweest! Gelukkig dat alles nu zo goed gaat zeg, geweldig dat hij misschien Maandag al naar huis mag! Haha! Nog steeds heel veel sterkte, moet een hele klap zijn geweest.

@ Ilona: Ik heb zoveel gemist, wat is er gebeurd als ik vragen mag..?

@ Saida: Wat lekker dat het zo goed ging met Rins Haha!. Geeft je een fijn gevoel he.

@ Gwen: Leeeeuk dat je hier ook komt. Lang niet gezien in 't Spanje topic! Haha! Welkom iig.

@ Frank: Gelukkig is het gelukt met Dessie, kan je trots op zijn. Gefelciteerd met je dochter.

@ Utixo: Hihi, goed dat ie nu wel de goede galop nam.

@ Soeske: Wat een leuke foto's. Zo te zien heb je genoten, lijkt mij ook genieten, echt iets wat ik nog wil doen zo'n strandrit!

@ Ilona: Wat lief dat je nog aan ons denkt Clown.

@ Michelle: Pff wat kinderachtig zoiets. Hopelijk heeft hij zijn lesje wel geleerd. Wat leuk. Altijd genieten een bosrit. Hmm ja, als het goed aanvoelt waarom niet. Als je er vertrouwen in hebt. Maarja, het is ook wel weer erg snel. Misschien kan je beter nog even wachten.

@ Yenneke: Hihi, klinkt gezellig. En fijn dat 't zo goed ging met je 'wilde' hengst.

Zo, dit is voor zover ik het kon bijlezen. Vergeef me als ik je ben vergeten Haha!.

Lief dat jullie nog aan mij denken! Haha! En na een krabbeltje van Saida nam ik hier maar weer is een kijkje. Had het namelijk erg druk, en om telkens van die ego berichtjes te schrijven schoot ik ook niet echt mee op. Maar ben weer terug.

Nou.. Mijn moeder heeft me stiefvader zo gek gekregen om Fuego te houden. Wel onder bepaalde voorwaarden hoor. Met mijn stiefvader heb ik nog wel altijd ruzie, we negeren elkaar gewoon. Alles wat ik doe ik slecht, dat is wel erg iritant want bij ieder ding wat ik doe maakt hij een probleem van maarja, Fuego blijft iig! Met me moeder en mij gaat alles super!!

Ik ben gisteren terug gekomen van een weekje ponykamp. Ik ben naar manege gasselte geweest in Drenthe/Gasselte. Ik was er 2 jaar geleden ook geweest. Ik ging met 2 hele goede vriendinnen die daar elk jaar komen. 1 had ik al een jaar niet gezien, de ander een paar maanden. Was dus super! Fuegootje ging makkelijk de trailer in, die is zo'n mak lammetje. Elke dag reed je daar een buitenrit van 2 uur, en na de eerste 2 dagen had je na die 2 uur buitenrit ook nog een les van 1 uur. Die buitenritten waren prachtige bosritten in de diepste bossen, echt geweldig! We hebben gecrosst, door de plassen heen gesjeest, over boomstammen en takken heen gesprongen, in rengalop over paden gegalopeert, langs rivieren gereden, op grote heuvels beropwaards en afwaards, wat heel spannend was met zijn lompigheid, bijna voorover geklappert. Ik heb zoveel geleerd die week! Heb echt een band opgebouwd met Fuego. We hebben voor het eerst fanatiek gesprongen. Op het begin was dat moelijk voor Fuego, hij gooide zelfs een hele hindernis om haha, maar we hebben wel echt kunnen lachen. Daarna vloog die erover heen. Het begin was telkens even twijfelen, maar als die er eenmaal in zat, genoot hij ervan. En hij liep zo mooi! Hij heeft nog nooit zo gelopen. Begreep er niets van, na zo'n dip dat hij niet meer naar me hulpen luisterde, deed hij nu alles zo perfect. Iedereen stond er van te kijken. Voelde me stiekem net een Anky hahaha, zo braaf en goed liep hij. Of naja, ik voelde me geen Anky want ik zat er denk ik als een zoutzak op, maar Fuego was mijn Salinero Haha!. Hij stond daar in een heerlijke grote stal, lekker luxe. Telkens kusjes van mij en aandacht haha. Zo'n weekje weg was echt even nodig, we hebben beide echt genoten! Volgend jaar zeker weer!

Verder, nu David weg is van de manege, is alles heel erg veranderd. De altijd gezellige sfeer is verdwenen, de nieuwe eigenaren (zijn vader en broer) weten niet zoveel van paarden af. Ze horen elke dag in het weiland te staan, dat zeiden ze, maar als ze even geen zin hebben staan ze gewoon in stal. Soms dagenlang achter elkaar.. Dus we zijn druk op zoek naar een andere stalling. Renee, waar we eigenlijk heen gingen, waar ik zo positief over was, die hadden we opgebelt, maar jammer genoeg is ze van gedachte veranderd en wilt ze geen pensionklanten meer. Alleen haar eigen paarden.

Nog een kleine slechte foto van Fuegootje in zijn stal met een vriendin van mij errop:

Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:48

Oh, super dat je hem mag houden! Dat maakt de irritaties een stuk verdraagzamer. Bij alle ruzietjes moet je gewoon aan Fuego denken en het randje waarop je hebt gezeten! Helemaal leuk voor je!

Heerlijk he, die vakanties met je paard? Ik vind het naar huis gaan altijd zo naar Boos!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:51

Ja ben ook echt super blij! Haha! Ja dat is echt even genieten. En Fuego ook, je kon gewoon zien dat hij genoot van die bosritten. Ja, baalde wel toen ik weer naar huis moest. Maar volgend jaar weer Haha!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:52

Esmee gelukkig mag hij blijven Go jij! Go jij!

Klinkt als een heerlijke week, jullie zullen wel genoten hebben!

Utixo gelukkig gaat je moeder hem nu rijden, soms heb je echt even een break nodig want het klinkt gewoon alsof jullie samen even in een stop zitten Ach gut Maar ik kan het wel begrijpen hoor! Ik heb het zelf altijd als ik moe ben of niet lekker in mn vel zit, dan heb ik altijd zoiets van "kom op je kan het heus wel, doe nou even niet zo dom!" En vaak zijn dat nou juist de momenten dat ze dan NIET meewerken haha Haha! Maar het zal onbewust toch aan mezelf liggen, dat ik meer gespannen ben of wat, en dat hij dan gewoon reageert op mij.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:53

Esss,nou,dat is ineens een heel verschil! Zo staat ie te koop en zo ga je heerlijk op ponykamp met hem Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:54

Ja, ponykamp stond al heel lang in de planning. Al voordat hij eigenlijk verkocht werd. Eerst zou me stiefvader me brengen, maar uiteindelijk zei die: Je mag gaan maar dan brengt je vader je. Zo gezegd zo gedaan Haha!.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:57

DinkeyGirl, het ligt ook zeker aan mij, ik verlies mijn geduld namelijk Knipoog. En dan kan ik wel door blijven modderen, maar het werkt nu niet. Helemaal met zijn karakter. Is trouwens ook mijn eigen schuld, ik heb de hengst op Irma gezet, waarvan ik de voorouders kenden. Ik wilde een paard met karakter. Nou, die heb ik gekregen.
Ik geloof ook zeker wel dat we erbovenop komen, maar aangezien ik de luxe heb dat ik er nog 2 heb staan (en genoeg aanbods om andere paarden te rijden), denk ik dat dit even de beste oplossing is.

Weet iemand hier dat trouwens? Moet de starkaartaanvraag voor een 2e paard echt weer via de vereniging (ik heb de aanvraagformulieren thuis liggen) of mag ik het samen met alle kopieen zelf naar de KNHS sturen?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:49

Jolijn -> Dat is idd een hele bijzondere naam voor je eerste echte eigen paard!
Ik heb er voor gekozen om Rintske niet te verzekeren.
Wil je een goede dekking dan betaal je je eigen suf aan premies en je ziet er niets of weinig van terug.
Ik zet nu elke maand een leuk bedrag apart wat ik alleen gebruik voor de VA-kosten.
Zo spaar ik een potje bij elkaar voor het geval ze ooit eens iets ernstigs mankeert en een kliniek in moet oid.

Gwen -> Doei! Welkom hier! Clown

Petra -> Fijn hè dat natte weer, ik hoor steeds om me heen dat de paarden ijzers verliezen....
Hoe is het met Tsjillert? En met jou?

Sanne -> Fijne vakantie!

Frank -> Wat goed dat het uiteindelijk is gelukt met laden!
Moest wel lachen toen ik het las dat Des zich had omgekeerd, wat een boefje!
Nu regelmatig blijven oefenen en voor je het weet stapt ie zonder enkele druk zo de trailer op.
Feliciteer je je dochter met haar beeldje? Wat zal ze trots zijn!

Malin -> Ik vind die knalkleuren juist zo leuk op een zwart paard!
Ja ik geloof ook dat ik MIJN paard heb gevonden, hoor!
Elke keer als ik haar zie of als er foto's voorbij schuiven op m'n computer voel ik me zó trots en verliefd! Lovers
Ik wordt zo blij van je goede berichten over Suevo!

Benthe -> Klinkt goed zoals het met je paardje gaat!
Wanneer laat je eens foto's zien? Ben wel nieuwsgierig.....

Suzanne -> Wat een leuke foto's van jou en Goya op het strand!
Wat vond ie van het klotsende water?

Ilona -> Ik heb eigenlijk ook niets meer van ze vernomen......
Enomorado komt toch ook in het andalusier topic?
Ik zal eens een kijkje nemen op het andalusier forum.
Vraag me ook af hoe het met HEIDI gaat?

Michelle -> Lekkere vrienden dan, dat ze de boel zo opstoken.
Kan het me enigzins wel voorstellen; 16 jaar, biertjes op, stoer doen en niet voor een ander onder willen doen want anders lig je eruit.......
Maar dan hebben ze wel respect te hebben voor andermans spullen.
Ik denk wel dat dat ventje er van heeft geleerd, hahaha!
Ik zou nog niet zo'n lange buitenrit gaan maken als je voor de 3e of 4e keer naar buiten gaat.
Voorlopig gewoon lekker van die korte ritjes maken om het te bevestigen lijkt mij verstandiger.

Yenneke -> O o stoute Yenneke en vriend!
Rijden met drank op!
Jullie hadden beter een taxi kunnen nemen......
Maar goed, gelukkig is het goed afgelopen.

Esmee -> Hee! Gelijk maar ff gaan bijlezen? Knipoog
Leuk je weer hier te zien!
Gelukkig dat Fuego niet is verkocht!
Kunnen jullie niet met een groepje een rooster maken waarbij iedereen helpt de paarden op het land te zetten en 's nachts weer binnen te zetten?

Gisteren ben ik met manlief en kids naar Bataviastad geweest.
Ik was er nog nooit geweest terwijl het voor ons maar iets van 20 min. rijden is.
Het was er druk, maar we hebben er een gezellige middag van gemaakt.
Leuk geslaagd voor de kinderen en Frits.
Jorick moest nieuwe schoenen en nieuwe voetbalschoenen.
Hij heeft nu voetbalschoenen die eerst € 188,= waren en nu € 45,=
En hele stoere schoenen voor alledag.
Jorick loopt het liefst op van die zaalschoenen, die zijn lekker soepel en daar kan hij mee voetballen op school.
Frits heeft ook leuke schoenen kunnen vinden.
En voor de kids hebben we nog leuke kleding gekocht bij Airforce.
Daarna nog even wat gegeten daar en weer naar huis.
Was echt wel de moeite waard om daar eens naartoe te gaan, en voor herhaling vatbaar!
Frits en ik zijn helemaal geen winkelaars, maar dit vonden we wel leuk, leuke prijzen ook!
Daarna met z'n 4-en naar Rintske geweest, ik moest haar stal even uitmesten en natuurlijk ff een knuffel geven.
We hadden thuis nog een leuke film liggen die we zouden kijken, dus Jorick zat de hele tijd dat ik moest opschieten.
Hij wilde wel helpen maar wilde niet met zijn nieuwe schoenen de stal in want stel je voor dat er poep onder kwam.......
Eenmaal thuis lekker popcorn gemaakt en met z'n allen op de bank gehangen, film kijken; Don't mess with Zohan.
Niet spectaculair, maar wel leuk en grappig.

Vanavond weer even kijken hoe Rintske het doet aan de longe en misschien er weer eventjes op!
Hier nog even een plaatje van mijn parel!
Afbeelding