[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:38

Femke, echt heel vervelend dat hij zo ontzettend bang is en dat je niet weet hoe het komt...
Ik hoop dat het snel beter met hem zal gaan!

Peet, getsie, naar verhaal van dat bloed...
Gaat het nu allemaal al beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:39

Is die Gert van der Hof die 'rodeoruiter'?
Lees trouwens lekker mee. Heb even niet veel te melden en heb 't lekker druk. Ben weer op pad voor m'n werk en 's avonds naar Xje.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:42

Gaaf dekje El! Echt leuk dat ze dat zo hebben gedaan.

Vandaag bij Beauty geweest en ze was ontzettend blij me te zien. De meiden daar hebben haar leren kennen als een zeer rustige timide merrie met een wat teneergeslagen oog/blik.
Da's dus nu helemaal verandert. Ze was door mijn komst weer helemaal de oude.
Vrijdag weer lekker naar d'r toe.

Vanavond Manon weer les gegeven op Eline. Ze waren het land aan het vlak maken enzo in een poging de spontane vijvers bij regen te doen verdwijnen. Eline ga er niets om, Manon des te meer dus Eline dan ook maar. Uiteindelijk durfde Manon te vertrouwen en heeft ze heerlijk gereden. Zelfs nog een galopje gedaan met een smile, daar doe je het dan voor.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:45

Gert vd Hof is idd die rodeoruiter die met een halster rijdt waarmee hij de neus van het paard dicht kan knijpen. Hij was afgelopen jaar op Horse Event.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:49

mwa ik ken een paard wat gert van het hof heeft ingereden wat zeer netjes gedaan is..

maar ik denk dat als je je paard ergens brengt dat je je daar thuis bij moet voelen,en dat heb ik gevonden,dus waarom weet ik waar helemaal heen gaan,als ik iets heb wat niet zo heel ver bij mij vandaan ligt???

verder hoop ik toch niet dat ik me op een forum moet verantwoorden waar ik met mijn paarden naartoe ga,en waarom niet naar iemand anders toe ga....

ik ben echt oud en wijs genoeg om zelf bepaalde beslissingen te maken,als ik balingehof als kandidaad had gezien,had wessel ws daar al gestaan..blijkbaar dus niet,so be it!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:51

Ik zeg, en wil zeker niet zeggen, dat je je paard naar Balingehof moet brengen. Maar ik wil ook niet dat mensen denken dat ze bij Balingehof als eerste op hun eigen paard "moeten". Vandaar dus nog mijn reactie Lachen En wat je zegt, het belangrijkste is dat je je er thuis voelt en er echt een goed gevoel bij hebt! En ik ben vooral heel benieuwd naar de vorderingen van Wessel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:52

O ja die... Ben zelf persoonlijk niet zo weg van zijn methode. Heb wel eens wat gezien/gelezen en zou hem voor geen goud op mijn paard willen zetten. Snap ook niet dat ze zo iemand uitnodigen om op Horse Event een demo te geven. Moet voor leken toch ook redelijk shocking om te zien zijn geweest?
Maar goed, dat is wat ik persoonlijk van hem vind Knipoog

Ik ga lekker slapen. Moet morgen om 7:00 weer in de auto zitten. Begin in Heerde en dat is toch 2 uur rijden vanaf Maassluis... Ik doe morgen een rondje Overijssel/Gelderland, dus als er iemand van jullie daar in de buurt woont zal ik onderweg wel even zwaaien Doei! Haha!

Succes met de paardjes!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:01

Tja, Leken vinden het juist geweldig, enorm veel spektakel enzo, paarden die steigeren en bokken en die man blijft er gewoon opzitten. Ik heb eerlijk gezegd met afschuw zitten kijken. Jonge paarden die mee worden gesjouwd naar zo'n terrein en dan "even" ingereden worden. Niet mijn ding

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 00:21

Ik zit altijd vol bewondering naar die man te kijken hoe ongelooflijk goed die kan blijven zitten Haha!
Die gave vos hier op Bokt is door Gert op een show zadelmak gemaakt geloof ik... hoe heet die ook alweer (vos met sabino vlek... iets met een U? ... Ustinov!)
Maar lijkt me geen oplossing voor Wessel, een paard dat echt bang is gooi je niet voor de leeuwen (of in dit geval Gert Knipoog )
Soms vinden paarden iets minder eng dan oorspronkelijk maar worden ze net banger als iets -tig keer herhaald wordt. Nou zit ik ook maar achter m'n pc hoor, maar ik weet nog uit ervaring met een paard van me dat ik niet teveel de dingen moest herhalen omdat hij daar alleen maar onzekerder van werd, soms moest ik gewoon niet-miepen-lekker-door-doen doen.
Nou ja, ik hoop dat deze kerel Wessel aan de praat krijgt, zou zonde zijn dat zo een kanjer niet onder het zadel getoond kan worden Haha!

Eigenlijk is het zo dom nog niet van hem, híj is de hengst wat zou hij een ander nou op z'n rug dulden als dat zijn job is Nagelbijten / Gniffelen Clown

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 00:44

Femke ik hoop dat Wessel snel zal gaan wennen aan het rijden onder de man, wel lief dat hij een watje is, vind ik wel wat hebben, hij blijft mijn snoepie, heb een zwak voor watterige mannen. Clown

Peet hoe is het nu met je ?

Nouvel mooi dekje

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 01:51

Napoleon, Dank je Haha!
Fem, ja, alles is goed hier, mis de paardjes wel, kom natuurlijk niet vaak thuis nu. Hopelijk gaat het straks weer goed met Wessel. Het inrijden is natuurlijk iets wat paarden altijd zullen herinneren, dus het moet idd wel goed gebeuren, en als jij daar een goed gevoel hebt, lekker laten staan idd..
Balingehof is idd ook goed.
Prinslover, jaa, heb hier wel draadloos internet, lees ook veel mee, maarja, beleef momenteel niet veel met de paarden haha. Ben hier nog tot 22 juni, nog kort dus.
El, mooi dekje! Erg lief van haar dat ze je dat gegeven heeft zeg!
Yenneke, woon daar niet in de buurt haha, succes morgen!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:40

Prinslover schreef:
Lusitano: Rij je Sam nu niet lekker zonder zadel dan? Of issie dan niet zo lief? Is wel goed voor je zit en evenwicht Haha!

Heb wel bit en zadelloze buitenritjes gemaakt... Bloos ik hou wel van een beetje een uitdaging Haha!
Gaat op zich hartstikke goed maar Sam zijn rug is door het vorige zadel ook wel redelijk achtergebleven qua bespiering. Als ik er dan ook nog regelmatig op ga zitten stuiteren wordt het vast niet veel beter. Vandaar nu ook de regelmatige massages.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:44

kimmie261 schreef:
Lusitano kan me voorstellen hoor,dat je toch weer lekker wil gaan rijden....en wie weet als het zadel past,kan je weer even vooruit tot je aangepaste zadel komt..wat voor een zadel is het??

Het is een County zadel, oud maar wel nog in orde. Als het past is het leuk meegenomen voor de komende weken.

Ik hoop voor Wessel dat hij het snel oppakt en er doorheen komt! Wie had dat gedacht, het is zo´n stoere...
Vriendin van mij heeft een Lusitano die zo angstig is. Daar is ze nu 9 maanden mee verder en ze moet nog geholpen worden met opstappen. Gek genoeg is haar paard angstiger met longeren dan wanneer je erop zit. We hebben momenten gedacht dat het helemaal niet zou lukken maar er zit nu toch echt vooruitgang in!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:58

Ellis, mooi dekje! Wat onwijs lief van dat meisje zeg. Staat mooi in je setje!

Ik heb het zadel nog niet maar denk dat ik het vandaag of morgen wel op kan halen om te passen.

Vanmiddag heb ik les in werk aan de hand! En daarbij ook eens wat doen aan de verhoudingen tussen Sam en mij. Hij vindt toch regelmatig dat hij ´in control´ zou moeten zijn. Met alle respect heb ik dat liever niet... Tong uitsteken
Sam is ook niet heel erg ijverig en voorwaarts, ik wil kijken of ik hem door hem op een andere manier meer kan motiveren en enthousiasmeren.

bettiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:37

hoi hier ben ik weer,de dazen zijn vertrokken of ze waren nog aan het slapen Slapen vanochtend heb er niet eentje gezien.
Het is me niet duidelijk of wessel nu wel of niet bij gert van de hof staat maar je hebt groot gelijk dat je zelf kan beslissen waar en naar wie je je paard breng.Ik heb gert hier in coevorden concours zien rijden en veel over hem gehoort,ik vond dat hij juist heel vriendelijk met de paarden om ging en ze alle ruimte liet om dingen te leren. Tong uitsteken Maar je heb over al voor en tegenstanders.Ik hoop voor je dat je ooit met wessel lekker kunt rijden.
Ik heb zelf voor het eerst gelongeerd met een bijzet teugel het is me goed bevallen.Na het longeren reed odessa veel meer ontspannen.Ik was nooit een voorstander om met bijzet iets met paarden te doen maar moet ook mijn mening wat bijstellen.Dit is ook goed paardrijden blijft zo in beweging.
ik had eindelijk moed gevat om op concours te gaan gaat het niet door Boos! .Ik had me aan gemeld voor de barokken wedstrijd in exloo,nou maar wachten op de volgende barokken wedstrijd in de buurt.
wat doe je met lessen aan de hand? Is dit hetzelfde als lange teugel werk?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:51

wessel staat NIET bij gert van het hof,hij staat nu bij iemand anders,die meer ervaring heeft met dit soort paarden..

maar ik moet eerlijk zeggen,ik denk dat gert echt wel genoeg ervaring heeft om paarden in te rijden,en hij zal echt niet altijd als een cowboy op een paard gaan zitten

maar goed,blijkbaar als mensen dat 2 x gezien hebben,rijd iemand altijd zo paarden in...

maar als het echt niet zou lukken,dan zou ik wessel naar gert brengen ,dat klopt wel..

denk dat gert echt wel paarden binnen krijgt waar menig ruiter niet meer op durft te gaan zitten,en die breid ie meestal wel recht..

hopenlijk komt het helemaal niet zo ver hoor,en kan ik wessel over een weekje of 2 naar huis halen en is ie berijdbaar,maar ik weet wel,dat hij niet de makkelijkste zal zijn met rijden ,we zien wel..

Lusitano county zadels zitten heerlijk,cindy heeft er ook 1..moet zeggen,zat heerlijk Ja

ben benieuwd of het gaat passen,zou wel fijn zijn Lachen

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:59

Fijn dat je een adres hebt gevonden waar je Wessel aan toevertrouwd. Niets moeilijker dan paarden met echte angst!

Nouvel, bedankt voor de tip. Ik heb idd ook contact met Gaby.

lusitano, succes met je les vanmiddag. Goed trouwens dat je zoveel belang hecht aan een passend zadel!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:42

Ik ben erg blij. Branca had last van ene tand en kon haast niet eten en is dus weer mager geworden, maar na vijf dagen injecties geven is het doorgebroken en ze kan nu weer normaal eten. ze eet bergen hooi en draaft ook weer helemaal blij door de wei met Catita. Ze hebben wel schimmel, dus dat ben ik ook aan het behandelen.
Vandaag komt de hoefsmid.

Zelf weer erg in de lappenmand met een rugprobleem, moet regelmatig injecties halen, maar goed, we overleven het wel weer.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:34

Femke: Dat wassen enzo was toch niet echt mijn ding. Vandaag kwam mijn werkgever langs en die heeft met mij afgesproken dat ik nu gewoon in de huishouding blijf. Ik vind het echt knap dat je in de verpleging kan werken. Brr, lijkt mij echt een zwaar beroep… Ik werk nu van 11 tot 12 in de keuken. Zorgen dat het eten klaar komt en dat is heel leuk werk om te doen Lachen

Wessel maakt het wel allemaal moeilijk zeg, en lijkt nog wel zo’n stoere jongen Nagelbijten / Gniffelen Arm kereltje Ach gut , ik hoop dat die jongen het wel voor elkaar krijgt. Het zou zonde zijn als je straks niet op Wessel kunt rijden.

Madelief: Hihi, is hij homo? Tong uitsteken Daar heeft Fifthy, Otje zijn maatje, ook een beetje last van. Otje is vreemd genoeg gek op geiten. Als ik daar langs loop met hem, gaat hij zich helemaal showen en heel hard hinniken. Maf beest. Volgens mij zijn alle paarden raar :p
De buitenrit met Vicky was ondanks de kleine moeilijkheden toch weer heerlijk. Eindelijk weer naar 3 weken een paard onder m’n kont.
Oh, leuk, naar Amsterdam Haha! Hoe groot is de kamer ongeveer en met hoeveel moet ze haar huis gaan delen? Ennuh gaan jullie die kamer ook samen schilderen?

Leonietje: Inderdaad spannend allemaal zeg. Hopelijk komt Jacolien er helemaal ontspannen en niet meer bang vandaan.

Nouvel: Mijn nieuwe werk bevalt nu goed Haha! gelukkig!
Morgen krijg ik mijn examenuitslag en ik zit er zo ongeveer de hele dag aan te denken. Ik wordt gewoon zenuwachtig er van. En dat terwijl ik nooit zo snel zenuwachtig ben voor schooldingen..
Je paard is trouwens een knappe merrie! Vaak vind ik merries niet zo mooi Bloos maar deze wel Haha!

Vandaag weer gewerkt. En het ging goed Haha! Ik hoef nu gelukkig pas om 8 uur aanwezig te zijn, want 7 uur is echt vroeg Gaaaap Zo meteen ga ik even naar Ot, want die moet weer aan de slag aan de longeerlijn, anders wordt het zo'n worst op pootjes (onee, benen Tong uitsteken)

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:25

Héél vlug even binnenspringen ( sorry heb mijn grootmoeder thuis voor 2 weken dus geen pc ) om het Aqua nieuws te vertellen, t is wel geen barokkie maar ja.... Bloos
Klinisch is ze erg heel goed door en voor de RX's moet ik morgen bellen vanaf half 10 !
SPAnNEND!
Ik hoop dat ze goed zijn !
De Da was onder de indruk van de merrie.
Hij heeft nooit een 2jarige zo gezien, zo braaf!! ze heeft zelf de 1ste aan de longe in draf gezeten !!
en een heel mooi beest en hij zei, WAT kan die bewegen zeg !
En dan vroeg hij de afstamming , Gribaldi, en hij zei ik heb al veel gribaldis gezien maar deze is de beste, ze heeft heel goede hoeven, beenen , de meeste zijn veel fijner gebouwd .
Hij was echt heel positief erover...Christel en Patrick heel fier natuurlijk
Op alle gebeid was ze super, nu hopen dat de radios goe zijn ....
dan heb ik een heel goed beestie in mijn handen Lachen
ge had ze moeten zien draven in de piste aan de longe.......WOW....vlug da ik daarmee aan de slag kan Haha!

en springen denken ze dat ze ook kan, omda ze verdoofd was heeft hij het nie gedaan maar hij wou ze doen springen.
maar t is zo een braaaaaaaaaaaave, en da zei de DA ook..ongelooflijk wa een lief en braaf beestje voor een 2jarige, da valt bijna niet voor dat ge ze zo kunt behandelen enzo..
t is echt een schatje......... Lovers Lovers Lovers
AAaaah nog een bange slapeloze nacht

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:44

Gááf Cin!!
Ik zal heel hard duimen dat je morgen positief nieuws krijgt.
Ze is idd een plaatje en nog zo braaf ook,een gouden greep dus Haha!
We horen het zeker wel gelijk??

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:22

harstike fijn om te lezen Cin, ziet er goed uit duim nog even voor morgen, maar dat komt wel goed.

zasread ik zit al 30 jaar in de verpleeging, het is inderdaad zwaar, hoewel ik tegenwoordig erg veel last heb van de nachtdiensten, die gaan me steeds zwaarder vallen, nu nog 1 nachtje en dan heb ik 3 weken vakantie, ben er wel aan toe.

Lusitana fijn dat het nu weer goed gaat met branca en Catita, wat kunnen ze toch last hebben dan van zo'n tand.
Sterkte met je rug, loop momenteel ook weer bij de fysio vanwege mijn rug, langleven de gezondheidzorg.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:07

Wat lief, Nouvel , dat dat meisje dat dekje voor je had! Ik had al gezien dat er iets opstond, maar nu kan ik het lezen Knipoog
Kimmie261: Je moet inderdaad je paard laten beleren daar waarbij je je het prettigst voelt.. Knipoog
Fijn dat Beauty je zo gemist had, Fryske.
En, was de les interessant Lusitano?
Lusitana, sterkte met je rug, dat is ook mijn zwakke punt, gisteren deed het ook weer verrekte pijn zeg!
Zasread: Hihi, ja wel n beetje denk Clown Sukkeltje van me Ach gut Ja, ik heb ook echt geen zin in morgen, w88 op dat belletje, hoe stressvol (en ik ben ook nooit gestresst voor school dingen :S )
Die kamer van die vriendin is echt klein Nagelbijten / Gniffelen Schijnt mee te vallen voor Adam (in totaal 23m2), maar ik vind t ernstig Tong uitsteken Ze heeft wel eigen WC en douche, alleen keuken moet ze delen. Het is een flat met 15 verdiepingen... Ze gaat t ook verven, misschien ga ik helpen, kijk nog wel Pling
Veel plezier bij ot Haha!
Wat leuk cinv! Weer spannend dus!

Vandaag Furia gelongeerd, weer met dubbele longe ging wel aardig!
Vrijdag komt tandarts voor het eerst, ben benieuwd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:54

Madelief, ja leuk he, dat dekje, ik vond het ook zo lief!
Zal voor je vriendin vast even wennen zijn, zo'n klein kamertje... Nagelbijten / Gniffelen

Cinv, spannend joh, klinkt allemaal wel onwijs goed!
Je hebt vast een topper straks!! Go jij! Go jij!

zasread, sterkte met wachten op je examenuitslag... Ach gut
Fijn dat je werk nu goed bevalt!
En bedankt over het compliment over mijn witte spookje! Pling

Lusitana, fijn dat het weer beter gaat met Branca!
Hopen dat ze snel weer lekker dik en sterk is!
Vervelend van de schimmel, zo val je van het een in het anders...
Heel veel sterkte met je rug, doe voorzichtig! Ach gut

missmuts, succes met zoeken!
Ben benieuwd wat het gaat worden!

bettiena, fijn dat er geen dazen waren!
En balen dat je wedstrijd niet door gaat... Boos!

Lusitano, hoe was je les aan de hand?
Goed gegaan?
Kreeg jij nou een County of was dat iemand anders?
ik heb zelf ook een County, heerlijk zadel!
Helaas hangt 'ie nu op zolder omdat 'ie op beide paarden niet past... Clown

soeske, fijn dat alles goed gaat!
ja, je zal de paardjes best missen...
Hoe lang moet je nog?

Zo, ik heb het bijna rond op m'n werk dat ik de 27e vrij kan krijgen.
Dan kan ik meelopen in het rassendefilé op de Dag van Paard op Duindigt.
Best spannend, ik heb nog nooit zoiets gedaan (en Fifi ook niet), lijkt me best een keertje leuk!
Weer eens wat anders... Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:57

Leuk Ellis, zal wel een fijne ervaring zijn voor jou en Fifi Lachen

Ik ben wel bijgelezen, maar weet niet zo meteen op wat allemaal reageren Clown

Heb net erg fijn met Licor aan de dubbele lijnen gewerkt, dus da omdraaigedoe van vorige keer was maar een tijdelijk storing. Denk dat hij gewoon wat panikeerde op de lange zweep die ik toen meehad, daar heeft hij het nooit zo mee gehad. VCandaag dus maar zonder zweep en hij was zijn zoete zelf Knipoog

Yoshi is een schurkje Extreme duivel Die pony is echt niet te geloven... Ik heb de wei verdeeld zodat het gras beter wordt afgegraasd en Yoshi stond natuurlijk weer aan de kant met het hoge gras waar ze niet op mogen. Ik roep ze dus bij mij, Licor komt braaf afgelopen en Yoshi blijft staan voor de draad en wil ook komen... Ik vroeg mij al af wat hij nu ging doen om terug aan de juiste kant te geraken (hij weet goed genoeg dat als ik er ben hij geen fratsen moet uithalen) en bleef dus nieuswgierig staan kijken...
Hij wiebelt wat heen en weer en dan... duikt hij met zijn neus onder de onderste draad - de electriciteit knetterde langs alle kanten op zijn hoofd - en wurmt hij heel snel zijn hele lijfje onder de draad om vervolgens in een spurt naar Licor te vliegen Haha! Haha!
Je bent een shet of je bent het niet...

Morgen mijn laatste dag werken van deze week en dan zondag vertrekken we voor 13 dagen naar Andalucía Hyper!