Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:29

Ik vind het gaaf dat er mensen zoals jij Jenny, zijn die wel springen/crossen met hun fries.
Zelf ben ik geen held, ik heb met mijn bijrijdfries wel een keer oefenparcour gesprongen 80cm. Die kon dat makkelijk. Alleen ik durf bijvoorbeeld niet eens door te galopperen tussen de hindernissen :+

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:33

Ik heb laatst onderling een wedstrijd gesprongen, was bij hindernis twee al klaar... Die kleur vond ze niks hahah

Ik zit momenteel weer in een diep dal.. Kan maar een keer per week rijden vanwege mijn slechte bak. Dus ik rijd een keer in de binnenbak. Ze heeft heel veel moeite met lengtebuiging en buigen om mijn binnenbeen. Ze doet er alles aan om onder het werk uit te komen, wat gisteren uitliep in een rodeo..

Pfff weet het even niet meer, longeren met dubbele lijnen is geen optie omdat ze dan compleet doordraait. Heb het een keer geprobeerd, maar dat liep niet helemaal goed af... Dus dat durf ik ook niet meer

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:38

Jeetje wat vervelend Pronkje.. Misschien ook omdat ze niet zoveel doet momenteel?
Gewoon longeren ook geen optie?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:49

Aai dat is niet fijn, misschien idd omdat je maar zo weinig kan rijden dat ze zo lastig word? Misschien kun je proberen wat buitenritjes te maken ipv in de bak te rijden en tijdens de buitenrit gewoon wat dressuur oefeningetjes meenemen?

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:51

Dat doe ik nu wel, maar mijn instructrice zei dat longeren met dubbele lijnen ons wel zou kunnen helpen.

Gelukkig mag ze volgende week twee weken op de manege staan. Dus ik hoop dat ik dan weer wat verder kom

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:57

Pronkje lastig hoor. Is er iemand die je kan helpen met dubbele lijnen?

Jenny ik hoor het wel als ik mee mag voor de kodak momenten hihi.

AmoorM misschien handig om een ding te kiezen waar je je op gaat richten inplaats van alles een beetje.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:02

Buitenritjes is helaas ook een groot probleem. Ik probeer het steeds opnieuw maar dan wordt ze levensgevaarlijk. Ze zet dan een knop om in haar hoofd en gaat er dan opeens uit het niets in blinde paniek vandoor. Ook wanneer er andere paarden bij zijn. En dan duurt het meestal een half uur voordat ze weer rustig is. Soms ging het ook goed, was ze super braaf. Maar 7 van de 10 keer is het mis gegaan. Maar aangezien mijn paarden aan huis staan en ik bijna altijd in mijn eentje rijd is dit ook niet verantwoord.

In de buurt zijn er wel een aantal mensen die daar mee zouden kunnen helpen maar een aantal hebben al aangegeven dat ze het niet wilde proberen omdat mevrouw zo lastig is. Die durven het niet aan

Ze heeft gewoon erg veel karakter :+

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:06

Dubbele lijnen dan maar even niet.. Dan maar gewoon longeren. Iets is nog altijd beter dan niets..

Buitenrit is wel apart.. Kun je wel ontdekken wat de aanleiding is dat ze ineens er vandoor gaat?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:12

pronkje: ik zou ook snel vastlopen als ik zo weinig kan rijden. Ik denk dat je er gewoon rekening mee moet houden deze maanden en doen wat je kan. je kan ook niet van jezelf verwachten als je bijna nooit hardloopt je dan toch steeds 10 km moet. even passen en meten.
en die van mij zou er nu ook in het bos vandoor gaan.

berdien: ik schijt ook in mijn broek vaak hoor, zeker nu ik ouder word. maar zie steeds een beetje verbetering en dat motiveerd weer om door te blijven oefenen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:14

Haha dan is het helemaal knap :D
Ik waag me er niet aan, ja misschien thuis eens een huppeltje. Maar dan houdt het wel op :)

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:15

Vaak is er geen aanleiding, althans niet dat ik merk. Geen opvliegende vogels of krakende takken. Ze heeft dit in de omgang ook. Op de manege wordt ze meestal binnengehaald door mijn instructrice en soms tilt ze haar bijna van de grond af omdat ze dan weer ergens van schrikt terwijl er niks is. Dan houdt ze nergens rekening meer mee. Heel apart en ze heeft het altijd al gehad.

Ik neem haar verder ook niks kwalijk, maar het is gewoon erg frustrerend dat ik nu weer zo vast loop met rijden. Hoop maar dat het weer snel weer beter wordt

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:25

Heb je haar al magnesium proberen bij te voeren? Het weer schijnt dit weekend beter te worden ;)

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:29

Bedankt voor de tip! Zal mezelf daar eens in gaan verdiepen!

Gelukkig!!! Ik ben al die sneeuw en regen zo ongelooflijk beu...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:34

Ja ik ook... Moet vanmiddag weer naar de kliniek. Met die akelige sneeuw vind ik dat geen feestje..

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:38

ik ga vanmiddag maar even op pad met paardje denk ik, lekker even frisse neus halen op de zandpaden. Enige probleem... vrije dag vandaag dus ik zit nog steeds in m'n pyjama :+

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:41

Succes weer bij de kliniek berdien!

Haha emma, ik ben jaloers ik zit op school..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:46

@pronkje: even een hele gekke vraag maar weet je zeker dat ze goed kan zien? Ik las laatst ergens een verhaal dat een paard ook op de gekste momenten bleef schrikken en dat er geen peil op te trekken was waar dat aan kon liggen. Bleek later dat het dier met een oog nauwelijks iets zag. Dat kon je aan de buitenkant niet zien maar dat verklaarde daardoor wel het 'rare' gedrag.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:55

pronkje_vdp schreef:
Succes weer bij de kliniek berdien!

Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:13

Laura1982 schreef:
Pronkje lastig hoor. Is er iemand die je kan helpen met dubbele lijnen?

Jenny ik hoor het wel als ik mee mag voor de kodak momenten hihi.

AmoorM misschien handig om een ding te kiezen waar je je op gaat richten inplaats van alles een beetje.

Ik weet niet of dat handig is. Ik wil vooral ervaring op doen en me niet vast zetten op 1 ding, zoals persee dressuur wedstrijden willen rijden. Dan zet ik me er zo in vast dat ik uiteindelijk helemaal gefrustreerd raakt als het niet lukt. Nu is het doel om een trailerrijbewijs te halen en lekker op pad te kunnen. Qua rijden om de basis er in te krijgen, voornamelijk de galop. Na de basis kunnen we pas verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:13

iEmmaaa schreef:
ik ga vanmiddag maar even op pad met paardje denk ik, lekker even frisse neus halen op de zandpaden. Enige probleem... vrije dag vandaag dus ik zit nog steeds in m'n pyjama :+

Oh heerlijk! Ik wil ook maar zit ook op school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:14

pronkje_vdp schreef:
Ik heb laatst onderling een wedstrijd gesprongen, was bij hindernis twee al klaar... Die kleur vond ze niks hahah

Ik zit momenteel weer in een diep dal.. Kan maar een keer per week rijden vanwege mijn slechte bak. Dus ik rijd een keer in de binnenbak. Ze heeft heel veel moeite met lengtebuiging en buigen om mijn binnenbeen. Ze doet er alles aan om onder het werk uit te komen, wat gisteren uitliep in een rodeo..

Pfff weet het even niet meer, longeren met dubbele lijnen is geen optie omdat ze dan compleet doordraait. Heb het een keer geprobeerd, maar dat liep niet helemaal goed af... Dus dat durf ik ook niet meer

Heeft het niet te maken met dat je weinig rijdt?
Als ik mijn fries goed train per week is ze ook makkelijker te rijden, ga ik er maar 2 keer op gaat het ook vaak wat lastiger.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:28

Ja is nu ook omdat ik zo weinig rijd. En het is zo frustrerend imdat ik nu thuis niet kan rijden.. Baalde gisteren na de les zo.

Ik heb haar ogen al een keer laten testen en ze ziet gewoon goed, dus dat is het ook niet ilsemarie..

Ik heb haar dit jaar al 10 jaar dus ik heb me er maar bij neergelegd dat ze zo is, maar zou stiekem wel willen weten waardoor ze zo is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:32

Waarom kun je nu niet rijden? Vanwege het weer?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:45

Ik heb vanwege het weer en school ook een hele tijd niet kunnen rijden... Erg jammer. Vandaag wel een (hele grote!) sneeuwpop gemaakt :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:59

Amoor ik snap dat je alles leuk vind maar krijg de indruk dat jullie basis nog niet bevestigd is. Ik doelde er meer op dat je daar aan gaat werken en vandaar uit dingen gaat proberen. Zoals keer wedstrijden of trec rijden. En dan steeds iets meer uitbouwen.