[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:43

Nikita ziet er goed uit! Gezonde appeltjes :)
En ook mooie foto's van hincapie in je topic laura!

Wat apart geeske, van dat ene hoefje. Ik ken wel mensen die het zelf doen of wel eens zelf bijhielden, maar dan heel simpel. Een cursus zou je vast een hoop leren, vraag is alleen of het genoeg is..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:50

Ja precies. ik lees en hoor ook heel veel van mensen die het zelf doen... Kijk en ik zou het echt niet in plaats van de hoefsmid doen, ik wil alleen weten of er tussendoor iets is wat ik misschien zelf kan doen. Gewoon iets waardoor het gewoon fijner blijft voor haar. Maar ben ook echt niet van plan hele ingrepen te doen! Moet er niet aan denken dat er iets fout gaat... Dan ben je inderdaad nog verder van huis!

Nouja, ik overleg wel eens even wat er allemaal mogelijk is en wat hem verstandig lijkt. Ik wil namelijk toch wel echt meer met haar naar buiten en dan moet ze niet op de straat kreupelen omdat ze dan merkt dat ze scheef staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:32

Afbeelding

Ik kom even gauw een foto spammen van mijn shoot van vandaag :+:
Lees vanavond bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:05

Ik zou het zelf ook niet durven, aan de hoeven klooien. Maargoed, ik ben dan wel een echt overdreven voorzichtig persoon!

Nikita ziet er idd goed uit, fijn dat jullie weer aan de gang zijn!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:46

Ohhhhh die laatste twee zijn echt gaaf! Mooi rijden daar ook zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:16

Heel mooi rijden! Maak er ook bijna dagelijks gebruik van haha!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:04

Heey

Dankjulliewel :D

Geeske: Ik persoonlijk zou het aan de hoefsmid overlaten maar misschien kan het wel.
Hoe gaat het met de wond?

Jolijn: Wat een prachtige foto's meid :~ En wat ziet Mo er ontzettend goed uit joh :D

Vrijdag avond ben ik samen met mijn vader een buitenrit gaan maken met Nikita. Dat ging niet zo denderend. We hebben een rondje over de dijk gemaakt maar ze was echt ontzettend gespannen.
Ze peerde er zelfs tussen uit toen we bijna boven op de dijk waren ( das een hele brede, 2 Baans oprit).
Op het moment dat ze er tussen uit kneep kwam er een vrachtwagen aan. Nikita schoot naar links en de vrachtwagen wou links om ons heen. We kwamen dus recht voor de vrachtwagen terecht. Ik kon helemaal niks met Nikita. Ze was echt helemaal in paniek. Gelukkig kon de vrachtwagen op tijd stoppen en kon mijn vader Nikita vast pakken. De vrachtwagen stond 2 meter voor ons stil. Mijn vader trok Nikita van de weg af en toen zijn we weer verder gegaan. Toen ging het wel redelijk maar er lopen hier heel veel schapen ze vind die schijnbaar erg spannend.

Gisteren zijn we hetzelfde rondje wezen maken. Toen ging het echt helemaal super. Ik ging met Nikita voorop en dan mijn vader achter ons. Op de plek waar ze er vrijdag tussen uit kneep heeft pap haar aan het touw genomen en toen ging het goed. Ze vond het nog wel erg spannend maar ze bleef controleerbaar. Toen we dat stuk voorbij waren ging het touw er weer af en ben ik met Nikita weer voorop gaan rijden. Dat ging echt helemaal super. Ze vond het wel spannend maar ze heeft geen een keer geprobeerd te staken *\o/* Ik heb gister dus echt zo'n heerlijke buitenrit gemaakt met der <3

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:34

Ik ga morgen uitgebreider reageren, moet nu zo werken ;-)

Gisteren met mijn meisje vrij-springen geprobeerd. Ze wordt helemaal heet als ze een hindernis ziet zeg! helemaal leuk! Haha, nu ik mijn angst nog overwinnen en we kunnen lekker gaan springen samen...
Afbeelding
Afbeelding
(twee eenden in het weiland, gevaarlijk dus!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:03

Leuke foto's Geeske! En die springangst herken ik :') Mo springt over een balk al alsof het een meter is :')

Angela: jeetje, dat was schrikken! Fijn dat het daarna wel fijn ging!

Nog even wat showen:

Afbeelding

Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:05

Goed doorgepakt met Nikita dus! Super knap en fijn dat het de tweede keer dan wel goed ging :)

Jolijn, leuk leuk!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:57

Afbeelding
Nieuwe aanwinst, is ze niet prachtig

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:16

Ahhhhh lief!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:26

Ja ze ziet er heel lief uit! Maar lig al helemaal open van der, lijkt wel een tijger haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:29

Hahahaha das dan weer minder....

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:30

haha ja ach, kittens he! Al moet ik zeggen, die andere 2 die ik heb lopen waren wel iets 'zachter' met spelen hahah

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:31

Gister ook even Bootz in het tuig gehad, ze hadden wel gezegd dat die ook voor de kar kon maar toch even voor de zekerheid kijken. Hij was braaf, alleen even een stang halen voor als die voor de kar gaat. Heb nu geboden op een tuig, dus even afwachten op reactie. En dan maar gaan sparen voor een karretje!! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:34

Ohhh dat is wel leuk, lekker mennen!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:42

Ja dan krijgt die een beetje conditie, want longeren met bijzet is ook weer zo lastig! Dan moet ik zelf een passoa en longeersingel gaan maken xD Zie je het al voor je, dat lukt me niet hahaha

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:52

Oh leuk! Wat een schattig katje :)

En Bootz voor de kar. Ben benieuwd! Wel leuk als paarden veelzijdig zijn he?! En makkelijk als je zelf de bak aan wilt slepen ;-) Dat hebben wij gisteren met de auto en een pallet gedaan. Alleen de bak was echt heeeel erg omgeploegd door de dames, dus daar had de auto het erg zwaar mee! Maar het resultaat was fijn, heb weer heerlijk kunnen rijden *\o/*

iemand toevallig tips om je paard weer te leren vast te staan aan de muur?
Chim is door dat hele 'trailer-gebeuren' weer helemaal teruggezakt qua halsters en vooral vast staan,.. als ze bij me staat voor het zadelen gaat het goed, dan kan ik haar met de stem corrigeren als ze wil gaan lopen en dan geeft ze zich vanzelf wel over... maar als ik even iets uit de stal moet halen o.i.d. kan ik haar niet laten staan aan een touw. Als ze denkt weg te kunnen lopen en ze wordt dus op het einde van het touw ineens gestopt raakt ze helemaal in paniek en gaat ze echt gelijk hangen. En niet geleidelijk, ze beukt echt ineens naar achteren waardoor halsters of touwen het altijd begeven...
Ook begint de ring aan de muur wat te kraken, (zit in hout) dus een tijd vast zetten met een koeienhalster kan ook niet.
Wat ik nu doe als ik er bij ben is een longeertouw door de bevestigingsring en haar daar aan hebben. Dan kan ik er zelf constant de druk wat op houden en hoeft ze niet gelijk te gaan hangen. Maar handig is dat natuurlijk niet.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:56

Aaahhh een lief katje... Bleven ze maar altijd zo schattig he...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:22

Heey

Dankjulliewel :)

Jolijn: Alweer prachtige foto's :~

Michelle: Wat een leukerd zeg <3 En wat leuk dat je gaat mennen met Bootz :D

Geeske: Wat een vervelend probleem zeg, weet helaas geen oplossing.
Leuke foto's :D Nikita vind springen ook super leuk om te doen. Natuurlijk niet hoog maar ook zij word er heet van :P

Ik heb vandaag mijn examen Wiskunde gehad en ik ben geslaagd *\o/*
Ik moest een 2,1 halen wou ik slagen en ik heb een 5,5 gehaald. Nu sta ik een 7 *\o/*

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:36

Die laatste foto is trouwens echt gaaf Jolijn!

Angela: Gefeliciteeerddd :D *\o/*

Geeske, lijkt me eng dat ze zo gaat hangen! Met Fiëla moet ik gewoon consequent zijn en dr gewoon laten wennen aan het vaststaan, maar ja, zij is net 2 en is niet bang ofzo, gewoon erg ongeduldig en uhh... heel erg eigenwijs en eigenzinnig... :P Dat is gewoon iets heel anders... Als ik je verhaal zo hoor denk ik dat het gewoon een kwestie van tijd en vertrouwen zal zijn... Goed uitkijken dat ze zichzelf niet bezeerd en misschien voorlopig gewoon even zorgen dat je niet meer weg hoeft te lopen als je met haar bezig bent. Misschien op een gegeven moment wat oefenen met weglopen maar dan zo dat ze je nog wel kan zien.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:08

Ja, ik denk ook maar dat ik het zo een beetje ga aanpakken... ze heeft daar geen enkel probleem als ik er bij sta, maar als ik weg ben is het gewoon heel anders :S Nouja, weer rustig opbouwen hoop ik!
Gelukkig is ze verder niet erg in haar 'oude' patroon gevallen sinds ze terug is. Ze is met rijden erg fijn, nadat je ruim een kwartier met haar door moet zetten dan, maar dan gaat ook de galop weer goed en steeds beheerster!

Angela, Gefeliciteerd! Jij zal blij zijn =D