[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:15

Heb gisteren foto's gemaakt van m'n Spanjaard, ik plaats ze vanavond :D
Hij was zo gek als een deur haha!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:59

Heey
Anouk: Netjes hoor :D. Volgende keer lekker winstpunten :P.

Zilfstar: Heerlijk dat jippe zo goed op stefan reageert :D.

Woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor de Q koorts enzo.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:43

Zilfstar: Wat super dat je zoon zo goed met Jippe kan! :D
En dat het ook alweer een stuk beter ging! :D
Wanneer is zn spreekbeurt? :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:45

kim_hester schreef:
Zilfstar: Wat super dat je zoon zo goed met Jippe kan! :D
En dat het ook alweer een stuk beter ging! :D
Wanneer is zn spreekbeurt? :D

Morgen, dus dinsdag 13:30 :D
Dankzij de belofte dat ie om 3 uur opa en oma mag bellen hoe het is gegaan, is ie fijn gaan slapen (en omdat ie vanavond zwemles heeft gehad bij de reddinsgbrig. Moe zat haha) Want o, o, wat is ie gespannen zeg. En dan precies nu papa een hele week weg van huis wat nog nooit gebeurd is (wel eens hooguit 2 nachten).

Vandaag Jippe ook weer lekker te werk gezet. Daarna leunde ik met mijn oor tegen zijn hals en viel mij zijn lage hartslag op. Nooit geweten dat dat echt zo laag was, zelfs dus na 35 minuten balkjes lopen, draven en galop. Hij was nog enigszins sneller aan het ademhalen en zijn hartslag ging trager dan 1 seconde. Heb nog even mijn vingers zijdelings van de slokdarm gelegd (waar de halssslagaders lopen) en ook daar de hartslag kunnen voelen. (want wist even niet zeker wat ik nu had gehoord met mijn oor) Was idd trager dan 60 per minuut. Ben dan wel paravet maar altijd met kleine huisdieren, dus weet zo de hartslagfreq van paarden niet meer uit mijn hoofd.

Google is mijn vriend: In rust zo'n 28 tot 40 per minuut. Kan bij inspanning oplopen tot 220!!!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:31

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:56

Prachtig paard maar doodeng met die spiegel.. zo heb ik 2x een paard zien verongelukken beide doken ineens de spiegel in..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:26

cloris schreef:
Prachtig paard maar doodeng met die spiegel.. zo heb ik 2x een paard zien verongelukken beide doken ineens de spiegel in..

Helemaal met je eens Cloor. Ik heb dit filmpje al eens eerder gezien volgens mij. Levensgevaarlijk met zo'n spiegel := Ik zou het niet zo doen met mn eigen peerd. Veel te gevaarlijk.. Maar knap issie wel :D !

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:28

Ja hij komt wel heel dicht bij die spiegel met zijn been, dat is best eng inderdaad. Maar het is zo een mooi paard.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:14

Kom ff de roze wolk inpikken hoor..
Heerlijk met Goya op buitenrit geweest, weer als vanouds.. Lang geleden, aldoor wat gekwakkel van beide kanten maar vandaag heerlijk in t zonnetje langs de weg gegaloppeerd.. En hard:D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:14

YES!!!! Stefan heeft een GOED gekregen voor zijn spreekbeurt!

Wij wonen vlakbij school (ik heb het over enkel de straat oversteken :D ) En ik kon gewoon niet naar huis gaan haha. Alle spullen klaar gelegd door Stefan, hij zelf in vol ornaat (rijbroek, laarzan, shirt, BP cap). Heeft prima de spreekbeurt gehouden en toen deden de filmpjes het niet :( Dat wil zeggen de beamer liet het afweten. Dus toen eerst vragenrondje. Stefan is rond 13:10 begonnen en was rond 13:45 helemaal klaar hahahaaaa. Toen ginge ze de filmpjes nog kijken, maar hij had inmiddels zijn beoordeling al binnen. Juf zei ook: hij WEET waar hij het over heeft. Het is geen uit-zijn-hoofd-geleerd verhaaltje. Alle vragen uit de klas kon hij beantwoorden en uitleggen. Moet nog wel leren zijn houding wat rustiger te houden (spanning > dus dan gaat ie bewegen, ook door de verhoogde spierspanning. Kan dan moeilijk zichzelf stil houden)

Maarrrrr een GOED dus. Deze mama is heel erg trots!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:20

goeie dag ff niet opgelet en al weer tot hier

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:10

jaa,gaat snel Patrick..
Alles goed met de aanstaande vader?

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:37

Zilfstar schreef:
YES!!!! Stefan heeft een GOED gekregen voor zijn spreekbeurt!

Wij wonen vlakbij school (ik heb het over enkel de straat oversteken :D ) En ik kon gewoon niet naar huis gaan haha. Alle spullen klaar gelegd door Stefan, hij zelf in vol ornaat (rijbroek, laarzan, shirt, BP cap). Heeft prima de spreekbeurt gehouden en toen deden de filmpjes het niet :( Dat wil zeggen de beamer liet het afweten. Dus toen eerst vragenrondje. Stefan is rond 13:10 begonnen en was rond 13:45 helemaal klaar hahahaaaa. Toen ginge ze de filmpjes nog kijken, maar hij had inmiddels zijn beoordeling al binnen. Juf zei ook: hij WEET waar hij het over heeft. Het is geen uit-zijn-hoofd-geleerd verhaaltje. Alle vragen uit de klas kon hij beantwoorden en uitleggen. Moet nog wel leren zijn houding wat rustiger te houden (spanning > dus dan gaat ie bewegen, ook door de verhoogde spierspanning. Kan dan moeilijk zichzelf stil houden)

Maarrrrr een GOED dus. Deze mama is heel erg trots!

Wow top! En terecht trots! :D
Super joh! Gefeliciteerd!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:24

soeske schreef:
jaa,gaat snel Patrick..
Alles goed met de aanstaande vader?

ja zeker welspannend allemaal hoor

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:33

kan ik me voorstellen!
Hoe lang nog?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:46

nog 3 maanden dus nog eventjes

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:53

Heey

Zilfstar: Wat goed van stefan zeg :D.

Soeske: fijn dat je zo lekker hebt gereden :D.

Vandaag weer op Shaddy gereden. Ging echt bagger, ze was de heletijd aan het klieren en overal zaten hele enge bak kabouters. Maar op het einde begon ze toch nog lekker te lopen dus heb wel fijn afgesloten :).

Alleen is mijn voet nu weer dik en erg pijnlijk :(.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:34

@Moppielover; Ai das niet fijn! :O Hoe komt dat zo?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 00:07

Wanda: Mooi verhaal joh! Knap dat Jippe niet op de bomen reageerde! En wat knap dat Stefan zo goed overweg kan met hem! Sam is momenteel zo jolig! Hihi. Dat van dat hart wist ik ook niet. Weer wat geleerd.
Gefeliciteerd met het goede resultaat van je zoon! Super gedaan! Met recht een heel trotse mama!

Ingrid: Sam heeft mij ook geleerd om zonder winterjas te rijden. Dat geritsel van mijn Kyra K jas vindt hij helemaal niks. Maar ja, als ik ga rijden op hem, doet hij zijn jas ook uit hè? Dus ik ook. ;) Ze kunnen raar reageren op dingen, waar ik het niet van verwacht en andersom. Volgens mij heeft ie gewoon de lente in zijn bol!

Jeannine: Wat een Beest zeg! Wouw! Die kan enorm bewegen! Volgens mij kwam hij ook voor in de documentaire van Bent Branderup toch? Suus???
En spiegels, ik verwacht, dat ze wel wisten dat het kon.;) Zo iets probeer je toch eerst aan het halster als je er bij staat natuurlijk. Wij laten een paard nooit los in een bak met een spiegel, als we niet weten wat ie gaat doen. Op deze manier is er nog nooit wat gebeurd. Des kijkt ook graag naar zijn spiegelbeeld. Ik heb zelf ook nog nooit ongelukken zien gebeuren met spiegels hoor, mss maakt dat me ook wel makkelijk.

Suus: Da's enorm goed nieuws! Dus je voelt jezelf ook weer goed genoeg om af en toe weer paard te rijden? Ik heb nog een nieuwtje: 15 april heb ik examen voor E!!! Dus met wat geluk trakteer ik als je komt... ;)

Patrick: Ow wordt jij papa? Wanneer? Wordt dit de eerste? Ah, ik lees het al; 3 maanden nog... Dan gaat het voor de papa echt helemaal leven, omdat er dan een kind is om vast te houden. Spannend! Weten je al of het een jongen of meid wordt, of laten jullie je verrassen? Wel een leuke tijd om een baby te krijgen hoor, zo net vóór de zomer! Hoogzwanger zijn in de zomer schijnt geen pretje te zijn. Kan er zelf niet over meepraten, want mijn kids zijn van januari en 1 juli. <3 :+ En met mooi weer kun je tenminste ook lekker naar buiten met de kleine.

Angela, wel jezelf in acht nemen hoor! Beterschap met je koorts en voet. Het zit je niet mee hè?

Gisteren Sam aan de dubbele lijnen gehad. Ik weet helemaal niet meer hoe ik dat moet vasthouden, joh! Heb het zoo lang niet gedaan! Maar Sam ging best lekker weer. Alleen was ik er even niet op bedacht, dat zijn singel wel heel los zat. Toen ik Galop! riep, ging ie er als een haas vandoor, toen de singel naar achteren schoof. Het had wat voeten in de aarde om hem weer rustig te krijgen. :P Gelukkig liep ie aan één lijn op dat moment. Dus singel weer goedgelegd en de galop even opnieuw gedaan. Toen dat goed ging, pas de lijnen geinstalleerd. Maar we zijn dik 3 kwartier bezig geweest. Zijn rug was wat gevoelig, maar vandaag niet meer. Morgen weer les, dus vandaag een rustdag ingelast.
Sam was gisteren een zorgenpaardje bij mijn schoonpa en Frank. Hij at zijn hooi niet, dus 'was ie ziek!'. Haha. Sam blijkt gewoon te stoppen met eten als ie zat gehad heeft. Ik heb hem zondag extra hooi gegeven, omdat ik op concours was geweest. Hij levert altijd zo in na zo'n dag, dat ik nu bij voorbaat al meer te eten had gegeven in de hoop op minder nadelig resultaat. Het werkt wel! Hij zag er nu de dag erop niet zo aftands uit, als hij gewoonlijk altijd doet. Maar zodoende had ie de dag erop niet zo'n honger. Vandaag heeft hij wel gewoon prima gegeten. Hij begint nu goed uit zijn vacht te komen, maar ja, dikker worden duurt wel een maandje natuurlijk. Ik hoop dat ie snel naar buiten mag!
Verder weer flink geklust bij de zadelmaker. Hij had 5 zadels klaarliggen voor me. Ik heb er 2 bijna klaar gekregen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:14

Blegh... ik baal van mijn hulp! De laatste tijd komt ze gewoonweg 10 minuten te laat. Ze is echt de laatste tijd gewoon bijna elke week te laat. Dan staat ze tijdens het werk buiten te roken in de open deur (dus al die rook in huis, terwijl mijn huis dus rookvrij is). Dan krijgt ze het voor elkaar in 3 uur tijd (!!) alleen de strijk te doen, de benedenverdieping en trap te stofzuigen en beneden te dweilen. En dat is het dan. En ja, ik heb net gekeken: de stofdraden hangen nog aan het plafond!!! dus wat ze nou precies zuigt in dat hele uur (!!) dat ze ervoor nodig heeft voor een keuken en kamer van 40 vierkante meter, ik weet het niet. Al ben ik er vandaag achter gekomen. Ik hoorde haar wel vaker wat praten enzo terwijl ze bezig was. Maar ik dacht steeds dat het tegen onze hond was of de poezen. Hoor ik haar vandaag echt druk bezig en die stofzuiger maar loeien. Normaal ben ik op de PC bezig aan het werk met de deur dicht of op zolder. Maar nu was ik dus zelf boven op de kinderkamers bezig. En ik dacht ineens: die zuigt helemaal niet!! En die praat ook niet tegen de hond. Dus ik van bovenaf gespiekt: staat ze uitgebreid te bellen!!!!! :? :roll: %) -:(- -:(- -:(- En hier betaal ik dan 10 euro per uur voor!!!
En dan is ze zo'n 10 minuten voor tijd klaar en ja, dan kun je weinig meer doen. Ja de WC: kwakt effe van dat spul erin, 1 keer borstel erdoor en klaar. Hallo???

Nou voor mij is het klaar. Ik heb niks gezegd want daar ben ik heel slecht in :o maar ben nu een bedrijf aan het zoeken. Heb er 2 benaderd die beide met een plan van aanpak enzo werken. Iets hoger tarief OK, maar dan heb je ook wat nietwaar. Sorry hoor. moest het even kwijt.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:35

Zilfstar: ik begrijp je frustratie volkomen. wat is dat vervelend zeg! ik hoop dat je snel een nieuwe vind, en wellicht een schoolgaande? die op zaterdag ofzo kan? scheelt je in de kosten, en die willen meestal ook wel :)
succes

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:14

Hahahaha over een paar maandjes zoek ik ook werk! Als alles goed gaat van juli tot en met oktober ofzo.
Ik studeer wel in Utrecht maar woon er helaas niet in de buurt, dus aan mij heb je niks. :+

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:18

Zilfstar; nou fijne schoonmaakster zeg!
Gelukkig ben je er achter gekomen! Maar ik zou er als ik jou was gewoon wat van zeggen! :)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:41

Zilfstar, jeetje, dat is niet zo'n goede hulp.
Ik doe het werk ook naast mijn studie, heb ook thuiszorg gedaan, maar ik moet zeggen dat ik het altijd met plezier doen en altijd tevreden ben met de hoeveelheid werk die ik kan verzetten. Degene waar ik werk zijn ook tevreden met me.

Voor mensen die willen lachen:
[BB-ITP] Maf & mooi kattenstel voor de lens

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:13

Kom ook weer efkes om het hoekie glupen! :D
Gaat snel hier!