[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:36

robijn over de verzekering ik heb tsjillert bij de EFO verzekerd je kan zelf aangeven voor welk bedrag/of keuze van verzekering
ik ben er wel tevreden over

moet je anders even op hun site kijken http://www.efo.nl/
kan je alles doorlezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:40

Dankjewel!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:48

borderjay schreef:
Nou,ben weer thuis van midweekje weg...kort maar krachtig Knipoog Wat hebben jullie veel geschreven in de tussentijd zeg Wow!

jaaa, tis wel te merken dat de vakanties weer voorbij zijn haha

Saida: goed bezig jij hoor!

Wow Sanne, das wel een eind trappen.

Jolijn gefeliciflapstaart hoor! Veel plezier ermee. En tja verzekeren? Tis net hoeveel risico je kunt en wilt lopen. Sam is bij ons wel verzekerd, Desperado niet. Maar Sam staat op pension en ik ben van mening dat je daar wel iets meer risico's hebt met/tussen andere paarden enzo.

Gwen: welkom in dit supermegagezellige topic. Enne hinthint: we zijn verzot op foto's hier hoor...

EGO:

Vandaag was het zo ver, na een hele periode van grondwerk en dan met name het succesvol achterwaarts gaan.....: de trailer. Nou het is gelukt!!!

Het ging niet 1,2,3 van een leien dakje maar toch.
We zijn met z'n 2-en als volgt te werk gegaan (op de Petra Vlasblom wijze):
eerst weer grondwerk om z'n concentratie te krijgen, vervolgens zo naar de trailer toe gewerkt welke naast een muur stond en waar aan de andere kant een lijn aan bevestigd was. De eerste 2 voetjes op de klep ging vrij snel. Maar Desperado ging mooi de lijn gebruiken om opzij te gaan. Paar keer geprobeerd en toen de lijn maar laten liggen. Dat werkte positief op het uitbreken, hij bleef nu beter gericht naar de klep. Wel bleef Anouk naast hem om hem te corrigeren als ie opzij wilde. Desperado zal niet slaan of steigeren dus dit was wel verantwoord. Na een hele poos (ca. 3 kwartier) geprobeerd te hebben met druk op het (Monty-Roberts)-halster en weer nageven, kwamen we niet verder dan die 1 of 2 voetjes. Telkens ging ie vrij snel op slot, zoals een paard uit z'n ogen kan kijken bij praamgebruik. Veel achterwaarts en voorwaarts gestapt om hem hier weer uit te krijgen.
Na die 3 kwartier heb ik de druk op het halster flink opgevoerd en hield die druk er ook constant op. Na enkele ogenblikken schudde hij even heen en weer met z'n hoofd, kwam naar voren waarop ik meteen nagaf en hoppa meneer stapte zo de kar in. Belonen, belonen, belonen, totaal geen angst ofzo, meteen naar het hooi toe haha.

Tja, toen kwam het volgende euvel: het lossen. We hadden ons al voorgenomen om zeker niet om te draaien. Een kwartier ofzo vergeefs geprobeerd om hem achterwaarts te krijgen; nouja hij stapte netjes in de kar voor en achterwaarts tussen de voorstang en de rand waar de klep begint; toen de stang er maar achter gedaan om ter afleiding een rondje te gaan rijden. Hij had alleen maar oog voor het hooinet wat resulteerde in een beweeglijke trailer vanwege het geruk en gepluk aan het hooi. Verder stond ie mooi stil... dacht ik.... Een km of 3 gereden, blijkt thuis dat ie zich losgemaakt heeft en omgedraaid. Niets van gemerkt tijdens de rit. Ik keek er wel van op. Het eerste paard wat mijn knoop los krijgt! Hij stond dus heel vrolijk achterstevoren over de klep naar buiten te kijken.
Tja lossen (trailer binnen gezet) ging wederom met een grote sprong, die klep was toch wel eng.

Vervolgens ben ik alleen verder gegaan om hem opnieuw te laden, het lukte binnen een halve minuut!
Het achterwaarts lossen was wederom not done. Veel geprobeerd met voor en achteruit maar helaas. Toen heb ik het net als met laden wat rigoreuzer aangepakt: Eén hand gebruikt om flink druk op het halster te zetten, met de andere hand met het uiteinde van het halstertouw gezwieperd en stevig getikt tegen z'n onderkin net achter z'n onderlip. Dat werkte!
Ook toen weer heel dik beloond.

Opnieuw enkele keren er in en er weer uit, het lossen ging echt vlekkeloos. Eén keer viel ie nog op z'n knieën omdat ie met beide hoefjes net van het laatste randje afschoof maar ook daarna gewoon weer geladen en gelost. Bij het laden bleef het vandaag nog wel telkens nodig om redelijk wat druk op het halster te zetten maar veel minder dan de 1e keer. En telkens binnen een halve minuut. Ook heb ik hem afwisselend halt, dan weer voorwaarts, dan weer achterwaarts, dit alles in de kar, op de klep, half op de klep en half op de grond gedaan en ook dat nam ie heel goed op. Moeiteloos ging het.

Conclusie voor mezelf is dat Desperado toch flink wat overredingskracht nodig heeft. Maar hij vertrouwt me volledig en is behoorlijk moedig. Ik merk het aan hoe hij de klep oploopt, dat gaat toch wel enigzins met gebogen, licht trillende voorbenen. De kar zelf is geen enkel probleem, daar is ie volledig zichzelf. Maar dit komt goed, we oefenen verder om het laden perfect te maken. Dat ie zo huiverig is voor alleen de klep vind ik wel apart maarja ieder wezen is anders zullen we maar denken.

Despie heeft dus een enerverend dagje achter de rug. Oja, van tevoren had ik hem nog heel even gelongeerd in de bak met veel water. Nou, hij wilde wel spelen met de baas: ik spetterde z'n benen nat door er water/modder tegenaan te schoppen, meneer reageerde door stevig met z'n voorbenen in het water te splashen. Maar goed dat ik een lang halstertouw heb.... Binnen no time had ie een gat gegraven van zo'n 20 cm diep. De bagger vloog alle kanten op haha. Toch weer een beetje het strandrit-gevoel. Na het laden mocht ie nog even los in de bak, maar hij had er geen puf meer voor.

Verder moest onze oudste, Sabrina van 5, vanochtend "beeldje zwemmen". Dat is een soort proefzwemmen voor A en als het goed gaat, krijgen ze een standaardje met een klaar-om-in-het-water-te-springende zwemmer of zwemster erop. En dat beeldje staat hier nu dus voor me bovenop de computerkast.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:22

Frank wat fijn dat het gelukt is, ik ben er zeker van dat het helemaal goed gaat komen met hem. Hij vertrouwt jou dus als jij hem ervan blijft overtuigen dat er niets aan de hand is, valt het kwartje vanzelf! Haha en dat gespetter in de bak, ik zie het zo voor me! Zat je erg onder de bagger? Tong uitsteken Gefeliciteerd met hte afzwemmen van je dochter!

Peet ik ga eens even op die site kijken, heb wel meer goede verhalen over hun gehoord. Ik zat bij AMEV maar dat dus nooit meer. Over interpolis hoor je ook wisselende verhalen.

Robijntje ik bedoel niet een smal bekkie, maar de afstand van de lip tot de mondhoek zeg maar. Maar een heerlijk bekkie heeft ze zeer zeker Lovers Geniet maar lekker van je voorpret!

Saida cool joh van jou en Rinske, ik denk ook echt dat je JOUW paardje hebt gevonden! Wel een knaldeken hoor, maar als je van paars houdt isse wel super stoer Cool

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:09

malin hoe gaat het vandaag met suevo?
en nee ik zat vrijwel niet onder de blubber, kon net op tijd wegspringen, vandaar dat ik blij was met een lang halstertouw

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:19

Hehe Haha!

Het ging goed vandaag, beetje hetzelfde als gister denk ik. We zijn niet geweest want ik moest echt even bijslapen (het bezoekuur is van 9-10 in t weekend en tis voor ons 45 min rijden) maar morgenochtend gaan we weer. Als ik niets hoor is de situatie of hetzelfde, of nog meer verbeterd Lachen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:53

Jolijn, wat een leuk bekkie heeft ze! Ik dacht dat het een tinker was?

Zo, de startkaartaanvraag voor de schimmel kan de deur uit. Maandag even de laatste basisenting, en dan kan hij ook mee op wedstrijd. Ik ben echt benieuwd hoe hij het gaat doen. Hij heeft internationaal gesprongen, dus eigenlijk moet hij voor vreemd terein zijn neus ophalen, maar je weet het nooit. Vandaag had hij weer een nieuw grapje. Hij voelt zich zo ontzettend goed sinds dat hij gekraakt is, dat hij iedere keer van vreugde even gaat stuiteren. Ik had mezelf al voorgenomen om voor het rijden even te longeren, dan kan hij even leuk stuiteren zonder mij -ik ben niet bang, maar ik zoek het ook niet op. En al helemaal niet met reusachtige knollen-. Maar goed, ik was alleen op stal, dus het rijden ging al helemaal niet door, dan voel ik me niet echt prettig, als ik van hem af donder weet je nooit hoe lang het duurt voor er iemand is. Maar, om naar het verhaal terug te gaan, hij begint dus met op z'n achterbenen te staan en even flink te maaien, en hij neemt een sprintje, en gallopeert zo weg, IN DE GOEDE GALOP!, op de rechterhand! Dat deed hij eerder dus echt, echt niet. Zelf na een paar bokken bleef hij op rechts in de rechtergalop. Ik ben zo blij, en kan niet wachten tot ik echt weer aan het werk kan met hem, ik ben erg benieuwd.
Sorry, maar ik moest het even kwijt.

Edit: Wat betreft verzekeren, ik heb mijn paarden altijd in de verzekering. En ik ben er blij mee, absoluut. Irma heeft haar been toen gebroken, en de verzekering keerde keurig een hoop geld uit, en met al die koliekaanvallen was ik onverzekerd ook veel meer kwijt geweest. Ik laat ook de veearts komen zodra ik het niet vertrouw, en hoef me gelukkig nooit zorgen te maken of mijn potje het nog wel red. Ik heb wel een eigen risico van 25%, maar dat weegt niet op tegen de 75% die de verzekering betaald. Mijn paarden staan laag op de dood, persoonlijk hoef ik dat geld niet, ik verkoop ze toch niet aan de verzekering. Ik heb wel een aanvullende verzekering, dat ik geen maximaal in te dienen bedrag per jaar heb, ik wil daar niet in gebonden zijn. Voor Irma ben ik zo'n 36 euro per maand kwijt, voor Utixo 40, zoiets. De schimmel zit nog niet in de verzekering, maar ben er hard over aan het denken, vind het geen fijn idee dat hij niet verzekerd is. Doordat ik per maand betaal, en niet per jaar betaal ik geloof ik een kleine toeslag. Mijn verzekering is overigens HippoZorg (eerst AMEV). Ik heb deze verzekering al sinds ik Irma heb (14 jaar) en nooit ergens problemen mee gehad. Ja, 1 keer, maar toen had de veearts het verkeerde paard op de rekening gezet, maar met een nieuwe rekening werd dit keurig afgehandelt.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 23-08-08 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:58

Frankiej, zodra ik foto's heb zal ik ze zeker gaan plaatsen *LOL*
En wat fijn dat het toch gelukt is met de trailer bij jou!

Utixo, maar goed dat je er niet op zat zo t lezen Knipoog
Maar fijn dat hij nu wel de goede galop nam! Laat je weten hoe het onder het zadel is gegaan zodra je er weer mee aan het werk gaat? Knipoog

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:01

Doe ik zeker, aangezien ik erop hoop dat ik dan van de daken moet gaan schreeuwen hoe braaf en geweldig hij wel niet was Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 01:44

Goed zeg, dat het uiteindelijk gelukt is met de trailer Ja

Fijn zeg, dat je paardje het eindelijk deed joh!

Malin: Ik bedoelde ook een smal mondje idd Knipoog Maar ook smalle neus!

De voorpret lukt wel, alleen deze week gaat wel heeel lang duren Clown

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 07:13

nou jolijn, jij was nog laat wakker...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:37

Zo, ff niet bijgelezen maar wilde jullie dit niet onthouden
Gister hebben Goya en ik even kennis gemaakt met het strand in Workum.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier viel het monster al aan
Afbeelding
Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:39

Wat gaaf zeg!
Hij vond het zo te zien erg spannend *LOL*
Laatst bijgewerkt door Marchador op 24-08-08 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:47

Goya is een hele stoere man hoor hahaha. Geeft niet, zijn naam lijkt een vrouwen naam haha.
Maar hij vond het water idd erg spannend

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:51

O, o mijn excuus Bloos
Normaal zeg ik altijd hij, tot iemand mij erop wees dat hij een zij was, dat is nog een beetje blijven hangen volgens mij Bloos

Spannend, maar volgens mij heeft hij er ook wel van kunnen genieten of niet?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:54

Er wandelen nu idd 2 Goya's in het topic rond haha. Mijn Goya is een mannetje en de andere een vrouwtje.
Jaa, hij heeft zeker genoten, hij vond het wel erg leuk denk ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:31

Ziet er lekker uit joh! Als Robijn goed gereden is wil ik dat ook een keer met haar gaan doen Ja

Ja, ik had een verjaardag!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:02

RobijntjahLeuk gevonden die naam zo!
Was je zelf nog bij het keuren geweest ook?

Frank * proest* je kijkt wel raar op als je zn koppie ineens uit de achterkant van de trailer ziet kijken lijkt me Knipoog Hij wilde gewoon even genieten van het uitzicht! maar knap hoor dat het je gelukt is om verschillende keren in en uit te laden,volgens mij heeft Desperado het heel erg getroffen bij jullie!

SoeskeWat een knapperd toch Lovers Schitterende foto's zo op het strand! Is altijd mijn droom om nog een keer te doen,echt belachelijk want ik rij al 30 jaar paard en heb echt nog nóóit 1 x op het strand gereden!

marchador Welkom!

nameless wat voor een maat zijn je nep-leren?Ik zoek nog wat voor mn dochter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:05

Nee, aangezien het aan de andere kant van NL is... En het nog niet zeker was of ik haar zou kopen,...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:20

Stoere foto's Suus!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:59

borderjay : Dank je wel! Lachen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:59

mijn nepleren zijn maat 38

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:40

Zo ben ik ook weer is Lachen . Gisteren naar het grote beachfeest geweest in Hoek van Holland. Er waren echt heel veel mensen, maar kwam daar heel toevallig ook nog Yenneke tegen Haha! . Was wel grappig, ook nog ff mee staan kletsen! Met amanda gaat alles verder wel weer goed, iedere dag weer een klein stapje in de goede richting..

Soeske: Super leuke foto's weer zeg! Goya en jij zijn duidelijk aan het genieten haha. Hij ziet er goed uit! Pling

Borderjay: Wat jammer zeg! Nog nooit op het strand! Dat moet je écht nog is een keer doen hoor. Kom een keer naar mij met je paard hihi Tong uitsteken . Dan kan ik je een hele mooie ronde over het strand/duin en stukje polder hier laten zien Haha! Haha! .

Jolijn: Leuk bedacht van die naam Pling (of had ik dat al gezegd Nagelbijten / Gniffelen ). Vind het wel risicovol dat je er zelf niet bij was eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen . Ik weet niet of je die mensen nou goed kent? Maar er kan altijd met zoiets gerommeld worden he.. En ik begrijp dat je dus ook maar 1x bent wezen kijken? Ik had het persoonlijk dan anders gedaan, maar das mijn mening natuurlijk!

Frank: Yeah, Des gaat het wel leren Haha! . Knap paard is het hoor! Heb je in de tussentijd ook nog geoefend met zadel?

Marchador: Welkom hier!!

Weet trouwens iemand hoe het staat met Ennomorado & Essssss . Hebben ze inmiddels de paarden kunnen verkopen? Ik hoor er nooit meer iets over in dit topic, en was een beetje niewsgierig Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:53

Prinslover: Een vriendin van mij kent ze heel goed!

Ik vertrouw ze wel Lachen

tjah, ik had meteen het gevoel alsof het goed zat, en ik heb geleerd op mijn intuïtie te vertrouwen. Ik weet dat veel mensen het anders zouden doen, maar ik nu niet. Mijn eisen zijn ook niet zo hoog, het karakter van het paard bepaald bij mij een hoop!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:54

Als een vriendin ze goed kent is het toch al iets anders Ja . Toch was ik persoonlijk meerdere keren gaan kijken, maar iedereen doet dat waarschijnlijk anders. Wel super tof hoor, je eigen paardje!