[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:57

Hallo Allemaal,

Ben terug van weggeweest. Heb de laatste weken gewoon amper tijd om even lekker voor mezelf op de pc te zitten.
Ben ondertussen gewisseld van werkplek en ben meer uren gaan werken. Het andere paard bij mijn verzorgfries op stal heeft een andere verzorgster omdat de vorige het niet kon bolwerken met een kleine meid en de veranderde grotere afstand naar de paarden toe. De nieuwe (bah klinkt oneerbeerbiedig en zo bedoel ik het dus echt niet) is door omstandigheden nogal huiverig dus ook daar steek ik zeer veel tijd in. Mijn merrie is sinds zaterdag bij de hengst omdat ze niet zoveel zin had in een mooie baby volgend jaar. Ze gaan kijken of ze daar wel hengstig wil worden. Dus qua reizen is het van 10 km naar 60 km enkele reis voor mij gegaan.
Kortom voor mij zitten er echt veel te weinig uren in een dag en te weinig dagen in een week.

Lobke ik blijf fan van Licor hoor. Hij is super.

Tot de volgende keer.

Groetjes Hilda

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:08

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:41

Vicky: Wat een mooie plaatjes zeg! Ik ga snel in je topic kijken!

Fryske: Goh, wat druk ineens allemaal zeg! Gelukkig ben je weer even langsgekomen. Hopen dat je merrie hengstig word, zou wel leuk zijn een klein volgend jaar Knipoog

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:19

Bedankt voor de reacties. Met foto's ben ik nog niet zo goed maar ik ga even kijken of iemand me kan helpen een fotootje te plaatsen.
De b en l1 kwamen we inderdaad wel lekker doorheen. De L2 is toch wel iets zwaarder en wij zijn ook nog lang niet toe aan een overstap naar de M1 dus daar doen we het wat rustiger aan. Ik heb bijvoorbeeld ook al 2 maanden niet gestart om even door te trainen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:19

Vicky, wat een mooie merrie is Larena toch! Die strandfoto´s zijn echt sfeerplaatjes!

Debski, je gaat lekker met de wedstrijden dus! klinkt goed hoor! En af en toe is het ook gewoon goed om de druk eraf te halen en niet te starten. Het is geen moeten natuurlijk! Knipoog Hou je ons op de hoogte van de resultaten!

Ik heb gisteren gereageerd op een 2de hands zadel op bokt. Het kan nog wel een paar weken duren voor ik mijn nieuwe zadel heb en ik heb het zo gehad met dat longeren! Is ook voor Sam lekker om even rechtuit te kunnen of naar het duin. Ik hoop dus dat het wat wordt en dat het past! Dat zou wel een hoop oplossen voor nu.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:04

Gisteren was de buitenrit met Vicky weer fijn Haha! Omdat het zo warm was dacht ik, lekker rustig aan doen. Daar was het tutje niet helemaal mee eens en ze wilde liever een hoger tempo. Nou heb ik daar een beetje stukke handen van gekregen Nagelbijten / Gniffelen . (maar dat overleven we ook wel weer) Vicky heeft altijd haar aanstel moment. De hele weg is niks eng en dan kan ze zich ineens een ongeluk schrikken van een fietser. Zo gister dus ook, toen hebben we even een leuke pirouette gedraaid en toen was het weer klaar Tong uitsteken Maf paard. Gestoord

Vanochtend om 6 uur mijn bed uit, want ik moest om 7 uur op m’n werk zijn. Het was mijn eerste dat en ik zou ingewerkt worden op de afdeling van de demente ouderen. En dan als functie hulp in de verzorging. Ik was van te voren verkeerd geinformeerd door mijn werkgever, want het bleek dat ik ze ook moest wassen, aankleden, mee helpen naar de wc gaan, enz. Dat zag ik niet helemaal zitten, want dat ligt mij niet echt. Toen hebben ze me overgeplaatst naar huishouding. Nou moet ik kamers schoonmaken en vanaf 11 uur helpen eten klaarzetten. Dat bevalt een stuk beter Haha!

Madelief: Wat grappig dat Furia het nog steeds goed doet bij de dames, ondanks dat hij een ruin is geworden. Hij is vast een charmeur Knipoog

Spokie: Gefeliciteerd met het cijfer voor je project.

Vicky: Wat een heerlijke plaatje zo bij zee Haha! Lekker op het strand rijden!
En wat schattig, je dochtertje op je paard Lachen Wat lijkt ze dan enorm groot (het paard dan hè)

Lusitano: Wat vervelend dat je zolang moet wachten op je nieuwe zadel. Hebben ze bij jou op stal niet nog een zadel die je zo nu en dan mag lenen? Een tweedehands zadel kopen in natuurlijk ook een optie, maar die moet je daarna ook weer kwijt zien te raken..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:55

zo, ben weer een uurtje verder maar helemaal bijgelezen. Femke, leuke shet! En wessel ziet er weer goed uit!
Mooie fotos van Licor, stoer hoor, zomaar je paard in een blad.. Verder mooie fotos langs zien komen.
Eef, hoe is het met de bijrijdster? Nog steeds tevreden?
Patries, hoe zijn de vorderingen met Bailando eigenlijk?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:04

Lusitano: Rij je Sam nu niet lekker zonder zadel dan? Of issie dan niet zo lief? Is wel goed voor je zit en evenwicht Haha!

Soeske: Hee weer terug van weg geweest, alles zn gangetje bij jou hoop ik? Hoe is het op je stage? Is die nu al bijna afgelopen?

Zasread: Dat was een klein misverstandje dan, op je werk en op je paard haha! Dat zou ik trouwens ook niet willen hoor, oude mensen wassen e.d. ik ben daar niet echt geschikt voor denk ik Bloos

Lusitana: Heb je al een tijd niet gezien in het topic? Wanneer kom je weer een keer langs? Hoe is t met je veulen, en kan je al foto's plaatsen? Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:20

vicky,heerlijk hoor zo op het strand rijden!!

en wat is larena toch braaf he,gaat alles nu goed met haar voeten??

Lusitano kan me voorstellen hoor,dat je toch weer lekker wil gaan rijden....en wie weet als het zadel past,kan je weer even vooruit tot je aangepaste zadel komt..wat voor een zadel is het??

zasread haha geen mensen wassen enz..ik heb 17 jaar in de gezondheidszorg gewerkt en begonnen in een verpleeghuis...en dus inderdaad heel veel mensen gewassen ,naar toiletten gebracht enz..

vaak is in de keuken werken in een verzorginstelling ook leuk werk om te doen...

soeske dank je wel..gaat alles verders goed??

en ik heb nog wat nieuws over wessel,die stal waar hij staat krijgt het niet voor elkaar,hij blijft heel erg bang en ze kunnen zo niet met hem vooruit,nu hebben ze daar iemand die veel paarden inrijdt en die zegt dit wel te kunnen oplossen,dus wessel is verhuist naar die jongen...

die gaat er hele ochtenden mee aan de slag,nou ja,ik ben benieuwd hoe het verder gaat...

wesseltje maakt wat mee zo in zo'n korte tijd,ik hoop dat ie het snel allemaal gaat oppakken en dan kan ie naar huis komen...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:48

Nou die ame Wessel, zo bang!! Ik hoop dat die andere jongen hem wel kan inrijden dan! Hebben ze er dan nog altijd niet op gezeten?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:50

jawel gezeten wel...maar meer ook niet
maar hij gaat continu weer in paniek als ze opstappen...en dat gaat er maar niet uit,ze stappen tig keer per dag op/af,dan gaat het goed,en een dag later is ie weer in paniek als ze de eerste keer opstappen...

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:28

Oh oh wat een mooie paardjes zie ik hier allemaal voorbij komen Kwijl Het gaat allemaal wel erg snel in dit topic maar ik blijf mezelf steeds verbazen wat een prachtige paarden we toch hebben!

Idra, Licor ziet er echt waanzininnig uit! Wat een mooie hengst!

Yenneke, ook echt een plaatje van een paard...

En dan Stjillert, oh oh, echt een imponerende Fries!

Heb ook even lopen spieken in het profiel van Soeske Haha! Hou zoveel van schimmels Haha!

Kan ze niet allemaal opnoemen maar zit echt te genieten achter de pc Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:31

Lusitano: Jammer dat het nog ff duurt tot het zadel, kan me voorstellen dat jij&sam wel even klaar zijn met het longeren! En hopelijk past het dan, dat is ook weer afwachten helaas!

zasread: Haha, gekke Vicky Tong uitsteken Maar was dus wel een lekkere buitenrit!? Ik snap precies wat je bedoeld, ik zou dat ook echt niet kunnen, ouderen wassen etc. Gelukkig opgelost!
Haha, ja Fuur de Ladykiller Knipoog Alleen hij is meer van de mannetjes Nagelbijten / Gniffelen ROFL

tjee, Kimmie621, balen dat Wesseltje wat tegenvalt met inrijden, hopelijk krijgt die jongen het wel voor elkaar! Arme Wessel Ach gut

Napoleon: Ja, mooi he, al die mooie paarden bij elkaar Knipoog

Hier alles goed, was vandaag naar Adam, vriendin van me heeft daar een kamer gevonden dus ff schoonmaken Vork

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:51

he femke wat jammer voor je van wessel ik hoop dat je nu de goede klik voor hem kunt vinden

bedankt dat jullie mijn kanjer mooi vonden wie er nog een foto sessie wil kan dat wel doorgeven dan zeg ik het wel weer tegen peter,
bij ons op stal hebben ze al een wachtlijstje gemaakt voor peter

ben de rest weer vergeten lijk wel een vergiet sorry meiden leez wel alles maar dat terug scrollen is toch wel makkelijker Vingers aflikken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:18

Kimmie: Dat is toch wel weer wat minder.. En waarom die nou zo'n angst heeft? Is mij ook een raadsel, kan me niks raars herinneren geloof ik.. Ik hoop dat ie met die jongen een klik krijgt, en door veel aandacht en liefde toch vooruit zal gaan. Dan kan die lekker naar huis en kan je met m aan de slag Pling

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:20

Balen zeg van Wessel, had ik echt nooit verwacht!
Waar is die olie te koop tegen vliegen?

Ja heerlijk op het strand, is voor mij zo gewoon.
Maar als ik dan de foto`s zie besef ik weer hoe mooi het hier is. Cool

Larena is echt super lief met haar! Ze kan gerust alleen met haar in de bak rijden.
Volgende week moet ik weer naar de da voor controle ben heel benieuwd hoe het eruit ziet.
Persoonlijk merk ik geen verschil, ze blijft stout op rechts.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:06

Hallo Allemaal,

@kimmie261, wat een leuke shet !! Ik hoop dat hij een stukje gemis kan opvullen.

@Lusitano, hahaha het is idd het snoepje van de week. Wat een lekker ding, wel een hoop centjes.

@peetisgreat , waarom hebben ze zoveel bloed bij je afgenomen, als ik vragen mag.

@DinkeyGirl , jeetje...lekker winkelen en dan in noodweer belanden. Wat sneu voor die mensen van die ruiterzaak, wat een rotzooi zal dat geweest zijn.
Leuk om te horen dat het met Dinkey, zo goed gaat. Lekker racen voor de kar door het bos. Suev, lekker vroklijk. ( ik heb wel het gevoel dat ik ergens iets heb gemist, zijn jullie van stal veranderd?)

@spokie79 , wat erg voor je. Sterkte meid. En dan word Lobke ook nog verkocht, echt een rot periode voor jou dus. Ach gut Sommige dingen komen altijd tegelijk en vooral onverwachts.

@vicky , ritje over de postbank.....jaloers Bloos Knipoog

@Idra ,prachtig paard heb jij hoor...Mooie fotos.
@yenneke, voor jou hetzelfde, hij is zo mooi.

@vicky , heerlijke strand fotos.

@kimmie261 , ach jee Wessel bang. ( lijkt Jacolien wel) Wat sneu , ik hoop dat die jongen het op kan lossen.

Ik heb contact gehad met ballinghehof, echt leuk email contact en ik denk dat ik er maar voor ga.
Ik hoop echt dat ze van Jacolien een angst vrije pony kunnen maken onder het zadel. En dat ik weer alle vertrouwen in haar krijg met rijden. Ze gaat 4 weken daar naar toe en ik ga 2 maal per week zelf rijden/trainen onder begeleiding. Klinkt super. Ik heb er vanacht niet van geslapen zo spannend vind ik het allemaal.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:17

Spannend Leonietje! Hoeveel kost dat nog ongeveer?
Heb daaar echt geen idee van...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:04

Zo, ben ik ook weer even!
Was weer een lang dagje, moest vanavond met drinken bij de avondvierdaagse staan voor school...
Toen gelijk even door gereden langs de paardjes, mijn vriend had al uitgemest en fifi gepoetst, dus dat was lekker snel klaar vanavond! Knipoog

even kijken wat me nog lukt om bij te lezen...

Leonietje, dat zou super zijn zeg!
Fijn ook dat je zelf mee kunt doen in het traject, daar kun je vast veel van leren!

Vicky, leuke foto's!
Wat een schatje is Larena dan zeg!

Femke, wat raar dat Wessel maar zo bang blijft zeg...
vervelend ook...
Heb je geen idee hoe het komt?
En is de Balingehof niks voor hem?

Je nieuwe aanwinst is leuk zeg!
Hoop dat je veel plezier van hem zult hebben!

zasread, heftig buitenritje geworden dus! Haha!
Hoe bevalt je nieuwe werk?
En had je je examenuitslag al?
spannend hoor!

Marit, past het zadel dat je via Bokt hebt kunnen overnemen of heb je het nog niet?
Wat voor zadel is het?
Succes ermee!
Fijn dat het longeren met de dubbele longe goed gaat trouwens!

Fryske, druk allemaal zeg!
Hopen maar dat het nu lukt om haar drachtig te krijgen!

spokie79, keurig cijfer hoor voor je presentatie!
Kan me goed voorstellen dat je daar wel even zenuwachtig voor bent!

En wat naar allemaal van je schoonmoeder...
heel veel sterkte...

Weet je trouwens al zeker of Lobke verkocht is?

Madelief, fijn dat het goed gaat met Fuur zeg!
Wat leuk dat hij ook al met een merrie samen kan, super hoor!

Loolapelooza, he bah, nu alweer dazen!
Vervelend zeg!
Hoop dat je een fijn plekje voor je New Forest vindt!

missmuts, heb je al eens bij Gaby geïnformeerd?
Zij bemiddelt ook in Lusitano's en zij gaat volgens mij binnenkort ook weer naar Portugal. Op haar site staan ook 2 hengsten waar ze voor bemiddeld, misschien zit daar wat voor jou bij?

Debski, welkom!

idra, ik ga zo even naar je foto's kijken!

peetisgreat, leuke foto's zeg!

DinkeyGirl, ik ben pas ook weer begonnen met magnesium geven door het voer.
Had het al eens eerder gedaan in combinatie met iets anders, toen merkte ik weinig verschil.
Maar nu had ik laatst wel het idee dat het iets verschil maakte...

Ik vond Cavalia trouwens ook mooi, best heel apart en indrukwekkend!
Toen ik pas wandelend met Fifi op club was kreeg ik allerlei opmerkingen dat ze wel een erg hoog 'Cavalia-gehalte' had met die lange manen! Haha!

cinv, wordt Aqua morgen gekeurd?
Spannend!
veel succes!
En hoe gaat het met Invierno zijn oog?

Nou, ik ben vast nog allerlei mensen vergeten, maar anders wordt het wel een erg lang verhaal... Cool

Afgelopen zondag hebben we nog even foto's gemaakt van Fifi.
Ik had van een meisje uit mijn klas een dekje gekregen, omdat ze ging verhuizen, en ik had haar beloofd om foto's te maken op het paard, dus dat moest natuurlijk wel even gebeuren! Haha!

echt lief vond ik...

Afbeelding

Afbeelding

Er zaten best hele gave foto's bij vond ik zelf! Pling

hier alvast eentje, de rest staat in een topic bij ITP...

Afbeelding

viewtopic.php?f=53&t=786558&hilit=

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:12

wauw dat setje staat mooi zeg!!

heel gaaf...

en waarom wessel zo bang is,geen idee....wist ik het maar..

en balingehof..nee dank je... Lachen

ik weet dat er mensen bij zweren maar ik niet.. Lachen

overigens ga ik echt geen 600 euro betalen voor het inrijden van mijn paard waarbij ik zelf ook nog eens heen en weer moet rijden,baal al ernstig dat dit met wessel zo lang gaat duren,eerlijk gezegd moeten we hier nog een heleboel doen,wat allemaal wederom opgeschoven gaat worden..

femke is daar niet vrolijk van...beetje teveel gezeur en ellende zeg maar de laatste maanden...maar ja,komt hopenlijk allemaal wel weer goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:14

Femke, dank je!

Ik ken de Balingehof helemaal niet hoor, maar ik hoor er altijd zoveel enthousiaste verhalen over, dat ik daar aan moest denken...

Succes met je mannetje in ieder geval!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:53

Nouvel, Mooi setje, staat geweldig.
En wat ongelovelijk lief zeg. Die tekst, geweldig. Jij bent vast een lieve juf hahaha.

Femke, heb je mindere ervaringen met de balingehof ?
Je hebt ook eens eerder een opmerking geplaats betreft de balingehof dus je maakt me nieuwsgierig... Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:04

femke heb je even een pb gestuurd lees het maar even door

en voor dat bloed dat ze bij me weg hebben gehaald dat kwam door dus mijn actie van de val Bloos
heb een dikke zwelling onder huids die maar niet weg wil
nu ook niet hij groeit weer mooi aan hopen dat het toch nog eens weg wil pffffffffffff ben net kwaziemono hihihihi Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:26

nee hoor heb persoonlijk geen nare ervaring met balingehof...alleen ik ben echt geen beginner op paarden gebied,en als ik denk dat een paard moeilijk in te rijden is,ga ik toch echt niet zelf ergens heen waar ik voor veel geld zelf op zijn rug moet gaan hangen...inrijden kan ik inmiddels echt zelf wel,maar wessel is echt heel moeilijk,zou hem dan nog eerder naar ger van het hof brengen,heb ik gewoon meer vertrouwen in..

verder ben ik ook niet van plan om tig kee rheen en weer te rijden als mijn paard ingereden wordt,als hij ergens goed staat,wil ik best een keer gaan kijken,maar heb echt geen zin en tijd om weet ik hoe vaak ook nog eens heen en weer te gaan rijden,ben hier tenslotte ook helemaal alleen,met 8 paarden en 6 honden,is niet niets om de boel achter te laten en een paar uur weg te gaan...

vandaar...

en verder hoop ik echt dat ie bij diegene waar die nu staat dat dat goed gaat,van harte...echt,zowel voor wessel,is het niet niets om anders tig keer van plek te veranderen,steeds andere mensen,steeds andere methodes enz enz

en voor mij niet,en voor ons budget niet...

en wessel is echt bang,dus pure angst..gaat helemaal in paniek als er iets gebeurd,snap er niets van,met zadel hoofdstel enz,was ie zo braaf...maar zodra er iets boven hem uitkomt gaat ie volledig in paniek,zoals die mensen zeiden waar die nu staat,een hengst hoort gewoon veel brutaler en stoerder te zijn,wessel is een watje Haha! ,niet stoer,niet brutaal..en dus ook niet stoer genoeg om makkelijk over die angst heen te komen...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:34

Femke > Even iets recht zetten Lachen Bij Balingehof ga je er sowieso niet als eerste op. Dat doen ze zelf, maar ze willen wel graag dat je onder hun begeleiding een aantal keer komt rijden en het proces mee maakt. Heb je daar geen behoefte aan, even goede vrienden. Je bent uiteraard niets aan ze verplicht. Maar wat je op veel andere stallen ziet is dat als je wilt komen kijken het altijd lastig is en ze je er eigenlijk liever niet bij lijken te willen hebben. Terwijl Balingehof mensen juist veel mogelijkheid wil geven om te leren. Lachen

En als jij hem liever elders brengt, da's jouw keuze. Maar ik persoonlijk denk dat een Gert van der Hof niet de oplossing is voor een angstig paard. Hij is m.i. meer voor het brutale paard. Hoewel ik hem eigenlijk voor geeneen paard echt iets vind. Maar da's mijn persoonlijke mening Lachen