BopjeBo schreef:Lijkt mij ook heel moeilijk, maar top dat je je gevoel volgt. Fijn dat je zo in ieder geval je best doet dat het paard zo bij de beste optie terecht zal komen.
Afgelopen keren dat ik op zoek was ook echt gekeken naar veulens met potentie voor de dressuur, collega van mij is wel helemaal thuis in de stamboeklijnen dus met haar gekeken wat er te koop stond.
Vorig jaar was dat eigenlijk al laat in het seizoen, toen bleek m'n oudste ruin beginnende slokdarmverlamming te hebben waardoor we toch een veulen erbij wilde om op te fokken mocht mn ruin plots wegvallen. Die ruin heeft al vaker hengstveulens opgevoed en we konden nog een box extra realiseren.
Stond toevallig 1 hengstje te koop via KFPS marktplaats van een particulier wat er met kop en schouders bovenuit stak, met dit verhaal en welke toekomst kon bieden mocht ik hem gelukkig kopen omdat het me gegund werd. Fokster wilde graag dat ie in Nederland bleef en dat ze hem nog een beetje kon volgen. Fijn dat fokkers er zo begaan mee zijn, vind dat hartstikke leuk. Dat was Marten en hij doet het op het moment geweldig goed, leuk om dat te kunnen delen met de fokkers via Facebook, zijn ook beretrots.
Gaaf is dat he. Ja zelf heb ik haar dan niet gefokt, maar ik had als doel voor mijn ogen om haar tot de dood te houden. Nu loopt het helaas anders dan gepland, maar ik vind dat haar belang voorop moet staan. Ik gun haar dan ook het beste. Helaas gaan er veel dagen zijn, vooral in het begin na mijn operatie, waardoor ik niet bij haar langs kan gaan. Dus staat ze echt een aantal jaren stil. En dat gun ik haar niet. Zeker niet omdat ze zo graag aan het werk wilt en nog zo jong is.
Maar degene die als laatste kwam wilde haar mee naar Spanje nemen. Dat zag ik toch maar niet zitten haha. Vind het ook een gek idee dat je dan de volledige controle kwijt bent als je haar verkoopt. Nu weet ik precies wat ze eet, wat ze doet en hoelang ze buiten staat enz. Maar dat heb ik dalijk niet, dat is gewoon raar