geertje3 schreef:ach je kunt best wel een keer springen of een clinic eventing volgen, maar je moet je er wel bewust van zijn dat friezen eigenlijk niet gemaakt zijn om hoog en langdurig "hard" te galloperen.
Toen mijn merrie nog goed was heb ik ook weleens een springles of een crossles gedaan. heb zelfs wel oefen crossen met haar gedaan. Maar ik had de dag er op wel een doodmoe paard ondanks dat haar conditie wel top was.
Ach weet je, dit is mijn eerste paard en ik moet alles nog leren, dingen omtrent paarden en rijden ect die je niet in een manege les leert. (voor heen altijd op manege paarden gereden.) in het begin wou ik persee wedstrijden rijden, het moest (van mezelf) zeg maar. Uiteindelijk na 1 jaar nog geen start kaart aangevraagd. Ik heb mijn doel een beetje aangepast in plaats van me te focussen op de dressuur en wedstrijd rijden wil ik vooral ervaring op doen. Wat dressuur wedstrijden rijden(officieel) een springles, een clinic of les in eventing (van Tim lips bijvoorbeeld) buitenritten op vreemde plekken, strandritten, mennen. Overal wat van proeven zeg maar. En ik hoef echt geen hindernissen van 1 meter te springen, spring liever een parcourtje van 50 cm waar je Springtechnisch veel meer leert. Deden we laatst in de les, in een volte over de hindernis, via een gebroken lijn en dan lage hindernissen van 40 a 50 cm.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-15 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt