[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:10

Hahahaha ja he :), ik moet echt is even een Shaggy van veulen tot 6 jarige topic gaan maken (of als het weer is lang duurt 7 jarige...).

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:19

tot 6 jaar en ... maanden ;) augustus duurt nog wel erg lang! Ik vind wel dat die ene echte pluis foto er dan in moet! (februari 2006 ;))

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:25

Hahahahaha is goed die zal ik dan ook wel even opsnorren :).

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:26

es hele leuke foto's en je moet zeker een topic maken leuk

mies ook ik hoop dat het opbouwen nu voor een langere tijd is

gab jammer dat je hem moet verkopen, hopelijk vind je een geschikt baasje voor hem

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:37

Ohh sexie shaggie die staat er goed op en jij ook met je pretgezicht(of is dat je bijrijder).
En pluisfoto wil ik ook wel zien.

Zo nu naar amortje toe en het regent weer eens voor de verandering ben bijna de hele week al nat geregent bah geef mij maar lente hoeft niet warm maar wel droog

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:38

Ellis, wat een vervelend baasje heb jij ;-) Die paarden staan daar voor hun rust!
Hij wordt wel Errug mooi hoor!

Es, leuke foto's idd... wacht op meer!

Goed dat Amo nu gewoon al lekker aan alles kan wennen en jullie veel samen bezig zijn toch?! Heb je later alleen maar profijt van!

Chim en ik hebben hier thuis ons eerste kleine buitenritje gemaakt... Ze was super maar dan ook SUPER zenuwachtig aan het doen, maar echt heel raar deed ze niet... mijn vriend had haar nog wel vast hoor, anders was ik gelijk rechts-omkeerds gegaan denk ik. Gelukkig reageert ze niet of nauwelijks op verkeer. Alleen andere dieren, zoals twee schapen en later nog twee koeien waren wel heel eng!! En stilstaan wilde ook niet lukken,... dan begon ze mijn vriend te beuken.
Richting huis hoorde we haar vriendinnetje al weer hinniken, dus ik zette me een beetje schrap, maar gelukkig zette ze geen hogere versnelling in en hebben we ons stapritje vervolgt.

Wat mij alleen opviel, als ze ontspande was er niets aan de hand, maar als ze zich weer ging opfokken en zenuwachtig werd dan liep ze op haar steile voetje enigszins kreupel of heel kort... Iemand hier ervaring mee? Kan dat door spanning komen?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:35

Oke omdat hij zo leuk is (en ik hem nog op lang vergeten mijn album had staan)!

PLUIS!
Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:38

Geeske: Misschien dat ze door de spanning wat rare passen maakte? Dus niet echt stap of draf maar een of ander raar hobbelgangtje? Heeft je vriend gekeken of ze onregelmatig liep?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:52

Hahahahaha pluis :), daar issie ook zoooo schattig! Hihihihi en de lelijke eend foto komt er ook tussen hoor dat ie half zwart is tijdens het verharen :').

Hmmmm zou wel uit spanning kunnen komen inderdaad, gaat mijn pownie ook raar van lopen :P. Ennuh schapen en koeien zijn ook heel eng (zelfs na een jaar dr mee op land te hebben gestaan is pony nog helemaal van de kaart als een schaap gaat blaten...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:00

Leuke foto's van Shaggy zeg!

Mo loopt ook gauw niet helemaal rad als ze gespannen is. Zijn meer tactfouten denk ik!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:44

Heey

Wat fijn dat de castratie's goed zijn gegaan en dat de mannen het goed maken :)

Soeske: Wat leuk dat je meegedaan hebt met die clinic :D Foto's zien er fijn uit hoor :D

Astrid: Hopelijk word dat gedrag minder straks.

Geeske: Leuke foto's :D Ziet er al goed uit hoor.
Nikita loopt nu ook een beetje kreupel als ze erg gespannen is. Dan merk ik dat ze rechts voor ( waar de ontsteking zit/zat) wat gaat ontlasten en wanneer ze weer ontspannen is loopt ze weer helemaal zuiver.
Wel fijn dat het goed ging ondanks dat ze het erg spannend vond.

Michelle: Heel veel plezier :D

Gab: Wat ontzettend jammer zeg :(:) Ik weet zo even niemand maar heel veel sterkte ermee :(:)

Esther: Prachtige foto's van Shaggy :D Hij is idd erg volwassen geworden :D

Hier goed nieuws :D Vrijdag heeft Nikita haar aangepaste ijzer gekregen en ze loopt nu echt als een trein.
In draf nog iets onzuiver maar in stap loopt ze super :D
Ik heb zondag ochtend voor het eerst weer gereden en het ging erg goed. Ze was in het begin wel erg heet en dwars. Ze had er duidelijk zin in. En we zijn zelfs onder het zadel het pad af gegaan en een klein rondje buiten gemaakt *\o/* Ze protesteerde wel een paar keer maar dat kon ik goed opvangen. Verder was ze echt super braaf.

Gisteren is mijn vader ( en ik mee als begeleiding) voor het eerst met tuig de straat op gegaan. Ook bij hem protesteerde ze een paar keer maar al met al was ze toch behoorlijk braaf. Ze vond het wel ontzettend spannend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En aanschouw een slanke Nikita *\o/* Ben echt blij dat ze nu mooi op gewicht is.
Afbeelding
Afbeelding

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:31

Zo dat gaat helemaal lkkr met nikita wat fijn en al buitenrijden ook en je vader super leuk dat die ook met nikita werkt.
Ze ziet er ook goed uit nu komt het moeilijkste ze zo houden haha die van ons zijn oook allemaal iets te dik en het land helpt niet mee straks

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:03

fijn angela nu lekker weer opbouwen

en ach wat een schatje is die als veulen zeg esther en mies

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:05

Angela: Ze ziet er goed uit inderdaad! Ook lekker appeltjes in dr vacht!

Shaggy moet ik op het moment juist in de gaten houden, hoefsmit vond m afgevallen en dat is idd ook wel zo... Wel weer meer spier dr op :P. Maar hij maakt zich zo druk de laatste tijd... Maar staleigenaar houd m in de gaten :D.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:06

Angela fijn dat het weer goed met haar gaat! Leuke foto's!

Mies bij die foto krijg je echt zo een knuffel gevoel haha..

Esther ja maar schapen zijn ook gewoon heel eng die eten stiekem paarden :P haha

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:34

Hier alles goed! Van het weekend met Hincapie naar Paarden van de Zon gegaan. Was echt super leuk en ook heel spannend voor zowel Hincie als mij (heb heel de dag geen hap door mn keel gekregen haha... )
Maar hij deed het super goed! Ben zo trots!!

Zaterdag ben ik ook nog naar een fotomeeting geweest en heb nu dus weer leuke foto's bij:
[ITP] Hincapie WH @fotomeeting

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:22

Esther: Foto's genoeg! Dat topic komt wel vol!

Angela: fijn dat Nikita weer goed is! Tuig staat dr goed!

Denise: Shaggy is altijd al een ladiesmen geweest ;) Maarja wat wil je als je opgroeid met 5 vrouwen!

Lau: die foto's die ik van paarden van de zon heb gezien waren ook echt heel mooi!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:29

Hahahaha vandaar dat ie ook zo naar alle merries toe trekt op stal :'). Hij is echt de casanova van stal hoor :P. Gaat ie zn nek dr op zetten met de merries staan neuzen en die gillen natuurlijk...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:34

Heey

Dankjulliewel :D

Dapperedodo: Mijn vader vind het ook echt super leuk om iets met Nikita te doen :D Ik moet haar dus met hem delen :P En het op gewicht houden is idd het moeilijkste. Al scheelt het wel dat ze hier het hele jaar door op het gras mogen. En nu kunnen we ook weer voorzichtig trainen dus het vet wat ze weer aankomt trainen we er wel weer af.

Esther: Ze zit gelukkig ook weer super in der vel :D
Fijn dat de stal eigenaar hem in de gaten houd :D Mager worden is natuurlijk ook niet goed.

Laura: Stoere Hincapie :D Super dat hij het zo goed deed :D.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:48

Okee, ik denk dat ik 'blij' ben om te lezen dat her meer paarden niet rad lopen als ze gespannen zijn? Ik maakte me er al zorgen over namelijk... Denk wel dat het een beetje met haar stijle hoefje te maken kan hebben, maar als het daar aan ligt moet de hoefsmid wat mij betreft iedere maand komen... en dan hoeven de andere hoeven (haha) helemaal nog niet! Nu zit ik dus te denken om misschien een cursus 'natuurlijk bekappen' ofzo te volgen zodat ik in ieder geval haar ene hoef zelf goed bij kan gaan houden..? Iemand ervaring met zelf de hoeven doen? natuurlijk laat ik dan gewoon wel ook de smid nog komen, maar ik vind het zo zonde om hem heel vaak te laten komen en ik wil toch haar voetje zo goed mogelijk nog bijwerken...

Nikita ziet er prima uit!! Echt super mooi in haar vel zo. En weer lekker aan het werk *\o/*
Hinc had ik al weer bewonderd
Shaggy een echte womanizer dus *D
Wat een snoezig veulen! Die foto heeft echt een hoog knuffelgehalte :+:

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:28

Wat ook kan is dat het stijle voetje wat gevoeliger is en dat ze daarom niet lekker loopt op het harde. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van het zelf doen...een smid heeft niet voor niks een opleiding doorlopen en je kan er een hoop mee verkl*ten als je het verkeerd doet, zeker een paard met afwijkende stand (stijl hoefje) Ieder zn vak...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:38

Ik zou er ook nooit zelf aan beginnen, bij mij komt de Smid overigens 1x in de 8 weken en is het dan vaak nog niet eens nodig. Maar ik ben gezegend met een paard met fantastische hoeven die het blootsvoets nog steeds geweldig doet :D.

Maar juist met paarden met problemen zou ik uitkijken, en een echte goede hoefsmit heeft ook een hele opleiding gevolgd en niet alleen een cursus bekappen... Helaas zijn dr daar ook een paar die zich hoefsmit noemen maar in een week tijd kan jij geen opleiding van 4 jaar inhalen...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:03

Ja, nouja daarom zit ik nu wat te kijken... ik weet het even niet zo goed.
Ik ben altijd erg tevreden als de hoefsmid weg is, loopt ze goed en ziet het er prima uit! Maar hij komt heel snel al weer vrij diep, dan is uitkrabben ook veel werk. Dus ik dacht als ik nou de onderkant een beetje kan afschaven, zoals dat in de natuur zelf zou gebeuren, dan scheelt dat misschien voor haar. Maar ik ben dus niet van plan om dit geheel zonder kennis te doen, en wilde dus eens weten of hier al ervaringen zijn ofz.
Ik denk dat mijne echt om de 6 weken wel moet voor dat ene hoefje, terwijl de andere makkelijk 10 weken kunnen...
Ik zal woensdag eens gaan overleggen met de smid, die komt dan toch weer hier heen! Misschien heeft hij nog meer ideeen om het groeiproces wat te vertragen ofzo!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:05

Zelfs dan, Shannon heeft dezelfde hoeven als shaggy, echt een meer standaard hoef is er bijna niet, ik heb jaren geholpen bij een smid (verkorte opleiding (langer dan een curcus van een paar x;) dat wel en deed alleen eigen + pensionpaarden) en ik kom er zelf niet aan, behalve wat van die hangende flubbertjes wegsnijde of een steen eruit halen maar that's it!
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 10-05-12 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:16

Ik zou ook gewoon hoefsmit laten komen, denk als je zelf iets fout doet de kosten veel hoger zijn, en het confort voor het paardje nog minder... En alleen bekappen kost de wereld niet, ijzers is idd iets prijziger maar ja dat weet je als je een paard aanschaft :P.