[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:59

Kim welkom!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:23

cloris schreef:
Zilfstar schreef:
Jeetje Amable! Wat erg! Hoop dat ie snel boven water komt!!!

Nog even een vraag over onderhals... Hoe zie je dat? Kan iemand het mij beeldend uitleggen of mbv foto's?

Onderhals; Afbeelding
(Van keel tot borst)
Als ze die echt aanspannen is het overduidelijk, dan zie je het soort van bollen het staat echt strak.
Meestal is de onderhals een gevolg van het rijden met een weg gedrukte rug.

YEP! Dat herken ik bij Jippe wel. De weggedrukte rug ook idd. En ja een Fries kan heeeeel goed een onderhals opzetten als ik het plaatje zo zie.

Vandaag lekker los gewerkt, Heb hem stap, draf, keer om laten doen met daarbij zoveel mogelijk gebruik van lichaamstaal en zo min mogelijk stem en dat ging best lekker. Daarna een clickersessie waarbij het halt houden waardeloos ging. maar ach...

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:17

Ik had les met Win van Kim en ze ging heel fijn! Kim was ook erg tevreden. *\o/*
De zwarte dame begint nu alles makkelijker voor haar wordt ook plezier te krijgen in het rijden. Dat vind ik de mooiste beloning die ik kan krijgen!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:17

Ooh fijn Annash! Ik kan me je gevoel heeel goed voorstellen! ;)

Morgen maakt Ger (staleigenaar) zn eerste mendebuut met Hester! :D Ik ben de gelukkige die mag groomen! :D

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:29

Lig hier hopeloos achter :=
Amable sterkte zeg.. hopelijk vinden ze je wagentje nog terug in dezelfde staat.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:52

Heey
Sorry dat ik even niet ben geweest maar zat aardig in de knoop met mezelf. Kon het even niet aan om op bokt te komen.
Nu gaat het wel weer wat beter :).

Vandaag eventjes op Shaddy gereden :D. Wat liep ze heerlijk <3. Heerlijk ontspannen, de stelling ging goed en ze reageerde super op mijn been :D ( daar wil ze nogal eens doorheen walsen).

We gaan shaddy rond 1 april nog een keer verhuizen. Ze komt dat op de stalling te staan waar Moppie ook stond.
Daar zijn we vorige week wezen kijken en dat was wel erg moeilijk.

met mijn voet gaat het redelijk :). Nog wel veel last van maar kan wel weer een beetje rijden :).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:15

Leuk van Shaddy!

Winnie liep de hele week al lekker dus ik ging vol goede moed naar de wedstrijd. Met losrijden was het behoorlijk sturen, remmen, gas geven en omgooien, omdat er wat mensen waren die écht geen rekening met anderen hielden! :x Daar kan ik echt zo kwaad om worden. Je gaat toch niet over dwars op de hoefslag halthouden om rustig te kletsen!
Winnie raakt er nogal van in de stress :(:) en heb flink moeten rijden om de spanning af te laten vloeien. Proefje in, ging wel fijn. Niet zo fijn als afgelopen week in de training, dus eigenlijk was ik iets teleurgesteld, maar het was niet slecht.
Tijdje gestapt en weer opgepakt, toen vond Win dat het wel genoeg geweest was, hahaha... dus die werd een echte merrie!! In de tweede proef dus lekker plakken tegen mijn been... maargoed, gewoon doorgereden. Wel een keer een tik met de zweep gegeven toen ze na het halthouden vertikte weg te draven. Heb die zweep immers niet voor niets bij me. :+

Had ik 194 (2e) en 193 (1e)!
Had het zelf niet helemaal verwacht omdat het voor mijn gevoel minder was... maar ze liep ook zo goed deze week, echt naar M-niveau al, dat het nu even minder was. Maargoed, dan is het nog steeds 'maar' L1 en dus ruimschoots voldoende!
Dus al met al toch wel tevreden. Buiten nog 1x L1 starten en dan naar de L2. Hoop dat dat fijner is, ik word een beetje gestoord van het lichtrijden-doorzitten-lichtrijden-doorzitten :')

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:18

Shanna: Toch nette punten hoor :D. Balen van die mensen zeg :(:).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:22

Achja... in 't buitenseizoen is er meestal meer plek. En dit was mijn laatste binnenwedstrijd. Dus de frustratie zal volgende keer wel minder zijn. :+
Vorige week in Westervoort had ik er helemaal geen last van! Daar reden wel ook minder mensen, maar ze keken ook nog eens uit. Vandaag waren er een paar die niet keken, en als ze wel keken, kenden ze de bakregels volgens mij niet. :x
Maar ik scheer niet iedereen over één kam hoor, er waren er ook die wel uitkeken. ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:34

Ik snap dat je niet iedereen over 1 kam scheert ;). Maar dan is het nog steeds vervelend dat diegene niet uitkeken of niet de moeite namen om opzij enz. te gaan.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:36

Haha denk zeg het er nog even bij... je hebt mensen die er anders over vallen...

Jammer inderdaad, maar gelukkig alles toch nog goedgekomen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:11

Shanna, netjes! Ik heb gisteren les gehad van degene met wie ik altijd op concours ga. Ik kon me niet helemaal vinden in haar ideeën, maar volgens omstanders liep sam wel goed. Vandaag met Frank net even anders getraind en toen liep Sam veel meer aan de teugel ook en dat voelt veel fijner. Morgen gaan we weer. Wij gaan naar Berlicum. Inmiddels zijn mijn starttijden al 3 keer aangepast!

Sinds vandaag krijgt Sam andere brokken. Sportbrok met lijnzaad. Sam is momenteel graatmager en hij komt maar niet uit de rui. Kijken of hij nu eindelijk weer eens wat vlees op de botten terugkrijgt. Opa was wel woest, maar ja, dat moet dan maar. Het is míjn paard. :+
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 20-03-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:19

Sjee, fijn... dat het heel tijd verandert!
Succes morgen! Ik ben benieuwd. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:41

Thanxx. ik ga er mijn best weer voor doen. Maar eigenlijk was ik morgen liever de Duinen in gegaan haha!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:28

shanna netjes! :D
Ger had 199! punten met zn mendebuut, was wel Bb hoor, maar toch! :D
Hij was ex equo 2e! :D

Gister Klaske gereden, die ging ook weer eens goed. Lekker basis, want dat moeilijke gedoe, daar had ze van de week geen zin in hoor! ;)
Morgen moet ik op iemands paard rijden, die voort eerst met thiedemann gaat, ze durfde er zelf niet op, ja hoor ik doe het wel weer! ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:00

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:13

Zo wat gaat het hier hard! Zo 5 pagina´s erbij ineens. Ik heb doordeweeks weinig tijd om te reageren maar ik zal nu mijn best eens doen.

Leuk paard heb je Idefix, zo te lezen ben je serieus met hem aan het werk. WPH, doe je endurance met een fries? Wat grappig, volgens mij een combi die je niet vaak ziet. Hoe gaat het aanspannen nu?

Haha Jippe, moest wel lachen om jouw bonthandschoen. Heb je het erna nog een keer geprobeerd of blijft dat ding voortaan in de poetskist?

Ilona, zo te lezen druk bezig je paard voorwaarts aan het been te rijden. Valt tegen he? Mijn bijrijdpaard van toen was ook totaal niet voor het been. Als je er dan ook nog eens maar 1 keer per week op rijdt dan schiet dat niet heel hard op. Goeie tips van Cloris, maar de praktijk blijft wel lastig.

Welkom Kim & Klaske. Waren jullie ook op paard 2009 te zien met Nemo´s Bern? Wij waren toen voor of na jullie aan de beurt. Zag er gelikt uit in ieder geval, jullie carrousel.

Jippe, ik heb niet zoveel verstand van friezen, maar vor wat het waard is vind ik Jippe mooi barok :D

Amable, wat balen van je vervoer. Ik zal naar je karretje uitkijken. Misschien komt hij ergens te koop?

Sanne, kga nu eerst even je topic bekijken.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:30

Jennifer: Dank voor je compliment! Heb de bonthandschoen gewoon weer gebruikt hoor. Inmiddels kan hij er wat meer van genieten gelukkig en ontspant hij al meer.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:11

Heey
Anouk: Hoe ging het vandaag ?.

Sanne: Mooie foto's van igneo :D.

Vandaag weer op Shaddy gereden :D. Ze liep weer heerlijk :D. Ze was wel wat aan het klieren maar verder reageerde ze weer super op mijn been, de stelling ging goed en ze liep gewoon lekker te sjouwen :D <3

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:43

Shanna, leuk zeg! Heel netjes gedaan hoor, echt mooie punten! Laat staan als ze écht lekker had gelopen ;) .

Anouk, super, gewoon je eigen ding gedaan. Pech voor opa! :+ Het is idd jouw paard! Hopelijk doet Sam het er beter op :) .

Angela, helemaal happy met je peerd, super :D !

Jennifer, nou valt me eigenlijk nu niet meer tegen. Na 1 x zo rijden zit het knopje er weer op, en hoe :D ! Hij heeft best wat temperament, dus is niet lui. Een fries die ik heb gereden was wel echt heel moeilijk aan me been te krijgen, maar dat is bij Chico gelukkig niet het geval. Gewoon een foutje die door mij erin is geslopen :o .

Sanne, jaaa foto's ! :D Ik ga meteen kijken :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:38

kim_hester schreef:
shanna netjes! :D
Ger had 199! punten met zn mendebuut, was wel Bb hoor, maar toch! :D
Hij was ex equo 2e! :D

Gister Klaske gereden, die ging ook weer eens goed. Lekker basis, want dat moeilijke gedoe, daar had ze van de week geen zin in hoor! ;)
Morgen moet ik op iemands paard rijden, die voort eerst met thiedemann gaat, ze durfde er zelf niet op, ja hoor ik doe het wel weer! ;)

Huh, wat is daar eng aan, dan? Ik heb mijn vorige paard zo ook wel gereden. Stelt niks voor! Ik had een heel lange en sterke merrie en die kon ik zeker weten als 13-jarige niet aan en zo wel. :+

Angela: Ja, lekker gereden! Sam was best lastig, meteen al met opstijgen, weer ouderwets weg willen spurten. Zat er maar net op tijd op. Er lagen van die lichtvlekken in de bak, omdat het zonnetje door het dak scheen. Nou eng hoor! Maar toen ik er een zweepje bij pakte was het ineens allemaal niet eng meer en ging ie aan het werk. Hij heeft best netjes gelopen vandaag. Het was een bak met allemaal struikjes er langs. Daar liep ie nogal naar te kijken. En helaas in de 2e proef hadden we zoveel toeschouwers, dat ie in de ankers ging. Sam heeft plankenkoorts haha! Als dat niet was gebeurd, was die proef zeker beter geweest en mss wel winst. Twee nette proeven en in de middenmoot van de 20 geëindigd. Bijna winst! Volgende keer gaan we het redden. <3 *D Mijn concoursmaatje zat ongeveer gelijk aan mij. Daar moest ze aan wennen. Ze vond het natuurlijk heel leuk voor mij, maar baalde wel van haar eigen resultaat. Zelf zit ze regelmatig in de prijzen. Deze keer had ze haar paardje te moe gereden.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:09

Jennifer8 schreef:
Zo wat gaat het hier hard! Zo 5 pagina´s erbij ineens. Ik heb doordeweeks weinig tijd om te reageren maar ik zal nu mijn best eens doen.

Leuk paard heb je Idefix, zo te lezen ben je serieus met hem aan het werk. WPH, doe je endurance met een fries? Wat grappig, volgens mij een combi die je niet vaak ziet. Hoe gaat het aanspannen nu?

Haha Jippe, moest wel lachen om jouw bonthandschoen. Heb je het erna nog een keer geprobeerd of blijft dat ding voortaan in de poetskist?

Ilona, zo te lezen druk bezig je paard voorwaarts aan het been te rijden. Valt tegen he? Mijn bijrijdpaard van toen was ook totaal niet voor het been. Als je er dan ook nog eens maar 1 keer per week op rijdt dan schiet dat niet heel hard op. Goeie tips van Cloris, maar de praktijk blijft wel lastig.

Welkom Kim & Klaske. Waren jullie ook op paard 2009 te zien met Nemo´s Bern? Wij waren toen voor of na jullie aan de beurt. Zag er gelikt uit in ieder geval, jullie carrousel.

Jippe, ik heb niet zoveel verstand van friezen, maar vor wat het waard is vind ik Jippe mooi barok :D

Amable, wat balen van je vervoer. Ik zal naar je karretje uitkijken. Misschien komt hij ergens te koop?

Sanne, kga nu eerst even je topic bekijken.

Thnx! Ja dat klopt! Was mijn 2e show, en moest gelijk voorop!
Wat hadden jullie voor show?? :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 02:16

Zo hier even superlate update van hier. Druk weekend achter de rug, manlief voor een cursus Duits een week intern weg sinds vanavond en dan kan ik niet slapen he! Kids slapen gelukkig wel. Ik rust morgen wel bij haha.

Nou donderdag een redelijk zware longeersessie gehad in warm weer. Dus vrijdag een lichte training gedaan: even los longeren met 1 balkje en daarna clickertraining. Halt houden ging wat minder, target ging wel goed. Dus ach...

En zaterdag.... ja het hele weekend de schoonouders over de vloer, dus in de middag lekker even er tussen uit (zij hebben NIKS met paarden...) samen met zoonlief. Kom op stal. Hmmm, rijbak en longeerbak zijn verdacht stil voor een zaterdagmiddag met best redelijk weer. Maar even er niet op gelet... Dus: Derde les grondwerk: de bak in, Jippe los, Stefan de zweep en zo eerst los laten stappen en omkeren. Dat was het plan. Blijken ze de laatste bomen aan het omzagen zijn aan de rand van de weides }:0 Had ik mail over gehad en vergeten... En paarden vinden krakende en vallende bomen HEEEEEL eng, dus Ik ben nu van mening, wat IK niet eng vind IS NIET ENG. Dus wij gaan gewoon aan de slag. Ze moesten nog 3 bomen. at is het ergste dat kan gebeuren? Jippe schrikt en rent door het lint. Maar daar heeft ie best respect voor.

Ik heb dus tegen Stefan gezegd: ze gaan die 3 bomen omzagen en dat gaat vallen. Jippe zal schrikken maar wat er ook gebeurd: wij blijven kalm, kijken naar de grond en reageren niet. Vlak erna valt boom 1. Stefan kijkt keurig op tijd naar de grond, Jippe schrikt en verschiet naar de andere kant van de bak en kijkt mij aan. Ik blijf kalm en zeg: Ah jochie. Niks aan de hand. Kom stappen! Ging best goed. Dus Jippe verder losgestapt tot boom 2 ging vallen. Goed opgelet dat Stefan de zweep aan de goede kant hield (!) en al gauw luisterde hij best fijn. En toen... viel boom 2. Jippe schoot even een pasje opzij de hoeslag af, Stefan keek weer keurig naar de grond en ik ook en Jippe loopt weer door. Toen de draf an laten zetten door Stefan. Ik heb hem even moeten aansporen maar daarna ging het keurig. Boom 3 viel en Jippe keek niet eens.

Het zagen en vallen was klaar en toen....ben ik de longeerbak uitgelopen: He is alllllll yours :D . Ja en toen stond Jippe dus stil bij de ingang van de longeerbak met zo'n uitdrukking op zijn smoelwerk van: Wat doe jij DAAR nou? }:0 Dus ik zei tegen Stefan: OK. Nu moet je dus even doorpakken met hem, zet hem in stap en op juiste moment belonen. Dus Stefan doet een ferme stap naar voren (jochie van 130 cm tegen paard van 160 cm, 30 kilo tegen 700 :P ), zet zijn stem op streng en zegt ferm: Jippe STAPPEN! Jippe aarzelt even, zet die eerst stap en echt op dat, precies dat moment zegt Stefan: Goed zo, Jippe! Stappen... Ja en toen had ie hem... Heeft niet meer naar mij gekeken. Jochie heeft zo'n 10 minuten met hem gewerkt, stap, draf en keer om... MAMA TROTS Echt super.

Daarna nog even een enkel balkje gelopen en toen lekker laten uitstappen. Megagoede les!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:10

Die zoon van jou pakt het goed op he Zilfstar :D Leuk hoor!!

Anouk, fijn gereden dus! Heel herkenbaar die lichtvlakken _O- . Chico doet dat idem dito! Volgende keer hopelijk winst.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:19

Anouk, lekker gereden zie ik, en lichtvlakken zijn heel eng natuurlijk.
Hoewel mijn paard is bang van mijn hit-air veiligheidsvest, dat maakt een iets ander geluid dan mijn jas en daar moet je echt bang van worden.
Dus gisteren op mijn wedstrijd maar zonder gereden ze is al druk genoeg van zichzelf.