Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cloris schreef:Zilfstar schreef:Jeetje Amable! Wat erg! Hoop dat ie snel boven water komt!!!
Nog even een vraag over onderhals... Hoe zie je dat? Kan iemand het mij beeldend uitleggen of mbv foto's?
Onderhals;
(Van keel tot borst)
Als ze die echt aanspannen is het overduidelijk, dan zie je het soort van bollen het staat echt strak.
Meestal is de onderhals een gevolg van het rijden met een weg gedrukte rug.
Ik ben de gelukkige die mag groomen!
.
. Wat liep ze heerlijk
. Heerlijk ontspannen, de stelling ging goed en ze reageerde super op mijn been
( daar wil ze nogal eens doorheen walsen).
. Nog wel veel last van maar kan wel weer een beetje rijden
.
Daar kan ik echt zo kwaad om worden. Je gaat toch niet over dwars op de hoefslag halthouden om rustig te kletsen!
en heb flink moeten rijden om de spanning af te laten vloeien. Proefje in, ging wel fijn. Niet zo fijn als afgelopen week in de training, dus eigenlijk was ik iets teleurgesteld, maar het was niet slecht. 
. Balen van die mensen zeg
. 

. Maar dan is het nog steeds vervelend dat diegene niet uitkeken of niet de moeite namen om opzij enz. te gaan.

.
. Ze liep weer heerlijk
. Ze was wel wat aan het klieren maar verder reageerde ze weer super op mijn been, de stelling ging goed en ze liep gewoon lekker te sjouwen
.
Het is idd jouw paard! Hopelijk doet Sam het er beter op
.
!
! Hij heeft best wat temperament, dus is niet lui. Een fries die ik heb gereden was wel echt heel moeilijk aan me been te krijgen, maar dat is bij Chico gelukkig niet het geval. Gewoon een foutje die door mij erin is geslopen
.
Ik ga meteen kijken
kim_hester schreef:shanna netjes!
Ger had 199! punten met zn mendebuut, was wel Bb hoor, maar toch!
Hij was ex equo 2e!
Gister Klaske gereden, die ging ook weer eens goed. Lekker basis, want dat moeilijke gedoe, daar had ze van de week geen zin in hoor!
Morgen moet ik op iemands paard rijden, die voort eerst met thiedemann gaat, ze durfde er zelf niet op, ja hoor ik doe het wel weer!
Mijn concoursmaatje zat ongeveer gelijk aan mij. Daar moest ze aan wennen. Ze vond het natuurlijk heel leuk voor mij, maar baalde wel van haar eigen resultaat. Zelf zit ze regelmatig in de prijzen. Deze keer had ze haar paardje te moe gereden. Jennifer8 schreef:Zo wat gaat het hier hard! Zo 5 pagina´s erbij ineens. Ik heb doordeweeks weinig tijd om te reageren maar ik zal nu mijn best eens doen.
Leuk paard heb je Idefix, zo te lezen ben je serieus met hem aan het werk. WPH, doe je endurance met een fries? Wat grappig, volgens mij een combi die je niet vaak ziet. Hoe gaat het aanspannen nu?
Haha Jippe, moest wel lachen om jouw bonthandschoen. Heb je het erna nog een keer geprobeerd of blijft dat ding voortaan in de poetskist?
Ilona, zo te lezen druk bezig je paard voorwaarts aan het been te rijden. Valt tegen he? Mijn bijrijdpaard van toen was ook totaal niet voor het been. Als je er dan ook nog eens maar 1 keer per week op rijdt dan schiet dat niet heel hard op. Goeie tips van Cloris, maar de praktijk blijft wel lastig.
Welkom Kim & Klaske. Waren jullie ook op paard 2009 te zien met Nemo´s Bern? Wij waren toen voor of na jullie aan de beurt. Zag er gelikt uit in ieder geval, jullie carrousel.
Jippe, ik heb niet zoveel verstand van friezen, maar vor wat het waard is vind ik Jippe mooi barok![]()
Amable, wat balen van je vervoer. Ik zal naar je karretje uitkijken. Misschien komt hij ergens te koop?
Sanne, kga nu eerst even je topic bekijken.
Had ik mail over gehad en vergeten... En paarden vinden krakende en vallende bomen HEEEEEL eng, dus Ik ben nu van mening, wat IK niet eng vind IS NIET ENG. Dus wij gaan gewoon aan de slag. Ze moesten nog 3 bomen. at is het ergste dat kan gebeuren? Jippe schrikt en rent door het lint. Maar daar heeft ie best respect voor.
. Ja en toen stond Jippe dus stil bij de ingang van de longeerbak met zo'n uitdrukking op zijn smoelwerk van: Wat doe jij DAAR nou?
Dus ik zei tegen Stefan: OK. Nu moet je dus even doorpakken met hem, zet hem in stap en op juiste moment belonen. Dus Stefan doet een ferme stap naar voren (jochie van 130 cm tegen paard van 160 cm, 30 kilo tegen 700
), zet zijn stem op streng en zegt ferm: Jippe STAPPEN! Jippe aarzelt even, zet die eerst stap en echt op dat, precies dat moment zegt Stefan: Goed zo, Jippe! Stappen... Ja en toen had ie hem... Heeft niet meer naar mij gekeken. Jochie heeft zo'n 10 minuten met hem gewerkt, stap, draf en keer om... MAMA TROTS Echt super.
Leuk hoor!!
. Chico doet dat idem dito! Volgende keer hopelijk winst.