[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:07

Zo ben er weer
het was een raar rot weken geweest.
iets wat je niemand gunt zelfs je eigen familie niet.

Ik mag nu een sluier oplichten wat er ongeveer aan de hand was.
Ik verteld niet alles maar een klein gedeelte en ook geen namen.

Zoals Jullie weten is mijn schoonzusje overleden op haar 25 jarige leeftijd.
Mijn broer woonde al bijna 10 jaar met haar (over een maand 10 Jaar).
Hij hield van haar zoals ze was.
ze had een eetstoornis door een verleden.
zoiets gaat niet 123 over al wil je zo iemand helpen.

3 weken voor haar dood hebben we nog bij mijn broer op zijn verjaardag gezeten.
samen met haar Familie.
Haar zusje heeft ook een baby gehad een dochter en mijn moeder had zelfs een knufel beertje voor haar mee genomen.
en we kregen zelfs foto,s tezien hoe trots ze op haar klein kind waren.
Je zou zeggen perfecte familie zo bij elkaar toch.

toen ze die dag dood werd gevonden door haar moeder.
lag ze op de bank haar hart had het begeven.
tv stond nog aan en de afstands bediening lag op de grond.
Haar moeder had mijn broer gebeld en hij ging gelijk naar huis crossen.

Intussen ging haar moeder maar de boel overhoop goien en heeft de spaarpot gepakt en de bankpassen en met haar andere dochter zaten ze al de spullen te verdelen ja echt waar.
ze was nog niet eens afgekoeld.
ze had zelfs gelijk de vakantie gecanseld wat van mijn broer was.
Wie denk daar nou aan als jou dochter dood ligt op de bank.
dan gil je het uit dan huil je en zit je bij haar.
maar ga je niet de spullen al verdelen en hun spaarcentjes jatten en de bankpas plunderen.

ook de dagen erna gingen ze raar doen ook tegen mijn broer.
en waarom ?? hij was goed voor haar geweest dus waarom??
Mijn broer was kapot van verdriet.

de dag van de crematie kwamen we aan mijn broer stond ook al op de parkeerplaats tewachten.
we liepen met zijn allen op naar de aula waar ze lag.
haar ouders en zus negeerde ons en deed net of of we niet bestonden ??
ze hebben zelfs al de stekker uit de kiste getrokken van de koeling zodat wij en andere vrienden van mijn broer geen afscheid konden nemen ??
Mijn broer wilde mee lopen met de kist om haar naar de laatste rustplaats tebrengen.
mijn ouders wilde achter de kist aan lopen voor ten eerste om mijn broer testeunen en ook omdat ze haar als een schoondochter zag.
dus mijn vader ging naar hun toe vraagt of het goed was.
ineens werden ze erg boos en vlogen ze mijn vader aan (die half blind is)
hij werd lettelijk en figuurlijk eruit gegooid waardoor nu zijn 3 delig pak kapot is en de knopen vlogen door de koffie kamer heen waar hun zaten.
ze gaven ineens ook mijn broer de schuld van haar dood en wij moesten oprotten van hun.
Hoe pijn kan je iemand doen om dit tezeggen.
Mijn moeder was zeer verdrietig maar ook erg boos ze zei erwat van ineens wilde ze haar ook aanvallen en kwamen dreigend op haar af .
de personeel van daar hebben hun bij ons weggehaald en wij werden in ene koffie kamer gezet.
Mijn broer had het niet meer.
een man die daar werkte die dienst afnam kwam bij ons zitten en naast mijn broer.
hij had tranen in zijn ogen hij vond het zo erg wat mijn broer meemaakte.
deze man zorgde ervoor dat hij wel bij de dienst bij was alleen dan niet met de kist meelopen.
Mijn broer werd vooraan gezet waar de kist kwam testaan.
ohoho wat waren haar familie blij zeg maar niet heus.grrr.
wat ik wel mooi vond was op het einde als je langs de kist loopt voor de laatste groet ging iedereen mijn broer knuffelen en hem sterkte wensen en haar familie werd dood genegeerd.
nou dat hebben ze gevoeld ze keken erg boos.
aangezien mijn broer veel vrienden en colega,s had die voor hem waren gekomen.
(3 kwart van de mensen in de zaal waren zijn vrienden).
Mijn ouders durfde niet meer langs de kist telopen voor de laatste groet omdat ze bang waren dat ze weer aangevlogen werd.

1 maal weer bij mijn broer thuis heeft hij voor de veiligheid een ander slot opgedaan.
was maar goed ook want ze stonden de zelfde dag al voor de deur om alles uit huis tehalen.
ja normaal ga je rouwen om een verlies van je dierbaar en denk je niet aan de spulen vooral niet als je net een crematie achter je rug heb.
hij kreeg een mailtje dat ze de volgende dag spulen kwamen halen en dat hij niet welkom was.
Mijn broer was kapot hij krijg niet eens de kans om alles te verwerken.
zijn baas vertrouwde het niet en had 2 colega,s gestuurt met 2 busjes en zo alle spullen van mijn broer ingeladen en ergens opgeslagen.
volgende dag kwamen haar ouders en zusje in het huisje en zag dat er spullen weg waren (die van mijn broer)
ze werden giftig en belde mijn broer dreigend op.
en ze gingen hem aangeven als een vuile dief ??
mijn broer heeft gelijk aangifte gedaan wegens dreigingen en gelijk aangetoond dat het zijn spullen waren.
ook het verhaal wat er gebeurt is werd op tafel gegooid bij de politie.
ze hebben ook voor gezogt dat mijn broer het huis uit moest (huis was van een kennis van haar vader)
zo werd ie eruit gegooid .
geen huis geen geld en geen vriendin meer :(
ze hebben 9.000 euro van mijn broer gestolen.
hij is nu echt blut.

Ik ben blij dat ie aangifte heeft gedaan en hopen dat ie wat rust krijgt hierna.
wat tot nu toe niet zo is hij krijgt nog steeds nare telefoontjes en dreigbrieven ook worden mijn ouders bedreigt.
waarom ?? waarom ??
wat hebben we verkeerd gedaan hoe kan een mens zo veranderen ??

en beetje verteld wat ik neer mag zetten verder andere dingen wat er gaande is doe ik niet :o

Ik wil trouwens de aantal personen hier bedanken waar ik mijn hart kon luchten met een pbtje.

verder laat ik liever niks los en aub jullie ook niet :o
Laatst bijgewerkt door Machonito op 11-05-09 14:18, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Daar duim ik idd heel hard voor...

ze is wel al klasse 5...

Machonito

Gescheven door mijn broer.
staat ook op zijn Hyves en op mijn Hyves

WEG !!!

Er zijn mensen die dingen zeggen die ze niet menen ......

Alleen jammer dat deze mensen dingen zeggen met volle verstand .......

Er zijn ook mensen die, terwijl hun "geliefde" nog ligt te sterven, de complete inboedel en de gezamelijke spaarcentjes van overledene en partner waar 9 jaar voor gespaart is af te nemen.
En daarbij ook de gezamelijk gegeven laatste kado's aan elkaar, te confiskeren.

Dit alles onder het mom van ; "veilig stellen voor vreemden"

HOEZO, ben ik dan 9 jaar een vreemde geweest dan?

En dan lopen te klachen dat het afscheid zo duur is...... Diep triest.

Mijn meisje en ik hebben altijd , dag en nacht voor de beide gezinnen klaar gestaan.

Mijn meisje verdiend meer respect.

Mijn vrienden hebben die voor mij bewezen en ik ben daar eeuwig dankbaar voor.

Nu ga ik WEG !!!

Maar ik kom terug.........

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:16

Esther, wat spannend! Tja, en wat Iloon zegt: Als je verkocht bent.....

Dekke050, ik heb even op de site gekeken en klinkt wel heel erg leuk. Ik heb alleen zaterdag ook al wedstrijd en kan dus niet komen. Maar wat een leuk programma zeg.

Lisenka, wat fijn dat Otto zo goed liep. Beetje jammer van de jurering, maar ik heb liever een proef waar ik met goed gevoel op terug kan kijken, dan hoge punten. En gedeeld eerste is echt wel goed.

Kelly, gefeliciteerd ondank dat het nu niet zo fijn voelt. Je doet het beste voor Taco zelf, dus hoop dat dat een troost voor je is. En hopen dat het bij Perla heeft gepakt :).

Anouk, probeer je maar niets van die mensen aan te trekken (ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan :)). Probeer je eigen ding op een ontspannen manier te doen en S C H E I T te hebben aan de rest. Iedereen heeft ook wel eens een tijdelijke dip, dus daar kom jij ook wel doorheen. En inderdaad misschien eens rondkijken voor aan andere instructeur. Iedere instructeur heeft weer zijn sterke en zwakke punten. En misschien heeft deze instructeur nu alles gegeven wat hij kan geven.

Jolijn, duimen dat de behandeling aanslaat. En zelf ook positief blijven en een positieve uitkomst visualiseren (daar geloof ik zelf erg in). Leuk paard dat je nu mag rijden.

Denise, leuk zeg lange lijnen. Wil ik ook nog gaan doen met Sun. Maar nu eerst deze week even oefenen voor mijn wedstrijd. Het is een onderlinge wedstrijd. Even kijken hoe dat gaat. En als dat goed gaat, wil ik misschien toch einde van het jaar een startkaart aan gaan vragen (als Sun het dan niet te druk gaat krijgen met andere wedstrijden, die de eigenaresse ook met hem wil gaan starten).

Banditto, gefeliciteerd met je eerste prijs! Echt hel gaaf. Dus op naar de officiële wedstrijden :).

Sjaad, wat een mooie foto's. Wat is Urbino toch een plaatje. En ik vind het ook zo leuk om naar jullie samen te kijken. Echte een supercombi.

Debby, ach lieve stoute Boris. Hij is nu dus weer helemaal een knappe man?

Mies, jammer dat het niet helemaal lekker ging met Shannon. Leuke foto's ook, zien er goed uit. Je kijkt zo heerlijk serieus ;).

Frank, wat een leuke kinderen...heerlijke bekkies zeg.

Malin, wat balen van dat paard van je vriendin. Hopen dat alles goed gaat komen. Wel sneu voor haar dat ze nu ook niet bij hem kan zijn.

Zo dat is het even voor vandaag :). Misschien vanavond nog even een update, als mij les doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:17

Dat probeer ik ook erg, en het lukt me de laatste week erg goed, maar dan zit ik thuis en kom ik filmpjes tegen van ons samen ofzo, net zoals nu... En dan schiet ik weer helemaal vol ;(
Ik wil haar gewoon nog lang niet kwijt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:18

Jasmijn Ok, ik dacht dat hij 2,5 was. Stond toen in je laatste fototopic, maar nu hij 3 is kan je hem wel rustig aan gaan voorbereiden. Je kan ook altijd eerst nog leren freestylen. Daardoor raakt hij wel meer gefocussed op jou en krijgt meer respect voor je. Als je aangeeft dat hij met wandelen soms wat sterk wordt. Ik heb daar bij X echt veel profijt van. Hij zou niet weten wat hij alleen aan moet in enge situaties. Dan wacht hij echt mijn houding/reactie af.

Met kaptoom kan je ook prima werken. Ook aan de dubbele longe. Daar zijn we bij X ook mee begonnen. Later kreeg hij een bit in, maar werd de longe wel nog steeds aan de kaptoom bevestigd. De volgende stap was dan weer de longe aan het bit, etc. X is ook wel echt een laatbloeier. Daar had ik ook niet eerder op moeten gaan zitten want dan was hij denk ik omgevallen, haha := En met 4 jaar er voor het eerst erop ben je nog veel later dan menig ander ruiter.

Jolijn Had het hele verhaal gemist rond Robijn. Wat nu als de behandeling aanslaat? Mag je er dan wel weer op rijden? Jammer van zo'n jong paard en zeker nu je eindelijk echt je eigen paard hebt. Je nieuwe bijrijdpaard is wel een mooi maatje voor jou!

Mies Leuke foto's van je wedstrijd! Wel opmerkelijk dat de tweede proef lager gejureerd werd dan de eerste. Soms komt het dan niet overeen met je gevoel. Zoals Kelly zegt ben ik ook geen voorstander van sporen in de B, maar ook als je Z rijdt moet het niet noodzakelijk zijn. Zelfs vind ik dat iemand vrij moet kunnen zijn om te beslissen dat hij/zij een Grand Prix proef wilt rijden alleen op een trens. Als iemand dat kan zegt dat meer over de perfectie van het rijden dan iemand die op stang en trens rijdt. De stang helpt welliswaar bij het verfijnen, maar iemand die alleen op trens rijdt waardeer ik meer.

Malin Hoe gaat het nu? Al wat nieuws over het paard van je vriendin?

Anita Heerlijk aan de slag zo te lezen met Sun! Wij moeten ook binnenkort maar eens bij elkaar komen kijken!

Debby Haha, zit hij in de kleuter-puberfase?! :D

Nishada Geweldig mooie foto's van Urbino! Wat voor cruzado is hij eigenlijk?

Joyce Gefeliciteerd met jullie resultaat! En dat voor de eerste keer nog wel!

Kelly Van wie is dat nummer ook alweer? Altijd op dat soort momenten wordt heel toevallig een toepasselijk nummer gedraaid. Ik heb ook 2 dagen lang gehuild toen ik mijn paard weg bracht naar het rusthuis. Maar ik was er ook wel weer snel aan gewend dat hij niet meer dicht bij stond. Ik had X al en ik wist dat hij er goed stond dus daardoor kon ik het ook wel makkelijk los laten.

Maar wel spannend van Perla! 't nu echt afwachten, of het een of het ander!
En gefeliciteerd nog!

Frank Leuke foto's van de kids. Het is nu natuurlijk volop communie-periode daar in het zuiden.

Anouk Idd niks aantrekken van wat een ander zegt. Ik ga ook mee in de suggesties van anderen. Zie het wedstrijden rijden ook niet als doel.

Naatjuh Heb je al wat gevonden voor je vakantie? Mooie pony's heeft je zusje!

Vanavond weer les! Nu even een keer kort op elkaar, want hij zit het weekend weer in Duitsland bij Richard Hinrichs. Heb alleen wel spierpijn van het hardlopen van gisteravond. Ben over het strand wezen lopen en door het mulle zand is toch wel erg zwaar!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:20

Ilona - jolijn en lisenka bedankt voor de uitleg alleen hoop ik niet dat het in dat stadium komt en dat je voorlopig nog mag genieten van haar

Heidi - ik heb het al eerder gezet in een PB voor deze mensen (de schoonouders van je broer) heb ik geen goed woord :n dat zulke mensen nog bestaan (sorry hoor) je broer verdiend dit niet die hoort nu te rouwen en alles te verwerken ook jullie en je ouders verdienen dit niet wees sterk als familie want jullie kan hij teminste familie noemen :(:) als je wilt praten mijn BP staat open

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:20

Heidi, wat is het toch een vreselijk verhaal. Moeilijk voor te stellen dat mensen zo harteloos kunnen zijn. En zo erg voor je broer.

Yen, ja eindelijk weer eens meeten (na een hele poos ;)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:21

Yenneke: als het aanslaat en de gewrichtjes groeien echt aan elkaar dan kan ik wel weer gaan rijden ja, maar die kans is heeeeel klein!
Als het aanslaat als in dat de gewrichten niet aan elkaar groeien maar de pijn wel meevalt zeg maar, kan ik niet meer rijden maar blijft ze wel als weide paard zolang als het gaat...

Hahaha, dat zegt iedereen, terwijl hij maar 2 cm groter is ongeveer dan Robijntje :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:22

Heidi: wat een verhaal zeg :oo
Dat er zulke mensen nog bestaan, jeetje!

:(:)

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:25

Heidi: wat een vreselijk verhaal ! heel veel sterkte hiermee,
kan niet geloven dat er mensen zijn die andere zo een pijn kunnen doen in zulke tijden :(:)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:26

Anita - spannend dus je wedstrijd niet te zenuachtig zijn en lekker genieten en dalijk lekker je startkaart aan gaan vragen de eigenaar laat heus wel een plekje vrij zodat jij ook kan starten ;)

Yenneke - veel plezier met je les goed je best doen he :P

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:33

Denise, ik denk ook wel dat ze voor mij een plekje vrijlaat. Maar zij zou SGW en springen met hem gaan starten en dat vindt hij zo leuk. Dus dan vind ik dat dat ook wel voorrang heeft. Dressuur kan altijd nog. En ondertussen trainen we dan natuurlijk wel door en pakken we eens een onderlinge. Maar na de zomer gaan we dan even kijken hoe we dat gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:33

Pffft Heidi, ik lees net je verhaal. Bizar en wat heftig!!
Sommige mensen gaan letterlijk over lijken en dan maakt het niet uit of het nu familie is of niet... Heb er geen woorden voor...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:44

Heidi :(:) Oo kvoor je broer :(:)
Het is toch net of je in een boze droom zit...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:00

ik ben zo blij dat ik wel lieve schoon familie heb zeg :o
mijn broer is altijd de dupe van gekke dingen.
bij zijn vorige exvriendin werd ie ook kaal geplukt maar door haar zelf.
en nu door die familie zelf en notabene door die ouders en die zus :(
deze mensen hebben geen hart voor niemand niet :(
alleen geld willen ze zien andes mag en kan je gewoon voor hun dood vallen :(

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:03

op mijn hyves staan gedichten van mijn broer in mijn blog.
jullie mogen gerust daar wat plaatsen om hem een extra steun tegeven.
dat doet hem namelijk er goed.
om te zien dat er mensen zijn die hem en andere mensen waarderen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:10

Heel erg Heidi... je snapt toch niet dat mensen dit doen, soms kunnen mensen zo plots klaps om slaan...

Net de hengstenhouder gesproken, Perla haar ei is eraf...
Hopelijk is het bevrucht op zijn reis richting de baarmoeder.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:19

Heidi: Wat een verschrikking zeg. Ik begrijp echt niet hoe sommige mensen in elkaar zitten. Die kunnen zichzelf toch niet recht in de spiegel kijken. Wens jullie allemaal veel sterkte. Getver zit gewoon te trillen achter de computer.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:21

kelly duimen dat het ei idd bevrucht is ik duim voor je :j

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:23

Heb het te druk om bij te lezen/reageren. Heb namelijk vorige week mijn sleutels opgehaald van mijn nieuwe onderkomen. Dus druk aan het klussen. Ben gister terug gekomen van lang weekend Parijs, maar gelukkig nu even tijd om wat te plaatsen.

Nino is vorige week al verhuisd naar zijn nieuwe stalletje. Rit in de trailer ging uitstekend. Hij liep zo de trailer op en was rustig onderweg. Daar aangekomen was hij wel erg druk. Dus heb hem een weekje rust gegeven. Hij staat nu overdag lekker op de wei met een heleboel vriendjes en staat nu veel rustiger in stal. Vandaag mijn eerste les met nieuwe instructrice in de binnenbak! Hij was zooo braaf! Dus ik ben weer helemaal blij. :+:

Heidi Wat verschrikkelijk! Dat zulke mensen bestaan. Sterkte :(:)
Jolijn Jij ook sterkte. :(:) Vreselijk om daar achter te komen. Hopen dat de behandeling aanslaat.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:04

ff snel heb weining tijd ben druk ........heidy goed van de aangiften,maar heb ej dit al uitgebreider verteld via pb en nogmaals hij is nog open he
liefs :(:)

ps wat is je hyves naam kan je niet vinden

en andere voeg me maar toe hoor

petra lohmuller of peetje2705

is wel leuk nog meer op hyves doeidoei

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:08

Renate ik wilde je even een virtuele knuffel geven vanaf hier, nog niet de hoop verliezen hoor!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:21

joyce: gefeliciteerd!! Officiele ook al gepland?

Kelly: gefeliciteerd! Als perla drachtig wordt krijgen we toch nog wel het andere nieuwtje te weten he!
Houding is normaal beter, maar door haar spanning en scheef door de bak sjezen was ik daar totaal niet mee bezig. Zondag is ze hopelijk beter te rijden en kan ik ook gaan zitten :P

denise: Ik kan me het bij jou wel voorstellen ja..maargoed dr is een verschil tussen kleine knopjes en wielen ;)

saida: Dat is een puntje voor de volgende keer...ik was nu met alles bezig behalve houdig ;) we gingen nogal schots en scheef door de bak heen nl ;)

Lisenka: Wat een verschillen in jury! Ik vrij laag met 178 en jij eerste! Natuurlijk wel een verschil tussen B en M maargoed ;)
Super dat otto zo braaf was, hopelijk houdt hij dit het hele seizoen vol

esther: Is het zo ver??! Wordt het spaarvarken geleegd?

Heidi: Wat vreselijk, allereerst gecondoleerd. Heel veel sterkte!
Dat er zulke mensen bestaan....

amanda: wanneer ga je verhuizen?!