[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Foogul

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:45

bettiena schreef:
gisteren heb ik ook flink getraind,we waren beiden drijf nat van zweet, wou even het bos padje aflopen om op adem te komen en uit te stappen,stonden de dazen ons al op te wachten.We zijn veel geprikt hebben jullie er ook al veel last van en wat doen jullie er dan mee.Ik heb wel de indruk dat ze dit jaar vroeg zijn Boos!

Komt natuurlijk door de zachte winter Pling

Ik gebruik altijd Bremsenbremse, maar tegen een échte dazen-zwerm begin je niks Boos!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:56

ik gebruikte vroeger pure hertshoornolie,dat werkte nog best goed,maar je wil zelf eigenlijk ook niet in die stank zitten...zooo dat stinkt echt heel erg...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:51

Ik lees braaf mee hoor, alleen het gaat hier zo snel!

Femke: Echt een leuke shet zeg! Snap je keuze wel dat je niet weer een moorkopschimmel wilt, dat zou idd wel meer herinneren eraan.. Wel een leukerd om te zien zeg.

Malin; Wat leuk dat Dinkey en Suev het zo goed maken. Ook een leuk idee om samen met je vriend het bos in te gaan op die manier haha Clown Shetjes zijn echt lief, bij Jielt staat ook een shetje, rocky echt een mega schatje! Als ik aankom staat ie al helemaal te brullen Haha! *Btw, ben je verhuisd van stal ofzo, ik heb denk ik iets gemist Bloos *

Spokie: Wat erg voor je schoonmoeder zeg, echt vreselijk om dat mee te maken.. En dan ook nog de ergste vorm.. Mijn vader heeft ook kanker gehad (in de lympfe klieren) maar gelukkig was dat goed te behandelen en issie weer gezond! Heel veel sterkte de komende tijd Ach gut

Redina: Hoe is het afgelopen met de fotoshoot van Enno?

Madelief88: Ik denk dat ik voorlopig maar lekker bij de fries blijf, tenzij er echt iets héél leuks voorbij komt! Een geweldige spaanse kanjer ofzo haha Knipoog Maar dat denk ik niet, dus blijf lekker Jielt doen. Doe hem nu gelukkig weer 2 dagen en de shet mag ik pakken wanneer ik wil, en die is ook heeeel leuk Ja

Foogul(?): Spannend je merrie misschien wel volgend jaar een veulentje, gaaf hoor! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:01

spokie79 schreef:
Zij wil er wel helemaal voor gaan. Maar af en toe haar dipjes. Maar dat is logisch. Ze krijgt nu eerst vij kuren. Ee'n kuur betekent; een week ziekenhuis met chemo en dan 2 weken thuis. Ze is dus minimaal 15 weken onder de pannen. Is best lang.

Mmmmm, lekker brownie.

Best heftig en ook met zulke korte tussenpauzes. Goed dat ze een vechtersmentaliteit heeft. Je ziet veel bij mensen die bij de pakken neer gaan zitten dat de ziekte wint. Het zal een zware tijd voor haar worden. Ik hoop echt dat de chemo aanslaat!

Je ziet en hoort het tegenwoordig echt steeds vaker dat mensen een vorm van kanker hebben. Je gunt echt niemand het om door deze vreselijke ziekte aan hun eind te komen. Ik vind het af en toe wel een beetje eng worden. Ze zeggen ook wel dat het komt doordat je ouder wordt en je er meer bewust van wordt, maar volgens mij komt de ziekte tegenwoordig echt wel veel meer voor. Nog even en het is een van de meest voorkomende doodsoorzaken ben ik bang.

De brownie was trouwens heerlijk. Vingers aflikken Net zoals de rest van het eten. Ik heb mijn stukje niet eens op kunnen eten omdat ik prop en prop vol zat van de rest. Gestoord

Volgens mij helpt tegenwoordig ook geen enkele vliegenspray goed meer. Ik heb dat spul gekocht dat vorig jaar als beste uit de BIT test kwam. Maar de dazen vallen mijn paard nog steeds lastig.

Fem, je nieuwe pony is echt wel leuk!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:06

dit wil ik jullie even laten zien me vriendin belt net op ben je nu thuis ik heb even een schijf voor je met een paar foto`s van stjillert
ja tuurlijk kom maar
wat denken jullie hebben ze toch twee foto ingelijst van TSJILLERT en CELINE
GAAAAAAAAAAAAF MAN kijk maar en nog een paar foto`s erbij gezet
peter (de vriend van) heeft net een nieuwe lens en die moest uitgeprbeerd worden
super he
hij gaat ook foto repotage`s maken dus als iemand intresse heeft kijk maar even op zijn site http:/pbfo.nl

Afbeelding
na het rollen
Afbeelding
zijn lekker koppie
Afbeelding
lekker wild
Afbeelding
deze kreeg ik dus heel groot ingelijst hmmmm verliefd op mijn kanjer
Afbeelding
deze ook MOOI HE !!!!!!
Afbeelding
gewoon lief
Afbeelding
deze heeft wel wat ik sta er wel niet zo super op maar is wel lief zo

en mooi he ben zo blij en dat alleen maar omdat ik hun bouvier altijd trim nou doe dat ook met liefde voor ze altijd al gedaan hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:10

Oohhhh weer leuke foto's!!!! Knipoog
Vooral die met je dochter(??) waar ze er naast staat. Die is heel mooi. Echt een penny foto Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:42

[quote="Loolapelooza"]
Peetisgreat, pfoeh dat klinkt in ieder geval ook héél erg pijnlijk. Wat is er dan precies gebeurd als ik vragen mag?

hahahah tuurlijk meid leuk verhaal ik ging op een paard zitten
sprong eraf en vergat dat mij voet in de beugel zat en viel boem op de grond
dus nu kijk ik wel beter uit op mijn eigen zadel heb ik van die kwick out beugels dus die hadden opengeklapt en dit zadel had het niet
grrrrrrrrr nu bijna drie maanden verder rij ik nog steeds niet Verdrietig

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:45

peetisgreat schreef:
ben trouwens vrijdag nog naar het ziekenhuis geweest en ze hebben even een cola felsje met oud bloed uit me stolling gehaald jezus wat deed dat pijn ik gilde het uit
ben ook gelijk in me bedje gekropen toen ik thuis was en nu voel ik net it er weer een bult op de zelfde plek ik wordt gek ik wou lekker weer gaan rijden
pfff hoe lang moet ik nu weer w88
hij loopt zo gaaf onder het zadel mijn toppertje
afwachten maar weer maar baal hier wel van

Ach gut doe jij maar rustig aan dan! En idd, zoals Malin zegt, als dat bultje zitten blijft, naar de dokter hè!
Mooie foto's van je kanjer!

Fem, wat een snoepje van een shet Lachen Veeeeeeeeeel geluk met hem!!!

Helaas Malin, wij vertrekken zondag met vakantie en ik ga zaterdag nooit de tijd hebben om een tripje Nederland te doen Lachen Anders graag hoor!
Je moet me maar eens mailen wanneer je eens wat tijd hebt in een weekend, dan rijd ik wel eens tot bij jou! Is maar 1.5 uur rijden zag ik, dus goed te doen Lachen En dan neem ik Lic mee en gaan we samen de buurt verkennen Haha!
Hahaa, die Dinkey toch... Goed dat hij zo veel aandacht krijgt nu! Hopelijk kan je wat regelen met Dinkey Lachen

Spannend al die veulentjes!!
De BWP - merrie (v. Don Renoir x A Lucky One) van een vriendin van mij is ook gedekt (met Alabastro) en ik ben heel erg benieuwd wat er volgend jaar uitkomt! Als het een hengstje wordt zou het namelijk wel eens kunnen dat ik mijn paardenbestand ga uitbreiden Haha! Maar we gaan niet op de zaken vooruit lopen Knipoog

Balingehof lijkt mij een super idee Leonietje!!

Hmmmmmm Brownies!!

Cin, het rijden ging echt heerlijk gisteren, het is zo een fijn paard die Valentia!! Ik heb geen druppel regen gezien, op 1 of andere manier was ik altijd op het juiste ogenblik in het juiste deel van het land, haha!

Hihi Spokie, stiekem is het voor mij altijd grappig om te lezen dat "Lobke verkocht wordt". Ik bedoel natuurlijk dat het dan lijkt alsof het om mezelf gaat.
Geniet nog maar van haar zolang ze er nog is! Je zal haar vast erg gaan missen Ach gut
Verdorie, en dan nog je schoonmoeder die kanker heeft Ach gut Mijn moeder heeft vorig jaar in augustus ontdekt dat ze borstkanker had en sinds een maand zijn de behandelingen afgerond (chemo en later ook bestraling). Normaalgezien is het nu ok, maar echt genezen verklaard worden zal pas over 3 jaar zijn. Het was een zeer heftige tijd voor ons gezin, het is ook zo een ontzettende rotziekte... Veel sterkte!!!

Jongens, wat een rotdag heb ik gehad... het was vandaag kiesdag in België en ik moest gaan bijzitten (weet niet of jullie op de hoogte zijn, maar wij hebben stemplicht en enkele ongelukkigen worden ook nog verplicht een hele dag te gaan zitten en te helpen alles in goede banen te leiden), heb daar 9u in zo'n stom stemhok gezeten, van 7u15 tot 16u... Boos! En morgen gewoon weer gaan werken natuurlijk, mèn ik kijk uit naar onze vakantie..... Verdrietig
Zo, mijn bijlees- en reageerplicht zit er ook weer op Haha!

Ik zal zo meteen een selectie foto's plaatsen van de les, maar de spanning is er wel duidelijk op te zien, hij vindt het ook zo moeilijk!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:59

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 00:23

Volgens onderzoeken komen dazen niet op geur af maar op warmte. Je kan er opsmeren wat je wil maar het maakt een daas helemaal niks uit.
Ze hebben nou een zogenaamde dazenval ontwikkeld, staat wel ergens op Bokt een lang topic over. Het heet een LOER en je vind het via dazenval.nl ofzoiets.
Hier zitten ook al heel veel dazen (ja in een bos hé) en ik denk er sterk over om zo een ding aan te schaffen. Runningwaka heeft er 1 en had laatst op 1 dag 242 dazen gevangen, op sommige stallen zelfs tot 2000 op een dag Bloos!
En elke daas die dood is kan niet voor nageslacht zorgen Haha!

Gave foto's, peetisgreat!
En wel een beetje een lompe actie ja Clown Daar moet je dan zoveel last van hebben achteraf, das wel echt "klowte" ( Clown) Ach gut

Idra, oh wat leuk, bij mij op het werk staat er ook een merrie met A Lucky One als grootvader en dat beest kan springen je wil niet weten Haha! Dus een paardje erbij misschien? En dan geen barokke dat versta ik nu is niet Clown Haha!
Ik bedacht me daarstraks nog toen ik ging stemmen, die mensen die daar de hele dag zitten ik moet er niet aan denken! En dan heb jij dat moeten doen zeg... loten ze zoiets eigenlijk of hoe wordt dat bepaald?

Heel veel sterkte spokie, zowel met Lobke (ik bedoel de Fries "Lobke", Lobke Knipoog ) als je schoonmoeder.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 00:26

Oh en morgen bekijk ik je foto's uitgebreid Idra, ga nou eerst de paarden voeren die staan nog op de wei te wachten...

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:21

Hee gezellig een barok kletstopic.
Mag ik me ook aanmelden? Ik ben Debbie en ik heb een friese merrie van bijna 7 jaar oud. We rijden momenteel L2 dressuur en zijn sinds kort ook met wat parelli grondwerk begonnen. Daarnaast rijden we ook graag buiten op het strand of in het Westerpark te Zoetermeer.
Nou als jullie nog meer willen weten hoor ik het wel.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:26

Yenneke schreef:
http://www.fabienne-fotografie.nl/foto/yenneke.html

Link naar wat foto's van de fotoshoot van gisteren!!!
Let niet op mij, er moeten wat kilootjes af, hahaha Koe
Krijg de rest als het goed is nog wel te zien. Ben benieuwd!!!

En ik ga nu even snel die mooie foto van Licor bekijken Knipoog

aiaiaiai, Yenneke! Wat een foto´s....wat een droom van een paard heb je toch.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:56

Femke, gaaf je nieuwe shet! Gefeliciteerd! Is het topic van Wessel het kanon al gemaakt?! Haha!

Peet, klinkt pijnlijk?!

Missmuts op zoek naar een nieuwe pony! Haha! er staat toch onwijs veel te koop! Vriendin van mij heeft nog een leuke lusitano te koop van 1.60m (toont groter) hoe zijn springtechniek is weet ik niet.
Ze komt ook veel op het lusitano forum.

Lobke, mooi topic van jou! Hij blijft ook dragen he, echt knap hoor! Die merrie is ook niet verkeerd trouwens

Laura, ik duim mee voor een mooie palomino merrie! OK dan!

Malin, klinkt goed dat de heren zo enthousiast worden van hun nieuwe stekkie!! Sta jij er ook lekker op je gemak?
Gaaf dat je samen met je vriend het bos in bent geweest! Heerlijk als je zo samen kan genieten van dingen.

spokie, sterkte....wat een ellende zeg! En lobke weg en je schoonmoeder ernstig ziek.

Vwb die vliegen, we hebben natuurlijk geen vorst gehad en nu al veel vochtige warmte...het land gonst er gewoon letterlijk van. GIsteren liep ik buiten met de honden en hoorde ik het gewoon overal brommen van die beesten! Dazen heb ik het helemaal niet mee op.....maar die hou je inderdaad niet weg... Vroeg in de ochtend gaan buitenrijden is alles wat kan helpen vermoed ik....

gisteren met Sam met de dubbele longe aan de slag. Direct geleerd dat een stuk van de bak afzetten geen overbodige luxe is...die bochten gaan niet altijd even soepel.
Maar hij heeft wel goed gewerkt. Je hebt toch een stuk meer invloed en kan beter inwerken. Nadeel vind ik de zware inwerking op het bit. Dat probeer ik toch juist zo veel mogelijk te voorkomen. Soms pak ik hem iets meer op om hem daarna weer wat losser te laten. Inbuigen vind Sam toch steeds moeilijker, hij wil graag over zijn schouder wegvallen. Daar is de dubbele longe ook wel ideaal voor.

Ik kan niet wachten tot ik mijn zadel heb!!!!!! ik wil rijden.... Bloos Ja

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:15

Dank voor jullie reacties. Ik zoek een grote maat (verwachte eindstokmaat van 1.65 of hoger) en met goede gangen. Met Gemma heb ik ook contact. Dank voor het meedenken.

Femke, leuke shet! Dat witte beentje vind ik schattig. En wat is Wessel gróót geworden!

Laura, een palomino merrie zou wel heel gaaf zijn Lachen

Spokie, sterkte.

lusitano, klinkt als lekker gewerkt.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:39

Goh Laura, het liefst had ik er natuurlijk een jonge PRE hengst bij, maar zoals je weet zijn die een stuk duurder in aankoop dan de jonge bwp’ertje... Maar het is allemaal nog toekomstmuziek, dus we zien nog wel 

Leuk dat je zo fijn aan de dubbele lijnen kan werken met Sam Marit!
Laatste keer dat ik met Licor zo wou trainen had hij een lastig truukje uitgevonden: hij draaide vliegensvlugge pirouettes zodat hij helemaal verstrikt zat in de lijnen en ik dus noodgedwongen moest lossen, waarop hij 5 minuten door de bak rende met die lijnen achter zich aan vooraleer hij zich liet vangen Haha! Ik wacht dus op de volgende training met mijn instructeur om er nog eens aan te beginnen Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:59

Spokie: Heel veel sterkte met je schoonmoeder!! Hopelijk werkt de chemokur en wordt ze weer beter!

Tegen de dazen maakte ik altijd een knoflook sapje en daar smeerde ik Goldy altijd mee in, het eerste half uur helpt dat wel, maar daarna is dat ook weer over.

Peet: Wat een leuke foto’s Haha! Tsjillert is echt een knappe vent.

Idra: Stemplicht :S Waar moeten jullie voor stemmen dan? (sorry, ik heb al sinds mijn examens geen nieuws meer gezien, dus ik ben niet echt op de hoogte) En wat een onzin dat je verplicht in zo’n hok moet zitten!!
Licor is weer zeer knap Kwijl , ik zal zo even reageren in je topic Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:02

Vanaf morgen begin ik met mijn vakantiebaantje. Ik ga werken in een zorgcentrum en wordt vanaf morgen ingewerkt. Ik moet alleen al om 07.00 's ochtends beginnen Gaaaap Dat wordt dus zeer vroeg opstaan... en dat heb ik de laatste tijd niet meer echt gedaan..
Zometeen ga ik naar Vicky, lekker een buitenrit maken met haar en dan neem ik mijn camera mee, om eens even wat mooie plaatjes van haar te schieten Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:52

Het waren federale verkiezingen, dus hebben we volksvertegenwoordigers (parlementairen) en senatoren gekozen Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:49

welkom Debski, heb je geen foto's van je Fries? Haha!

Fijn dat Sam zo goed liep aan de dubbele longe, met de bochtjes had Xen in het begin ook ietwat moeite maar hij had het eigenlijk heel snel door. K'heb het al lang niet meer gedaan nu, tegenwoordig heb ik de luxe dat ik erop ipv ernaast kan Tong uitsteken
Dat pirouettes draaien in de lijnen heeft ie gelukkig nooit gedaan, hij vond in het begin de lijnen aan zijn achterbenen alleen heel eng Haha!

Hier is het dazenseizoen plotsklaps aangebroken Boos! De afgelopen dagen zaten er wel wat maar nu is er ineens een letterlijke hel los gebroken voor de pony's. Ze moeten nou noodgedwongen op stal blijven staan want ze worden achterna gezeten door een zwerm van volgens mij makkelijk een paar 100 stuks Boos! Boos! Boos!
Ik ga zo een loer aanschaffen van dazenval.nl , het kan me niet schelen dat ie zo duur is maar op deze manier kan het echt niet verder, we zijn nota bene nog maar begin juni!! Kan ze toch niet tot september op stal gaan houden ...
Verder staat mijn New Forest weer zo hengstig als iets en doet de jaarling hengst niets anders dan pogingen tot dekken, ik heb een elektriciteitdraadje moeten spannen voor de stal want hij zou naar binnen zijn gesprongen...

De New Forest staat trouwens te koop, de ideale trektochtenpony! Je rijdt je overal op, over en langst en is volledig verkeersmak. Ik stuur ze wel eens door het centrum, laatst waren daar werken (school afbreken met groot geweld) en dat beest houdt het goed in de gaten maar loopt er wel super braaf langst Haha!
Kortom de ideale pony voor iemand die een rijpony zoekt waar ze de hele wereld mee kan rondrijden, of je ze nou elke dag rijdt of 1 keer per jaar ze is altijd even braaf.
Moesten jullie iemand weten... Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:22

Pffff, net op bijna iedereen gereageerd, is het weg Verdrietig
Dus sorry, geen reacties, maar ik heb wel bijgelezen!
Hiet niet zoveel te vertellen, behalve dat ik zaterdag weer lekker naar buiten was geweest met Fuur, en ook een rustig handgalopje druit kreeg Haha!
En toen ik hem uit de wei haalde, kwamen 2 meisjes op stal met een arabische merrie aanngelopen, die vroegen aan mij of zij bij Fuur enzo op het land moest. Ik zei nee, want ze staat altijd in het andere land (bovendien was er nog niet een merrie bij hem los geweest). Vertel ik dat aan de staleigenaresse, zegt ze: "maar ze stond al de hele week bij fuur in het land!"
Dus ik verbaasd, en vragen hoe het ging (omdat ie natuurlijk net 2 maanden is gecastreerd).
Nou, hij heeft niks geprobeerd en ze zijn dikke maatjes Lovers
En ik dacht al dat die merrie hengstig aan het worden was, en toen ik Fuur gister op het land zette, komt ze op hem afgewandeld, draait haar kont naar hem toe en staart opzij etc. Fuur ruiken en wat flemen maar dat was het wel! En ze is echt zo hengstig, genant gewoon hahaha!
Maar al die merrie's zijn nog steeds erg gecharmeerd van Furia, en als ze hengstig zijn willen ze soms niet langs zn stal, blijven ze gewoon voor zijn neus staan Vork Ordinair die merries haha Tong uitsteken
Maar mijn kanjer weerstaat al die verleiding, dus ik ben trots op hem!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:53

Lobke (Idra), wat een gave foto's weer van Licor. Ziet er goed uit hoor. En die goede stukken worden steeds vaker en langer. Stemplicht met zitplicht; ben blij dat we dat hier niet hebben.

Peet wat een gave foto's van Tsjillert.

Lusitano, leuk dat longeren met dubelle lijnen, he. Fijn dat het goed gaat. Wanneer komt je zadel?

Ik heb nog geen dazen gezien, maar ook niet veel paarden Knipoog. Zaterdag wel eventjes gereden en vond het heerlijk. Ook stukjes verzamelen, heerlijk gevoel.

Vanmorgen mijn project gepresenteerd op school. Ging goed, maar was wel zenuwachtig en zei dus af en toe rare dingen. Maar een 8,5 is niet verkeerd, toch? Nu even naar schoonmams in ziekenhuis en dan werken. Geen zin om te werken, bah. Even kijken wanneer ik wat ga eten. Ook wel belangrijk

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:27

Lekker een 8,5! Nog veel sterkte trouwens, spokie79 Ach gut
Ik heb ook nog geen dazen opgemerkt... Alleen vliegen, heel veel vliegen!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:19

Spokie: Lekker hoor een 8,5 ik wou dat ik dat had haha. Ik heb afgelopen vrijdag een presentatie in het Engels gehouden en ben benieuwd wat ik daar voor heb, maar weet bijna zeker dat het geen 8,5 is Knipoog

Idra: Ik ga zo gelijk even kijken in je topic! Heb wel zin om foto's van dat kwijl paard te zien Haha!

Madelief: haha, dat is ook wel ff raar om er zo achter te komen. Maar wel goed nieuws! Gekke fuur Tong uitsteken

Ik heb hier niet echt last van dazen, nog niet gezien. Woon ook echt aan zee. (10 min er vanaf). Maar vliegen heb ik wel last van, bleh vieze beesten!

Peet: Wat een top foto's van je mannetje! Hij heeft een mooie voorpluk. Die van je dochter met Tjillert is mooi Ja

Debbie: Welkom hier! Dat gaat wel lekker bij jou met je paardje. Komen jullie er een beetje lekker doorheen? En heb je een foto van jullie Knipoog

Lusitano: Die palomino hengst die je had geplaatst.. Mennn die zou ik echt wel willen hebben! Vind hem niet eens zo duur, als ik zo de paarden op marktplaats bekijk.. En hij is gaaaaaf! *zucht* haha.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:22

Hier alvast een foto van Larena in de zee.
Ik heb er nog meer met de bollenvelden op de achtergrond.
Afbeelding