[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyHorse

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:30

Slik... dat doet pijn... maar klinkt als een goede plek, sterkte Janine!

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 04:30

Och jee.. heel veel sterkte! Fijn dat je een goed plekje voor haar hebt gevonden!

Liek1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:51

Hallo allemaal!

Mag ik, na een tijdje meegelezen te hebben, ook meekletsen?

Ik ben de trotse eigenaresse van 2 friese parels. Een 8 jarige merrie, BikkelxSjaard en een 5 jarige merrie, jouwexdoaitsen...
Met beide ben ik actief in de dressuur...met de 8 jarige M1 en de 5 jarige heb ik net een halfjaar onder het zadel. Die is uiteraard nog niet gestart.
We hebben de paarden fijn aan huis.
De 8 jarige proberen we nu drachtig te krijgen van Elias. Zij was war aan het tobben met er n pees...wel genezende maar omdat het opbouwen toch langzaam aan is leek het mij tof een veulen te fokken.
Ze was meteen drachtig gescand.... *\%/*
Maar op de tweede scan konden ze niks meer vinden...geen vrucht maar ook geen hengstigheid...lekker dan _-:( . Volgende week nog n keer scannen dan maar....

Ik probeer nog foto's te plaatsen van mijn dames :D

Liek1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:58

Afbeelding
De 5 jarige...

Afbeelding
De 8 jarige

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:46

Leuk Liek! Natuurlijk mag je mee praten :D

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:02

Welkom met je knapperds!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:54

Welkom! Met je knapperds :)

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:51

Tuurlijk.. welkom. Mooie paarden!
Onze Pien is vandaag 3 maanden!
Afbeelding

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:25

Liek welkom, en je hebt een mooi stel.

Jeetje Pien alweer 3 maanden wat gaat het snel.

Hier iets minder nieuws, Ali blijkt een maagzweer te hebben dus die maar behandelen. Hier iemand bekend mee?

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:44

Oh wat vervelend voor Ali.
Hoe kwam je er achter?

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:22

Nou ze fleemt al sinds ik haar heb maar ze doet het ook om stress af te vloeien. Maar zat me toch niet helemaal lekker en merkte dat ze minder energie had en ze had nog steeds veel onrust. Ik was dus al over gegaan op havens gastro + met de hoop dat dit voer beter is en dat klopt gelukkig.

Maar eigenlijk was het dus puur gevoel, ze laat het namelijk slecht zien, is gewoon te rijden. Goed op het been, eet goed en geen moeite met singelen.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:42

Welkom nieuwelingen. Ik zag ook een mooie 3e premie voorbij komen.
Hier is Sterre fan het Boveneind alweer bijna 7 weken.
Afbeelding
Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:58

Knappe Sterre, wat een hals zit erop! Zijn jullie de eerste weken “veilig” doorgekomen?

Onze merrie is nu 307 dagen, uier begint nu met ontwikkelen. Gisteren de stallen weer helemaal leeg gehaald uitgespoten en lekker schoon bedekking erin. Camera weer goed gehangen: we zijn er klaar voor.

Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:01

Appalosa, mijn kwpn ruin vermoedde ik ook een maagzweer. Eigenlijk zou het beste zijn om dit echt te laten bekijken door de DA om zo juiste behandeling vast te stellen.
Ik heb destijds veel aan het maagzweren topic hier op bokt gehad. En mijn ruin heeft daarna nooit meer zonder ruwvoer gestaan (overigens kon dat omdat ik hem van pensionstal heb afgehaald en hij aan huis kon staan).
Gastro gevoerd maar ook speciale medicijnen ervoor. Schijnt echt lange adem te zijn om echt goed van maagzweren af te komen.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:25

@ Sunnyhorse. Sterre heeft twee weken geleden een dikke navel gehad. Zij heeft toen zelf aan haar navel gebeten waardoor er irritatie is ontstaan. Waarschijnlijk heeft het gejeukt. Ze heeft 6 dagen antibiotica gehad. Maar verder gaat het heel goed. Ze is super mak en heel nieuwsgierig. Als ze het karakter van haar moeder krijgt ben ik super tevreden.
Jullie merrie ziet er super uit. Spannende tijd weer.

Liek1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:56

Dank jullie allen voor het welkom heten! Lief van jullie!

Vervelend van de maagzweer...ik heb er ook wel eens eentje van mij van verdacht. Ik vond t onderzoek op de kliniek er best heftig uitzien. Eerst dat vasten zo lang en dan dat hele hebben en houwen erin...brrr <<)

Wat een knappe veulens en mommy to be paarden komen er hier voorbij.
Dat inspireert me weer.
Ik ben benieuwd wat de nieuwe week mij gaat brengen. We gaan weer opnieuw scannen...ik kan het bijna niet geloven dat ze verworpen zou hebben...nog steeds niet hengstig en zo drachtig dat ze toont. Zou dar nou allemaal "fop" zijn 8)7
Ik ben benieuwd...

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:33

SunnyHorse schreef:
Appalosa, mijn kwpn ruin vermoedde ik ook een maagzweer. Eigenlijk zou het beste zijn om dit echt te laten bekijken door de DA om zo juiste behandeling vast te stellen.
Ik heb destijds veel aan het maagzweren topic hier op bokt gehad. En mijn ruin heeft daarna nooit meer zonder ruwvoer gestaan (overigens kon dat omdat ik hem van pensionstal heb afgehaald en hij aan huis kon staan).
Gastro gevoerd maar ook speciale medicijnen ervoor. Schijnt echt lange adem te zijn om echt goed van maagzweren af te komen.

Dat klopt, maar ik vertrouw deze therapeut en achteraf gezien klopt het zeker. Ik heb inderdaad het één en ander gelezen in het topic maar er zijn wel veel verschillende meningen morgen ga ik wat klinieken op bellen met de vraag of wat hun behandeling zou zijn en of ik het daar zo kan halen.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:38

Appaloosa: Wat vervelend! Hopelijk knapt het snel op.

Vraagje: Hoeveel brengt een merrie veulen met vol papier op? En een hengst met vol papier?

Vandaag iemand gesproken en die gaf een prijs wat me eigenlijk best tegen viel. Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ik zit eraan te denken om nog een fokmerrie aan te schaffen maar vraag me af hoe rendabel dat dan is..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:38

Dennenboom schreef:
Appaloosa: Wat vervelend! Hopelijk knapt het snel op.

Vraagje: Hoeveel brengt een merrie veulen met vol papier op? En een hengst met vol papier?

Vandaag iemand gesproken en die gaf een prijs wat me eigenlijk best tegen viel. Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ik zit eraan te denken om nog een fokmerrie aan te schaffen maar vraag me af hoe rendabel dat dan is..

Als veulen zijn ze ongeveer even duur. Tussen de 2500 en 5000 is een gangbare prijs afhankelijk van hoe goed ze bewegen. En wat de moederlijn is. Merrie veulen uit de fjildsicht lijn betaal je goud geld voor bijvoorbeeld.

Maar ik verveel me de komende weken helemaal dood. Als je me verteld welk budget je hebt en welke bloedlijnen je leuk vinden wil ik best even een poosje speuren hoor :j

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:51

Ben heel benieuwd wat voor behandeling ze adviseren Appaloosa. En ook of er veel verschil in zit. Vond ik trouwens ook dat in het topic de meningen uiteen liepen. Beterschap in iedergeval met je paardje.

Wat veulens opbrengen, durf ik ook niet precies te zeggen Dennenboom. Hangt van aantal factoren af, mooi vol papier is natuurlijk een pre, net zoals bepaalde lijnen zoals Absolem natuurlijk ook zegt.

Zijn de fokkers in dit topic ook bezig met fokwaarden?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:09

Ik heb alle foto's van ons weekendje strand binnen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:11

Ziet er echt heeeeerlijk uit zeg!!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:21

Imke: Mooie foto's, ziet er heerlijk uit!

Absolem: Dankje, had verwacht dat de prijzen wat hoger zouden liggen. Tuurlijk mag je mee kijken, moet er wel bij zeggen dat ik pas in Juni/Juli plek heb. Mijn nieuwe paardenstallen worden eind mei geleverd.

Merrie, 3-10 jaar, liefst dragend van een stamboekhengst, stokmaat minimaal 160. Goede stam, liefst uit de top 20 beste merriestammen. Prijs naar kwaliteit. Geen exceem etc. Betreft leeftijd hoe ouder hoe 'cooler'. Hoog in de sport hoeft van mij niet, maar verwacht wel van een 10 jarige dat ik er veilig mee het bos in kan.

Bepaalde bloedlijnen zit ik nog niet in. Tips mag :+ . Wil wel graag een rustig handelbaar paard.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:11

Dennenboom schreef:

Absolem: Dankje, had verwacht dat de prijzen wat hoger zouden liggen. Tuurlijk mag je mee kijken, moet er wel bij zeggen dat ik pas in Juni/Juli plek heb. Mijn nieuwe paardenstallen worden eind mei geleverd.

Merrie, 3-10 jaar, liefst dragend van een stamboekhengst, stokmaat minimaal 160. Goede stam, liefst uit de top 20 beste merriestammen. Prijs naar kwaliteit. Geen exceem etc. Betreft leeftijd hoe ouder hoe 'cooler'. Hoog in de sport hoeft van mij niet, maar verwacht wel van een 10 jarige dat ik er veilig mee het bos in kan.

Bepaalde bloedlijnen zit ik nog niet in. Tips mag :+ . Wil wel graag een rustig handelbaar paard.

Merrie hoeft geen ster predicaat te hebben? Derde premie of simpel stamboek is ook goed?

(er staat wel een allerbarstes fijne Twenter op mp van sipke, gefokt uit een model merrie. Staat wel bij hogere prijsklasse maar dat is wel terecht denk ik bij deze merrie.. zeker een kandidaat voor een ster predicaat en heel mooi gefokt)

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:34

Absolem schreef:
Dennenboom schreef:

Merrie hoeft geen ster predicaat te hebben? Derde premie of simpel stamboek is ook goed?

(er staat wel een allerbarstes fijne Twenter op mp van sipke, gefokt uit een model merrie. Staat wel bij hogere prijsklasse maar dat is wel terecht denk ik bij deze merrie.. zeker een kandidaat voor een ster predicaat en heel mooi gefokt)

Ohja vergeten te melden, minimaal ster predikaat. Zal eens kijken