[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:53

Fijn dat je zo lekker gereden hebt, hopelijk zat je hoofdpijn en kan je weer een ritje maken!

Ik heb gister weer is les gehad na drie weken, nou kan zo ongeveer weer beginnen waar ik ooit begonnen was :'). Hij begon zo ongeveer als een hert onder me, hoofd omhoog in de lucht en rug weg drukken en heeel alert zijn (kon de ingang van de bak bv niet langs daar stond de kruiwagen voor mest uit de bak en die was heeeel eng). Aan het eind kon die in stap eindelijk ontspannen....

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:22

Robijntjah schreef:
Dodo: lijkt me idd wel fijn voor hem!

Capote gaat ook goed, vind hem zo knap!

Mo gisteren gereden na de massage, met longeren was ze een beetje euuh raar :')
Daarna buiten gereden en spontaan sprong ze links in galop ipv rechts, dus heeft zeker wel wat gedaan!

Dank je ! Mo ook, ze lijken wel wat op elkaar :D

Mooie Shaggy!

Nou, Capote heeft nog hengstenstreken hoor.... -O-
Hij stond naast andere paarden in de wei, stond 'ie gisteren ook naast. Gewoon stroomdraadje er tussen, ging prima.
Tot 2 merries besloten dat ze toch wel hengstig waren. Heeft er blijkbaar 1 het stroomdraad omver genokt ( kan me niet voorstellen dat het Capote was, die is zo bang voor stroom ). Stond 'ie er tussen!
En probeerde op 1 te komen, wat die merrie natuurlijk helemaal niet erg vond. Maar er stonden ook wat drachtige merries tussen, en hij heeft een flinke klap voor z'n bakkes gehad :Y)
Klein schaafplekje gelukkig, maar schrok wel even. Draak. Ze kregen hem ook niet meer te pakken :') Hij zal wel hebben gedacht 'Dit is mijn kans!'
Maar goed, voorlopig dus nog even een stuk er tussen laten, haha.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:27

Mychimannge ,ah ,oke ,moeten we maar eens meeten!

Fijn dat de castratie goed gegaan is bij galan. Heb galan op t balinghof nog gezien, leuk dier!
Astrid, die capote. Goya springt ook nog op merries met een stijve hoor, tenminste ,6 jaar geleden wel.. toen was ie 11 en al vrij lang ruin ;)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:54

Hehe, het blijven mannen hé! Nou, maar hopen dat hij er een beetje van heeft geleerd.
Er komen nu allemaal andere jaar en 2 jarige bij, die gaan het land op. Dus er is nu wel wat onrust. Veel gehinnik, wat andere hengsten. Tsjah.
Gisteren het hele land met hem rond gewandeld ( en ja dat was VEEL! pffft ), maar wel lekker joh. Heerlijk ontspannen, het was erg rustig weer. Veel mooie dieren gezien, zelfs een vosje.
Het was te druk om op straat te wandelen, te veel toeristen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:07

Hahahaha ach ja wij hadden een schimmel op stal die dekte ook nog steeds, en eentje die is op 3 jarige leeftijd geruind en die was met zn 8 ook nog aan het dekken... Sommige houden dat op de een of andere manier ;).

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:48

Ach, mijn merrie dekt ook hoor... die kan wat dat betreft natuurlijk verder geen schade aanbrengen, en ze dekt ook niet 'echt' maar ze springt er wel op hoor! Maar die wijsneus denkt ook gewoon serieus dat ze hengst is geloof ik...
Hoofdpijn was wel iets gezakt dus ben er nog eventjes op gegaan! Ook al wat gedraafd, maar onze bak is op het moment heel zwaar en dat is ze duidelijk niet gewend! Struikelen en moeilijk hoor! Haha, maar das wel gelijk lekker voor de spiertjes, die MOET ze nu gebruiken als ze niet onderuit wil gaan.

Een paar fototjes van gisteren, was niet voorbereid dus heb mijn slofschoenen nog aan ;-) Daardoor rijd je wel heel anders, geen enkele steun aan je been en je ziet dus ook dat ze alle kanten op zwabberen... tenen naar buiten, kuiten optrekken etc. etc. *schaam*

Even instappen en de omgeving inspecteren Afbeelding
Ze komt steeds eerder al wat naar beneden Afbeelding
Soms wat TE Afbeelding

Maar over het algemeen ben ik tevreden!
Afbeelding

Ze zoekt nu dus nog heel erg haar plekje en is dan aan het 'headbangen' als t ware... weet iemand hoe je dat netjes en gecontroleerd op kunt vangen zodat ze leert wat de juiste plaats is?

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:38

Leuke foto's van chim ziet er goed uit ook lkkr dat ze steeds makkelijker gaat zakken.

Ohh weer lkkr op les met met shaggy, ben sinds kort ook weer begonnen met kyra net me 2e les gehad en spierpijn steeds merk je wel duidelijk dat je verslapt met rijden als je voor je zelf rijd

Ow capote tog nog hengsten streekjes wel lkkr tussen de merrie's geweest al zal die het zelf niet zo'n succs gevonden hebben met die trappen gelukig niks ernstig van over gehouden.

Amor is de boxrust zat aan het worden en wordt met wandelen wat onhandelbaar dus heb voor de zelerheid weer de hengstenketting er aan maar wonden genezen goed dus ben daar blij om hij lijkt ook al minder te bijten.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:16

Mooie foto's!

Geen wonder dat Amor zijn box zat wordt. Arme hij.

Nou ik heb een springende Lusitano hoor! 80 cm schrikdraad is geen probleem, helemaal niet als er lekkere gewillige dames verderop staan.... ahum.
Dus het draad maar wat verhoogd. Morgen even in de gaten houden, probeert hij het weer dan moet ik er op 1 of andere manier voor zorgen dat hij een flinke schok krijgt.
Longeren ging ook weer erg goed. Nu ook rustig kunnen stappen linksom. Wat overgangen gedaan, lukte ook aardig.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:27

Schrikdraad blijft ellendig spul! Haha, niet dat ik tegen stroom ben, maar ze moeten inderdaad eerst eens een flinke tik krijgen voordat ze er respect voor kunnen gaan krijgen...
bij ons staat alles nu dus om het land op 1.50 hoog met 3 planken met draadjes er voor met stroom, das dus heel zichtbaar en hoog... tussenin als ik stukken af zet doe ik met van die witte 1.50 paaltjes, die zet ik dan met twee draden neer. 1 draad op de bovenste en 1 in het midden... goed zichtbaar! En vooral zorgen dat het ECHT heel strak gespannen staat, dan ziet het er al wat 'echter' uit... Maar eerlijk? Mijne gaat ook overal overheen/doorheen als het haar uit komt hoor. En das een merrie!!
Wel heel vervelend.

Wij hadden vandaag bezoek! Twee vriendinnen van stal zijn met paard op de koffie gekomen, paardjes lekker in de bak gezet, was echt heel leuk! Het is een eindje rijden maar ik ben toch van plan daar ook maar eens heen te rijden!

Amor = aanpakken!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:19

Heeft iemand hier shetlanders op een landje staan 24/7 en de winter ook?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:32

Ja, ik. Heb ze nu al sinds half maart dag en nacht buiten staan, met een schuilhok. Zou ze winters ook wel dag en nacht buiten willen, maar goya doe ik wel naar binnen en laat de ukkels dan niet alleen buiten. Maar ook winters gaan ze van 9 tot 4 naar buiten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:41

Hahahaha toch maar gaan springen met Capote dan :P.

Ik ben vandaag gezellig met de stalmascotte (een shet) naar een fotoshoot geweest op strand. Pony was erg onmogelijk, wilde echt niet stil staan :'). Telkens stappen of draven.... Ben benieuwd wat de fotografen ervan gemaakt hebben! Heb wel spierpijn van het wandelen nu, ben lekker met dr naar strand gelopen :P.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:51

fijn dat het met de ruinen allemaal goed gaat en dat ze super herstellen

astrid die van mij is nu 8 jaar ruin maar ook die heeft nog wel eens gevoelens.
gelukkig heeft die alleen een schaafplekje over gehouden van de klap

esther hoe is het nu met de spierpijn?
en hopelijk zijn de foto's nog een beetje wat geworden

geeske ziet er goed uit zo weer voor het eerst erop

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:18

Nog steeds spierpijn... Maar al minder :).

En heb al een paar leuke foto's van dr :).

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:08

Denise, hoe gaat het met heike?

Nou ik ga even lekker een midweekje er tussen uit! Duimen jullie mee voor mooi weer? Nouja als het maar droog blijft :p

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:10

Veel plezier, waar ga je heen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:48

Lekker hoor, hopelijk heb je goed weer!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:31

veel plezier michelle
en heike doet zijn best, we zijn lekker aan het opbouwen en geniet nog steeds van elkaar

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:39

Ik ben niet zo veel meer te vinden in dit topic...maar wil toch even laten weten dat ik Magico verkoop.
Mocht iemand interesse hebben in dit droom paard ,graag contact opnemen via pb.
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:56

Ik weet zo snel even niemand... Hopelijk vind je een geschikte baas voor hem!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:01

Ik blijf hem geweldig mooi vinden <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:04

:wave:
*komt weer even uit de meeleesmodus*

hij is inderdaad prachtig, hopelijk vind je snel een fijne plek voor hem!

voor wie het leuk vindt, in mijn onderschrift een topic met wat foto's van mijn kleine zwarte man...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:12

@ michelle zal duimen voor mooi weer heerlijk ff weg

@denise lkkr dat allemaal goed gaat

Amor is idd aanpakken ik weet het ook wel doe me best gaat nu weer iets beter breiden ons rondje steeds meer uit op vreemd terein is die nog wat schrikerig maar wel te handelen dus fijn heb straks wel een verkeersmak paard er aan over gehouden. Gisteren hengsten vlecht gemaakt en die bleef gewoon zitten was gewoon trots op me zelf en stond hem goed alleen kon geen foto maken tel leeg

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:52

Ik quote maar gewoon even bericht van mn bijrijdster ;). Ze heeft een paar foto's binnen gekregen van de shoot, knappe pony van me!

r_oo_sj_e schreef:
Afbeelding
<3

Afbeelding

Afbeelding
Wat kan t ventje toch fijn sjouwen <3

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:04

Stoere foto's es! Hij is wel van een grote pluis naar een sjieke pony gegroeid :D

Ellis: zwartje wordt mooi!

Gab: jammer dat je hem moet verkopen, hopelijk vind je een leuk baasje voor hem!

Denise: Fijn dat jullie aan het opbouwen zijn, hopelijk nu voor een langere periode!