[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:42

Hoi! Gezellig :P Ik stel me wel even voor.. ;)
Ik ben Kim van Steenbruggen, 17 jaar (biiijnnaaaa 18 hoor!) en rijd op voornamelijk friezen! :)
Met Klaske rijd ik op dit moment L1 dressuur, maar ons debuut staat al te wachten in de L2! Namelijk op koninginnedag ;) Wij rijden bij Nemo's Bern (http://www.nemosbern.nl) en zijn eigenlijk vaste meut in de showgroep! :D
Klaske is een Tsjerk x Lammert, een frieze stermerrie van 7 jaar!
Verder rijd ik: Sjoukje zij is een Wikke x Mark, 5 jaar. Kent nog niet zo heel veel, en de planning is dat ik haar van t zomer ga doorrijden! Haar eigenaren rijden namelijk niet zo heel goed, en aangezien Sjoukje vrij vochtige benen zeg maar heeft, zijn we bang dat ze dan last van blessures krijgt.
In het verleden heb ik meerdere paarden beleerd, als jong meisje (nog jonger hahaha) heb ik mn eigen shetlandertje beleerd, zij was heeeel braaf! En kon geweldig bewegen.
Toen ging ik bij de huidige stal rijden, en heb ik Hester (sape x keimpe) beleerd zij was ook geweldig braaf! Toen het jaar erop heb ik Klaske beleerd, was een geweldig aapie, die de hele tijd bokte haha! In dat jaar heb ik ook Jelle (v. maiko) beleerd, hij was heel bang, en had totaal geen vertrouwen in de mens, nu loopt ie succesvol L2 dressuur! Na Jelle kwam van dezelfde eigenaar Jelmer, deze was eigenlijk het precies zelfde karakter als Jelle, alleen Jelle ging altijd hard draven, en Jelmer kwam gelijk omhoog. Jelmer loopt nu ook succesvol mee met de shows van Nemo's Bern, en oooh wat een fijn paard! :D

Toen kwamen Sjoukje en Sterre bij ons op stal. Sjoukje bleef ook bij ons op pensionstalling! :) Deze 2 heb ik niet beleerd.
Sterre heb ik na een tijdje wel doorgereden, klein maar fijn, en zo dapper en braaf! Ze kende eigenlijk niks, en na 3 maand dat ik haar gereden had, kende ze de goede galop aanspringen, met tempowisselingen :) wijken zowel in stap als in draf! en het begin van de schouderbinnenwaarts in stap! Sterre heb ik 25 juli voor het eerst meegenomen naar de show in Driesum, ooh wat was ze zenuwachtig! Maar zooo braaf! In de proef deed ze precies van wat er van haar gevraagd werd, wat was ik trots met een dikke vette grote T! Daarna zijn we 4 dagen naar Barneveld geweest, hadden we 2 shows per dag, deed het kleine dappere paardje ook allemaal! Daarna heeft ze uiteraard een rustperiode gehad, omdat dat wel erg intensief was voor een 4 jarige. 29 augustus heb ik meegedaan in de Bb rubriek op onze wedstrijd in Balkbrug, en wat was ze weer braaf! ik mocht dan ook met 3 wp en een 2e en 1e prijs naar huis gaan! Met Klaske had ik ook 3 wp toen nog in de B :) en een 1e prijs, in dezelfde ring als Sterre :)
Maar helaas.. aan alles komt een eind.. We hadden kopers voor Sterre.. Gelukkig kende ik ze vrij goed! Ze waren helemaal verliefd op haar (ja ik nog meer haha) en is een halve week later verkocht..
Klaske staat helaas ook te koop, en volgende week komt er iemand kijken, uit Zuid Afrika nog wel.. Oooh duim voor me dat ze niet verkocht word!
Zo heel verhaal.. nu even een paar foto's:
Afbeelding
Hester (Sape x Keimpe) was ik L1 startgerechtigd mee.

Afbeelding
Super Sterre!

Afbeelding
Klaske en haar L1 debuut, 193 pt en een 2e plaats! :D

Afbeelding
Sterre voor de verkoop rijden, die nu haar eigenaar zijn! Op diezelfde dag had ik nog een 1e plaats met Klaske op haar laatste B wedstrijd met 200 pt! :D

Afbeelding
Jeej! Overijssels Kampioen met het M 4tal! :D Ik en Klaske naast die blerende hengst :P (staleigenaresse)

Afbeelding
In showtenue in Barneveld op Sterre. Geweldig toch?!

Afbeelding
Nederlandse Kampioenschappen met Klaske! Wat liep ze toen fijn! :D

Afbeelding
Hoezo ik dressuur alleen maar?? Sterre bij haar nieuwe eigenaren! :D

Genoeg fotos dacht ik zo! :D

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:47

Welkom!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:26

BrankaZ schreef:
Het zou wel erg jammer zijn als je jullie Z-debuut uit moet stellen!
Wie komt er? Heleen Sleebos?

Yup, Heleen ;)
soeske schreef:
Meestal inderdaad 5 dagen tot een week niet rijden.. ligt er aan hoe ernstig het is.. Hoop dat jullie kunnen starten Beda!

Zo, net even gereden, ff wat in t land.. moeten weer van t begin beginnen, meneer heeft weinig conditie en moeten echt weer goed beginnen.
Komt ook door de lange winter, mijn knie (die nu weer zeer doet na het rijden, maar kan t niet laten) en alles..

Ik ga het wel zien en anders stellen we het even uit.
Goya zal vast wel weer snel op conditie zijn, als het er in zit is het niet zo heel snel weg hoor ;)

borderjay schreef:
Waar nu "gedoe" om is vind ik juist het meest interessant in dit topic :D ik vind het juist geweldig om ieders mening te horen,visie op bepaalde dingen,en eventuele oplossingen/tips/trics....op mijn eigen foto's,maar ook op die van anderen...leerzaam! En er zitten vaak echt dingen bij die ik dan meepik in mijn rijden met Moreno!
Wat mij betreft thanks dames +:)+

Het is ook heel leuk om te proberen mensen te helpen vanaf afstand en zeker wanneer je dan ook nog een nuttige tip kunt geven, dat het nu als niet flaterend en een algemeen verhaal ophangen o.i.d. wordt bestempeld haalt voor mij het leuke er ook wel weer vanaf maar zelf vind ik het ook altijd weer leerzaam om tips te krijgen en/of opmerkingen.

Barroco schreef:
Gab, ja, naar mijn mening is dat idd ook het heerlijke aan dit topic, en weet je, je kan zelf beslissen of je het wel of niet meeneemt :D. Het is een soort van gratis les. En als het op een vriendelijke manier gebeurt, is het helemaal top!
Ben het helemaal met je eens :)

In mijn ogen is dat ook het verschil tussen wat hier gebeurd en zoutloze kritiek geven. Ben reuze benieuwd hoe die bolle :D van jou het straks gaat doen *D

Hoi kim_hester welkom hier en volgens mij ben je een Friezen mens :D Ik kan me wel voorstellen dat je wat met Sterre had, wat een leuk dier zeg! die 2e foto is echt super!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:35

cloris schreef:
soeske schreef:
Meestal inderdaad 5 dagen tot een week niet rijden.. ligt er aan hoe ernstig het is.. Hoop dat jullie kunnen starten Beda!

Zo, net even gereden, ff wat in t land.. moeten weer van t begin beginnen, meneer heeft weinig conditie en moeten echt weer goed beginnen.
Komt ook door de lange winter, mijn knie (die nu weer zeer doet na het rijden, maar kan t niet laten) en alles..

Ik ga het wel zien en anders stellen we het even uit.
Goya zal vast wel weer snel op conditie zijn, als het er in zit is het niet zo heel snel weg hoor ;)

Gelukkig maar.. Was er wel wat bang voor hoor.. dat t snel weg gaat.. Geen idee hoe dat zit eigenlijk haha..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:37

soeske schreef:
Gelukkig maar.. Was er wel wat bang voor hoor.. dat t snel weg gaat.. Geen idee hoe dat zit eigenlijk haha..

Conditie opbouwen gaat redelijk snel hoor, je moet alleen even rustig aan opbouwen, dus met interval werken en dat is voor jouw knie denk ik ook wel een goede optie ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:43

Dat denk ik ook dat t voor mijn knie ook een goede optie is..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:51

Zoooo weer mooie Friezen voorbij zien komen! Altijd leuk en welkom!!

Ik heb vandaag Jippe weer flink aan het werk gezet. Lekker los met halster, stap en draf. En twee balkjes in de bak. Op draf afstabd, stapafstand en een balk tegen over elkaar op de volte. Ben zo'n 25 minuten met de balken bezig geweest en met dit weer was ie daarvan aardig buiten adem. Dus lang uitgestapt en ook tussendoor een stapmoment (met balkjes) gehouden. Samenwerking ging echt heel leuk, heb vooral geprobeerd op mijn eigen lichaamshouding goed te letten a la grondwerk. Dus drijvend, ophoudend etc. En dat werkte goed.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:52

Soms kan een hele kleine tip een gigantische eye-opener zijn :o

Moreno kan soms wat traag lopen (zo van"pompiedom"....) en als ik hem dan eens even wakker wilde maken door mn been extra te gebruiken, of tikje van de zweep en hij schoot daarop weg,was ik weer die grote schijterd die dacht: "straks smeert ie 'm"....en hield hem dan weer onbedoeld tegen.
Karina zat dat eens aan te kijken en zei heel droog: "gas geven en de handrem er op trekken heeft niet echt nut" :D
En natúúrlijk is dat logisch,en natúúrlijk weet ik dat zelf ook best....maar moest het wel even horen om tot me door te laten dringen :o
Dus nu breng ik mijn hand juist naar voren ipv terug :o

Het zijn soms júist de kleine dingen die het grote verschil maken
*zo,die schut ik zo maar even uit mn mouw,kan zo op een tegeltje :P *
Ik hoop wel dat jullie door blijven gaan met aanwijzingen,ook al is het van een foto,ook al is het een moment opname,het is leerzaam!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:58

Welkom Kim

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:58

Zilfstar schreef:
Zoooo weer mooie Friezen voorbij zien komen! Altijd leuk en welkom!!

Ik heb vandaag Jippe weer flink aan het werk gezet. Lekker los met halster, stap en draf. En twee balkjes in de bak. Op draf afstabd, stapafstand en een balk tegen over elkaar op de volte. Ben zo'n 25 minuten met de balken bezig geweest en met dit weer was ie daarvan aardig buiten adem. Dus lang uitgestapt en ook tussendoor een stapmoment (met balkjes) gehouden. Samenwerking ging echt heel leuk, heb vooral geprobeerd op mijn eigen lichaamshouding goed te letten a la grondwerk. Dus drijvend, ophoudend etc. En dat werkte goed.

Leuk! Ik heb gister Sjoukje ook maar eens gelongeerd, was al veel te lang geleden! Die was zo stijf als een hark:P
Wel grappig, onder het zadel is ze rechtsom moeilijk nageeflijk te rijden, maar met longeren was dat juist andersom!
Had haar wel bijgezet ;) En rustig galoperen kan ze WEL aan de longeerlijn! Gaat al een stap in de goede richting!
Vanmiddag moet ik Daphne lesgeven zij is 12, ben benieuwd hoe t gaat! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:00

Ik qoute mezelf maar even.
Ik wil best commentaar op Jippes bouw, dus hier nogmaals Jippe...
Dit is zomer 2009 toen ik hem net had

Afbeelding

En daar zie ik precies dezelfde problemen als nu. OOK die dikke bult op de schouder en de hals die niet in 1 vloeiende lijn doorloopt en een zwakke achterhand.

Afgelopen december/januari: De bult is niet te zien op de schouder maar hals en achterhand zijn imo hetzelfde:
Afbeelding

En meest recent: vorige week

Afbeelding

Hier filmpje van woensdag dat Stefan hem longeert (tweede longeerles), opgenomen omdat Stefan dinsdag een spreekbeurt gaat houden overrrrrr Jippe!
Hier is ook de bespiering wel te zien denk ik (of beter het gebrek eraan op hals en achterhand)
http://www.youtube.com/watch?v=k8rAEWCXbTY[/quote]

Ik wil best weten wat jullie zien (of juist NIET zien :P )
Over Stefan het volgende: Hij wil graag grondwerken/ longeren. Dat doen we dus los. Hij heeft een eerste lesje gehad van mij over commando's, stamgebruik en zweepgebruik. Dit op het filmpje is dus tijdens les 2.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 18-03-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:00

Ennn.. vanavond lekker les! :D
2e x trainen voor de wedstrijd carroussel in Ermelo op 11 april! Doen er nog meer mee??

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:01

borderjay schreef:
Soms kan een hele kleine tip een gigantische eye-opener zijn :o

Moreno kan soms wat traag lopen (zo van"pompiedom"....) en als ik hem dan eens even wakker wilde maken door mn been extra te gebruiken, of tikje van de zweep en hij schoot daarop weg,was ik weer die grote schijterd die dacht: "straks smeert ie 'm"....en hield hem dan weer onbedoeld tegen.
Karina zat dat eens aan te kijken en zei heel droog: "gas geven en de handrem er op trekken heeft niet echt nut" :D
En natúúrlijk is dat logisch,en natúúrlijk weet ik dat zelf ook best....maar moest het wel even horen om tot me door te laten dringen :o
Dus nu breng ik mijn hand juist naar voren ipv terug :o

Je wilt niet weten hoe veel dit gebeurd en meestal onbewust (het gas geven en remmen) meestal ontstaan uit het; naar de hand toe rijden ;)
Citaat:
Het zijn soms júist de kleine dingen die het grote verschil maken
*zo,die schut ik zo maar even uit mn mouw,kan zo op een tegeltje :P *
Ik hoop wel dat jullie door blijven gaan met aanwijzingen,ook al is het van een foto,ook al is het een moment opname,het is leerzaam!

Soms kan de lengte van een teugel het verschil al maken.. tja hoe kom je erop :+
Als jij rij foto's plaatst en je wil graag aanwijzingen dan is dat geen probleem hoor Gab u roept maar :D

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:06

Zilfstar schreef:
Ik qoute mezelf maar even.
Ik wil best commentaar op Jippes bouw, dus hier nogmaals Jippe...
Dit is zomer 2009 toen ik hem net had

Afbeelding

En daar zie ik precies dezelfde problemen als nu. OOK die dikke bult op de schouder en de hals die niet in 1 vloeiende lijn doorloopt en een zwakke achterhand.

Afgelopen december/januari: De bult is niet te zien op de schouder maar hals en achterhand zijn imo hetzelfde:
Afbeelding

En meest recent: vorige week

Afbeelding

Hier filmpje van woensdag dat Stefan hem longeert (tweede longeerles), opgenomen omdat Stefan dinsdag een spreekbeurt gaat houden overrrrrr Jippe!
Hier is ook de bespiering wel te zien denk ik (of beter het gebrek eraan op hals en achterhand)
http://www.youtube.com/watch?v=k8rAEWCXbTY

Ik wil best weten wat jullie zien (of juist NIET zien :P )
Over Stefan het volgende: Hij wil graag grondwerken/ longeren. Dat doen we dus los. Hij heeft een eerste lesje gehad van mij over commando's, stamgebruik en zweepgebruik. Dit op het filmpje is dus tijdens les 2.[/quote]

Ja ik vind dat ie t leuk doet! Maarr.... Volgens mij is het makkelijker ook voor Jippe als Stefan, zoals ie nu zegt, zegt ie: ga draven.. Volgens mij kun je veel beter zeggen: Drrrrrrrrrrraf! Vooral die R goed gebruiken, dan snappen ze t mi beter. Met longeren doe ik dat ook altijd, en bij dat commando de zweep iets omhoog. En als ze stappen moeten zeg ik: Staaaapppeeeen.... en zweep laag. Bij galop zeg ik: GAALOP! en draai een paar x met de zweep een rondje in de lucht.
Wat ik vooral bij Jippe zie, daarom zei ik t ook, dat ie t niet helemaal begrijpt, ik zie een beetje een onderhals, lijkt me zinvol om m te longeren en wat bij te zetten. Want alles wat onder zn hals zit, kan nooit boven op die hals komen. ;)
Ik bedoel dit niet afkrakend, maar dat probleem heb ik nu ook bij Sjoukje, dat omdat ie niet écht getraind word, maar word gewoon wat mee rondgehobbeld, dat ie ook een onderhals krijgt, waardoor ze sneller t hoofd omhoog gooien, en zo sneller die achterhand afsluiten.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:09

Zilfstar ik heb het filmpje even bekeken, helaas even zonder geluid want dat werkt hier niet ;) maar wat ik zie is gewoon heerlijk ongedwongen samenwerken tussen jongen en paard *D

Edit ik lees nu net hierboven dat het geluid wel belangrijk is dus haha maar idd duidelijkheid is wel belangrijk met stemhulpen hoor, ze moeten het wel snappen natuurlijk.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:56

kim_hester schreef:
Ja ik vind dat ie t leuk doet! Maarr.... Volgens mij is het makkelijker ook voor Jippe als Stefan, zoals ie nu zegt, zegt ie: ga draven.. Volgens mij kun je veel beter zeggen: Drrrrrrrrrrraf! Vooral die R goed gebruiken, dan snappen ze t mi beter. Met longeren doe ik dat ook altijd, en bij dat commando de zweep iets omhoog. En als ze stappen moeten zeg ik: Staaaapppeeeen.... en zweep laag. Bij galop zeg ik: GAALOP! en draai een paar x met de zweep een rondje in de lucht.
Wat ik vooral bij Jippe zie, daarom zei ik t ook, dat ie t niet helemaal begrijpt, ik zie een beetje een onderhals, lijkt me zinvol om m te longeren en wat bij te zetten. Want alles wat onder zn hals zit, kan nooit boven op die hals komen. ;)
Ik bedoel dit niet afkrakend, maar dat probleem heb ik nu ook bij Sjoukje, dat omdat ie niet écht getraind word, maar word gewoon wat mee rondgehobbeld, dat ie ook een onderhals krijgt, waardoor ze sneller t hoofd omhoog gooien, en zo sneller die achterhand afsluiten.

Ik snap je commentaar helemaal. Ook wat het bijzetten betreft. Jippe is al die tijd met te krap zadel gereden en loopt dus met een wegedrukte rug. Dat gaat al veel beter dan enekel weken terug trouwens. Hier mijn onderbouwing van wat je ziet:

Allereerst: Jippe werkt bij mij natuurlijk heeeeel anders :D Ik zet hem regelmatig bij met slof en hij staat nu volop in training. Dat wil echt zeggen: maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag en 1 keer in het weekend stevig aan de bak met longeren (aan de longe of los) afwisselend met of zonder slof en met of zonder balkjes. 1 van die keren ook onder het zadel en regelmatig afwisselend met een clickersessie of Lange Teugel.

Woensdag is dus Jippes vrije dag en dan krijgt Stefan les en is Jippe dus het lesmateriaal :D Voorheen was dat erop en nu dus op zijn verzoek ernaast. Ik doe Jippe expres los omdat ik een kind van 8 niet sterk genoeg vind om een Fries aan een touwtje rond te slingeren. En daarbij heeft Stefan een lichamelijke beperking waardoor hij ook niet snel genoeg kan schakelen om bijv de lijn korter te maken. Daarom kan hij de zweep ook NOG niet goed optillen. Maar hij wil het wel, dus het gaat hem wel lukken op den duur. Dat even als achtergrond.

Idd: Als Stefan het niet duidelijk genoeg zegt, doet Jippe het ook niet. Dat is ook wel weer de kracht van Jippe als lesmateriaal, want hij blijft er kalm en rustig onder. Wordt niet heet. Komt hooguit na een paar minuten naar binnen om in een onderonsje te vragen wat ie nu eigenlijk bedoeld. :Y) Nu is helaas de Rrrr bij Stefan niet zijn sterkste punt (heeft ie vorig jaar op logopedie geleerd), maar daar werken we idd aan. Om in draf te gaan is het commando dat ik gebruik DRrrrrAAAAAven. In tegenstelling tot wat ik gewend ben en wat jij ook schrijft, reageert Jippe hierbij vooral op de Aaaaa en minder op de Rrrr. Dat heb ik getest door DRRrrrrr te zeggen en dan doet hij niks. Zeg je DrrrAAAaaa dan gaat ie al.

Ik ben ook bezig met lichaamstaal, met Stefan maar ook zelf. Dus ook zweep als verlengde van je arm. Jippe reageert heel gevoelig op aanwijzingen in die zin dat ie ze snel opvolgt. Les 3 gaan we dus verder met herhaling van commando's. Moet zeggen dat nadat de camera uit was en ik beter kon helpen het ook beter ging.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:29

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:38

Jeetje Amable! Wat erg! Hoop dat ie snel boven water komt!!!

Nog even een vraag over onderhals... Hoe zie je dat? Kan iemand het mij beeldend uitleggen of mbv foto's?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:00

Sjee Danielle, het zit je ook niet mee zeg... ik zal mijn ogen openhouden voor je...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:05

Jeetje, Danielle, wat onzettend k*t kan je wel zeggen :( . Ik hou mn ogen open!

Gab, haha jij slaat de spijker op de kop! Soms zulke logische dingen, dat je denkt "sjonge jonge, dat ik daar niet op kom :+ ".

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:38

Zilfstar schreef:
kim_hester schreef:

Ik snap je commentaar helemaal. Ook wat het bijzetten betreft. Jippe is al die tijd met te krap zadel gereden en loopt dus met een wegedrukte rug. Dat gaat al veel beter dan enekel weken terug trouwens. Hier mijn onderbouwing van wat je ziet:

Allereerst: Jippe werkt bij mij natuurlijk heeeeel anders :D Ik zet hem regelmatig bij met slof en hij staat nu volop in training. Dat wil echt zeggen: maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag en 1 keer in het weekend stevig aan de bak met longeren (aan de longe of los) afwisselend met of zonder slof en met of zonder balkjes. 1 van die keren ook onder het zadel en regelmatig afwisselend met een clickersessie of Lange Teugel.

Woensdag is dus Jippes vrije dag en dan krijgt Stefan les en is Jippe dus het lesmateriaal :D Voorheen was dat erop en nu dus op zijn verzoek ernaast. Ik doe Jippe expres los omdat ik een kind van 8 niet sterk genoeg vind om een Fries aan een touwtje rond te slingeren. En daarbij heeft Stefan een lichamelijke beperking waardoor hij ook niet snel genoeg kan schakelen om bijv de lijn korter te maken. Daarom kan hij de zweep ook NOG niet goed optillen. Maar hij wil het wel, dus het gaat hem wel lukken op den duur. Dat even als achtergrond.

Idd: Als Stefan het niet duidelijk genoeg zegt, doet Jippe het ook niet. Dat is ook wel weer de kracht van Jippe als lesmateriaal, want hij blijft er kalm en rustig onder. Wordt niet heet. Komt hooguit na een paar minuten naar binnen om in een onderonsje te vragen wat ie nu eigenlijk bedoeld. :Y) Nu is helaas de Rrrr bij Stefan niet zijn sterkste punt (heeft ie vorig jaar op logopedie geleerd), maar daar werken we idd aan. Om in draf te gaan is het commando dat ik gebruik DRrrrrAAAAAven. In tegenstelling tot wat ik gewend ben en wat jij ook schrijft, reageert Jippe hierbij vooral op de Aaaaa en minder op de Rrrr. Dat heb ik getest door DRRrrrrr te zeggen en dan doet hij niks. Zeg je DrrrAAAaaa dan gaat ie al.

Ik ben ook bezig met lichaamstaal, met Stefan maar ook zelf. Dus ook zweep als verlengde van je arm. Jippe reageert heel gevoelig op aanwijzingen in die zin dat ie ze snel opvolgt. Les 3 gaan we dus verder met herhaling van commando's. Moet zeggen dat nadat de camera uit was en ik beter kon helpen het ook beter ging.

Ooh oke, nu snap ik t ook beter! ;) Wel leuk dat zo'n jonge jongen dat wil! Knap hoor! Petje af!

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:40

Jeetje Danielle! Dat is nog wel wat..
Ik zou ook mn ogen open houden!
Dat die hufters maar snel gepakt worden!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:55

Jeetje Danielle wat waardeloos....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:19

Zilfstar schreef:
Jeetje Amable! Wat erg! Hoop dat ie snel boven water komt!!!

Nog even een vraag over onderhals... Hoe zie je dat? Kan iemand het mij beeldend uitleggen of mbv foto's?

Onderhals; Afbeelding
(Van keel tot borst)
Als ze die echt aanspannen is het overduidelijk, dan zie je het soort van bollen het staat echt strak.
Meestal is de onderhals een gevolg van het rijden met een weg gedrukte rug.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:59

Amable Jeetje!!! Ik ben nu in staat, om nu een inzameling te houden voor je om een andere aan te schaffen. Maar hopelijk vinden ze hem weer snel terug! Het is je zo gegund om je shows te laten zien!