Suzanne – fijn dat het rijden zo lekker ging is altijd een lekker gevoel als ze zo gaan lopen he
Laura – dat is meestal dan zijn ze buiten ‘’druk’’ en dan wil je ze binnen nog even extra laten lopen en dan zijn ze zogenaamd ‘’moe’’ en doen ze normaal
Jasmijn – heerlijk gereden dus op furia dat is het voordeel dat je lekker bij je zus staat en super dat bandiet zo braaf was en groot gelijk dat je even wachten met het rijden je hebt straks alle tijd van de wereld om hem te rijden alleen wel balen dat die zo gevoelig is in zijn mond (of niet het is maar hoe je het bekijkt ) maar een kaptoom kan ook geen kwaad
Karina – balen dat je niet kon rijden hoe is het nu met je mannen ??
Malin – fijn dat je AR les zo goed ging en hopelijk kan steffi verder bevestigen wat jij voelt en wat je zegt een masseur kan nooit geen kwaad, en ik lees dat het met je vriendin der paard de goede kant op gaat super hoor houden zo *leest verder* balen dat die een terug val heeft gehad ik blijf duimen hoor
Bianca – fijn dat je les goed ging en dat het leuke meid is het klinkt positief dus dat is alleen maar mooi nu lekker in deze lijn verder trainen en dan komt het helemaal goed
Yenneke – ze zeggen niet voor niets dat rijden niet makkelijk is maar al met al heb je toch fijn gereden en nu heb je lekker weer huiswerk dus kunnen jullie samen weer lekker verder trainen (ik weet wat je voelt hoor ik blokkeer ook in mijn schouders )
Frank – lekker gereden dus in de duinen en die conditie komt vanzelf vooral als je vaker naar de duinen gaat En leuke foto
Anouk – fijn dat prince ook weer even ‘’echt’’ aan het werk mocht soms zie je ze dan zo genieten is altijd een super gezicht
Mies – super gedaan hoor alleen waren het 2 verschillende jury’s want zo te lezen vondt je zelf de 2de beter gaan en daar kreeg je maar 163 maar zoals je zegt de kop is eraf en je vindt het zelf leuk dus volgende keer gaat het nog beter en dan heb je zeker een WP want 178 je was er bijna top gedaan hoor meid en leuke foto’s hoor alleen wat betreft de sporen ik ben het met je eens dat je in de b moet laten zien dat die goed aan je been is en alles dus echt de basis alleen ik rijd ook met sporen (kleine knopjes) maar dat is puur omdat ik echt klein ben en anders niet goed met mijn been door kom dus bij mij is het een kwestie van mijn lengteNis
Saida – groot gelijk dat je die hebt uitvergroot wat een plaatje zeg die foto echt op een super moment gemaakt en ja wij zitten idd in een stijgende lijn ik begin nu echt de knopjes te voelen en voor mijn gevoel gaan we nu pas echt rijden
Anita – super dat sun zo lekker liep kan jou gevoel goed begrijpen is echt een super gevoel en je wilt er dan echt niet meer af en volgende week wedstrijd leuk hoor is het een onderlinge of oficiele ?
Jolijn – ik duim en hoop heel hard dat de behandeling aan slaat alleen balen dat je dat pas over een paar maanden weet en als de behandeling niet aan slaat gaat ze dan definitief op rust ?
Debby – volgens mij wouw die kleine gewoon vies blijven en niet schoon worden gelukkig kon je er wel om lachen maar zoals je zeg het moet niet te gek worden
Nishada – leuke en mooie foto’s weer van urbino ziet er goed uit hoor vooral omdat die pas 5 maanden onder het zadel is
Joyce – super gedaan gefeliciteerd en ga je nu officieel ook starten
Kelly – wat een dubbel gevoel weer vandaag verdriet en blijdschap heel veel succes de komende tijd
Vandaag heike aan de lange lijnen gedaan ik wouw graag rijden omdat die al 2 weken zo lekker loopt maar vondt het oneerlijk om hem alleen maar onder het zadel te laten lopen dus hebben we lange lijn gedaan meneer wordt dan altijd zo enthousiast maar wel op een leuke manier daarna is die nog lekker met zijn vriendje de bak in geweest en hebben we nog even geknuffeld morgen weer lekker rijden
Anita -> Het zijn ook net kinderen af en toe die paarden, die regelmatig hun grenzen aftasten. Rints ook regelmatig hoor, dan moet ik haar ook weer even goed op haar plek zetten en gaat het weer een poos goed. Ik vind de reactie daarna altijd zo leuk, dan komt ze het echt weer goedmaken.
Esther -> Volgens mij doel jij op Terroso! Die is idd heeeeel leuk! Wie was dat die jij les zag geven in klassieke dressuur?
Jolijn -> Ik heb net even opgezocht wat het inhoud die behandeling, had er nog nooit van gehoord. Ik hoop dat het aanslaat en jullie straks in het najaar alles weer rustig aan kunnen oppakken!
Laura -> Zo te lezen is Hincapie nu in de fase dat ie je begint uit te proberen, hihi! Concequent zijn en blijven, hoor! Heb je straks alleen maar profijt van!
Debby -> Stout Boris, hahaha! De shetjes bij ons blijven ook nog zo in hun dikke vacht hangen, ondanks dat er om de dag een flinke bult haar afgeborsteld wordt. Rakker zijn manen zijn nu gevlochten omdat het eronder zo warm is.
Malin -> Ow Malin, wat erg voor Sjors en je vriendin! Ik ga meteen een kaarsje branden voor hem, hij moet er bovenop komen!
Frank -> Leuke foto van jullie trots!
Michelle -> Leuke foto's van je wedstrijd! Heb alleen 1 opmerking; je mag heus wel trotser gaan zitten hoor, op je knappe Shannon! Wat betreft sporen, ik vind het dus echt niet kunnen....... Ik zie ook mensen die paarden inrijden met sporen, dan vraag ik je........ Een paard hoort goed aan je been te zijn, net zoals jij al zegt; de basis goed te beheersen. Als je al zo snel aan sporen begint, hoe moet het dan als je ze echt moet gaan gebruiken in de M?
Nishada -> Mooie foto's weer van die knappe Urbino! Ik had ze ook al op je Hyves zien staan! Je hebt toch pas een nieuw zadel? Waarom heb je er een bontje onder? Maakt je zadel krapper.......
Joyce -> GEFELICITEERD! Wat een mooie prestatie!
Kelly -> Ik vind het zo knap en stoer van je dat je dit hebt gedaan! Sterkte meis!
idefix4
Geplaatst: 11-05-09 09:28
Ik ben er gisteren achtergekomen dat je na verloop van tijd hier niet meer bent ingelogt, dus al mijn antwoorden zijn weer weg...
Momenteel zijn de roze wolken mega-ver uit het zicht. Begin knap depri te worden. Om me heen heb ik alleen maar heel veel commentaar van mensen die zelf ook niet met Sam door één deur kunnen. En een week niet rijden is funest voor mijn zelfvertrouwen. Ik twijfel heel erg of ik nog wel plezier heb zo. Maar ik weet ook, dat als ik stop met Sam, dat het niet zeker is, dat ik ook bereik wat ik zo graag wil bereiken. Mijn droom is namelijk ook dat hoedje en die stang en trens. Nou ja, iets minder mag ook hoor! Al is het de L1 en de L2 maar uit! Sam heeft al bewezen dat ie erg mooi kan lopen. Waarom lukt me dat niet dan!
Ik heb hier veel benijdenswaardig goeie berichten gehoord van de wedstrijden! Netjes gedaan hoor! Mies_apollo: De foto's zien er goed uit . Ik ben ook tegen sporen in de B. Maar Sam heb ik toen met knopspoortjes gereden. Dat waren mijn talismannen. Nu rijd ik zonder sporen en zonder zweep. Banditto Gefeliciteerd met je eerste prijs! Hopelijk was het een leuke geldprijs? Dat is een heel goeie opsteker! Super en met zo'n vrolijkerd als Hincapie, Laura. Poeh hee! Ik weet zeker dat ik het je niet nadoe! Ik ben niet zo'n held. Knap dat je het zo netjes op hebt gelost! Ik duim heel hard voor je Malin, dat het paardje van je vriendin er goed afkomt. Kelly, sterkte met je afscheid van Taco en duimen voor Perla
Op de rest reageer ik wel na het paardrijden vanaaf... Fijne dag!
_Saida_
Geplaatst: 11-05-09 09:59
Anouk -> Hoe gaat het met je stuitje? Hopelijk beter! Misschien dat je op zoek moet gaan naar iemand anders die je les kan geven...... Een ander ziet net weer iets anders en lost het net even anders op, en misschien is dat wel net wat jullie nodig hebben?
Bedankt allemaal voor de lieve reacties... het voelt nog net alsof hij gewoon in zijn eigen stalletje staat, besef is er nog niet helemaal helemaal.
Ben vandaag jarig.. raar eigenlijk.. ook dat besef ik niet echt, de laatste tijd is alles een beetje langs me heen gegaan
Mies Leuke foto's, vraag je instructie je alleen een keer te helpen met je houden (kan ook spanning zijn natuurlijk). Ik ben ook tegen sporen in het Z vind dat je het gewoon zonder moet kunnen
Anouk: Laat de mensen maar kletsen. Iedereen weet het altijd beter. Als jij geniet van Sam komt het allemaal wel goed. Niet teveel druk voor jezelf erop gaan leggen, wedstrijden zien als een training. Als je teveel naar anderen gaat luisteren die negatief zijn dan ga je zelf ook twijfelen en als het dan niet gaat denk je tja ze hebben toch gelijk. Je komt dan in een vicieuze cirkel terecht en dat zou jammer zijn. Ga eens een keer bij een ander lessen, kan heel verhelderend werken.
Malin: Wat verschrikkelijk voor je vriendin. Ik hoop zo dat het goedkomt. Beetje dom misschien, maar waar staat AR voor?
Joyce: Gefeliciteerd. Netjes hoor en ga je nu startkaart aanvragen?
Frank: Wat een geweldige foto van jullie kindertjes. Wat zijn ze alweer groot geworden binnen een jaar.
Michelle: Mooi debuut toch. Kan alleen maar beter gaan. Wat die sporen in de B betreft. Ik heb er geen probleem mee, als degene die erop zit ze weet te gebruiken.
Jolijn: Wat erg van Robijn. Hoop dat het aanslaat. Ik vind je nieuwe paard trouwens wel heel erg leuk.
Kelly: Sterkte, maar je weet waar hij staat. Staat Perla nu bij Vd Berg of komt hij naar jullie toe. Hopen dat ze straks drachtig is.
Laura: O jee, Hincapie in de pubertijd. Gaat wel weer over, maar inderdaad consequent blijven is het allerbelangrijkste.
Jasmijn: Super dat je lekker op Furia hebt gereden.
Sanne: Oei, dat zou inderdaad wat zijn geweest. Kan me goed voorstellen dat je schrok. Gelukkig geen Otje of Fifi.
Wedstrijdverslagje van mij dan.
Otto was echt voorbeeldig. Verleden jaar was elke buitenwedstrijd de eerste 5 minuten compleet feest. Met stoten indraaien, opzadelen, etc stond hij dan relaxed, maar zodra ik ging zitten ............bokken, steigeren, rennen. Niet op een gevaarlijke manier, dus meestal liet ik hem maar even gaan.
Gisteren ging ik zitten en er gebeurde niets. Ben met een lang teugeltje naar het inrijveld gegaan dat al niet zo groot was. Hij was echt superbraaf. Heb heerlijk ingereden.
Eerste proef was hij nog wat kijkerig, waardoor hij zich soms iets vastzette. Had 173 punten en was het hier wel mee eens.
Tweede proef liep hij echt zo super. Zelfs de rechter travers (meestal wordt hij dan iets loperig) liep hij heel mooi doorheen. Kreeg ik mijn punten. Had ik 178 punten (nou ja, soms begrijp ik er niets van) en was gedeeld eerste.
Van de 12 deelnemers was in beide proeven maar eentje die een winstpunt had met 180 punten.
Het grappige was. Noor Tanger was er ook. Tussen de proeven door even met haar gepraat. Blijkt dat zij Otto kent omdat zij les gegeven heeft aan de vorige eigenaresse met Otto. Ze heeft de tweede proef gezien en vond die ook netjes gaan.
Ik ben heel erg tevreden zoals hij liep en ben met 30euro rijker, maar zonder winstpunten,maar wel een goed gevoel, naar huis teruggekeerd.
Ik wil hier nog even de aandacht vestigen op ons evenement rondom de Academische Rijkunst komend weekend:
De dag van de rijkunst bij trainingscentrum de edele ster.
Er is nog plaats in onze workshops freestyle (de bonte viewen) en voor zitlessen bij Marlous Eertink en van het weekend was er een plekje vrijgekomen voor een les bij Marijke de Jong (van paardenbegrijpen), maar die zal wel gauw weer vergeven zijn. Ook is er een lezing van marijke. Heb je altijd al willen weten wat academische rijkunst nu echt is? As zaterdag kun je er achter komen. Je kunt het zien tijdens de workshops en je kunt al je vragen stellen aan de workshopgevers en aan de mensen van de Edele Ster.
Oh ja en als je Sevilla eens in het echt in actie wilt zien. Dit is je kans!
Nou ik hoop jullie te zien as zaterdag
groetjes sanne
Prinslover
Geplaatst: 11-05-09 11:04
Even een korte versie van bijreageren hoor, ik ben een weekendje niet op de pc, en het is weer raak hier . Maar wel leuk om alles te lezen!!
Leuke plaatjes Mies :D ! Wat zagen jullie er poepie sjiek uit .
Joyce: Gefeliciteerd! Knap hoor!
Denise: Leuk hoor, een keer LL, ik snap je kriebels van het rijden wel, het gaat zo lekker hihi!
Frank leuk plaatje van de kids hihi!
Sanne, hoe was het vrijdag?
Kelly: GEFELICITEERD! Zal wel beetje een rare verjaardag zijn.... nu Taac weg is. Mooie tekst ja! Prachtig... was het zwaar? Of kan/kon je het moeilijk bevatten? En heb je nog een rondje over de galopbaan gedaan ?
Lisenka: He, flauw van je punten. Nouja, al een hele overwinning dat hij zo braaf was!! Otto begint het leren! hihi.
Anouk: Niks van die mensen aantrekken hoor! En die druk van de wedstrijden proberen los te laten. Net als wat Saida en Lisenka als tip gaven, misschien een andere lesgever? Je kan het altijd eens met een proefles proberen! Succes! Enne, lol met je knol is het aller belangrijkst .
Een drukke Hincapie . Misschien wordt het wat veel Laura? Rijd je hem nu (bijna) iedere dag? En aan de andere kant, hij heeft er ook de leeftijd en periode voor. Chic idem dito . Ze komen`er wel weer overheen, de etterbakken .
Jolijn, wat een rot periode nu.... ik hoop dat de behandeling aan slaat!
Ik ben heel hard aan het duimen Malin! Wat verschrikkelijk Ik hoop dat het allemaal goed komt, het klinkt echt heel vreselijk...
Enne, gewoon lekker meekletsen Nishada! Desnoods ego, ben heel benieuwd naar je verhalen met Urbino!
Zo, dit was het voor nu! Lekker weekend gehad met vriendje. Was voor de verandering een keer bij hem, en moest daarom Chic 2 dagen uit handen geven.. Hij was in het begin dan ook beetje terug houdend toen ik gister kwam. Soort van beledigd . Maar later tijdens het poetsen kreeg ik toch weer een knuffel van m . Maf peerd .
Malin ben er inmiddels achter wat er met AR bedoeld wordt. Dom en ik ben niet eens blond. Heb wel vaak blonde plukjes en Jan zegt altijd dat ik mijn haarkleur dan heb aangepast aan mijn IQ. Toch maar weer blond in mijn haar doen.
xxxNaatjuhxx
Geplaatst: 11-05-09 12:45
Jolijn: Heb de laatste tijd niet zo veel tijd om alles te volgen, maar leuk bijrijd paardje heb je ! Heb geen id wat het is dat Robijn heeft, maar wat erg joh ! hopelijk is hij weer snel beter en kunnen jullie weer verder aan de slag.
Kelly GEFELICITEERD !!!!! maak er een mooie dag van !
Lisenka: het belangrijkste is dat je er zelf tevreden mee bent ,wel appart dat er zo laag is gejureerd, maarja zolang je zelf maar een goed gevoel erbij had
Ilona: jij hebt dus ookal last van een beledigd paard als je even niet komt hahhaa, ik zie het maar als een teken van liefde hahaha.
Morgen is Betunero jarig ! Dan word mijn knappe spanjaard 10 jaartjes ! *GROOT FEEST* en als alles goedgaat word ook morgen Garbosa in Spanje opgeladen en is ze dan eindelijk over een paar daagjes bij mij !!!
Ben nu een een maandje of 1,2 bezig met Fotografie en heb wat foto's van de pony's van me zusje gemaakt, vond deze 2 het mooist eruit gekomen en wou ze even aan jullie laten zien, wat vinden jullie ervan ? Het Zijn allebei welsh K ruintjes
evdpanne
Geplaatst: 11-05-09 13:09
Mies_Apollo: Leuke foto's van de wedstrijd! En eerste keren zijn idd moeilijk , de paarden moeten ook wennen aan al die drukte en vooral het juryhokje . Manda bij ons op de manege durft na twee jaar nog niet langs dat hokje . Saida: Ik ben dr naam even vergeten.... Zal het nog wel even navragen aan degene die bij haar lest. Kelly: Gefeliciteerd met je verjaardag! Lisenka: Fijn dat Otto zo relaxed was! En ach ja het is en blijft een jurysport he... Bij ons sta je er ook wel eens van te kijken, de ene keer regent het winstpunten en de andere keer heeft bijna niemand een winstpunt. Ilona: Hahahaha Chico beledigd . Daar heeft At ook altijd last van als ik op vakantie ben geweest . Naatjuh: Leuke foto's! Voor het fotografische commentaar op het eerste gezicht: Op de eerste foto is (ik gok) de bakrand een soort horizon, en hij loopt schuin omhoog. Als dit recht is staat het wat mooier. Hopelijk is je merrie er snel! Heb je een nieuw paardje om op te oefenen!
Over een half uurtje rijden mijn vriendin en ik richting Friesland . We gaan even op bezoek bij het Balingehof... Even kijken of de paardjes in het echt net zo leuk zijn als op de foto. Ik gaat er nog even hard over nadenken of ik het echt wil . Er is ook iemand anders geinteresseerd in het paardje waar ik voor ga kijken, dus ja ik wacht gewoon maar af wat het wordt. Wil ook niet te overhaast een beslissing nemen...
Esther: Ik was vergeten te reageren op jou... Zoooooooooooooo spannend. Nou geloof mij, als je daar bent denk je anders . Ik weet het zelf nog zo goed. Nee, eerst een baan dit en dat. En toen ik had al bijnaaaaa een paard gekocht! Dat ging niet door toen ect. maar goed, anders had ik ook al eerder een paard gehad whaha . Heeeel veel succes! Ik wacht op verslag!!
Naat: Mooie pics hoor! Lekker oefenen. En alvast gefeliciteerd met Benunero!
Lisenka: Whahaha, je lijkt mij wel . Ik heb er ook een blonde streep in voor mijn briljante blonT opmerkingen en acties
Anouk - niet depri worden hoor en vooral niet naar anderen luisteren luister naar wat je gevoel zeg jij weet dat sam heel mooi kan lopen en diep in je hart weet je dat ook jij er wel komt het kost jou gewoon iets meer tijd en moeite maar ook voor jou gaat de zon weer stralen en dalijk kijk je hier met een mooie blik op terug en wordt al dat harde werken beloond vergeet niet dat alle mensen onderaan zijn begonnen en je hebt al 1 overwinning gehad je bent de b al voorbij. als het even niet meer gaat mag je gerust bij mij je hart luchten hoor
Kelly - gefeliciteerd met je verjaardag ik kan best begrijpen dat je niet ''het'' verjaardagsgevoel hebt maar ik hoop toch dat je nog een beetje een leuke verjaardag hebt
Lisenka - wat super dat otto zo braaf was alleen jammer dat je net geen winst heb gereden maar zo te lezen is er heel laag gejureerd maar jij bent met een super gevoel naar huis gegaan en dat is het belangrijkste
Sanne (dekke) - leuke foto hoor
Iloon - lekker weekendje met vriendlief gehad dus en ook heike heeft er een handje van om beledigt te zijn als ik niet kom hoor ze kunnen dan lekker zo beledigt kijken maar het geeft ook wel weer een goed gevoel ze missen je dan wel
Naatjuh - leuke foto's hoor gewoon lekker blijven oefenen en bijna je merrie hier super hoor snel foto's plaatsen van haar
Esther - veel plezier naar het kijken van de paardjes niet te hard kwijlen he
Beter wordt ze zowiezo niet meer, maar er is een heeeeeel kleine ienimieni kans dat de gewrichtjes aan elkaar groeien en dat we dan nog wat jaren vooruit kunnen... Daar ga ik dus voor, ik wil het iig geprobeerd hebben!
Ben ook supertevreden hoor. Was al een paar maandjes niet gestart en dit was onze eerste buitenwedstrijd weer en dan direct weer een (gedeelde) eerste plaats. Ik had na het inrijden al een gevoel van Mijn dag kan niet meer stuk en dat houd ik dan ook vast.
Esther: Spannend, ben benieuwd of je toch niet overstag gaat.
Denise; euthaniseren betekent dat je ervoor kiest om het leven te beëindigen.