[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:32

Gisteren gesprongen met Furia, zoo stoer Haha! Ging echt goed, ben echt trots op hem Ja Wel nog beetje ongecontroleerd en op de linkerhand springt hij telkens na het landen om in rechts (iemand tips hiervoor??), maar we hebben een best lastig (vond ik hihi) in-uitje gedaan, een kruisje die op 80 cm zat (is het midden natuurlijk stuk lager), gevolgd door een korte wending dan een steiltje van uiteindelijk 60 cm.
Rustig aan opgebouwd hoor, eerst galopbalkjes, toen dat lage in-uitje, en vanaf 40cm/60 cm begonnen.
Geloof maar 1 keertje balk geraakt!
En aan het einde kreeg ik het ook iets beter door Nagelbijten / Gniffelen

Nouja, ben benieuwd hoe dat zondag gaat Haha!
Oja, ik heb ook best spannend nieuws misschien, maar dat horen jullie nog wel Haha!

Cyrina: Welkom, je hebt echt mooie paarden zeg!
Vind jouw Yaco echt prachtig!! Die krijg je denk ik wel makkelijk verkocht Ja
Saida: OOh, goh dan is het idd een smeerkees Clown
Heb je nog wat kunnen scoren bij de uitverkoop bij Ooteman? Ben 1 keer ook bij uitverkoop daar geweest, vond het nogal tegenvallen...
een paarse deken, lijkt me zeker gaaf!
Sanne: Ja goed he Haha! Komt ooit wel goed hihi!
Fotograaf gaat denk alleen niet lukken Bloos! Mn zusje heeft namelijk de camera mee, of je moet gewoon een weekend eerder langskomen Schijnheilig ? Ik pb je nog ff Lachen
Lekker joh, zo lekker rijden! Furia wordt best heet tijdens het springen, dus dan voel je genoeg in je handen Tong uitsteken
heel evel plezier bij Ig en Aline&Robbert vandaag!
Bram123: Ben al weer je naam vergeten, sorry Bloos
Maar we hebben wel een "harde kern" hier zegmaar, en de laatste tijd meeten we ook wat vaker. IK wil ook nog meer mensen meeten van hier want dit is echt het gezelligste topic van Bokt Haha!
Yenneke: Gelukkig dan dat dat zo'n relaxte docent was, je hebt ze er ook tussen zitten... Nagelbijten / Gniffelen Dankje voor het compliment!! Ik heb, 2 wolfstandjes (1 echt mega!! voor een wolfstandje dan, en een kleintje zoals ze horen te zijn), en een melktandje, zo sweet Lovers
FIjn dat je Willy er dan bij hebt, die hem inderdaad doorpakt, echt super, want denk dat het zelf toch nog best lastig is af en toe.
Robijntjah: vervelend joh, van Veerle... het is altijd lastiger om afhankelijk van eigenaren te zijn..
Gezellig dat je bij Bianca langsgaat, benieuwd of het paardje wat is...
Malin: Vervelend dat je hondje ook een beetje ziek was, echt super fijn dat Suevo weer aan de beterende hand is Pling Brrr, die foto van zn buik ... Arme Suev! Maar een "financieel" vraagje, ik weet zo even niet meer of jij hem verzekerd hebt, daar hebben we het hier wel eens over gehad dat weet ik wel. Maar hoe zit het met de kosten, hij staat al behoorlijk lang daar (niet dat het niet waard is, absoluut niet, maar heb daar weinig weet van Bloos )
Mies: Goed joh, van stukje buitenrijden!! Wat voor dekje heb je dan, nieuwsgierig! Cool dat je gefilmd wordt, kan je ook weer van leren Ja
Frank: Vervelend van de auto zeg! Zo'n mestonderzoek is inderdaad wel verstandig, moet ik misschien ook maar es laten doen..

Cloris: Heeeel veel sterkte zeg, wat onwijs triest.. Ach gut
Precies wat Yenneke zegt!
nameless Mooi dat het beter gaat... Denk dat je moe bent door alles wat gebeurd is.
Jolynn: He, dat is ook vervelend zeg, veel sterkte...

Wat een periode met nare dingen zeg!!!

Anita: Spannend zeg, het nieuwe huis!!
Bianca: Spannend!! Nu nog een fotograaf charteren... Knipoog
Lobke: He gezellig, dat je weer even langskomt, Davi de Wispelaere was hier laatst ook in de buurt, ik wilde meedoen maar zag het pas een week van te voren, dacht dat ie vast al vol zat.. Veel plezier zondag dan!
Djemo: Das een prachtige arabier!! Ik wilde er altijd 1, maar geef mij maar het karakter van een Anda, die arabieren zijn veel te heet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:46

Ik wil ook springen Clown

Lieve en leuke foto's Malin!

Lekker geslapen vannacht, dalijk naar het paardje van een klant, die mag ikde komende 2 weken rijden Lachen
Echt lief van haar!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:22

Nou heb de dierenarts gesproken vanmorgen omdat we misschien ook nog rontgenfoto's van zijn benen gaan laten maken nou hij daar toch staat, en dat moest nog even georganiseerd worden. Maar hij had zich er een dag op verkeken dus nu mogen de hechtingen er pas morgen uit. Dan mag hij iets later naar huis, dit komt ook beter uit ivm de foto's die we nog willen laten maken van zijn benen. Dus dinsdag of donderdag, want woensdagmiddag moet ik werken.

Madelief Suevo is niet verzekerd, wij zetten zelf elke maand geld voor hem en Dinkey op zij. We hadden hem verzekerd maar we moesten steeds alles alsnog zelf betalen, en Dinkey was niet te verzekeren omdat zijn waarde niet hoog genoeg was Frusty Dus als dit met Dink gebeurd was had de verzekering gezegd: maak hem maar af want de operatie is duurder dan de waarde van het paard. Deze behandeling zal, met 2,5 week opname erbij, tussen de 2500 en 3000 euro gaan kosten.

Stoer dat je gesprongen hebt, Suevo vindt dat ook zo leuk! Als tips kan ik je er twee geven: denk aan je stelling en balans boven de hindernis. Dus duw je buiten teugel tegen zijn hals en open je binnenteugel iets. Leun ook iets meer op de beugel van de kant waar je wil dat hij in aanspringt. Zo leer je door jouw balans te veranderen dat hij de zijne daar in mee neemt.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:00

CYRINA...
in haar afstamming zijn de diverse bewezen sport arabieren aanwezig.
zowelscapino bb al gommel zijn dressuur gebied actief geweest.
gommel heeft zelfs tussen de paarden het prix st niveau bereikt en hier veel succesen geboekt,
haar andere opa nizjni is de vader van veel succcesvolle endurance paarden.
AFSTAMMELING
peling
gommel miest

v.scapino bb
kilimanjaro
saraabi
samira

kavena p
mir
nizjni nedzabudka

m.kimberly bacarat

kantinka
kokette katinka

dit is wat ik heb door gekregen
heb je belangstellen er voor hoor ik het wel

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:39

jee heb nieuwe leren rijlaarzen gekocht. Nieuwe derby laarzen met rits. Ben nu echt super blij.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:47

saida: Was je daar dan wel begonnen met lessen? Anders ben ik in de war Tong uitsteken Maar zoals sanne al zei willen we wel weer een foto update Knipoog

lobke: Wat gaaf om uitgenodigd te worden!! Die les alleen al klinkt super!

jolijn: Moeilijk om te lezen dat je zo snel vervangen bent, aan de andere kant is het misschien wel fijn om via bokt bij te kunnen houden of het goed met dr gaat.

malin: Gelukkig weer positieve berichten over suevo! Leuke foto's! Weet precies welk rondje je loopt, mag je niet met hem het bos in wandelen, of is dat nog te ver? Als hij er volgende week nog staat wil ik hem wel komen bewonderen!

sanne: En hoe was het bij je kleine vent!

madelief: Komt helemaal goed met jullie springdebuut! En nu maak je me wel nieuwsgierig naar je nieuwtje!!
Ik heb een zwart met grijs en wit dekje gekocht...zal straks filmpje van mn les plaatsen (als het droog blijft Vork )

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:58

Jolijn -> Ben wel benieuwd wat er uiteindelijk in je stal komt te staan! Knipoog

Cyrina -> Gelukkig maar dat ie er geen hinder van heeft.
Vraag ik mezelf af, misschien een domme vraag Bloos , maar kan hij nog wel gewoon hinniken?
En oja! Mayke vind het zonde dat je Yaco weg wilt doen, hahaha!

Bianca -> Ga je Yippie zelf inrijden? (met hulp)
Dat is zo leuk om te doen!
Lief van Femke dat je haar zadel mag gebruiken!

Lobke -> Kan maar 1 ding zeggen -> BOFKONT! Haha!
Ik zou heel graag eens een poos les willen krijgen van Chawwa.
Als ik die zie rijden met Quilo dan kan ik tranen in mijn ogen krijgen, zo'n mooi gezicht.

Frank -> Jij zit er maar mee.
Ik vind het ook niet netjes dat een reparatie dat nog binnen de garantie valt wordt afgewezen.
Ik zou het niet pikken, maar goed, dat is mijn idee erover.

Yenneke -> Veel plezier vanavond!

Malin -> Ik heb de foto's gezien, jeetje wat een ritssluiting!
En die wonden op z'n hoofd,..... Verdrietig arm ventje, het is duidelijk hoeveel pijn hij gehad moet hebben.
Gelukkig is het zo goed als achter de rug en mag hij bijna mee naar huis! Go jij! Go jij!

Marielle -> De merrie heeft een leuk koppie, maar op die ene foto waar je haar helemaal kunt zien lijkt het wel alsof ze behoorlijk overbouwd is.
Vind haar nogal naar voren vallen zeg maar.

Sanne -> Ja geef Iggy maar een dikke knuf van Rints!
Het is zo mooi om te zien hoe zij kijkt naar veulentjes!
Er staat een arabier merrie naast haar stukje weiland met een hengstveulen en regelmatig staat ze daar een hele poos naar te kijken of staat ze met hem te neuzen bij het lint.
Mirella zei het ook al tijdens de eerste reading en van haar vorige eigenaresse hoorde ik ook dat ze erg naar de veulens toe trok.
Misschien over een jaar of wat toch maar een keer een veulentje fokken........

Madelief -> Het is dat Ooteman een paar kilometer verderop zit, maar het is eigenlijk maar een klein winkeltje, hoor!
En het is ook zeker niet de goedkoopste!
Deze deken heb ik gekocht voor m'n meissie.
200 grams en maar € 40,=
Afbeelding

Michelle -> Ik heb een keer of 6 les gehad op Gemelo toen ik Grytsje nog deed, en mag hem nu regelmatig even rijden voor Mayke.
Ik krijg dan eigenlijk ook wel wat les van haar, alleen ben ik dan zelf veel meer aan het proberen en is ze er niet continu bij.
Mayke helpt mij met het inrijden van Rintske, en daar betaal ik haar voor.
Dus ik kan wel zeggen dat ik dan op dat moment ook les heb van haar.
Misschien dat ik Sandra weer eens kan strikken om foto's te maken van mij op Gemelo!

Vanavond ga ik weer op Rintske rijden!
Hopelijk blijft het droog, dan kunnen we in de buitenbak en hoop ik deze keer zonder longeerlijn eraan te gaan rijden.
Jippie! Heb er zin in! Go jij! Go jij!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:50

Saida; Hij kan nog gewoon hinneke hoor! Zijn stembanden doen het nog prima!
Het is ook zonde van Yaco, maar ja..ik kan niet alles.. helaas..

Marielle ik zal het mijn buren eens vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:04

Ja, als hij toch daar staat, kan je dat meteen laten doen...

Ik ben ook echt benieuwd wat het uiteindelijk wordt Clown

Ik ben niet echt voor 1 bepaald ras ofzo, meer gewoon niet standaard paardje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:53

ROBIJN WORDT MORGEN GEKEURD Haha! Pling *LOL*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:58

Hello iedereen!! Het is hier weer lekker gezellig met al dat gebabbel Haha! .

Cyrina: Hoe doet Yaco het eigenlijk op Balingehof? Laat ie zich een beetje zadelmak maken Tong uitsteken ?

Madelief: Oeeeh, je maak me echt zó niewsgierig nu Nagelbijten / Gniffelen . Ik wil het liefst het nu nog weten hahaha Haha! . Maar leuk dat je springen zo goed ging! Amanda kan ook lekker springen, alleen durf ik niet zo goed Clown . Ben benieuwd hoe die het op wedstrijd gaat doen, vaak is dan ineens alles spannend en eng Knipoog .

Malin: Super nieuws!! Haha! Haha! . Ben helemaal blij voor je!!

Yenneke: Haha, ik zou ook naar de Lier vanavond, alleen ben net gevraagd voor verjaardag. Maar morgen idd waarschijnlijk ook naar dat feest in de Hoek met Eric E ofzo? Lijkt me wel leuk. Misschien zie ik je nog Cool

Jolijn: Jeetje, balen van Veerle zeg..... Ach gut . Lijkt me echt k.lote als je er ineens mee moet stoppen om die redenen.. Maar hopelijk snel je eigen paard en dus ook eigen baas!! (Robijn wordt morgen gekeurd? Mis ik iets???? Tong uitsteken )

Debbie: Sterkte komende dagen.. Ik hoop dat het een mooi afscheid was!

Saida: Gaaf deken hoor! En niet duur volgens mij (ben niet zo erg thuis in de prijzen voor dat soort dingen eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen ) . Maar Rintske heeft weer een mooie winterjas haha. En foto's voor vergelijking is idd wel leuk!

Marielle: Gaaf beestje zeg Ja . Vind die bles juist heel erg mooi! Het is niks voor mij, want als er 1 komt dan komt er een Spaanse schone Clown .

Benthe: Das nog is een mooie tijd Clown . Ik kom ook ff kijken!!

Lobke: Gaaf zeg die les van David. Volgens mij is hij erg goed (als ik die berichten zo eens lees hier!). En super van dat aanbod. Veel plezier zondag!

Sanne: Leuk weer naar Iggie. Herkent ie je al een beetje? Vast wel Haha! . Echt prachtig idee je eigen veulen, zelf opvoeden, een paardje waar je straks een super band mee hebt! Kan niet iedereen zeggen hoor. Best speciaal! Geniet van Iggie vandaag Knipoog .

Zo, de DA is voor Amanda geweest. Vanaf nu een tijdje 2 x per dag naar dr toe. 's Middags moet ze namelijk hooi, en s avonds een schep muesli met vitamine poeder.. Dus dat wordt een hele opgave, maar als ze er maar beter van wordt!! Gelukkig ziet ze er steeds beter uit, maar ze is nog steeds erug slapjes Ach gut . Maar het komt gelukkig wel weer goed. Er is ook een test gedaan op bloed en wormen, en daar is ze ook voor behandeld. Dus hopelijk kunnen we binnenkort weer fit aan de slag Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:00

Die fries x kwpn Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:21

robijn, spannend!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:33

Spannend!!!

Ilona; Yaco maakt het ze niet te makkelijk, haha.

Hij is erg gevoelig en zo vlug als water, als hij het niet meer ziet zitten dan gaat hij gewoon..weg, hihihi . Daarom heb ik hem ook gebracht.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:05

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:41

@madelief88 , leuk dat je met hem gesprongen hebt.
Ben zelf niet zo'n springer maar ik deed het wel eens met Jolynn omdat zij het zo leuk vond en er altijd lekker los van werd.
@Robijntjah, spannend, keuring!! Ik ga voor je duimen.
@ Joepie, het gaat dus goed met Suevo!!
Hij ziet er al een stuk vrolijker uit op de foto's!
@Djemo, ik vind het een zeer aansprekende Arabier!
Lekker koppie en vol levenslust.
@Prinslover , sterkte met Amanda, is altijd een heel gedoe zo.
Maar als ze er maar van op knapt!
@Saida, mooie deken, ik hou van paars!!

Nou nu even mijn verslagje.
Shenna is niet meer....
Ze is heel rustig ingeslapen.
Ze was altijd al heel bang bij de da, dus dat vond ik wel rot.
Eerst kreeg ze een narcoseprik en viel ze in slaap, toen ze sliep begon ze te spinnen toen ik tegen haar praatte en haar aaide, dat deed mij wel goed.
Daarna kreeg ze de grote prik en is ze rustig in geslapen.
Ik heb haar meegenomen en heb haar een mooi plekje op de boerderij gegeven.
Nu gaat het missen beginnen, maar het is goed zo..........
Bedankt voor jullie steun.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:53

KRIJGEN WE PUPPIES ?

_Saida_ mooie deken Pling
en die laaste foto van die arabier klopt lijkt ze ook overbouwd maar dat lig aan de foto hoor.

Utixo.. over smaak is niet tetwisten.

madelief88... we hebben al een keer eerder een pony gehad met arabierenbloed er in ze toonen zich wel erg mooi vindt ik ,en ja ze zijn druk

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:00

he marielle wat een schoonheidje zeg had de foto`s al gezien maar nog niet wat erover gezegdt
wrom koop je haar er niet bij hahaahhhha Haha!

en saida mooie deken en wat goedkoop zeg
de rest moet ik nog ff lezen ga ik zo doen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:34

Djemo; Gelukkig niet, anders had niemand meer een uniek paard. Moet ik er overigens wel bij zeggen dat ik niet van schimmels hou, en er wel 1 op stal heb staan (overigens wel met zwarte manen, dat vind ik wel weer leuk), en dat Utixo een scheve bles heeft en me dat ook stoort. Maar gelukkig doet dat er niet aan af hoe lief en leuk en schattig en mooi ze zijn Lachen. Irma is wel mijn ding, een klein kolletje (waar wel veul meer witte haren omheen koen nu, dame word oud), en 4 bescheiden witte voetjes. Utixo heeft echt witte voeten, maar wel 4 gelijke, vind ik persoonlijk mooi.

Bah, kom je net terug van Lowlands, waar de sfeer 5 dagen lang top is, geen gevechten, niets. Ga je naar de Bradelier (een braderie in de Lier, helemaal hip), zie je overal weer vechtende lui. Gewoon niet gezellig.

Iloon, staar je niet blind op de BMW, die rotauto beslist iedere keer om het te begeven op het moment dat ik hem nodig heb. Zo ook nu. Er hangt dus weer een huurbus voor, maar ik weet nog niet wat voor een. Bij nader inzien had ik toch weinig zin om onder de man te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:06

PAARD IS GOEDGEKEURD Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:16

DUs je hebt nu je eigen paard? *die bruine toch?*
Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:18

JAAAAAAAAAAAAAA Haha!

Volgend weekend gaan we haar halen!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:25

wordt een lange lange week!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:27

hahaha ja! Maar heb nog veel te regelen Clown

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:57

Leeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuukkk!! Gefeliciteerd!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ging het niet door dan met dat andere meisje?