Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Laura1982 schreef:Hahaha lekker geshopt suus! Ik ook twee paar schoenen voor prijs van een en twee spijkerbroeken met lengte maat zomaar in de winkel. Dag kan niet meer stuk.
Emma wat leuk! Wat voor instructie week is het?
Michelle heeft goed gesprek met haar merrie gehad hihi.
De zon begint hier te schijnen heerlijk!
Jamiejoyce schreef:Zonder sporen Amoor want dat is alleen voor de verfijning van je hulp niet om je paard voorwaarts te krijgen.
Als ze druk is moet je veel overgangen en schijnovergangen.
En been is vooruit is dan bij tikken met je zweep tot dat ze wel vooruit gaat
L_Vie schreef:Ja is dat echt? Dan moet ik er even 1 aanschaffen.
Zij gaat er nu deze week op en ik hoop dat ze de trucjes dan wel een beetje verleerd is!
Laura1982 schreef:Emma daar heb ik net iets over gelezen in de fryso. Klinkt echt heel leuk misschien ook iets voor ons voor volgend jaar.
AmoorM schreef:Jamiejoyce schreef:Zonder sporen Amoor want dat is alleen voor de verfijning van je hulp niet om je paard voorwaarts te krijgen.
Ik heb de spoor ook niet aan om aan te sporen. Maar meer voor op bijvoorbeeld een volte en dat ze dan wijkt voor je binnen been. Of als correctie hulp. Maar ik vindt correct been geven erg moeilijk. Ik geef vaak onbewust been zonder dat ik een reactie krijg. Het is erg moeilijk om niks te doen. En ik heb soms het idee dat ik gelijk been geef met mijn hak/spoor als ik onbewust been geef, waardoor ze dus afgestompt raakt. Daardoor heb ik het idee dat het met sporen alleen maar slechter gaat. Daarom wil ik voortaan gewoon met zweep zonder spoor rijden, om zelf te oefenen met mijn been geven.
Ik ben daar vaak mee bezig geweest, dan ging op elke letter een over gang rijden daar werd ze erg voorwaarts van, maar ook wel weer rennerig, ook met de zweep vindt ik haar erg rennerig overkomen (is niet echt een woord geloof ik)
Wat is verfijning precies?
AmoorM schreef:Jamiejoyce schreef:Zonder sporen Amoor want dat is alleen voor de verfijning van je hulp niet om je paard voorwaarts te krijgen.
Ik heb de spoor ook niet aan om aan te sporen. Maar meer voor op bijvoorbeeld een volte en dat ze dan wijkt voor je binnen been. Of als correctie hulp. Maar ik vindt correct been geven erg moeilijk. Ik geef vaak onbewust been zonder dat ik een reactie krijg. Het is erg moeilijk om niks te doen. En ik heb soms het idee dat ik gelijk been geef met mijn hak/spoor als ik onbewust been geef, waardoor ze dus afgestompt raakt. Daardoor heb ik het idee dat het met sporen alleen maar slechter gaat. Daarom wil ik voortaan gewoon met zweep zonder spoor rijden, om zelf te oefenen met mijn been geven.
Ik ben daar vaak mee bezig geweest, dan ging op elke letter een over gang rijden daar werd ze erg voorwaarts van, maar ook wel weer rennerig, ook met de zweep vindt ik haar erg rennerig overkomen (is niet echt een woord geloof ik)
Wat is verfijning precies?