[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:30

Prinslover schreef:
idefix4 schreef:
Beda: Daar doel ik dus ook op. Zodra Sam uitademt gaat ie meedenken en dan wordt hij gecontroleerd. Op deze foto begint hij mee te werken hoor. En dan nog ben ik niet sterk genoeg in mijn armen om een trekwedstrijd te winnen. Daar begin ik dus ook niet aan. Jasmijn kan je ook heel goed uitleggen wat er gebeurt als je dat bij Sam wel probeert haha!

Deze vind ik trouwens niet zo lief voor Jasmijn :o Nu komt het over alsof Jasmijn tijdens haar ritje flink in Sam's mond heeft gehangen?! :? :o

Ik doelde meer op Sam zijn besluiten en dat je daar als ruiter heel erg mee verrast kan worden. Dat heeft mij nogal voorzichtig gemaakt op hem. Mss ben ik wat kort, maar ja, ik heb meer te doen, dan alleen interneppen hier. Zo was het niet bedoeld :P Jasmijn heeft Sam een keer gereden en ze weet wie ik ben en weet vast wel hoe ik het bedoel. Sam besloot met haar ook een sprint te trekken immers. En ze heeft toen niet in zijn mond gehangen hoor. Of heel even mss wel? Om te voorkomen dat ie met ruiter en al naar zijn stal zou hollen. :Y) Jasmijn, ik bedoel hier nooit iets negatief, je kent me hè? :o Zelf geef ik ook liever geen commentaar op foto's, want ik vind dat iets onmogelijks. Jij en Sam zal ik niet licht vergeten. :D
Maar ja, Ilona, jij mag het natuurlijk ook wel even proberen op Sam. :D Sam kiest zijn ruiters met zorg en sommigen zeggen echt: "Eens, maar nooit weer." Anderen zijn er niet meer af te slaan. Het klikt bij hem, of niet. En op sommige dagen kan ik de klik ook niet vinden. Op andere dagen gelukkig wel. Dat maakt paardrijden zo boeiend.

Ow en ik weet dat voorwaarts niets met hard te maken heeft, maar Sam wil dat nog wel eens gebruiken. Dan rent hij als het ware weg voor mijn benen. Zolang hij dat doet, laat ik hem voor niet los. :+

Jasmijn: Heb ik het nu goed gemaakt?? :(:)

Maar nogmaals: De bespiering! Die gaat wel vooruit!!

Barroco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:34

Jahoor, ik had al verwacht dat t er ongetwijfeld wat ongelukkig uit kwam ;) Ik denk dat t wel goed zijn om idd eens een goede instructrice met regelmatig langs te laten komen.
Denk dat Beda je heel goed zou kunnen helpen, maar ja, dat is zo ver weg he ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:38

Jammer Anouk dat je toch weer in de aanval schiet... Ik doe het echt niet lijken of ik het beter kan hoor ;) . Maar goed, volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:19

Het is geen aanval! Een uitnodiging. ;) Jammer dat jij het nu zo ziet. :D Zoals ik al zei: Niets is bij mij negatief bedoeld. Ik gun ieder zijn rijplezier net zo veel als de ander mij.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 17-03-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:20

Jasmijn, ik haal mijn instructie nog veel verder van huis. Beda heeft het ooit aangeboden en daar heb ik eens ja op gezegd, maar dat was niet serieus. Suus heeft me al wel een heel eind op weg geholpen. Ik vind haar heel fijn lesgeven. Ik kan haar echt iedereen aanraden. En verder heb ik een prima begeleiding op de club.
Wat ik nu jammer vind, is al het commentaar, terwijl ik daar eigenlijk niet om vroeg. Voor mij geen ITP's. Mij ging het om Sam zijn bouw nu. Ik had al aangegeven dat ik de foto's zelf ook heel confronterend vond en dat ik al met Suus over de foto's in gesprek was. Dat is eigenlijk de reden dat ik liever geen foto's plaats. Volgende keer wordt het een weidefoto! :+ Waar ik ze voor erop zette, heeft nauwelijks iemand naar gekeken. ;(
En de ploeg die hier nu met regelmaat komt, reageert juist heel fijn of niet, ook best, en die paar die af en toe langswaaien beginnen meteen maar wat te roepen voor mijn gevoel nu. Niet aanvallend bedoeld, maar ik merk al vaker aan de opmerkingen, dat niet iedereen alles leest en maar wat roept bij een foto. Zeg dan niks en vraag niet om foto's. *D Ook weer niet negatief bedoeld, want ik vind dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Ik wil niemand veroordelen en ook niet zelf veroordeeld worden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:05

Thanx Anouk..
Voel me vereerd :o

Over hoe t geinterperteerd word (of hoe je het ook maar schrijft hihi) ga ik niet mee doen haha..

zoo vandaag even met vriendin geshopt, veel meer gekocht dat eigenlijk zou hiih..
ook nog ff met de paardjes gespeeld net..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:13

Ik zie hier alleen maar berichtjes die van mensen die je tips geven en niks afkrakends zeggen hoor :). En die het allemaal goed bedoelen.
Ik vind het altijd fijn meerdere visie's te horen, vooral als ze positief zijn(--> hiermee bedoel ik dus dat het met een positieve, niet betweterige instelling is).

Ik zeg het maar even eerlijk, en dus niet om gemeen te doen: ik zie in Sams bespiering geen verbetering. Vind hem eerder juist schraler aandoen. En dit bedoel ik dus nogmaals niet naar. Als je het echt niet wilt horen dan houd ik mn mond voor de rest hoor ;)

Maar kan je miss een foto van vorig jaar en nu naast elkaar zetten? Misschien vergis ik me en is er wel degelijk een verschil te zien in bespiering.

En de mensen die hier komen voelen zich echt, echt niet beter dan iemand anders, ik ken er natuurlijk best veel persoonlijk en het zijn mensen die alleen het beste met je voor hebben. Als ik ooit foto's plaats(als ik Bandito rijd), dan hoor ik juist graag die kritiek, laat me met andermans ogen het bekijken namelijk. Want ik weet zelf ook best dat ik geen pro ben ;)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:17

Idifix Leuk dat ik nu ook lees dat er iemand ook wil starten met endurance.
Ik zou aankomende zondag mijn 1ste rijden maar ivm weinig trainen/gezondheid heb ik mij niet op gegeven ga wel kijken en zaterdag 17 april ga ik wel starten.
Dus het is niet dat mijn paard er niet klaar voor is maar ikzelf kan het even niet.

Zijn er op deze site ook mensen met friezen of zijn er meerdere andere barokkerassen.

Vandaag heerlijk gereden in de bak met 3 crossmotoren in het maisland wat een ellende die dingen en een herrie.
Romke vond het onwijs spannend en was heel snel afgeleid.

ik was ook even aan het bijlezen en zag het over en weer van adviezen moeilijk is dat de ene vindt dit de ander vindt dat en omdat je het schrijft klinkt het soms harder dan dat het bedoeld is.
Dat vind ik altijd zo verschil of iemand iets tegen je zegt die je ziet als dat het gescreven wordt dan moet je altijd oppassen hoe je het erneer zet.
Maar volgens mij is het allemaal goed gekomen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:30

Ik heb een kruising Fries x Andalusier :) Ik heb wel wat foto's in mijn profiel staan als je het leuk vind :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:30

Anouk: OOK over bespiering zeg ik niks vanaf een foto. Kan dat echt niet zien. Dankzij de zadelmaker EN de zadelpasser weet ik nu waar ik in real life naar moet kijken bij Jippe, maar daar blijft het wel bij: meer op de hals, minder op de schouder en meer op de achterhand.

Wat Jippe betreft:
Dit is van de zomer toen ik hem net had

Afbeelding

En daar zie ik precies dezelfde problemen als nu. OOK die dikke bult op de schouder en de hals die neit in 1 vloeiende lijn doorloopt en een zwakke achterhand.

Afgelopen december/januari: De bult is niet te zien op de schouder maar hals en achterhand zijn imo hetzelfde:
Afbeelding

En meest recent: vorige week

Afbeelding

Hier filmpje van vandaag dat Stefan hem longeert (tweede longeerles), opgenomen omdat Stefan dinsdag een spreekbeurt gaat houden overrrrrr Jippe!
Hier is ook de bespiering wel te zien denk ik (of beter het gebrek eraan op hals en achterhand)
http://www.youtube.com/watch?v=k8rAEWCXbTY

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:25

Jeannine schreef:
*komt even binnenvallen*

Hallo barokkenliefhebbers!

Ik weet niet of jullie het leuk vinden, maar een 2 vrienden van mij en hun anda's zijn sinds zondag op weg naar sint peterburg, dus ik dacht misschien hebben jullie wel interesse om het te volgen :-)

Hun site is http://www.tepaardnaarsintpetersburg.nl

dit is het bokttopic erover : [BRT] te paard van Amsterdam naar sint Petersburg

Groetjes Jeannine

Nog eenmaal omdat ik precies onder aan de pagina sta en volgens mij hebben jullie het gemist :-)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:47

Anouk het is wel een leuk paardje om te zien zeg!! Ik hou van grote paarden haha.
Maar ik zie niemand die je hier over aanvalt maar ik zeg verder niks :D Blijf helemaal 100% neutraal haha.

Hm Jeannine ik had hem inderdaad niet gelezen haha, ik ga even het bokttopic lezen :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:21

idefix4 schreef:
Jasmijn, ik haal mijn instructie nog veel verder van huis. Beda heeft het ooit aangeboden en daar heb ik eens ja op gezegd, maar dat was niet serieus. Suus heeft me al wel een heel eind op weg geholpen. Ik vind haar heel fijn lesgeven. Ik kan haar echt iedereen aanraden. En verder heb ik een prima begeleiding op de club.
Wat ik nu jammer vind, is al het commentaar, terwijl ik daar eigenlijk niet om vroeg. Voor mij geen ITP's. Mij ging het om Sam zijn bouw nu. Ik had al aangegeven dat ik de foto's zelf ook heel confronterend vond en dat ik al met Suus over de foto's in gesprek was. Dat is eigenlijk de reden dat ik liever geen foto's plaats. Volgende keer wordt het een weidefoto! :+ Waar ik ze voor erop zette, heeft nauwelijks iemand naar gekeken. ;(
En de ploeg die hier nu met regelmaat komt, reageert juist heel fijn of niet, ook best, en die paar die af en toe langswaaien beginnen meteen maar wat te roepen voor mijn gevoel nu. Niet aanvallend bedoeld, maar ik merk al vaker aan de opmerkingen, dat niet iedereen alles leest en maar wat roept bij een foto. Zeg dan niks en vraag niet om foto's. *D Ook weer niet negatief bedoeld, want ik vind dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Ik wil niemand veroordelen en ook niet zelf veroordeeld worden.

Vat het niet zo op! Niemand is perfect en op meerdere foto's wordt altijd commentaar gegeven, hoeft niet altijd negatief te zijn!! Juist hartstikke leuk dat je foto's plaatst :j . Ik was echt wel benieuwd na al je enthousiaste verhalen, naar een plaatje ohz. Leuk juist! En bijna geen enkel plaatje is perfect, er valt altijd wel wat te verbeteren, bij íedereen! Dus het is echt niet specifiek naar jou gericht ofzo, maar worden alleen dingen gezegd waar je iets mee zou kúnnen doen, alleen als jíj dat wil! ;) Dus niet zo teleurgesteld hoor!! Je doet toch je best? Je moet je het niet zo erg aantrekken, het zijn maar foto's. En als jou gevoel goed is, dan moet je al helemaal niet gaan twijfelen! Kop op ;) !

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:23

Wph,
ik heb ook een fries: Boukje (Goffert * Melle)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:28

idefix4 schreef:
Jasmijn, ik haal mijn instructie nog veel verder van huis. Beda heeft het ooit aangeboden en daar heb ik eens ja op gezegd, maar dat was niet serieus.

o dat was heel serieus hoor maar ook ik werk gewoon en de afstand is idd aanzienlijk.
Citaat:

Ongelofelijk Anouk, je voelt je echt bij alles bekritiseerd geloof ik, ik probeer je nog te helpen door te schrijven wat ik zou doen als ik deze combinatie in mijn bak zou hebben en zeg er nog bij, dit is geen kritiek en er is helemaal niemand die je aanvalt, jammer dat je werkelijk waar bij alles in de aanval schiet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:47

Jasmijn, geen foto's meer van mij, ik doe er niet meer aan mee... :+ Ik lees wel gewoon lekker mee. En Sam schraal, tja, persoonlijk vind ik dat momenteel ook wel meevallen. Hij is schraler geweest. Hij is ook niet zo rond als een Anda hè? Het is een KWPN. Maar ja, je mag verschillen van mening hè? We zijn een vrij land. :D

Beda: Ik wil ook graag positief blijven. Je leest nu niet, want ik had van te voren al gezegd, dat het voor mij al confronterende foto's waren. Ik weet best wat ik fout doe. Ik voldeed slechts aan een verzoek. Ik voel me niet bekritiseerd, jammer dat je dat vindt. Ik vind het gewoon vermoeiend dat ik nu weer in een bijbelsessie zit, waar ik niet om vraag en waar we toch niet uitkomen. Ik zeg nu toch ook alleen maar dat ik foto's bekritiseren als vervelend ervaar? Mag ik dat zeggen? Ik voel me echt niet aangevallen door jullie kritiek. Ik vind het persoonlijk ook niet flaterend dat je daarna een soort algemeen verhaal op gaat hangen. Lijkt net of je dat op mijn rijden wil toeschrijven en weet wat ik allemaal zou doen in de bak en ik ken je niet eens persoonlijk. Dat komt op mij heel generaliserend over.
Ik focus me gewoon liever nu op mensen die me echt zíen rijden langs de kant. Zij zien het hele plaatje vanaf de eerste seconde tot de laatste en niet één moment opname. Voor hun meningen stel ik me altijd open ik probeer te doen wat ze zeggen. Ze zeggen het meestal ook op een moment dat ik ook echt wat heb aan een opmerking. Zelfs mijn schoonvader kan kritiek (zowel direct als indirect) op mijn rijden leveren en ik zal dan ook altijd proberen te doen wat ie vraagt. Maar dan wel, als ik óp het paard zit en hij aan de kant staat. Als ik verschil merk, doe ik zeker wat met kritiek. Ik weet trouwens best wat je bedoelt, want Suus en de clubjuffen zitten op dezelfde koers hoor, ik werk er hard aan. En dat is het laatste wat ik er nog over ga zeggen.
En ik geef het aan jullie allemaal toe: Ik heet Anouk en geen Anky!

Sandra: Jammer 17 april! Dan kan ik niet, want dan komt Suus mss hierheen en krijg ik les. Dat wil ik zeer zeker niet missen! Ik zou graag een keer meegaan met je om te zien wat er allemaal bij komt kijken. Al is het maar om je groom te helpen. Zo zou ik al een beeld kunnen krijgen of het mij zou passen. Dat het Sam past is al buiten kijf, ik ben gewoon heel eerlijk: Ik ben niet zo'n held met rijden en ik heb geen idee wat er allemaal bij komt kijken.
En Friezen zat hier toch? Saida, Wanda (Zilfstar) en Sharon89 zowiezo. Er komen er hier ook met PRE's en Lusitano's, kruisingen van die rassen. Zelf ben ik alleen liefhebber. Ik wil mijn Sam niet kwijt, maar na hem komt er zeer zeker een PRE.

Verder geen nieuws. Gewoon lekker paardgereden gisteren, even vliegles gehad van Sam toen er iemand naar hem zwaaide. Je weet maar nooit wat er dan met je kan gebeuren hè? En vandaag prachtig weer en weer aan de slag voor mijn E... Hoop ik, want ik hoor net dat de auto nog niet terug is van de APK, maar dan ga ik lekker vanmiddag hobbelen...
Fijne dag allemaal!
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 18-03-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:23

Anouk dat positieve is denk ik jouw valkuil, positief = lieve berichtjes maar positief is ook het commentaar wat hier gegeven wordt omdat er niet gelogen wordt en niet achterbaks geroepen wordt dat het allemaal pracht en praal is, hier zitten allemaal mensen met dezelfde liefde en hobby en we hebben allemaal zo onze problemen en niemand is er op uit om jou te bekritiseren.
Fotos zijn momentopnames dat klopt en je kan ook foto's plaatsen van de perfecte momenten :+ ben je gelijk overal vanaf :D

Meiden maandag kom de osteo voor de Zkim, ben zo benieuwd of ze wat moet doen bij hem, ik hoorde al dat je dan een week niet mag trainen heb ik weer, de 28e zou ik gaan starten }:0

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:25

Succes bij de osteo!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:34

Spannend Cloor! Wacht je het nog af voor de wedstrijd? Of ga je het al afzeggen? Hopelijk komt er niks geks uit!

Anouk, laten we er over ophouden, want het wordt duidelijk niet goed begrepen allemaal! ;) Hopen dat je voor je E kunt oefenen. Ik heb mijn vader al gevraagd voor het nummer van de rijschool, ik wil ook eerdaags beginnen :D !

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:43

Nee ik wacht maandag even af, heeft hij straks 1.5 week vrij gehad en dan kan ik mooi nog net ff een dag mijn proefje doornemen haha gelukkig heeft Piropo daar niet zo veel moeite mee *D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:46

Ja misschien wel goed idee! Wie weet loopt hij de 28e wel weer als een zonnetje 8-)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:57

Het zou wel erg jammer zijn als je jullie Z-debuut uit moet stellen!
Wie komt er? Heleen Sleebos?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:31

Meestal inderdaad 5 dagen tot een week niet rijden.. ligt er aan hoe ernstig het is.. Hoop dat jullie kunnen starten Beda!
Iloon, oh, jij gaat ook voor je E? Spannend!

Zo, net even gereden, ff wat in t land.. moeten weer van t begin beginnen, meneer heeft weinig conditie en moeten echt weer goed beginnen.
Komt ook door de lange winter, mijn knie (die nu weer zeer doet na het rijden, maar kan t niet laten) en alles..

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:36

Waar nu "gedoe" om is vind ik juist het meest interessant in dit topic :D ik vind het juist geweldig om ieders mening te horen,visie op bepaalde dingen,en eventuele oplossingen/tips/trics....op mijn eigen foto's,maar ook op die van anderen...leerzaam! En er zitten vaak echt dingen bij die ik dan meepik in mijn rijden met Moreno!
Wat mij betreft thanks dames +:)+

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:42

Gab, ja, naar mijn mening is dat idd ook het heerlijke aan dit topic, en weet je, je kan zelf beslissen of je het wel of niet meeneemt :D. Het is een soort van gratis les. En als het op een vriendelijke manier gebeurt, is het helemaal top!
Ben het helemaal met je eens :)