[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:19

Wedstrijdverslag :D
inrijden begon als een ramp, ze vond de bak eng omdat ze vanalles kon horen maar niks kon zien, dus de eerste rondjes waren meer een cross dan dressuur ;) De controle had ik gelukkig vrij snel terug en daarna wilde ze stukken ontspannen en kreeg ik dr gereden zoals ik wilde. Toen mn 1e proef...natuurlijk een eng jury hokje en hele enge bakbordjes, want dat waren blokken die stonden in de heg verstopt, in de proef hield ze wat teveel spanning, was hier en daar scheef en de hoefslag was volgens shannon niet altijd bedoeld om op te lopen :P maar sommige onderdelen gingen vrij goed en er zaten mooie momenten tussen, 178 punten :Y) *bijna!!*
In de 2e proef was de bak minder eng, wilde ze zelf stukken ontspannen, maar helemaal recht wilde ze nog niet worden. Het bleef spannend waar die gekke bordjes stonden en mensen en een hokje...daar maar 163 gekregen.
Maargoed ze heeft het nu een keer gezien en meegemaakt volgende week is alweer de volgende dus als het goed is is ze dan een stuk rustiger ;)

Ik vond het wel leuk en ben ook tevreden, in de inrijbak ging ze nog mooi aan de kletter maar tijdens de proef gelukkig niet. Had ook niet verwacht dat deze keer vol ontspannen en perfect zou verlopen ;) De kop is eraf en nu gaan we ervoor!

esther: gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen! Selectief je merrie kiezen ;) heb bij shannon eigenlijk nog nooit gemerkt dat ze hengstig was. 1 april is al geweest he :P *je onderschrift*

kelly: sterkte vanmiddag! Is perla al gescand? Ben wel benieuwd naar je andere nieuwtje!

anouk: Ze hebben een echte pony maar willen een knuffel?! Tsjah als prince niet mee in bed mag moeten ze een andere oplossing verzinnen natuurlijk ;)

Lisenka: handig zo'n waakhond! Was het paard snel gevangen? Succes op wedstrijd!

frank: Naast altijd vroeg wakker zijn en wat zenuwe wilde slapen niet meer...tjsha dan maar bokken ;) Leuk dat de rit zo geslaagd was!
En kon je je wel inhouden toen de voltige act kwam ;) niet even zelf je kunsten laten zien

laura: Dat je dan kan slapen, ik zou willen weten waar die kat is :P

denise: Ik dacht al wat zie ik daar voor rare lucht aankomen :P

laura: Hij was wel erg vrolijk dus!

jasmijn: 1,5 jaar longeren? Logisch dat je iets met hem wilt doen, maar als je nu begint met longeren waarom dan nog wel zo lang wachten met rijden. Ik snap dat hij nu nog te jong is, maar als hij er na 3/4 jaar oid al helemaal klaar voor is...

Karina: dat is wel erg balen ja! Ah alle 8 grondig poetsen is ook leuk :P

malin: dat klinkt als flink wat huiswerk! In wat voor blok zit je nu?

bianca: wij zaten al :P eindelijk dus een instructrice gevonden!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:30

Esther -> Toen Rintske bij mij werd gebracht kwam ze uit een merriekudde waar ze haar hele leven in had gestaan.
Ze werd op het land gezet naast een ruin, en nog geen 10 min. later was ze spontaan hengstig, hahaha! :D
Nu is ze ook weer hengstig, maar gelukkig is Rints er nooit vervelend van ofzo........
Dat zijn 2 plaatjes van paarden in die advertentie!
Maarre....... moest/zou jij niet wachten tot augustus? ;) :D

Laura -> Vaak merk ik niet eens dat Rintske hengstig is, behalve zoals nu in het voorjaar, dan laat ze het goed zien.
Gelukkig is ze er helemaal niet vervelend van, ook niet met rijden.

Denise -> Die foto heb ik in sepia vergroot in mijn hal hangen idd! *D
Jij en Heike zitten ook weer in een stijgende lijn wat rijden betreft, super joh!

Angela -> Fijn te lezen dat het steeds beter gaat met Moppie.
Niet stil blijven zitten met je rugpijn, hoor!

Jasmijn -> Je kan Bandito nu idd al steeds een beetje sterker maken met longeren e.d.
Heb je straks als je erop gaat alleen maar profijt van! 8-)

Karina -> En dan te bedenken dat de meesten onder ons het met 1 paard/pony moeten doen........ ;)
Ik hoop voor je dat je snel weer aan de slag kan met je beestenboel!

Malin -> Goed bericht over het paard van je vriendin! Ben heel blij voor ze!

Frank -> Leuk berslagje van de buitenrit!
Enne...... dieren gaan veelal op hun eigenaar lijken, hè......

Anouk -> Nou ik kan wel over hechtingen meepraten na de bevalling, alleen heb ik er gelukkig weinig last van gehad.
Rints is idd een mooie fries om te zien, wel wat lang in haar rug, maar zit goed in haar vel, glimt altijd als een spiegel (ik heb haar nog niet dof gezien afgelopen jaar), en volgens mijn nichtjes is ze een echt sprookjespaard met haar mooie lange manen en volle staart.
Laatst werd ze al als indianenpaard bestempeld vanwege de lange vlechten in haar manen, hahaha!

Cloris -> Je hebt gewoon de gok genomen en hebt er een heel lief vrolijk paard aan overgehouden.
Wel met een gebruiksaanwijzing en met beperkingen, maar als je dan ziet hoe vrolijk ze er zelf onder is maakt dat ruimschoots goed volgens mij.
Wie weet kan ze in de toekomst idd voor de wagen! :D

Michelle -> Jullie zijn iig een ervaring rijker!
Grote kans dat ze volgende week minder gespannen is en de proeven beter gaan!

Ik ga me omkleden, lekker een buitenritje maken straks! *\o/*

spokie79

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:38

Wat gaan jullie weer ongelooflijk hard zeg. Ga even niet bijreageren maar wel even een ego berichtje plaatsen.

Gisteren zo heerlijk gereden met Sun EN mijn laarzen. Laarzen passen nu dus eindelijk goed en geen zere open plekken meer. Ik heb Sun en Xantha samen uit het land gehaald en dat was niet al te makkelijk. Xantha was helemaal joepie en Sun liep een beetje te slenteren..Grrr. Maar weer even wat regels herhaald en toen liepen ze netjes naast elkaar mee. Deb is met Xantha aan de slag gegaan en ik met Sun. Dat gras doet hem echt wel goed hoor. Eerst weer een beetje AR oefeningen gedaan onder het zadel (buiging op de cirkel). En toen ik hem recht had en op twee teugels, lekker gaan draven. Hij liep echt heerlijk. Lekker voorwaarts, goed aan het been (na hem even wakker te hebben gemaakt) en met de juiste buiging. Ik zat er voor mijn gevoel ook heel netjes op. Had mijn beugels een gaatje langer en had het idee dat het nog wel een gaatje langer kon. Hiervoor kon ik niet eens één gaatje langer. Dus ik was echt trots op hem (en een beetje op mezelf :)). Vandeweek oefenen voor de wedstrijd van volgende week zaterdag. Kijken wat we daarvan gaan bakken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:37

idefix4: Hahahaha ik kan me over het algemeen wel inhouden hoor, vind het een erg leuk paardje maar ja zo lang ik het niet in het echt zie valt het wel mee :). Maar ja vriendin van mij is serieus op zoek naar een paard en wil er graag heen en ik wil ook graag een eigen paard maar had me voorgenomen te wachten tot ik afgestudeerd ben (dat is in augustus). En ach ik zie het daar wel ;).
Mies_Apollo: Een goede oefenwedstrijd dus ;). Hopelijk gaat de volgende weer wat beter! Hahahahaha heb mijn onderschrift maar aangepast ;).
Saida: Ik zou idd wachten tot augustus :). Maar ja ik ga gewoon maar kijken... Er is ook een andere koper voor de driejarige dus grote kans dat die toch eerder is :P. Ga er maar niet te veel van hopen. Zou het stiekem wel heel leuk vinden als het wel door gaat, maar ja er zijn genoeg leuke paarden en dan wacht ik gewoon nog lekker ;). Er staat er nog eentje te koop die ik heel leuk vind :P.

Net op stal geweest, even Atlas aan het werk gezet.... Die had er weer geweldig veel zin in :P, vond in het zonnetje staan veel lekkerder. Maar ach hij heeft toch gelopen en daarna kon die weer lekker het land op! Ook nog even gekeken bij iemand bij mij op stal die les heeft in klassieke dressuur. Zag er echt heel fijn uit, ze rijd dan een half uur onder het zadel en een half uur lange teugel werk als ik het goed heb... Wel fijn dat er al zo iemand op stal komt :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:36

Hoi!

Ik kom jullie even een update geven over Robijn!

We zijn maandag begonnen met de behandeling met Tildren, vrijdag laatste spuit gehad, nu moet ze nog tot donderdag op stal staan en erna mag ik opbouwen met aan de hand stappen!

Hierna gaat ze een paar maanden de weide op met voedingssupplementen en dan weten we pas of de behandeling aanslaat...

Zo niet, is het einde wel ineens heel dicht in zicht!

Robijn zelf is nog supervrolijk, lekker alert en knuffelig!

Ikzelf heb mijn ups en downs, het ene moment ben ik super positief en het andere moment weet ik het allemaal niet meer...

Wel mag ik op mijn nieuwe stal een paardje rijden, een hunter! Heel gaaf paard!

Is toch wel fijn om ook positief met paarden bezig te zijn!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:39

Heel veel sterkte! Hopelijk slaat de behandeling goed aan!! Leuk dat je nu ook een paardje hebt om te rijden, ben je idd weer lekker bezig idd!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:01

jolijn: laten we er het beste maar van hopen dan

esther: het bloed kruipt.... haha. nouja we zien wel wat je beslist

saida: haha jij ziet mij binnenkort dan ook met een denneappel op me kop hier staan?? fijne rit!! mooi weer ervoor

michelle: de boel enigzins op stelten gezet dus? was die 178 teveel dan als ik je verhaal zo lees?

vandaag een communiefeestje gehad bij ons neefje. lekker in de zon gezeten, het was warempel zo warm in die hoek dat ik uiteindelijk maar in de schaduw ben gaan zitten. heerlijk genieten dus. nu overigens ook buiten achter me lappie.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:58

frankiej schreef:
sanne: wedde op de voorpagina van bokt..... met een aanrijding van een shet

Ik reageer morgen verder bij, maar moet hier even op reageren. oliebol man! Ik schrik met dood, gelukkig is de shetlander er goed vanaf gekomen. Ik ben heel bang dat het Otje of Fifty was, want die staan er vlak bij, of het weidemaatje van Vicky (waar ik ook een tijdje op heb gereden)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:23

Whoepsie, lees net even goed en zie dat ik me voor niks heb druk gemaakt :o Het gaat om een persoon uit Wedde en een shetlander uit Vlagtwedde.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:05

Frank en niet verbrand???

Sanne gelukkig geen bekende..

Jolijn sterkte. Hopen dat alles goed gaat! En ik heb daar toen ik met mijn vorige paard zo in de problemen zat ook veel plezier in gehad in het rijden van andere paarden...

Esther dus meer beweging gegeven dan echt gereden haha..

Anita fijn dat het rijden zo goed ging!

Saida lekker buiten gereden??

Mies jammer dat het niet zo lekker ging maarja dat is ook logisch de eerste keer toch. En het probleem van enge juryhokjes en letters ken ik haha....
Ennuh ik wist ook waar de kat zat hoor. Die zat me aan te staren vanaf de tuin van de achterburen haha. Daar kan ik niet in dus dat is leuk. Gaat ze precies op een afstand zitten dat ik er net met mijn arm door de heg niet bij kan...

Anouk Hihi ja Hincapie is inderdaad heerlijk aan het puberen haha. Mn moeder was niet zo geschrokken die is gelukkig wel wat gewend...

Frank haha ist nou een paard of een eekhoorn. Geweldige foto haha!
Ennuh ja bij ons nu geen modder meer maar ons bos ligt heel laag en het is niet gewoon zandbodem dus het water loopt niet makkelijk weg...

Nou Hincapie zet zijn vrolijke humeur voort... pffff.
Vandaag was de kantine afgehuurd voor een communie. Dus DJ boven in de kantine en muziek goed hard. Buiten een springkussen en tig kinderen. Was ik dus niet helemaal blij mee maar ach hoort erbij.
Eerst even flink op de wei gelongeerd en daar was meneer al heel vervelend. Heel de tijd zijn neus in het gras om te willen eten en hij ging dan niet vooruit. Zelfs als ik hem een tik gaf reageerde hij niet.. Hoezo eigenwijs?
Daarna gaan rijden met flinke muziek en trillende ruiten. Maar dat vond meneer amper eng. Even rechtsom 1 keer weggeschoten maar niet heel gek. Hij kon alleen weer in het begin niet normaal stappen dus maar even uit laten draven. Daarna kon hij wel normaal doen en liep hij best lekker.
Tot de galop. Ik ging van been verwisselen om in galop te gaan en meneer vliegt er vandoor met een bolle rug en hoge sprongen. Kwam wel weer netjes terug toen ik het vroeg. Dacht volgende rondje nog een poging maar toen deed hij het weer. Derde keer deed hij het wel normaal. Daarna op de andere hand ging het gelukkig ook normaal.
Tot slot even lekker de straat op en neer gestapt en toen was hij heel braaf.

Morgen maar weer eens flink losgooien dat hij zijn ei kwijt kan.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:04

@Barocco, ik haal ook altijd mijn huisdieren uit het asiel hoor.
Maar deze keer was de verleiding te groot.Mijn vriendin heeft dat nestje kittens thuis en ik ging kijken..... :o
Ik heb trouwens een tand en een kies van Xantha, zo gaaf inderdaad!

@Cyrina, dagje te laat maar alsnog gefeliciteerd!!

@Dinkey-Girl, bij wie doe jij AR??

@Kjoetie, fijn dat je les zo goed ging, foto's??

@Mies, de volgende keer gaat het vast een stuk beter.

@Aniet, Xantha is liefffff :+:

@Robijntjah, ik ga voor jullie duimen, hopelijk slaat het aan!! +:)+

@Laura, je hebt een puber onder je kont, join the club! :D

Ik heb vandaag onze mini, Boris eens even flink onder handen genomen.
Hij komt niet zo goed door zijn vacht heen en ik heb hem dus flink geborsteld
en heb hem lekker eventjes helemaal gewassen.
Daar was meneer het niet helamaal mee eens en de wilde hengst kwam in hem naar boven.
Hij ging steigeren, wel totaan mijn borst, hij is ongeveer 60 cm.(ik moest zooo lachen)
Maar hij krijgt steeds meer praats, hij is nu ruim een jaar oud.

Maar ik heb het genegeerd en toen bleef hij stil staan, gekke Boris.
Hij is wel enorm opgeknapt.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:08

Heerlijk toch haha!
Vind het wel leuk hoor die puberbuien... als het maar niet iedere dag is haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:18

Even ego want ik voel me echt klote |(

Paardje van mijn vriendin heeft een terugval gehad, er zat weer lucht in zijn darmen ;( Daar bovenop heeft hij als complicatie van de operatie nog een longbloeding gehad en zit nu zo zwaar onder de medicijnen dat mijn vriendin hem niet eens aan mag raken omdat ze zwanger is |( Hoe machteloos kun je je dan nog voelen zeg... Sjors (het paardje) is ook heel erg apathisch, dus we duimen heel hard verder want hij moet er door....

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:19

Oeh Malin das allemaal niet prettig! Hopen dat het allemaal goed komt.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:20

Jeetje wat een rot nieuws, ik ga heeeeel hard duimen dat hij weer opknapt! :(:)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:58

Mies_Apollo schreef:
jasmijn: 1,5 jaar longeren? Logisch dat je iets met hem wilt doen, maar als je nu begint met longeren waarom dan nog wel zo lang wachten met rijden. Ik snap dat hij nu nog te jong is, maar als hij er na 3/4 jaar oid al helemaal klaar voor is...

Even snelle reactie, volgend voorjaar is niet 1,5 jaar dacht ik ;)
Eerder 3/4 jaar.

Ik ga weer vliegen!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:59

laura: yep, me kop is wat verbrand vandaag. haha die hincie. toch wel koelbloedig hoor dat je hem wel gewoon kunt rijden met zo'n circus eromheen.

malin: oe, dat is niet niks. dat niet aanraken, heeft dat met de giftigheid van de medicijnen te maken dan ofzo? sterkte ermee!

debby: die kleintjes kunnen ook hoog uithalen hoor. stiekem zijn ze nog best sterk en staan ze hun mannetje wel

zojuist de bak weer onderhanden genomen, met natmaken een nog dikkere slang eraan gezet dus de boel stond in een half uurtje goed blank. hij was inmiddels weer superdroog en zwaarlopend.

vandaag met die communie nog een berg foto's gemaakt, weer een goeie oefening voor me. hier eentje (met volop zon, check die ogen) van me andere trots, de kids dus:

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:05

saida: Dat hoop ik wel, ik had expres een beetje spannend concour gekozen voor de eerste keer..zodat ze meteen maar zo veel mogelijk gezien had. Het was wel erg rustig qua mensen en paarden, dat is volgende week wel wat meer..maar ik heb een keer losgereden op een wedstrijd en dat was eigenlijk dezelfde als die zondag moet. Dus komt helemaal goed!

anita: ga je officieel starten? Leuk dat het zo goed gaat!

esther: alle 1e keren zijn moeilijk. Het viel me bij meer mensen op hoor ;)

Frank: Ja, shannon was er heilig van overtuigd dat het een cross was ;) Uiteindelijk ging nog wel goed. Die 178 is voor mijn gevoel overgewaardeerd en de 163 onder..als de scores omgedraaid waren (dus 163 voor de 1e proef en 178 voor de 2e) zou het logischer geweest zijn.
Leuke foto!

laura: Ik ben al heel trots op shannon, ik had een jaar geleden nooit gedacht dat we zo rond zouden rijden, shannon was niet echt de makkelijkste met inrijden ze was heel schigtig...zo ging ze al op hol als ze moest poepen..zodra ze het voelde vallen schoot ze er toch vandoor! (heb nog wel een leuk filmpje als je wilt lachen)
Ze zijn zo slim die katten ;)
Hincapie was mss zn dansmoves aan het oefenen ;)

debby: geen voor en na make over foto gemaakt?!

malin: sterkte! Hopelijk komt hij er bovenop!

jasmijn: Ik dacht dat ik najaar had gelezen ;) Dan valt het inderdaad wel mee

Ik heb al een paar foto's van de wedstrijd
Afbeelding
Afbeelding
de middendraf kwam er wel uit
Afbeelding
Afbeelding

3e aanpassing al weer..ben eigenlijk wel even benieuwd naar jullie mening. Nav wat ik gister zag...wat vinden jullie van sporen in de B?
Ik zag hele lange tot wieltjes voor bij komen. De B is toch om te laten zien dat je een goede basis beheerst, dus ook paard aan het been...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:19

Frank, wat een schattige kids heb jij zeg.
Je zoontje met dat vestje, geweldig!!
En dan die big smile erbij. :D

Ja ik weet dat die kleintjes hoog kunnen slaan, maar Borisje is nog maar een jaar,
die hou je gemakkelijk in bedwang als het moet (nog wel) :o

Mies, nee helaas geen foto's gemaakt.
Ik vind jouw foto's er trouwens best goed uit zien.
En over sporen in de B, dat vind ik dus echt niet nodig.
Net wat je zegt, het is de basis, als je dan al met sporen moet rijden?!! ;)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:42

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:48

Aaah Frank wat een schattige foto!!

Mies ziet er netjes uit hoor! Haha lachwekkend schrikken van je eigen poep.. Wat zijn paarden soms toch maf he!
Ennuh denk inderdaad dat Hincapie zijn dansmoves aan het oefenen was haha...

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:00

Ik ben zooooooo trots!

Vandaag mn eerste wedstrijd met Bandito gehad (ik heb nog nooit een proefje gereden) en wat denk je......................we zijn 1e geworden!!!!!!!!!!!!!!!

Het was een onderlinge wedstrijd dus een mooie gelegenheid voor mij om even te proeven aan al dat wedstrijd gebeuren. We hadden behoorlijk getraind maar vondt het niet zo goed gaan (veel spanning waardoor Dito tegen de hand gaat), had er ook niet zon hoge verwachting van. Maar vanochtend met inrijden ging hij best lekker..........proefje ging ook wel aardig. Later bij de prijsuitreiking roepte ze me naam.............ik was zoooooo verbaast en dan was ik nog 1e ook! Ik reed beste wel tegen goede tegenstanders.............Ach Bandito zal de jury wel verblind hebben met zn mooie verschijning hahaha! Dus in rengalop ons ere rondje gedaan!Haha! Jeetje wat was ik trots. Ons wedstrijddebuut B proefje met 190 punten!

Een vriendin van me is fotograaf en heeft een aantal mooie fotos gemaakt (het was ook prachtig weer) Maar die heb ik nog niet. Zodra ik die heb zet ik er een paar op..............

Oeh ik slaap vanacht echt op een roze wolk............

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:12

Gefeliciteerd Banditto, kéi goed!!! Ben benieuwd naar de foto's.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:13

Zo ..... ik ben paardloos...

Ik weet eigenlijk niet eens waar ik moet beginnen maar toen we net wegrijden bij Taco vandaan begon dit liedje... en dat omschrijft mijn gevoel perfect..

Daarna zijn we naar Perla gereden..
We hebben haar gister laten scannen en er zat een super mooi ei op wat ieder moment kon loslaten, ze heeft zich dinsdag dus veel te vroeg laten dekken.
Maar vandaag is ze weer gedekt!!!

Taco
When I think back on these times
And the dreams we left behind
I'll be glad 'cause I was blessed to get, to have you in my life
When I look back on these days
I'll look and see your face
You were right there for me

In my dreams I'll always see you soar above the sky
In my heart, there always be a place for you for all my life
I'll keep a part of you with me
And everywhere I am, there you'll be

Well you showed me how it feels
To feel the sky within my reach
And I always will remember all
The strength you gave to me
Your love made me make it through
I owe so much to you
You were right there for me

In my dreams I'll always see you soar above the sky
In my heart, there always be a place for you for all my life.
And everywhere I am, there you'll be

'Cause I always saw in you
My light, my strength
And I want to thank you now for all the ways
You were right there for me, you were right there for me
For always

In my dreams I'll always see you soar
Above the sky
In my heart, there always be a place for you for all my life
And everywhere I am, there you'll be and everywhere I am there you'll be, there you'll be

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:22

Banditto: Gefeliciteerd met jullie eerste prijs! Dat is een leuke eerste ervaring!!!
Kelly: Dat is zo'n mooi nummer... Heeel veel sterkte de komende tijd! Taco zal het in iedergeval goed hebben daar! En hopelijk wordt Perla drachtig! Toch ook weer iets heel positiefs!