[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:56

@ Ilona: Hahah, zo is het maar net.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:34

Pfff, kan julli even niet meer bijhouden hoor. Moet zeggen dat het werk me nog wel zwaar valt hoor en ik nog niet helemaal opgeknapt ben. Vandaag heel veel last van pijn op mijn borst en weer erg benauwd. Daar baal ik echt van.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:39

Wat balen zeg.. Heel veel beterschap!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:06

Wow.. ben je een paar dagen niet en dan gaat het zoooo hard hier Gestoord

Teveel ook om op iedereen te gaan reageren.... sorry Bloos
Ess... lees weer allemaal positieve berichten over Fue... geen dominantieproblemen meer gehad?
Veel mooie foto's ook gezien.. Lipizzaners, Friezen, Andalusiers... wowie!!
Welkom ook aan alle nieuwkomers Haha!
Suuz Wat leuk dat Bram en Goya nu ook op stage zijn... kun je lekker met ze bezig Haha!
Spokie Beterschap!!

Kreeg vanmorgen een paar foto's opgestuurd van Ensueño en Bailando in de sneeuw. Mijn eerste sneeuwfoto's van Ensueño(die ik alweer bijna 3 jaar heb Bloos ) Wordt wel tijd dat het warm weer wordt zodat ik ze kan wassen.. dit is nlk Ensueno in schone vacht.. :blind:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag over 2 week heb ik weer les van Piet... hopen dat ik dan iemand kan strikken om foto's te maken voor me Tong uitsteken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:35

Spokie: Ojee, dat klinkt niet goed.. druk op de borst.. Doe je wel rustig aan?! Ach gut

Patries: Geweldige foto's van je paardjes zo in de sneeuw Haha! Echt leuk dat Bailando ondanks zijn hengst zijn toch samen kan spelen met Ensueno! Haha! En actie foto's zullen idd wel weer leuk zijn Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:32

@ Patricia: Hij heeft vandaag wel een paar keer proberen te happen/gehapt. Maar dat is meer omdat hij gister niet erruit was geweest, en ik hem normaal van te voren loos gooi maar nu niet kon, dus was die beetje wild. Wel afgestraft. Maar voor de rest niet echt. Wat een leuke foto's, en Ensuen is vies!!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:39

Leuke foto's Haha!

spokie79 Klinkt niet lekker doe rustig aan hoor anders stort je zo weer in Ach gut

Mies_Apollo hihi als ik ga skieen dan kan ik vast met de eerste gipsvlucht naar huis Tong uitsteken
ik kan er echt niks van hahahaha Bloos

Essss heerlijk gevoel is dat he als er mensen zo trots over je paard zit te vertellen dan zit je gelijk dubbel te genieten Haha!

Zo sorrie dat ik niet zoveel kan reageren maar ben zo bezig om pompoentjes temaken voor 13 april om in Baron zijn manen te binden. Bloos
dus ga ik maar weer verder knutselen Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:40

Sanne -> Ooooh je moet nog een hele poos geduld hebben dus!
Vandaar dat ze nog geen buikje heeft, hahaha!
Ik ben blij dat de methode die ik je aanraadde al wat resultaat geeft! Jippie! Go jij! Go jij!
Veel succes morgen met je tentamen!

Yenneke -> Was je gesprek met P&C nog gelukt?

Ilona -> Ik zag iets anders moois op MP staan, een kwijlpaard van een friese hengst in Dronten....... *slurrrrrrp!*

Petra -> Ben je niet bang om je droomhuis te vinden nog voor je het huis hebt verkocht?
Ik weet nog wel een erg leuk huis, moet je wel een heel eind weg van Vroomshoop......

Michelle -> Ow spannend! Ben benieuwd of Eros het wordt!

Spokie -> Getver Spokie, dat klinkt niet fijn!
Zou je niet even een dokter raadplegen?
Ik maak me een beetje zorgen om je, hoor!

Patricia -> Je mannen vermaken zich prima daar in de sneeuw!
Leuk om te zien!

Heidi -> Ben je 13 april in Bunschoten met Baron?
Kom ik kijken, hoor! Haha!

Vanmorgen heb ik moeder en kind weer even uit elkaar gehaald, en wederom ging het weer super!
Wat een geweldig paard heb ik toch!!! Haha!
De manegepony's stonden in de binnenbak dus heb ik een rondje drafbaan met haar gelopen, waar ze verschillende keren wat kijkerig en onrustig werd, maar na een correctie met mijn stem was het meteen weg.
Daarna tegen haar gepraat en dan was het goed.
Na het rondje drafbaan heb ik haar in de paddock gezet om te kijken hoe dat zou gaan.
Daar werd ze toch best wel onrustig en ging ze heen en weer draven.
Bij het hek heb ik een poosje staan praten met iemand en toen ik het hek opende moest ik weer eerst een brul geven omdat ze anders weer over me heen had gelopen.
Daarna liep ze weer poeslief achter me aan en zijn moeder en kind weer herenigd. Knipoog

Daar werd ze behoorlijk onrustig

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:43

Ik wil eigenlijk wel weten welke mensen uit dit topic er allemaal op zondag 13 april naar Paarden van de Zon gaan in Bunschoten.
Misschien dat we ergens kunnen afspreken dan?
Mag ik hier een lijstje plaatsen?
Zet ik mijn naam alvast neer!

Saida

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:51

Ik kom Bunschoten lekker onveilig maken Tong uitsteken

Ja ik ga voor de grap mee doen aan de parade en aan de feria Haha!
Ik doe mijn mooie trouwjurk aan ben benieuwd hoe dat eigelijk staat op Baron Bloos

Afbeelding Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:53

_Saida_ schreef:
Ik wil eigenlijk wel weten welke mensen uit dit topic er allemaal op zondag 13 april naar Paarden van de Zon gaan in Bunschoten.

Saida
Machonito met Baron
Don_Marcello met Llano

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:36

Citaat:
Saida
Machonito met Baron
Don_Marcello met Llano
Karina (komt Barón knuffelen en laat Veludo nog maar even thuis)

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:39

Citaat:
Saida
Machonito met Baron
Don_Marcello met Llano
Karina (komt Barón knuffelen en laat Veludo nog maar even thuis)
Patries(misschien met vriend, maar laat Ensueño thuis)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:50

@ Machonito: Haha wat geinig, en creatief!! Ja, geeft echt een heerlijk gevoel, ben je weer helemaal verliefd op je paardje.

@ Saida: Weer heel braaf, gelukkig maar Haha!. Bij een zware stem, bedenken zich toch meesteal. Dan kijken ze opeens uit.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:57

Ik ben altijd verliefd op Baron en Macho Lovers
en ook andersom Haha!

Macho wil me graag alleen houden omdat ie me steeds half oppeuzeld Tong uitsteken
Macho kleed me zowat uit Haha! knopen zijn nooit helemaal veilig bij hem Bloos
en Baron op mij tja ik zal maar niet vertellen hoe hij af en toe erbij staat als ie me ziet Bloos Tong uitsteken

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:58

Yenneke schreef:
Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de gemiddelde dekenmaat is van een paard van rond de 1.60....

Dan is een dekenmaat 155/205 (boven en ondermaat) normaal gesproken goed.[/quote]

Ik zou eerder voor een 145/195 gaan. X-tremo is 1.60 en daar heb ik ondermaat 185 voor. Mijn andere paard (KWPN) is 1.66 en daar heb ik ondermaat 195 voor.[/quote]

Misschien dat het per ras verschilt, voor mijn Friezen van 1.60 is een 195 bijna altijd te krap bij de hals ivm brede borstkas, schouders en hals. Daarom gebruik ik altijd een 205 voor paarden rond de 1.60, Friezen boven de 1.65 hebben bij ons zelfs de 215.
Voor Andalusiërs kan ik me voorstellen dat je met een maat kleiner zou toekomen.

Peet: dat is rasp wat je paard in de knieholtes heeft, een andere vorm van mok. Het is heel moeilijk te behandelen maar ik hoop sinds deze winter het wondermiddel te hebben gevonden: Traumeel gel, een homeopatische gel voor drukkingen enz., waar helemaal niet op staat dat het tegen rasp helpt maar per toeval heb ik dat bij een Fries erop gedaan en hij is het eerste paard wat ik er echt helemaal vanaf heb gekregen. Daarvoor bij verschillende paarden jaren aan het behandelen geweest met alle normale mokmiddelen maar nooit met het resultaat wat ik nu heb (helemaal weg).

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:19

Esnueño is 1.65, heeft een deken van 1.95. Nu is Ensueño erg rond(en de deken is alleen maar gepast vorig jaar Bloos )

Als je paard rond is zoals de meeste barokkies, dan heeft hij al snel een wat ruimere deken nodig als een KWPN-er bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:41

Aniet Pffft vervelend zeg dat je al een tijdje niet lekker bent! Denk wel goed aan jezelf hoor anders blijf je er nog langer mee lopen!

Iloon & Saida Gesprek ging wel goed. Heb waarschijnlijk het target niet gehaald. Krijg dinsdag de definitieve order door. Maar ze doen toch altijd wat ze zelf willen. Het was wel leuk. Ik begon in het Engels, maar gaandeweg ging ik toch automatisch steeds meer Duits meepraten. Merkte ook wel dat de Duitse inkoopster dat wel erg fijn vond. Het contact werd daardoor wel veel spontaner. En als ik het even niet snapte of iets niet in het Duits wist te zeggen kon ik het altijd nog even aan de Nederlandse inkoopster vragen en dan vertaalde die het voor mij.

Patries Leuke foto's! Ik zou ook graag willen dat X-tremo zo kan staan met een weide maatje. Maar helaas!

Horseyfries Is inderdaad ook wel afhankelijk van de bouw welke dekenmaat het beste geschikt is. Toevallig heb ik twee paarden die precies de maat passen die bij de schofthoogte wordt geadviseerd. Knipoog

Ik kreeg X-tremo vanavond gewoon niet de stal uit naar buiten de bak in! Hij vertikte het om maar een voet buiten te zetten. Ik had mijn auto buiten naast een plas gezet. Hierdoor moest hij wel door de plas lopen, maar meneer houdt niet van natte voeten dus no way dat hij daar doorheen zou lopen!

Ben een kwartier bezig geweest. Op een gegeven moment een klein beetje mijn geduld verloren en geprobeerd bij te tikken met het halstertouw. Maar daar reageert hij echt niet op. Hij blijft stijf staan of gaat naar achteren lopen. Even weer tot rust gekomen en een knuffeltje gegeven en toen dacht ik maar als jij wel achteruit kan lopen, dan gaan we toch in z'n achteruit de stal uit! En ja hoor.... in een keer! Extreme duivel Koe

Al die moeite... Maar dan weet ik het wel voor de volgende keer! Haha!

Duik nu snel m'n bedje in. Moet morgen weer om 8:30 op kantoor zijn voor een team meeting. Yeah... Slapen Slapen Slapen

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 00:30

Ik heb jullie ook weer gevonden Haha!

Leuke foto's zitten er weer tussen. Mooie jurk, Machonito!

Ik ben ook in Bunschoten van de partij! Dat is voor mij echt heel dichtbij, dus natuurlijk kom ik ook Lachen

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 00:32

doe je ook mee Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 00:36

Is wel de bedoeling. Heb vandaag trouwens van Marcel de foto's ontvangen van de Barokke dag in Aalsmeer. Ben er echt heel blij mee!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:22

Spokie: Beterschap!

Patricia: Leuke foto's! maar je moet nodig poetsen hoor, dit kan echt niet Tong uitsteken

Saida: Ik zou wel willen maar hoe ik in bunchoten moet komen Vork

Ik zit nu al in spanning voor morgen, gelukkig heb ik nog wat te doen zodat de tijd snel gaat!
Vandaag ga ik een begin maken met encanto zn nieuwe cariere! ik ben benieuwd!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:47

_Saida_ schreef:

Saida

Ik ben er zondag, de hele dag. Knipoog
Ik sta in de LVN stand, dus kom even allemaal gezellig babelen.
Misschien ook een leuk plekje om af te spreken??

Ik heb gisteren met Xantha aan de lange lijnen gewerkt, eindelijk weer eens en het ging heel goed met mijn arm.
Xantha was erg braaf en vond het duidelijk leuk weer eens aan de lange lijnen te werken!
Ik heb wel een conditie van 0,0 echt heel slecht dus moeten we dit maar vaker gaan doen Clown

@PatriesjeMR2 , ohhhh wat is ie geel he zo in de sneeuw, ben blij dat Xantha nog zo donker is, scheelt een hoop poetswerk!! Ze zien er wel super goed uit, jouw paardjes!!

@Spokie, doe nou eens rustig aan, je doet echt te veel!! Ach gut
En ga even terug naar je dokter en eis gewoon een kuurtje, ik vind het niet goed klinken hoor.

@Saida, leuk dat het scheiden zo goed gaat, ik vind dat je dat zo heel goed aanpakt, heb je nog nieuwe foto's van je ventje??

@Machonito, wat zien jullie er mooi uit op de foto!!
Succes verder met de pompoentjes Knipoog

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:20

missmuts schreef:
Is wel de bedoeling. Heb vandaag trouwens van Marcel de foto's ontvangen van de Barokke dag in Aalsmeer. Ben er echt heel blij mee!

Haha! leuk dan zien we je 13 de ook.
fijn om tehoren dat de foto,s goed aan gekomen zijn en dat je er erg blij mee bent Haha!
ze zijn ook zo leuk Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:22

Saida: Ja, soms staan er paarden te koop! Kwijl Oee, daar kan ik ook wel erug lang naar blijven kijken Haha!

Heidje: Jij hebt wel de perfecte outfit dan haha Haha! Zal vast prachtig staan!

Missmuts: He gezellig dat je ook weer langs komt! Je hebt toch niet zo lang geleden een paardje gekocht? Hoe is het daarmee?

Yenneke: Haha, in de achteruit werkt vaak wel bij paarden.. ROFL Wel een mietje hoor dat ie niet door een plas durft. Haha! En verder toch best netjes dat je jezelf hebt weten te redden! Vork

Mies: Jaja, morgen is het alweer zover! Haha! Ga je vandaag beginnen met VDen?

Jolyn: Leuk dat het zo goed gaat aan de LL! Is altijd wel stevig doorlopen erachter haha. Haha!